Piac & marketing cikkek

Napi másfél órát lájkol a magyar
Naponta átlagosan 86 percet Facebookozik egy magyar felhasználó, a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak, akiknek 86 százaléka lefekvés előtt is ránéz a közösségi oldalra. 46 százaléka a felhasználóknak követ úgy is online tartalmat, hogy a Facebookon olvassa a megosztott híreket, és már nem kattint át a híroldalra.

Miért küzdünk egyedül, árral szemben?
A ma működő félmillió kis- és középvállalat adja a magyar gazdaság gerincét. Állandó problémákkal küzdenek, mint a munkaerőhiány, vagy az egyre élesebb árverseny. Mégsem vesznek igénybe szakértői segítséget, több mint felüknek még weboldala sincs és harmaduk egy fillért sem fordít marketingre.

A falra mászunk a kéretlen emailektől
A fogyasztók 84 százaléka kész lépéseket tenni az irreleváns és nem személyre szabott kommunikáció ellen. Ám 80 százalékuk hajlandó akár személyes adatokat is megosztani annak érdekében, hogy célzott és őket érintő információkhoz jussanak.

Húszmillióba is kerülhet egy email
Direkt marketing anyagok küldése e-mailen keresztül? Van néhány fontos szabály, amivel nem árt tisztában lenni, ha el akarjuk kerülni a büntetést, mert a bírság a húszmillió forintot is elérheti.

A süti a legjobb marketingeszköz
A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.

Öngyilkosság nem ügyelni a mobilokra
A Facebook január végén közzé tette a tőzsdei jelentését, amivel betekintést nyerhettünk az aktuális felhasználói számokba: megrázó adat, hogy a felhasználók 90 százaléka mobilról éri el az oldalt, így ezt a trendet az online marketingben most már nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Sikeres marketing? Enélkül nem fog menni
A marketinggel az a helyzet, hogy csak akkor lesz sikeres, ha akkor is foglalkozunk vele, amikor éppen nem megy annyira jól az üzlet és igyekszünk megvágni a költségeket. Lássunk 5 alapvető fogást, amire épülhet a rendszer!

Nem csak karácsonykor lehet ám eladni
Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy kiemelt napokra érdemes rászervezni a szezon előtt és esetleg után is. A Webshop Experts kampánynaptárának segítségével adunk néhány tippet, mikorra lehet időzíteni az idei kampányokat.

Ilyen legyen a hírlevél 2016-ban
Van kiút a spam mappából! De csak egy: ne spammeljünk. A cégek nagy része arra használja a hírlevelet, hogy kéretlenül küld leveleket embereknek, olyan tartalommal, ami nem érdekli őket. Pedig lehetne egészen másképp is. Szakértő segít, milyen legyen a mostani trendek szerint a hírlevél.

Rossz helyen hirdetni is ciki
Egyre több reklám jelenik meg szellemitulajdon-jogokat sértő tartalmat kínáló weblapokon, jelentős veszteséget okozva ezzel a hirdetőknek. Az így elhelyezett hirdetések ugyanis nem feltétlenül jutnak el valós fogyasztókhoz, emellett rossz fényt vetnek a hirdető cégekre és azok márkáira is. A hazai piacon csaknem 5000 olyan hirdetést figyeltek meg, amelyek nagyrészt ilyen típusú weboldalakon bukkannak fel, derül ki az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának legfrissebb jelentéséből.
Cserebere: fogadjuk?
A karácsonyi szezon őrült vásárlási láza után az év elején mindig jelentősen nő az ügyfélpanaszok száma. Ezeket a megkereséseket fontos megfelelően kezelni, hiszen az elégedetlen ügyfelek nemcsak elpártolnak tőlünk, de sokat is árthatnak hírnevünknek.
Uber-hatás: nem kell félnetek jó lesz
Akár tetszik, akár nem, mostanában elképzelhető, hogy a semmiből bukkannak fel a versenytársak, a technológiai fejlődés az üzletmenetet is átírja, a szabályozók pedig csak kapkodják a fejüket. Ezzel a trenddel lehet szembemenni – csak nem érdemes.
Mobilfizetés? Az meg mi?
Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben, mivel a magyar lakosság egyáltalán nincs tisztában a mobilfizetési megoldásokkal.
Ki segíthet exportálni?
Az Európán kívüli területekre koncentrál továbbra is a kormányzati exporttámogatási politika. De hova és mivel fordulhatnak a külpiacra lépést tervező kkv-k? A minisztérium és az EXIM szakemberei foglalták össze a Piac & Profit konferenciáján.
Megint újított a Facebook!
A Facebook időről-időre újdonságokkal áll elő, amiket érdemes ismerni, ha tényleg ki akarjuk használni a legnagyobb közösségi oldalban rejlő marketing lehetőségeket. Szakértő segít, mik a legfontosabbak!
Még a reklamálókkal is jóban kell lenni
A piaci környezet egyre gyorsabban változik, a fogyasztók véleménye egyre nagyobb hangsúlyt kap: az a cégvezető, vállalkozó, aki nem tud alkalmazkodni ehhez és magas szinten kiszolgálni az ügyfelei igényeit, elveszett.
Van mit keresnie egy cégnek a YouTube-on
A YouTube-ban számos lehetőség rejlik cégek számára, ezeket egyre több piaci szereplő ismeri fel: már nemcsak a videós oldalon elhelyezett hirdetések száma nő, hanem a szponzorációs lehetőségekben is egyre többen látnak fantáziát.
Márkaépítés négy lépésben
Hogyha éppen nem megy, vagy mehetne jobban is a bolt, alacsonyabbak az eladások, forgalomcsökkenés tapasztalható, és akkor Magyarországon szinte mindig elhangzik a varázsige: „Kéne egy kis marketing!” Szakértőnk írásában rávilágít, hogy mi a probléma ezzel a hozzáállással.
Használjuk a Facebookot és a Youtube-ot
Minden kétséget kizárva megállapíthatjuk, hogy a világ talán két legnagyobb virtuális tere a Facebook és a Youtube, melyek egyfajta globális médiumként működnek. A kereskedők részéről is hiba lenne nem kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.
A Facebook-hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása
Talán meglepő lehet első hallásra, de a közösségi oldalakon hirdetni azzal jár, hogy emelkedik a keresőoldalakról érkező találatok száma is – ezt a korábbi tapasztalatot most egy kutatás is alátámasztotta.
Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.
8 app, amely összeköt
A kis- és középvállalkozások marketingeszköztárában egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés, azaz a networking. Csakhogy felgyorsult világunkban egyre nehezebb lehet a kapcsolattartás, ezért mutatunk most nyolc alkalmazást, amely ebben a segítségünkre lehet.
Magyarországon is vannak marketingfesztiválozók
2014 és 2015 után, januárban, harmadik alkalommal is megrendezik a Magyar Marketing Fesztivál elnevezésű szakmai konferenciát, amit kifejezetten a kis- és középvállalkozók tulajdonosainak, döntéshozóinak, és marketing iránt érdeklődőknek szerveznek január 28-án Budapesten, a Lurdy Konferencia Központban. A konferencia kapcsán Miklovicz Norbert kkv-marketing szakértővel, az esemény alapító-főszervezőjével beszélgettünk.
Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k
Továbbra sem számítanak a marketingbüdzséjük emelésére a hazai kkv-k – derül ki egy friss felmérésből. Az idei évben elsősorban új vevők, új piacok meghódítására, és a tanulásra, kompetenciafejlesztésre koncentrálnak majd.
Már nem lehet figyelmen kívül hagyni a fogyasztókat
Az OECD BetterLife Index 2015 kiadványa alapján Magyarországon, 2008 óta a háztartások átlagos éves bevétele több mint 6 százalékkal növekedett, ami egyszerre generál a korábbinál nagyobb fogyasztói elvárásokat az élelmiszergyártók irányába, illetve bővíti azok lehetőségeit. Az élelmiszeriparnak igazodnia kell a változó igényekhez, és biztosítania kell a fogyasztók által elvárt, számukra fontos értékeket – emeli ki Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport ügyvezető igazgatója.
Kulcsszavak: erre kerestünk a legtöbbet 2015-ben
Minden év végén a Google nyilvánosságra hozza a legkeresettebb kifejezések listáját, így megismerhetjük, és kivonatolhatjuk az adott év küzdelmeit, fordulatait, drámáit, csakúgy, mint piaci trendjeit, mindenképpen nagy érdeklődésre tarthat számot.
Tapasztalat szülte tanácsok a sikeres eladáshoz
Az értékesítők sokszor eleve "hátrányból indulnak" az ügyfeleknél, mert az embereknek a túlzottan rámenős ügynökök jutnak eszükbe róluk. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy a sikeres értékesítéshez nem ez az út vezet. Elmondjuk, melyik.
Nem a Google lett kisebb, hanem a Facebook nagyobb
A honlap, a céges Facebook oldal és az email voltak a kisvállalkozások kedvenc marketing eszközei 2015-ben. A Facebook az első tíz helyből hármat szerzett meg, míg a Google AdWords csak a nyolcadik lett. Emellett két kategóriában az első öt eszközből négy a Facebook istállóhoz tartozik - derül ki Marketing Commando 2300 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből.
5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz
A cégek nem véletlenül készülnek hatalmas kampányokkal és akciókkal az ünnepi időszakra: a felmérések szerint ilyenkor a fogyasztói költések jelentősen nőnek: 16%-kal magasabb az átlagos vásárlások értéke, és fejenként mintegy 30 000 forintot költünk ajándékokra.
5 dolog, ami minden üzletnek segít
Dolgozzunk sokat és dübörög az üzlet és növekszik a vállalkozás, vallják sokan, és milyen igazuk van. De a sok munka önmagában nem elegendő a sikerhez. Következik néhány aprónak tűnő ötlet, amelyekkel növelhető az eladás. Nem nagy dolgok, de ügyesen használva sokat hozzátehetnek a jó üzlethez.
Hatékony, de utáljuk
A felhasználók egyöntetűen gyűlölik a popup reklámokat, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az online marketingeszköz igencsak hatékony – ha megfelelően van beállítva és jó ajánlatot talál benne a fogyasztó.
Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban
Pár hét múlva itt a karácsony, a legtöbb fogyasztó ilyenkor dönt arról, mivel lepi meg szeretteit. Ugyanakkor a döntésében nagy szerepet játszik, hogy mennyire bízik az adott termékben, vagy szolgáltatásban – derül ki a Groupama Biztosító felméréséből.
Milyen címszavakra figyelünk a vásárlásnál?
A magyar nők számára sokkal fontosabb az, hogy mi nincs egy kozmetikumban, mint az, hogy mi a fő összetevője – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen a termékeken szereplő tájékoztató feliratok, információk alapján döntenek legfőképpen a hazai fogyasztók, amikor kozmetikumot vásárolnak. A legösztönzőbben a termék „tisztaságáról”, illetve a hatékonyságáról szóló információk hatnak a vásárlási szándékra, de a kozmetikumok környezet- és állatbarát mivoltára utaló védjegyek is sokakat buzdítanak arra, hogy az adott terméket betegyék a kosarukba.
9 fontos újdonság a Facebook hirdetésekben
A Facebook hirdetési rendszerébe olyan sok újdonság került az elmúlt időszakban, hogy szinte követni is lehetetlen. Lévai Richárd, online marketing szakértő összegyűjtött néhányat a legfontosabbak közül.
Last minute tippek a Fekete Péntekre
November 27-e péntek az a nap, melyet a neten vásárlók hónapok óta várnak. Tavaly több, nagyobb internetes áruház rendszere összeomlott – köszönhetően a hihetetlen kedvezményeknek – a rengeteg vásárló rohamától. Erre az időpontra időzíti a legtöbb online kereskedő kiemelkedő akcióját. Ha Ön nem tervezett előre eddig, most adunk néhány tippet, hogyan fogjon gyors és hatékony kommunikációba.
Mit csinál a PR-os?
A marketing és PR gyakran összekeveredik a fejekben, ahogy sajnos sokan azt is gondolják, a PR-osok feladata, hogy hivatalból hazudozzanak. Lakatos Zsófia a Magyar PR Szövetség elnöke segített eloszlatni a félreértéseket a Marketing Szövetség konferenciáján.
Már a hűség is racionális döntés
Változtak a fogyasztási szokások, a cégeknek egészen más versenyhelyzetben, sokkal tudatosabb fogyasztókra kell hatást gyakorolniuk. A hűség az egyetlen remény.
Egyre jobban ügyel a cégek igényeire a Facebook
Most már nem fog gondot jelenteni, ha több telephelyünket is szeretnénk megjeleníteni a Facebook-on, sőt automatikusan hirdethetjük is őket. A legnagyobb közösségi oldal új funkciókkal kényezteti a vállalkozásokat. Lévai Richárd Facebook-szakértő segítségével bemutatunk hármat ezek közül.
Így fognak visszatérni a vásárlók
A remarketing elképesztő erőt adhat egy webáruház népszerűsítéséhez. Nemcsak azért, mert újra kapcsolatba léphetünk a korábbi látogatókkal, hanem azért is, mert pontosan azt tudjuk számukra kínálni, ami igazán érdekli őket. Mutatunk most öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.
Nem kell mindig eladni az eladáshoz
Egy ingyenes cégjegyzék önmagában semmit sem ér, ha nem használja ki okosan az ember az üzleti partnerkeresésben! Szakértőnk 5 tippje következik, hogyan hatékonnyá tegyük azokat az alkalmakat is, amikor nem direktben értékesítünk.
Nem biztos, hogy jó ötlet Moszkva felé kacsingatni
Közel 30%-os zuhanás után a globális pénzügyi válság közepén tapasztalt 2009-es szint alá esett az Oroszországba irányuló 2015 első félévi magyar export értéke, elsősorban az európai uniós embargós intézkedések és a gyenge rubel eredményeképpen - állítja az Atradius Hitelbiztosító. A tavaly és idén is gyengélkedő orosz gazdaság 2016-ban magához térhet, azonban a hatalmas lehetőségekkel kecsegtető orosz piac „békeidőben” is nehéz falat lehet a magyar cégeknek.
Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.
Már most készülni kell a karácsonyi szezonra
A karácsonyi szezon az egyik legfontosabb időszak sok vállalkozás életében, sok kereskedelemmel foglalkozó cég ilyenkor éves forgalma harmadát termeli meg, ezért nem mindegy, hogyan készülnek a vásárlók rohamára. Mire ügyeljünk, mire hajtsunk rá a marketingben? A szakértő válaszol.
Csúnya buktatói vannak az online kuponoknak
Egyre több webáruház használ online kuponokat vagy kedvezménykódokat hűséges vásárlói megtartása vagy új ügyfelek szerzése érdekében. De milyen szabályok vonatkoznak ezekre a kuponokra, mik lehetnek a buktatók? A Sár és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalójából kiderül.
Ne csak tippeljük, hogy elégedettek-e az ügyfelek!
Egyszerűbb annak újra eladni valamit, aki már egyszer vásárolt Öntől. A vevők pedig általában akkor válnak visszatérő vevőkké, ha elégedettek a termékünkkel, szolgáltatásunkkal és a kiszolgálással is. Így hát a kérdés a következő: hogyan lehet mérni mennyire elégedettek a vevők?
Az orrunknál fogva vezetnek minket?
Tudta, hogy az információk 3,5 százalékát szerezzük be szaglás útján? És hogy az érzelmek 75 százaléka illatokra vezethető vissza? Hasson illatokkal!
Már nem az új vevőkre hajtanak a vállalatok
Új korszakba lépett a vállalatok marketingaktivitása: a hangsúly az ügyfélszerzés felől az ügyfélmegtartás, az ügyfélközpontú szemlélet, a márka jó hírnevének terjesztése felé, a hagyományostól a digitálisra tolódik – derül ki az IBM és a CMO Club közös felméréséből. A mérhetőség jót tesz a költségkeretek alakulásának, a hagyományos eszközök pedig már csak hajszállal vezetnek a költési rangsorban.
Azokat kell felkutatni, akik nem keresnek állást
Egyre több cég küzd avval, hogy a meghirdetett, gyakran kulcsfontosságú pozíciókat betöltse és megtalálja az adott állásra a megfelelő szakembert. A legjobb jelöltekért folytatott versenyben felértékelődik, hogy ki tudja elérni azokat, akik egyébként maguktól nem keresnének állást.