Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát!

Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Éppen az Y-generáció lendülete és lelkesedése érződött Szántó Péter előadásából, aki az Instagramon és a YouTube-on elérhető menőségről értekezett a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 című konferenciáján.

Vannak sztereotípiák arról, ki mit szeret megosztani. Sokan randi előtt szelfiznek a fürdőszobában, és kérik a haverokat, kommentálják a külsejüket. Mások a "food porn" névvel becézett kategóriában nyomulnak, nem tudják megállni, hogy ne fotózzák le és rakják fel az Instára az éttermi étkeiket. Szántó, aki maga is bevallottan nagy kajafényképező, a következő példákkal és tanácsokkal szolgált a cégmarketinget illetően.

Van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak.
People Are Awesome

Ez egy honlap neve. Az elnevezés már önmagában üzenetértékű. Az új generáció filozófiáját közvetíti. "Nem kell gondolkozni, mi lenne a legizgalmasabb. Ne gyárts, dokumentálj," foglalta össze videofilozófiáját Szántó Péter, aki például az OTP online felhasználói felületeinek korszerűsítésében, a smartbank létrehozásában is részt vett.

A People Are Awesome-on videókat tesznek közzé az emberek - igaz, itt a prímet azok az akrobatikus attrakciók viszik, amiket például gördeszkán vagy a saját két kezén követnek el az izmos férfiúk. De nem kell merész sportolónak lenni, hogy az ember rajongókra és követőkre tehessen szert.

Az amerikai Casey Neystat (1981-es évjárat) 2008-ban az élete kisebb-nagyobb - főleg kisebb - jelentőségű pillanataiból gyúrt tévéshowt az HBO-n. A nézettség katasztrofális volt, a műsor megbukott. Ma 7,2 millió követője van és naponta vloggol, vagyis feltesz valamilyen új videót magáról.

Mi történt? Megelőzte a korát. 2008-ban a médiapiac és a nézői érdeklődési szint nem állt még készen arra, ami ma a csapból is ömlik a szelfik korában.

Hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
Beszoktatás

Az Instagram Stories olyan szekciója az Instának, ahol csak 24 óráig láthatók a tartalmak.

E platformok közönségének megközelítése Szántó szerint úgy indulhat el, ha először megfigyeljük, hogy a célcsoportunk milyen hashtageket (#) használ, követjük őket, üzeneteket írunk nekik, s ha megkezdődik a kommunikáció köztünk, akkor lehet végül beadni "a jobb horgost" ahogy Szántó nevezi: egy üzleti vagy termékajánlatot.

Y-generáció: vallásunk a videó

Magyarországon egy-egy népszerű vlogger 30-100 ezres követői számot képes maga mögött felsorakoztatni, mondta Trib Gergő videoproducer, a Totalsight tulajdonosa, aki szerint a YouTube-on "valamivel olcsóbban" lehet hirdetni, mint a Google AdWords igénybevételével.

Megvizsgálták az Y-generációt, hogyan viszonyul a különféle tartalmakhoz:

  • két emberből egy nagyobb hajlandósággal nyit meg emailt, ha van benne videó;
  • 5 emberből 4 hasznosnak tartja a videót a fogyasztói döntéseihez;
  • háromszor nagyobb valószínűséggel néznek meg online videót, mint az idősebbek;
  • a videó 157 százalékkal növeli a keresőmotorok organikus (nem fizetett) forgalmát;
  • a cégek 48 %-a tervezi, hogy megjelenjen a YouTube-on.
Interaktív videók

A videók is fejlődnek. Abba az irányba haladunk, hogy interaktív videókat fognak bevetni a márkák a termékeik ismertetésére a neten. Ez annyit tesz, hogy bizonyos pontokon a mozgókép megtorpan, és a felhasználó választhat, hogy merre megy tovább - több opció kínálkozik. Egy szállodánál például eldöntheti, hogy üzleti, egyéni vagy családi vendég-e, s a szerint mutatják meg neki a honlap vagy az app, hogy mit lát, ha belép a szobába, vagy wellness-centerbe, vagy a kibérelhető tárgyalóterembe, konferenciaterembe (a kamera az ő szemszögét képviseli, az ő leendő vendégélményét mutatja).

De még a fogyasztó eligazítása, az ügyfélkör informálása is fogyasztó barátabbá válhat ennél egyszerűbb, nem-interaktív videókkal. Könnyebben megérti a kliens, amikor regisztrálnia kell, illetve belépnie az accountjába például egy telekomcégnél vagy egy közműszolgáltatónál, ha mutatnak nekik egy videót az online felületről, és nemcsak a call center munkatársa adja szóban az instrukciókat.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo