Befektetés a jövő vállalkozóiba

Dermesztően alacsony hazánkban a fiatalok vállalkozási hajlandósága. Pedig erre a pályára ösztönzésük megfizethetetlen előny lenne a magyar gazdaság számára, ezt együttműködéssel segítenék a fiatal vállalkozókat tömörítő szervezetek között. 

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:flickr/IrsEin

Hazánkban a fiatalok vállalkozási hajlandósága dermesztően alacsony: mindössze 4 százalékuk indít vagy tervez saját vállalkozást a jövőben. A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) célul tűzte ki, hogy a jövő vállalkozói generációját támogató hazai szervezetek, alapítványok, mint a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a Junior Achievement Magyarország (JAM), Képzett fiatalokkal a jövőért - Meszaros International Center of Entrepreneurship (MICE), együtt dolgozzanak a vállalkozói létforma minél jobb megismertetése és megerősítése érdekében.

A rendszerváltást követően megalakult családi vállalkozások generációváltás előtt állnak, mely új helyzetet teremt a vállalkozások életében. Az FBN-H számára kiemelten fontos a családi vállalkozások következő generációjának felkészítése a felelős tulajdonlásra és vállalatirányításra. A sikeres hazai családi vállalkozások fiatal vezetői számos fórumon aktív szerepet vállalnak a fiatalok vállalkozói kedvének felébresztésében, és a vállalkozói útra lépők tudásának gyarapításában.

Partnerek
A JAM a Junior Achievement Worldwide tagja; vezetésével hazánkban 650 tanár nyújt vállalkozói tudást és szakmai gyakorlatot diákoknak. Magyar kormányzati és EU támogatások igénybevételével, valamint szakmai partnerei, szponzorai segítségével segíti a diákok munka világára való felkészülését. A Képzett Fiatalokkal a Jövőért! – MICE Program Alapítvány magas szintű etikus vállalkozói, vezetői képzést biztosít, és lehetővé teszi az olyan tehetséges diákok helyzetbe juttatását, akiknek erre másként nem lenne lehetőségük. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a fiatal magyarországi vállalkozók és vállalkozó kedvű fiatalok legnagyobb közössége. Hivatalosan elismert érdekképviseleti szervként működik hazánkban és az EU-ban, hidat képezve ma és a jövő vállalkozói között. A FIVOSZ céljaként a fiatalok vállalkozási kedvének megerősítését tűzte ki, a magyar gazdaság hosszú távú versenyképességének növelése érdekében.

Az egyesület kommunikációs vezetője, Boross Dávid szerint az FBN-H-nak komoly szerepe van abban, hogy mindazokat a kezdeményezéseket, amelyek a következő generáció, a fiatal vállalkozók képzését, tapasztalatszerzését és felelős, sikeres vezetővé válását segítik elő, minél szélesebb körben támogassa és megismertesse. Ezért a hazai szervezeti összefogás keretében az FBN-H támogatja a fiatalokat segítő szervezetek, alapítványok munkáját: jelenleg a FIVOSZ, a JAM és a MICE szervezetekkel működik együtt. Cél, hogy a fiatalok az ifjúságfejlesztési szervezetek fókuszált fellépése révén célzottan és hatékonyan jó példákat, képzéseket és képességfejlesztést kapjanak az általános iskolától az egyetemi tanulmányok befejezéséig, ezzel megalapozva vállalkozói szemléletüket, gondolkodásukat és vállalkozás-alapítási lehetőségeiket. (A tavalyi év legjobbnak választott fiatal vállalkozóiról itt olvashat.)

„A közös munkának nem titkolt célja az is, hogy saját tapasztalatok alapján bemutassuk a vállalkozásainkban végzett munka valós elvárásait és perspektíváit" - emelte ki Boross Dávid. „A vállalkozói lét ma, minden felelős vállalat számára etikus, felelősségteljes, átlátható irányítást, a komoly szakmai és személyes elhivatottságot jelent. Még mindig sok téves elképzelés és előítélet él a vállalkozásokkal kapcsolatban, melyek tevékenységét egy kaotikus működéssel, kiszámíthatatlan környezettel, buktatókkal és hiányosságokkal teli vadkapitalista világgal azonosítják. Az FBN-H, partnereivel egyetértésben, a felelősséget hosszú távon értelmezi" - mutat rá Boross Dávid. „A fiatalok képzése, vállalkozásra való ösztönzése fontos számunkra, bár az nagyon nehezen mérhető vagy számszerűsíthető, de évtizedes távlatban megfizethetetlen előnyt nyújt a haza gazdaság számára."

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo