Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát!

Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Éppen az Y-generáció lendülete és lelkesedése érződött Szántó Péter előadásából, aki az Instagramon és a YouTube-on elérhető menőségről értekezett a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 című konferenciáján.

Vannak sztereotípiák arról, ki mit szeret megosztani. Sokan randi előtt szelfiznek a fürdőszobában, és kérik a haverokat, kommentálják a külsejüket. Mások a "food porn" névvel becézett kategóriában nyomulnak, nem tudják megállni, hogy ne fotózzák le és rakják fel az Instára az éttermi étkeiket. Szántó, aki maga is bevallottan nagy kajafényképező, a következő példákkal és tanácsokkal szolgált a cégmarketinget illetően.

Van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak.
People Are Awesome

Ez egy honlap neve. Az elnevezés már önmagában üzenetértékű. Az új generáció filozófiáját közvetíti. "Nem kell gondolkozni, mi lenne a legizgalmasabb. Ne gyárts, dokumentálj," foglalta össze videofilozófiáját Szántó Péter, aki például az OTP online felhasználói felületeinek korszerűsítésében, a smartbank létrehozásában is részt vett.

A People Are Awesome-on videókat tesznek közzé az emberek - igaz, itt a prímet azok az akrobatikus attrakciók viszik, amiket például gördeszkán vagy a saját két kezén követnek el az izmos férfiúk. De nem kell merész sportolónak lenni, hogy az ember rajongókra és követőkre tehessen szert.

Az amerikai Casey Neystat (1981-es évjárat) 2008-ban az élete kisebb-nagyobb - főleg kisebb - jelentőségű pillanataiból gyúrt tévéshowt az HBO-n. A nézettség katasztrofális volt, a műsor megbukott. Ma 7,2 millió követője van és naponta vloggol, vagyis feltesz valamilyen új videót magáról.

Mi történt? Megelőzte a korát. 2008-ban a médiapiac és a nézői érdeklődési szint nem állt még készen arra, ami ma a csapból is ömlik a szelfik korában.

Hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
Beszoktatás

Az Instagram Stories olyan szekciója az Instának, ahol csak 24 óráig láthatók a tartalmak.

E platformok közönségének megközelítése Szántó szerint úgy indulhat el, ha először megfigyeljük, hogy a célcsoportunk milyen hashtageket (#) használ, követjük őket, üzeneteket írunk nekik, s ha megkezdődik a kommunikáció köztünk, akkor lehet végül beadni "a jobb horgost" ahogy Szántó nevezi: egy üzleti vagy termékajánlatot.

Y-generáció: vallásunk a videó

Magyarországon egy-egy népszerű vlogger 30-100 ezres követői számot képes maga mögött felsorakoztatni, mondta Trib Gergő videoproducer, a Totalsight tulajdonosa, aki szerint a YouTube-on "valamivel olcsóbban" lehet hirdetni, mint a Google AdWords igénybevételével.

Megvizsgálták az Y-generációt, hogyan viszonyul a különféle tartalmakhoz:

  • két emberből egy nagyobb hajlandósággal nyit meg emailt, ha van benne videó;
  • 5 emberből 4 hasznosnak tartja a videót a fogyasztói döntéseihez;
  • háromszor nagyobb valószínűséggel néznek meg online videót, mint az idősebbek;
  • a videó 157 százalékkal növeli a keresőmotorok organikus (nem fizetett) forgalmát;
  • a cégek 48 %-a tervezi, hogy megjelenjen a YouTube-on.
Interaktív videók

A videók is fejlődnek. Abba az irányba haladunk, hogy interaktív videókat fognak bevetni a márkák a termékeik ismertetésére a neten. Ez annyit tesz, hogy bizonyos pontokon a mozgókép megtorpan, és a felhasználó választhat, hogy merre megy tovább - több opció kínálkozik. Egy szállodánál például eldöntheti, hogy üzleti, egyéni vagy családi vendég-e, s a szerint mutatják meg neki a honlap vagy az app, hogy mit lát, ha belép a szobába, vagy wellness-centerbe, vagy a kibérelhető tárgyalóterembe, konferenciaterembe (a kamera az ő szemszögét képviseli, az ő leendő vendégélményét mutatja).

De még a fogyasztó eligazítása, az ügyfélkör informálása is fogyasztó barátabbá válhat ennél egyszerűbb, nem-interaktív videókkal. Könnyebben megérti a kliens, amikor regisztrálnia kell, illetve belépnie az accountjába például egy telekomcégnél vagy egy közműszolgáltatónál, ha mutatnak nekik egy videót az online felületről, és nemcsak a call center munkatársa adja szóban az instrukciókat.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo