Piac & marketing cikkek
Ész nélkül hirdetni a Facebook-on is csak pénzkidobás
Sokan tapasztalták már azt a jelenséget, hogy az első hirdetések elindítása után, hosszú távon csökken a céges profiljuk látogatóinak aktivitása, mivel ahogy abbahagyják a hirdetést, a posztok elérése a töredékére csökken. Szakértőnk ennek a jelenségnek ered a nyomába.
Könnyen adjuk a hűséget
Ajándékokkal és kedvezményekkel csábíthatjuk magunkhoz a vásárlókat. A törődés meghozza gyümölcsét és újabb vásárlásokat generálhat. A tapasztalatok szerint a vevők már az egészen kicsiny gesztusokat is értékelik.
Tényleg többet ér a kép a szónál
Egy jó képpel az első pillanatban megnyerhetjük a vevők jóindulatát. A rossz kép viszont önmagában elég lehet ahhoz, hogy elveszítsünk egy jövőbeni vásárlót. Mert egy kép tényleg többet ér sok szónál. De mitől jó? Szakértő segít!
Az okos vásárló kihívást jelent a kereskedőnek
Mindinkább alapos kutatás előzi meg a vásárlásokat, főleg az interneten kutakodó „okos vásárlók” jelentenek egyre nagyobb kihívást a kereskedőknek, mert egyre nehezebbé válik megtartani az ügyfeleket – derül ki a Mastercard kutatásából.
Így költsünk okosan a közösségi oldalakon
Mára megkerülhetetlen hirdetési felület a közösségi média. Fontos viszont, hogy gondosan felépített stratégiánk legyen, különben csak elfolyik a pénz.
Tényleg kitalálhatjuk a vevők gondolatát
A sikeres eladás feltétele, hogy olyasmit kínáljunk a potenciális vevőknek, amit tényleg akarnak. De honnan tudjuk, hogy mit akarnak? Szakértőnk segít!
Nem halt meg, csak átalakul
A Facebookot is szokás temetni, pedig a legnagyobb közösségi oldal él és virul. Hasonló a helyzet az email marketing kampányokkal is. Hiába ugyanis a chat appok tömege, az embereket még mindig eredményesen el lehet érni e-mailben - ha tudjuk, hogy csináljuk.
Most a nyugdíjasokra hajtanak a Balatonnál
Tavaszi és őszi programok szervezésével próbálja kitolni a balatoni szezont a Balatoni Regionális TDM Szövetség. Hávris Klaudia, a szervezet irodavezetője szerint a szálláshelyek és az éttermek szeptember 1-jén közel 70 százaléka bezár, holott bőven kínálna még lehetőséget a vendégcsalogatásra a magyar tenger ősz végéig.
Egye élesebb a harc a digitális vásárlókért
2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A webáruházak között egyre élesebb a verseny a vásárlókért, így minden online marketingeszközt bevetnek. A vasárnapi zárvatartás jól jött a webshopoknak.
Céges profil: minek nevezzelek?
Érdekes megnevezéseket lehet találni a céges profilok között: úgy tűnik, a cégek döntéshozói szerint akkor jó egy Facebook oldal neve, ha pontosan leköveti a céges struktúrát. Pedig nem – figyelmeztet a szakértő.
Ne féljünk a kuponoktól!
A közösségi vásárlás – korábbi népszerű nevén a kuponos vásárlás – a magyar vevőket is meghódította az elmúlt években. A cégek egy része viszont fél tőle, hiszen a hírek szerint akár „fel is hígíthatja” a vásárlóközönséget a kuponozás. Pedig, ha tudjuk mire jó, hasznos platform lehet, különösen a kkv-k számára.
Kríziskommunikáció: hogyan őrizzük meg a hírnevünket?
Egy vállalkozás életében szinte kikerülhetetlen, hogy időnként egy-egy megsértődött, elégedetlen ügyfél, vagy akár egy ellenlábas kirobbantson egy ügyet a cégünk ellen, amit sokszor a sajtó is felkap. Ezek a szituációk nem csak presztízsveszteséggel járnak, hanem komoly üzleti visszaeséssel is párosulhatnak, ezért fontos, hogyan viselkedünk egy ilyen a helyzetben. Ehhez ad tanácsokat a marketing szakértő.
App nélkül esélye sincs egy étteremnek?
Nem létezik az az üzlet, amelynek nincs saját mobil applikációja. Erős kijelentésnek tűnhet elsőre, de a mutatók egyre inkább ezt az állítást igazolják, legyen szó világviszonylatról, vagy akár hazai piaci trendekről. Egyszerűen elengedhetetlen, hogy egy cégvezető tisztában legyen a felhasználói elvárásokkal. Régebben a csapból is az folyt, hogy „ha nem rendelkezik saját weboldallal, nem is létezik”, immár ez az örök érvényű kijelentés kiterjedt a mobil alkalmazásokra is.
Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért
A LinkedIn az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetünk a tömegből.
Az induló vállalkozások 5 végzetes hibája
Bár minden cég más és más, vannak azért olyan vonások, amelyek közösek a sikeres, és a sikertelen vállalkozásokban. És van, ami még a legjobb ötletből induló vállalkozást is ellehetetleníti. Összeszedtünk öt hibát, ami könnyen végzetes lehet, hogy segítsünk elkerülni őket.
Statikus oldalt hiába hirdetünk
Ma már a vállalkozások döntő többsége rendelkezik honlappal, azonban a cégek nagy része még mindig nem használja ki a benne rejlő üzleti lehetőségeket, pedig ahogyan régen a telefonkönyv és az arany oldalak voltak az első számú források, úgy ma már internet az első számú a segédeszköz az emberek számára – figyelmeztet az online marketing szakértő.
Mindent a minőség érdekében
A beszállítóvá válás egyik legnagyobb kihívása a multinacionális cégek által támasztott minőségi követelményeknek való megfelelés. Szakértőink segítségével feltérképeztük az elvárásokat és azt, hogy hogyan tud megfelelni azoknak egy hazai vállalkozás. Jó, ha tisztában vagyunk azzal is, hogy a beszállítói auditok során mire figyel, mit vár el a leendő partner.
A bloggereket is magába szippantaná a Facebook
A világ legismertebb közösségi oldalának talán egyik legkevésbé ismert funkciója a Notes szolgáltatás. Az öt éve gyakorlatilag változatlan formátumban létező funkcióval hosszabb lélegzetvételű, de a normál bejegyzésekhez látványvilágban nagyon hasonló posztokat készíthetnek a felhasználók – írta a Bitport.
Szülinaposok: így hozzuk ki a legtöbbet a jubileumból
Tíz éves, húsz éves, huszonöt éves: sok cég ünnepelhet valamilyen évfordulót, talán az Ön vállalkozása is ezek közé tartozik. Az ilyen „kerek” évfordulóknál egy kicsit mindig elgondolkozik az ember, hogy hogyan hozza ki a jeles évfordulóból a legtöbbet. Mi legyen az a nagy dobás, ami igazán emlékezetessé teszi ezt az eseményt, és ami megtérülő befektetés is egyben?
Ne engedjünk a csábításnak
Mindnyájan tudjuk, hogy lopni nem szép dolog, de az interneten nagyon nagy a csábítás, hogy csak úgy elvegyünk valamit, ami a másé. De nemcsak, hogy könnyen ráfaraghatunk, de tönkre is teheti a sok munkával felépített weboldalunk látogatottságát a lopott tartalom. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével most megmutatjuk, hogyan kerülhetjük el az ilyen csapdahelyzeteket.
A kommunikációban is szoftver segíthet
Egy kezdő vállalkozás esetében a cégen belüli és az ügyfelekkel történő kommunikáció is könnyebb. Attól kezdve viszont, hogy a vállalkozás elkezd nőni, és egyre több a munkatárs és az ügyfél is, nehezebb mindent fejben tartani, és értesíteni mindenkit a számára releváns információkról.
Ferde szemmel néznek a hirdetésekre a cégek
Ami azt illeti, nem túl elégedettek a Google AdWords és Facebook hirdetések eredményeivel a kis- közepes vállalkozások. A legkevésbé akkor, ha a cégvezető maga végzi a hirdetések kezelését. Azonban ez nem a Facebook és nem is a Google hibája - derül ki a Klikkmarketing felméréséből.
Élet a spamen túl – szakértői tippek
Az emberek számára a hírlevél és a spam sokszor ugyanazt jelenti, ez pedig azoknak köszönhető, akik az e-mail marketing alapelveire fittyet hányva szakmailag inkorrekt (sőt, néha egyenesen illegális) munkát adnak ki a kezükből. Tűnjünk ki a tömegből szakmai hozzáértésünkkel! Egy jól felépített e-mail marketingkampány pozitívan befolyásolja az ügyfél-elégedettséget, a megtérülést és a jó hírünket egyaránt. A MailEngine szakmai támogatásával vegyük sorra, mit tehetünk annak érdekében, hogy a levelünk ne kerüljön spam mappába!
Így kell zöldágra vergődni
Nem elég zöldnek lenni, annak is kell látszani! De nem mindegy, hogyan kommunikáljuk a fenntarthatósági iránti elkötelezettségünket, mert a "zöldre festés" vádja hosszú távra tönkre teheti egy cég renoméját.
Mit éri meg posztolni?
Egy cég Facebook oldalának kommunikációs minősége döntő befolyással bír a hirdetési költségeire, hiszen óriási pénzeket égethet el azzal, hogy azoknak is próbál hirdetni, akiket teljesen hidegen hagy az oldal üzleti témája, mert ők csak a cuki dolgokért lájkolták azt.
Így lehet eladni azt, amire nem vágyik senki
Ismer valaki egy kiváló temetkezési vállalkozót? És spontán említésre hány ilyen céget tudnánk megnevezni? Tényleg, hány lájkolója van a legnépszerűbb követeléskezelő cégnek? Ma már szinte természetes – de legalábbis annak kéne lennie – hogy a kisebb cégek is energiát áldoznak reputációjuk javítására, ismertségük fokozására, brandépítésre. De van, ahol ez nehezebb az átlagosnál.
Nem kell minden like-ért fizetni a Facebook-on
Újradefiniálja saját hirdetési rendszerét a Facebook. A néhányak számára már most is elérhető, októbertől pedig kötelezővé váló rendszerben a hirdetőnek csak a ténylegesen hasznos kattintásokért kell fizetnie – írta a Bitport.hu.
A net vihet vevőket a boltokba
A digiális világ már nem a jövő, a kereskedőknek pedig fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Az online térhódítása azonban nem veszély, hanem lehetőség is lehet a fizikai boltok számára – erre épít a többcsatornás (multi channel) értékesítés és marketing.
Így találjuk meg a jó ügyfeleket
Jelentősen hatékonyabb lehet az értékesítés, ha az időnket olyan érdeklődőkre szánjuk, akikből a későbbiekben valóban lehet vásárló. Hogy megtudjuk, kivel érdemes foglalkozni, minősítenünk kell a potenciális vevőket. Szakértőnk segít, hogyan!
Megúszható a reklámadó a Facebookkal?
A reklámozóknak át kell gondolniuk, hogy hogyan és mire költenek a reklámadó hatálybalépése után. A Facebookon való posztolás nem esik az adó hatálya alá. De tényleg teljesen kibújhatunk alóla a közösségi oldal használatával? Lévai Richard Facebook-szakértő válaszol.
14 tipp, hogyan szerezzük meg az első vevőinket
Egy vállalkozás indulásakor a legelső vevők megszerzése mindig az egyik legnehezebb (ha nem a legnehezebb) feladat. Mikor még nincs nevünk a piacon, nem ismer bennünket senki, nincsenek kapcsolataink, nehéz bizalmat ébreszteni a potenciális vásárlókban. Szakértő partnerünk, a Webshop Experts most ehhez ad tippeket
Így segít az Unió az exportőröknek
Exportálni szeretne az Európai Unión kívül is? Bizony ez nem könnyű feladat, de most már az Unió is segít benne, az Európai Bizottság ugyanis egy helyre gyűjtött minden olyan információt, és dokumentumot, amire egy exportőrnek szüksége lehet.
Mit adjunk ajándékba, ami nem a kukában végzi?
Akadnak olyan helyzetek, melyekben illik megajándékozni üzleti partnereinket. Sok cégvezető azonban tanácstalan, amikor el kell döntenie, mivel kell kedveskedni nekik. Egy biztos: értelmetlen bóvlikat semmiféleképpen sem ildomos adni, hiszen azok ránk sem vetnek jó fényt, ráadásul nagy valószínűséggel a kukában végzik.
Hogyan hallgatózzunk a közösségi médiában?
A legtöbb cég már jelen van a közösségi médiában, azt azonban kevesen tudják, hogy az is jelentősen javíthatja az eredményességüket, ha egyszerűen csak figyelnek... A közösségi média figyelése (más néven social listening vagy közösségimédia-monitorozás) egyedülálló lehetőséget ad arra, hogy megismerjük és adott esetben irányítsuk az ügyfelek, a versenytársak és a piacunkat befolyásoló szereplők tevékenységét.
Küldjön hírleveleket CRM-mel
A legtöbb vállalkozás már küld hírlevelet azoknak, akikkel kapcsolatba került. De nem mindegy, hogy azt mennyire tudjuk személyre szabni. Ebben segíthet a CRM.
Nem lufi, hanem kisgömböc a kuponpiac
Még mindig nagyon népszerűek a kuponos ajánlatok. A 2014-es évben bruttó 16,5 milliárd forintra növekedett a piac forgalma, ami a két évvel ezelőtt mért adatokhoz képest majdnem megtriplázódott. Kérdés, hogy ez a szegmens a válság elmúltával is ilyen népszerű lesz-e.
Miért jó, ha hűséges az ügyfél?
A csapból is az folyik, hogy növeljük a vevőink elégedettségét, lojalitását. Ami remekül hangzik, de elég nehéz egyrészt, másrészt pedig elég költséges játékká tud válni, különösebb előnyök nélkül. Szombati Orsolya online marketing szakértő szerint azonban mégis megéri rágyúrni a hűségre.
Kivel szerettessük meg a márkánkat a neten?
A felhasználók többsége a barátoktól és ismerősöktől szerzi be az információkat az interneten, mielőtt vásárlási döntést hozna. Az innen származó információk sokkal többet nyomnak a latban a vásárláskor, mint a legtöbb céges poszt a közösségi oldalakon, vagy blogbejegyzés. Viszont arról keveset tudunk, hogy mi alapján és kik mondanak véleményt a márkánkról, mi motiválja a megmondó-embereket. Egy friss kutatás most a nyomukba eredt.
Így nem lesz terméketlen az uborkaszezon
Sok iparágban a nyár uborkaszezonnak számít, amikor végre van idő olyan dolgokra is, amelyek a hétköznapok rohanásában elsikkadnak. Van néhány remek tippünk, hogy mivel töltheti el Ön és a vállalkozása ezt az időszakot hasznosan.
Jelenleg nem vagyok elérhető – miért kell az „out of office” üzenet?
Az azonnaliság ma már az élet minden területén elvárás. Ha tudomásul vesszük, hogy például a vásárlók számára a gyors szállítási idő a legfőbb vonzerő a vásárlások során, miért gondoljuk, hogy nyugodtan várnak majd ránk, ha hetekig nem kapnak választ a nekünk küldött üzenetükre? Nem érdemes ezen elbukni egy jó kapcsolatot.
Most csábítsunk reklám nélkül
Nem a nyár a leggyengébb időszak a toborzók szempontjából. A BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb. Ha tudjuk, mit és hogyan csináljunk.
Ettől lesz igazán profi egy blogposzt
A szövegírás olyan, mint a foci: mindenki tud játszani, de attól még nem mindenkiből lesz Maradona. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével most rávilágítunk néhány alapvető szabályra, ami a minőségi tartalmat megkülönbözteti az átlagos online agymenéstől. Kitérünk arra is, hogy mibe kerülhet ez nekünk.
Jó a termék, de ki adja el?
A magyar vállalkozók hagyományosan innovatívak és a szakmai tudással sincs gond, de a nemzetközi szinten szükséges sales- és marketing tudás gyakran súlyos hiány. A helyzeten csak ront, hogy a cégvezetők körében makacs tévhitek tartják magukat Horgos Lénárd, az M27 ABSOLVO partnere szerint.
Nem új ügyfél kell a több eladáshoz
Valóban az új vevők megszerzése a legegyszerűbb mód a bevétel növelésére? Szó sincs róla! Érdemes megismerkedni upsell és a cross-sell fogalmakkal! Szakértőnk segít!
Így látható, hatékony-e a marketing
Az e-mail marketing egyik nagy előnye, hogy nagyon jól mérhető, így a kampányok optimalizálásával lehetőségünk van folyamatosan növelni a hatékonyságát. Persze az eredményesség tudatos növelése csak azoknak áll módjában, akik sokrétű méréseket végeznek, és így az ujjukat folyamatosan a kampány pulzusán tartják. Az adatok értékelése során könnyen beazonosítható, hogy milyen tartalom, dizájn vagy időzítés felel meg a céljainknak, valamint kiszűrhetjük azokat az elemeket, amelyek teljesítményével nem vagyunk megelégedve. A mérésekből nyert információk alapján kézben tarthatjuk a kampányt, és szükség esetén optimalizálhatjuk. A cikksorozat mai részében azt vizsgáljuk meg a MailEngine szakértőinek segítségével, hogy milyen mérési lehetőségeink vannak, és ezekkel mit kezdhetünk.
Divatos vagy praktikus a hatékony céglogó?
Néhány pillanat alatt eldől, hogy milyen első benyomást teszünk – épp így van ez akkor is, ha a reménybeli vásárlónk először találkozik a cégünkkel. Ezért kiemelten fontos a logó megtervezése!
Hozzávalók a hatékony online hirdetéshez
Manapság egyre népszerűbbek az online hirdetések. De mi dönti el, hogy hatékony vagy hatástalan lesz egy ilyen kampány? Hogyan érhető el, hogy ne csak kimenjenek az ajánlatok, hanem azok profitot is hozzanak? Erről lesz szó a továbbiakban.
Így lesz több vevő az érdeklődőiből
Ha valaki eljut addig, hogy kifejezi az érdeklődését egy termékünk iránt, még nem dőlhetünk nyugodtan hátra. El kell juttatni a vásárlásig - és aztán a visszatérésig. Szakértőnk segít, hogyan!