Piac & marketing cikkek

Nem jogszerű a cookie figyelmeztetés a legtöbb oldalon
A webes tartalomszolgáltatók többsége jogsértő módon tárolja és használja a látogatók adatait, sokan szabálytalanul építik fel kampányaikat a közösségi oldalakon is. Ugyan már egyre több weboldalon találkozhatunk felugró ablakkal, amely a cookie-k használatára figyelmezteti a felhasználót, ez azonban még kevés. A 2018 májusában hatályba lépő uniós adatvédelmi rendelet bevezetése után tisztább feltételekre és szigorúbb büntetésekre számíthatnak az érintettek.

Megérkezett a cégek új kedvence a Facebookra
Új eszközt tett elérhetővé a Facebook, amellyel aktivitás alapján szűrhetünk a felhasználók között a legnagyobb közösségi oldalon. Bár a szűrőmechanizmus még nem kiforrott, óriási lehetőségeket tartogat a hirdetők számára.

Már most milliárdokat hozott a vasárnapi nyitvatartás
A vasárnapi boltzár eltörlése már most látványos eredményeket hozott: a reklámpiacon beindultak a kereskedelemben érdekelt hirdetők: milliárdokkal többet költöttek, mint tavaly ilyenkor.

Miért nem élhetünk ma kommunikáció nélkül?
A globalizáció, a gazdasági válság utáni, körülöttünk változó világ elnyeli azt, aki nem, vagy nem úgy kommunikál. Lássuk a legfontosabb kihívásokat és megoldásokat!

A Facebookon sem szabad a vásár
Sok cég számára a Facebookon végzett promóciós tevékenység alkotja immár a marketingstratégia gerincét, fontos tudni, hogy a közösségi oldalakon sem szabad a vásár. A Facebook is szigorú szabályokat hozott az ilyen tevékenységre, de a magyar és európai jogszabályoknak is meg kell felelni.

Ha magyar, akkor jöhet
Három magyar fogyasztó közül ketten (65%) mondják azt, hogy a márkák származási helye vásárlási döntéseiket jobban befolyásolja, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is.

Négy magyar startup mutatkozik be New York-ban
Négy magyar startup cég mutatkozik be a világ egyik legrangosabb startup eseményén, a TechCrunch Disrupt rendezvényen New York-ban május 9-11. között - közölte a Magyar Nemzeti Kereskedőhőz (MNKH).

Rajtunk kísérletezik a Facebook
Még alig indultak el az új reakció gombok a Facebook-on, a legnagyobb közösségi médium a jelek szerint máris újakkal kísérletezik, legalábbis erre utal, hogy ideiglenesen Anyák Napja alkalmából bizonyos országokban elérhetővé vált a "Hála" gomb.

3 trend, amit kár lenne kihagyni
Ha tényleg el akarunk érni valamit vele, a tartalommarketingnek túl kell lépnie a tartalom gyártáson. Követni kell a legfrissebb trendeket, hogy látható eredményt produkáljunk, bevállalható mennyiségű munkával.

A jó termék smafu, élmény kell az eladáshoz
Új korszakba léptek a vállalatok: van, amelyik úgy látja, az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra kell fókuszálni, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.
Van helyünk Kínában
Kína óriási piac, csak a fővárosban, Pekingben és a környékén tízszer annyian laknak, mint Magyarországon. Ugyanakkor mégis van a távol-keleti országban keresnivalója a magyar kkv-knak – hangsúlyozták a IV. Kínai−Magyar Üzleti Fórum előadói.
Budapesten csap össze a startup világ krémje
Európai startup seregszemlének ad otthont 2016. május 23-án Budapesten a SMART 2016 konferencia. A rendezvény emellett közel 100 hazai és külföldi előadóval a digitalizáció legfrissebb trendjeit vizsgálja a robotikától az okosvárosokon át, az intelligens egészségügyi megoldásokig.
Alapfokú kisokos a Linkedinhez
A közösségi oldalak között is különlegesség a Linkedin, amely üzleti, szakmai profilja révén különül el elsősorban a többitől. Az egyre fontosabb felülethez ad használati kisokost a téma szakértője.
Négy magyar startup aratott sikert Londonban
Magyar innovatív vállalkozások is bemutatkoztak a fenntartható, élhető városi környezetért dolgozó szakértők Smart to Future Cities 2016 címmel Londonban megrendezett globális fórumán.
Szigorít a hirdetési szabályokon a Google
Változik a Google érdeklődési körön és helyen alapuló hirdetéseire vonatkozó irányelve, amely hatással lehet minden céges AdWords-fiókra, ha valaki megsérti az új irányelvet, hirdetését visszadobja a keresőóriás és a fiókja is törlésre kerül.
Helló like, üdv reakciók!
6 éve jelentek meg a like gombok a Facebook felületén kívül, akkor 24 óra alatt egymillió weboldalra telepítették az új funkciót. Most az újdonság a többi reakció gomb, aminek a cégek kommunikációjára lehet hatása. Szakértőnk segít, mit kezdjünk vele!
Öt fontos trend a közösségi médiában
Fontos, a közösségi marketing alapjait felforgató irányok bontakoznak ki a szemünk előtt. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő vázolta az idei év legfontosabb trendjeit a közösségi médiumokban.
Hogyan álljunk fel egy krízisből?
Nincs olyan üzlet a világon, amely mindig egyenes vonalban haladna a fejlődés útján. Vagyis vállalkozni bizonyos szempontból nem jelent mást, mint rendszeresen megküzdeni miniatűr katasztrófákkal. Mutatjuk, mi a legfontosabb, ha épp összeomlani látszik a brand.
Az "elviteles szindróma" - fenntarthatónak mondják, de nem az
A vezető világmárkává fejlődött kávéházláncok elképesztően nyereséges vállalkozások. Úgy próbálnak az ökotudatos fogyasztók kedvében járni, hogy elvitelre szánt poharaikat újrahasznosíthatónak tüntetik fel, pedig sok helyen erről szó sincs. Pedig lenne rá megoldás.
4 tévhit a digitális marketingről - és a valóság
A digitális marketing egyre nagyobb szeletet szakít magának az online értékesítési piacon. Bár a marketing egy viszonylag új formája, máris rengeteg mítosz kering körülötte. A kisvállalkozások tulajdonosai sajnos gyakran bedőlnek a digitális marketinggel kapcsolatos tévhiteknek– megpróbálunk most megdönteni közülük néhányat.
A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék
Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.
Márkaépítés? Így kerüljük el a leggyakoribb PR-bakikat
A PR és a marketing gyakran összekeveredik a cégvezetők fejében, vagy úgy gondolják, utóbbi csak a nagyok luxusa. Pedig minden cégnek megéri foglalkozni vele. Lássuk a három legfontosabb alaphibát!
Külpiaci megjelenésre lehet pályázni
Több mint egymilliárdos keretösszeggel megjelent a mikro- és kisvállalkozások piaci megjelenését támogató VEKOP felhívás. A vállalkozások külföldi piacokra kijutását elősegítő felhívás célja a cégek támogatása külföldi kiállításokon és vásárokon való megjelenésben, árubemutatók és üzletember találkozók megszervezésében.
Tényleg nem menő már az akció?
Alaposan átalakulnak a vásárlói szokások: míg korábban az volt a lényeg, hogy mindent megkapjunk olcsón, egy helyen, addig ma már egyre inkább előtérbe kerül, hogy kellemes élményt jelentsen a bevásárlás.
Többet akar eladni? Lássa, kivel áll szemben!
Az értékesítők sikeréhez vezető első lépése az értékesítési helyzet felismerése. Az értékesítési helyzetek különbözőek, és a különböző helyzetek más-más értékesítői viselkedés tudatos alkalmazását kívánják.
Csak akkor újítsunk terméket, ha meg is veszik
Egy hosszútávon sikeres és fejlődőképes vállalkozás érdekében új termékeket, szolgáltatásokat kell fejleszteni, hogy vásárlók igényeit folyamatosan ki tudjuk elégíteni. Ahhoz azonban, hogy a megújulás ne döntse romba a céget, muszáj tesztelni, kutatni a piac igényeit - és ez arra is szolgálhat, hogy már jó előre érdeklődést keltsünk a termék iránt. Erre több módszer is létezik, ezekből nyújtunk most egy kis áttekintést.
Irány az Instagram! De ne fejvesztve!
A cégek többsége még csak ismerkedik a tudatos Facebook használattal, pedig a fiatalok már az Instagramon vannak! Látja ezt a cég is, szóval ideje belevágni, ha még ingyen akar jó elérést magának!
Így győzhetjük le a konkurenseket a Facebook aukciókon
Napvilágot láttak a részletek a legnagyobb közösségi oldal aukciós hirdetéseinek rendszeréről, így végre tudjuk, mi alapján válogat a Facebook a hirdetések között. Lévai Richárd online marketing specialista foglalta össze a lényeget.
A PR és az eladás - így nyissunk kaput
Az értékesítési kampányokban is kiválóan használhatjuk a sajtómegjelenéseket. A public relations képes megszólítani potenciális vásárlóinkat, ráadásul kiemel a versenytársak közül. Cikkünkből kiderül, az ún. kapunyitó sajtómegjelenések hogyan támogathatják az értékesítést a B2B ügyfelek megszerzésében.
Így fogják zabálni a külföldi vevők
A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.
A hirdetőknek is megérné lemondani a spamről
A kiskereskedelmi iparágat és az oktatási intézményeket tartják a legbosszantóbb „levélszemét-üzemeknek” a fogyasztók. A vállalkozásoknak jobban kell ügyelnie arra, hogy személyre szabott üzeneteket küldjenek, a hatástalan email marketing ugyanis többet árt, mint használ.
7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen
A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.
A jó cégnek is kell az online cégér
Egyre több kisvállalatban tudatosodik, hogy az online jelenlét elengedhetetlen számára a hosszú távú fennmaradáshoz. Vállalkozóként ezért érdemes tisztában lenni a digitális kor követelményeivel, és élni az internet nyújtotta reklámozási lehetőségekkel is, beleértve a különböző közösségi oldalakat.
Mindig a tartalom lesz a király
Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.
Üzletben nincs barátság?
A sikeres vállalkozók pontosan tudják, hogy mi a különbség a szakmai körökön belüli haverkodás és az üzlettárs-keresés között és, hogy melyik csoporttól mit várhat az ember. Öt tippünk segítségével Ön is könnyen tehet különbséget.
5 bizonyíték, hogy a kríziskommunikáció olyan, mint a vér
Ami véres, az érdekes - tartja a mondás a médiáról. De szakértőnk szerint nem csak ebben az értelemben hasonlíthatjuk a kommunikációt a véráramláshoz.
Óriási lehetőséget kap három magyar startup
Három magyar innovatív startup vállalat mutatkozik be a világ egyik legjelentősebb infokommunikációs technológiai kiállításán, a hannoveri CeBIT-en a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) segítségével.
Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra
Képközpontú kultúrában élünk. A logók mellett már a klikkelhető ikonok is nagy szerepet játszanak abban a vizuális adatözönben, ami ránk zúdul. Az emojikat, vagyis hangulatjeleket nem csak a felhasználók, a cégek is imádják.
Ez a csodafegyver céges honlapok harcában
Az egyre élesebb digitális versenyben minden fegyvert bevetnek a céges honlapok és webshopok a látogatókért és a vásárlókért. Azonban sokan az olyan alapvető fontosságú elemeket hagyják figyelmen kívül, amelyek nélkül hosszú távon esélyük sincs a sikerre, mint a keresősor.
Egy legenda vége
A Google azzal vált a többi keresőmotornál megbízhatóbá a 2000-es évek elején, hogy elkezdte alkalmazni a linkeket. A linkek szavazatok voltak egy weboldalra, és amely weboldal több szavazatot kapott, az jobb helyezésre is számíthatott. Ezt a mérőszámot, a legendás Page Rank-et tizenhat év után felszámolja a Google.
Így kerüljünk sztoriba - egy jó bloggal
Az egyre nagyobb blog-tortából az üzleti szektor is kihasítja a maga szeletét. Nem véletlenül! A céges blog nem csak egy időrabló plusz, ha jól csináljuk, komoly hozadéka lehet.
A nagyobb tortából nagyobbat harap az állam
A 2015-ös teljes reklámtorta 194,37 milliárd forintra emelkedett a 2014-es 189,05 milliárd forintról, amely 2,81 százalékos növekedést jelent. Az adatokat közzétevő Reklámszövetség szerint a reklámköltés növekedése egyértelműen a piaci élénkülés jele, de a növekedést elszívja a reklámadó.
Így lesz meg az áttörés az induló cégben
Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással - jól hangzik mi? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a grow hacking. Valójában azonban nem varázslatról, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről van szó.
Így halásszunk fizető ügyfelet 4 lépésben
Lehet, hogy sokkal kevesebb ügyféllel kéne foglalkoznunk ahhoz, hogy sokkal eredményesebbé váljunk? Szakértőnk segít, hogyan használhatjuk a 80-20 szabályt a nagyobb konverzió eléréséhez.
Csináljuk gyakran, vagy ne csináljuk sehogy
Érdemes-e üzleti blogolásba kezdeni a cég fellendítése érdekében? Bár sokan úgy vélik, hogy a válasz egy hangos „igen", a legtöbb rutinos szakértő azt mondaná, „attól függ”. Nézzük miért.
Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent
A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.
Telefonos eladás: amit mondjunk - és amit ne
A telefonos értékesítés az egyik legnehezebb műfaj, a cégek azonban nem mondhatnak le róla. Egy jól megfogalmazott mondat, egy megfelelő helyen elejtett szó elég lehet a sikerhez, vagy megelőlegezheti a kudarcot.
A legjobb, ha már vásárlás előtt bízik bennünk az ügyfél
Az üzletben – csakúgy, mint az élet számos területén – nagyon fontos a bizalom. A termékeink, szolgáltatásaink akkor lesznek sikeresek, ha a cégünk bizalomkeltő. Megmutatjuk, hogyan tudjuk felépíteni a vásárlási, üzletkötési bizalmat előzetesen, akár már az első személyes, vagy vásárlási kontaktus előtt.