JAM: Az Életre való tudásért!

A JAM immár 9 éve, minden évben megrendezi a „Próbálkozó Vállalkozó" Tanulmányi Versenyét középiskolás magyar fiatalok számára. Az idei versenyre 58 csapat nevezett be az ország különböző régióiból, és három elődöntőn, mintegy 6 hónapon keresztül mérte össze tudását. A csapatok az elődöntők során diákvállalkozásokat alapítottak és működtettek: piacot elemeztek, egyéni marketing és reklám stratégiát, akciótervet dolgoztak ki a piac meghódítása, szolgáltatásuk vagy termékük értékesítése céljából.

Az idei verseny döntője 2011. március 31 - április 1. között, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Budapest Bank, a Pénzügyi Kultúráért Alapítvány, a Közép Európai Brókerképző Alapítvány valamint a HVG Zrt., illetve a Mars Magyarország, Suzuki Magyarország és a Microsoft Magyarország támogatásával valósult meg a budapesti Griff Hotel konferenciatermében. A döntőben 8 csapat (ezúttal Budapestről, Ceglédről, Csornáról, Jászárokszállásról, Mezőtúrról, Salgótarjánból, ill. Szegedről érkező, összesen 40 középiskolás fiatal) vetélkedett az első helyezésért. A csapatok 2 napon keresztül versenyeztek az elődöntők során alapított vállalkozásaikkal. Különböző szituációs gyakorlatokon önálló csapatmunkát, kreativitást igénylő feladatokat oldottak meg, üzletviteli döntéseket hoztak, és kommunikáltak a hallgatósággal vállalkozásaik képviseletében. Az idei versenyt a salgótarjáni Táncsics Mihály Közgazdasági, Ügyviteli, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola 5 fős csapatának vállalkozása, a SIRMOOK KFT. nyerte.

Bana Roland, az egyik döntős csapat tagja a verseny után elmondta: „Nagyon hasznos volt ez a két nap mindannyiunk számára. A verseny előkészítéseként  egy, a nagyközönség előtti beszédre felkészítő kommunikációs tréningen is részt vehettünk. Ezeket az új ismereteket is fogjuk tudni hasznosítani a későbbiekben. A verseny legfontosabb üzenete talán az volt számunkra, hogy gondolkodjunk, kreatívkodjunk, ötleteljünk és kommunikáljunk a lehető legjobban, ha sikeresek akarunk lenni."

A versenyen szakmai zsűri segítette és bírálta el a fiatalok munkáját, amelynek tagjai az alábbi szakértők voltak:

  • Kamarás Györgyi, elnök, Magyar Üzletasszonyok Egyesülete
  • Kristóf Péter, ügyvezető igazgató, Perpetum Humane Kft.
  • Nacsa Ferenc, vállalkozó, fejvadász, Stand by Job
  • Siposné Magony Mária, szakképzési referens, Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

A Junior Achievement Magyarország (JAM) alapítvány gyakorlatias, színes oktató program palettájával azt szeretné elérni, hogy a magyar fiatalok a mindenkori munkaerőpiac által elvárt ismeretekkel és gyakorlati készségekkel rendelkező motivált, kompetens, felelősségteljes vállalkozóvá, ill. munkavállalóvá váljanak.

A Junior Achievement Magyarország (JAM) egy 18 éve működő, kiemelten közhasznú alapítvány. Célja a hazai diákság pénzügyi intelligenciájának a fejlesztése, elméleti és gyakorlati ismeretek átadása a piacgazdaság szerepéről, a vállalkozások működéséről és a gazdaság saját jövőjükre gyakorolt hatásáról. A JAM kapocs a közoktatás és a vállalati szféra között. Országszerte mintegy 600 oktatási intézménnyel (általános- és középiskolával) dolgozik partnerségben. Célja nem az elitképzés. Az alapítvány fontosnak tartja, hogy a hátrányos helyzetben vagy régiókban élő diákok is részt vehessenek a programokon.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo