Ugyan a legtöbb tankönyv nem rendelkezik beható információanyaggal a klímaváltozásról, és legfeljebb néhány bekezdést szentel a témának, nagy sikert aratott világszerte egy hiánypótló film. A tudatos fogyasztásra és takarékosságra nevelő The Story of Stuff című 20 perces videó nagy kedvenc lett először az amerikai tantermekben, majd világszerte számos országban, mert egyszerű ábrákkal és rajzokkal szemléleti az emberi anyagfogyasztás természeti környezetre gyakorolt káros hatásait.
A filmet a Greenpeace egy volt aktivistája készítette és népszerűsége spontán, alulról jövő kezdeményezés eredménye: miután felhelyezte az internetre, szájról-szájra járt a híre a tanárok közt, és egyre több iskolában vetítették le a tanórán. 2007-tól 2010-ig mintegy 6 millió diák látta az ismeretterjesztő alkotást Amerikában, de a YouTube-on is további milliók nézték meg. Mintegy 7000 iskola, templom és más szervezet rendelt DVD-t belőle, állítja a New York Times.
Egy montanai iskolában azonban az egyik szülő nehezményezte, hogy a filmnek "antikapitalista" az üzenete, ezért a tananyag objektivitásának megőrzése érdekében a tanárok kénytelenek voltak kivenni a tananyagból. Időközben az amerikai Nemzeti Óceán- és Légköri Hivatal (NOAA) lépéseket tett annak érdekében, hogy hivatalos útmutatást adjanak ki az iskoláknak, miként oktassák az éghajlatváltozás témakörét.