Márkaépítési tippek induló vállalkozásoknak

A kisvállalkozások hajlamosak azt hinni, hogy a márkaépítés a nagyok terepe, amivel ráérnek még foglalkozni. Valójában viszont az indulástól sokat segíthet, ha tudatosan foglalkoznak vele.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A márkaépítés minden marketing stratégia alapja – vagy legalábbis az kéne, hogy legyen a szakértők szerint. A márka összefoglalja és fogyaszthatóvá teszi a cégünk identitását, ez teszi az első benyomást a fogyasztóra, növeli a reputációt, segít abban, hogy ismerőssé váljunk a vásárlóknak, végül, de nem utolsó sorban pedig ez az alapja a vásárlók hűségének. E nélkül a cégünk nehezen megkülönböztethető a versenytársaktól és bármilyen kiváló üzleti modellt is dolgoztunk ki, nagyságrendekkel csökken az esélyünk a sikerre.

A márkaépítést sok induló vállalkozás elhanyagolja, gondolván, ráérnek majd, ha befutottak. Óriási tévedés! A márkának az induló cégek esetében kiemelten fontos szerepe van, ez lehet a különbség a túlélés vagy a bukás között.

Lássuk, mire kell figyelni az alapoknál!

Kép:PP/BartosGyula

Legyen stratégia!

Rengeteg induló vállalkozás egyáltalán nem foglalkozik a márkája megalapozásával, de talán még ennél is rosszabb, csak úgy „összedobni” valamit. A márkaépítés nem olyasmi, amit pár órás gondolkodással letudhatunk, vagy épp improvizálhatunk. A sikeres márkához megalapozott tudás kell, versenytárselemzéssel, piackutatással és brainstorminggal. Időt és pénzt kell rá áldozni, ez tény. De megéri.

Legyünk következetesek!

Az egyik leggyakoribb hiba a márkaépítés során szakértők szerint a következetlenség. A márka nem egy logó vagy egy szlogen, hanem olyasmi, aminek értékei a cég egész működését és minden megjelenését áthatják. A következetesség a legfontosabb dolgok egyike a brand szempontjából, hiszen csak ez teszi lehetővé, hogy a fogyasztók felismerjék a márkát és kialakulhasson a kötődés.

Legyen egyedi!

Amikor elkezdünk dolgozni a saját márkánkon, érdemes inspirációként versenytársakat vagy nagy ismert márkákat elemezi. Ilyenkor aztán nagy a kísértés, hogy átvegyünk ezt-azt azokból az elemekből, amelyek másoknál beváltak. Rossz ötlet! A márkaépítés lényege épp az, hogy elkülönítsük magunkat a piacon lévő többi versenytárstól. (Ráadásul, ha túl nagy a hasonlóság, még komoly jogi kockázatot is vállalunk, feleslegesen.)

A személyesmárka-építés 8 törvénye
A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk.
Épüljön értékekre!

A jó márkák mindegyike értékeket közvetít. A dizájnos logó vagy hangzatos szlogen semmit nem ér, ha nem mond el valamit azokról az értékekről, amit a cégünk követ. Ha viszont megvannak az alapértékek fontos, hogy a működés is ennek megfelelő legyen. A márka nem csak külsőségeket jelent. Nem kell minden márkának a barátságos modort a zászlajára tűzni (van ahol őszintébb, ha mondjuk a hatékonyság van a középpontban), de ha így teszünk, fordítsuk kiemelt figyelmet arra, hogy például az ügyfélszolgálat is ennek megfelelően működjön.

Ne feledjük a személyes márkát!

A személyes márka építés nem elengedhetetlen része a márkaépítésnek, de egy olyan eleme, amit igazán kár lenne kihagyni. A vásárlók sokkal könnyebben bíznak meg emberekben, mint arctalan cégekben. A márkaépítés épp arra jó, hogy segítsen felépíteni ezt a bizalmat. De amíg csak az elején tartunk a folyamatnak, a személyünk sokat segíthet a márkánknak az erősödésben.

Az emberek szeretik, ha ismerik a nevét és az arcát valakinek, még inkább azt, ha úgy érezhetik, egy igazi szakértőtől vásárolhatnak. Építsünk fel magunknak – vagy a legjobb szakértőnknek – egy saját brandet, amit hozzákapcsolunk a céghez. Ha ez a szakértő blogposztokban, előadásokon, vagy akár a Facebookon segít jó tanácsokkal, az komolyan segíthet a márkánkkal szembeni alapvető bizalom kiépítésében. Éppígy működik az is, ha engedjük a fogyasztóknak, hogy megismerjék azt, aki termeli, gyártja a terméket, amit aztán megvásárolhatnak.

Forrás: Entrepreneur.com

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo