JAM: Az Életre való tudásért!

A JAM immár 9 éve, minden évben megrendezi a „Próbálkozó Vállalkozó" Tanulmányi Versenyét középiskolás magyar fiatalok számára. Az idei versenyre 58 csapat nevezett be az ország különböző régióiból, és három elődöntőn, mintegy 6 hónapon keresztül mérte össze tudását. A csapatok az elődöntők során diákvállalkozásokat alapítottak és működtettek: piacot elemeztek, egyéni marketing és reklám stratégiát, akciótervet dolgoztak ki a piac meghódítása, szolgáltatásuk vagy termékük értékesítése céljából.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei verseny döntője 2011. március 31 - április 1. között, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Budapest Bank, a Pénzügyi Kultúráért Alapítvány, a Közép Európai Brókerképző Alapítvány valamint a HVG Zrt., illetve a Mars Magyarország, Suzuki Magyarország és a Microsoft Magyarország támogatásával valósult meg a budapesti Griff Hotel konferenciatermében. A döntőben 8 csapat (ezúttal Budapestről, Ceglédről, Csornáról, Jászárokszállásról, Mezőtúrról, Salgótarjánból, ill. Szegedről érkező, összesen 40 középiskolás fiatal) vetélkedett az első helyezésért. A csapatok 2 napon keresztül versenyeztek az elődöntők során alapított vállalkozásaikkal. Különböző szituációs gyakorlatokon önálló csapatmunkát, kreativitást igénylő feladatokat oldottak meg, üzletviteli döntéseket hoztak, és kommunikáltak a hallgatósággal vállalkozásaik képviseletében. Az idei versenyt a salgótarjáni Táncsics Mihály Közgazdasági, Ügyviteli, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola 5 fős csapatának vállalkozása, a SIRMOOK KFT. nyerte.

Bana Roland, az egyik döntős csapat tagja a verseny után elmondta: „Nagyon hasznos volt ez a két nap mindannyiunk számára. A verseny előkészítéseként  egy, a nagyközönség előtti beszédre felkészítő kommunikációs tréningen is részt vehettünk. Ezeket az új ismereteket is fogjuk tudni hasznosítani a későbbiekben. A verseny legfontosabb üzenete talán az volt számunkra, hogy gondolkodjunk, kreatívkodjunk, ötleteljünk és kommunikáljunk a lehető legjobban, ha sikeresek akarunk lenni."

A versenyen szakmai zsűri segítette és bírálta el a fiatalok munkáját, amelynek tagjai az alábbi szakértők voltak:

  • Kamarás Györgyi, elnök, Magyar Üzletasszonyok Egyesülete
  • Kristóf Péter, ügyvezető igazgató, Perpetum Humane Kft.
  • Nacsa Ferenc, vállalkozó, fejvadász, Stand by Job
  • Siposné Magony Mária, szakképzési referens, Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

A Junior Achievement Magyarország (JAM) alapítvány gyakorlatias, színes oktató program palettájával azt szeretné elérni, hogy a magyar fiatalok a mindenkori munkaerőpiac által elvárt ismeretekkel és gyakorlati készségekkel rendelkező motivált, kompetens, felelősségteljes vállalkozóvá, ill. munkavállalóvá váljanak.

A Junior Achievement Magyarország (JAM) egy 18 éve működő, kiemelten közhasznú alapítvány. Célja a hazai diákság pénzügyi intelligenciájának a fejlesztése, elméleti és gyakorlati ismeretek átadása a piacgazdaság szerepéről, a vállalkozások működéséről és a gazdaság saját jövőjükre gyakorolt hatásáról. A JAM kapocs a közoktatás és a vállalati szféra között. Országszerte mintegy 600 oktatási intézménnyel (általános- és középiskolával) dolgozik partnerségben. Célja nem az elitképzés. Az alapítvány fontosnak tartja, hogy a hátrányos helyzetben vagy régiókban élő diákok is részt vehessenek a programokon.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo