Korán kell kezdeni ...

Vannak jelek arra vonatkozóan, hogy a korai tudatosság-fejlesztés, akár óvodás vagy kisiskolás korban jelentős eredményekhez vezethet, egy új öko-tudatos értékrend és morál alapjait ültetheti el a fiatal elmékben. Oktatással erősíthető a körültekintő és jövőbe tekintő gondolkodás, mely egyesíti a rációt és az intuíciót.

Ugyan a legtöbb tankönyv nem rendelkezik beható információanyaggal a klímaváltozásról, és legfeljebb néhány bekezdést szentel a témának, nagy sikert aratott világszerte egy hiánypótló film. A tudatos fogyasztásra és takarékosságra nevelő The Story of Stuff című 20 perces videó nagy kedvenc lett először az amerikai tantermekben, majd világszerte számos országban, mert egyszerű ábrákkal és rajzokkal szemléleti az emberi anyagfogyasztás természeti környezetre gyakorolt káros hatásait.


A filmet a Greenpeace egy volt aktivistája készítette és népszerűsége spontán, alulról jövő kezdeményezés eredménye: miután felhelyezte az internetre, szájról-szájra járt a híre a tanárok közt, és egyre több iskolában vetítették le a tanórán. 2007-tól 2010-ig mintegy 6 millió diák látta az ismeretterjesztő alkotást Amerikában, de a YouTube-on is további milliók nézték meg. Mintegy 7000 iskola, templom és más szervezet rendelt DVD-t belőle, állítja a New York Times.

Egy montanai iskolában azonban az egyik szülő nehezményezte, hogy a filmnek "antikapitalista" az üzenete, ezért a tananyag objektivitásának megőrzése érdekében a tanárok kénytelenek voltak kivenni a tananyagból. Időközben az amerikai Nemzeti Óceán- és Légköri Hivatal (NOAA) lépéseket tett annak érdekében, hogy hivatalos útmutatást adjanak ki az iskoláknak, miként oktassák az éghajlatváltozás témakörét.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo