Piac & marketing cikkek


A PR és az eladás - így nyissunk kaput

A PR és az eladás - így nyissunk kaput 

Az értékesítési kampányokban is kiválóan használhatjuk a sajtómegjelenéseket. A public relations képes megszólítani potenciális vásárlóinkat, ráadásul kiemel a versenytársak közül. Cikkünkből kiderül, az ún. kapunyitó sajtómegjelenések hogyan támogathatják az értékesítést a B2B ügyfelek megszerzésében.
Így fogják zabálni a külföldi vevők

Így fogják zabálni a külföldi vevők 

A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.
A hirdetőknek is megérné lemondani a spamről

A hirdetőknek is megérné lemondani a spamről 

A kiskereskedelmi iparágat és az oktatási intézményeket tartják a legbosszantóbb „levélszemét-üzemeknek” a fogyasztók. A vállalkozásoknak jobban kell ügyelnie arra, hogy személyre szabott üzeneteket küldjenek, a hatástalan email marketing ugyanis többet árt, mint használ.
7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen

7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen 

A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.
A jó cégnek is kell az online cégér

A jó cégnek is kell az online cégér 

Egyre több kisvállalatban tudatosodik, hogy az online jelenlét elengedhetetlen számára a hosszú távú fennmaradáshoz. Vállalkozóként ezért érdemes tisztában lenni a digitális kor követelményeivel, és élni az internet nyújtotta reklámozási lehetőségekkel is, beleértve a különböző közösségi oldalakat.
Mindig a tartalom lesz a király

Mindig a tartalom lesz a király 

Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.
Üzletben nincs barátság?

Üzletben nincs barátság? 

A sikeres vállalkozók pontosan tudják, hogy mi a különbség a szakmai körökön belüli haverkodás és az üzlettárs-keresés között és, hogy melyik csoporttól mit várhat az ember. Öt tippünk segítségével Ön is könnyen tehet különbséget.
5 bizonyíték, hogy a kríziskommunikáció olyan, mint a vér

5 bizonyíték, hogy a kríziskommunikáció olyan, mint a vér 

Ami véres, az érdekes - tartja a mondás a médiáról. De szakértőnk szerint nem csak ebben az értelemben hasonlíthatjuk a kommunikációt a véráramláshoz.
Óriási lehetőséget kap három magyar startup

Óriási lehetőséget kap három magyar startup 

Három magyar innovatív startup vállalat mutatkozik be a világ egyik legjelentősebb infokommunikációs technológiai kiállításán, a hannoveri CeBIT-en a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) segítségével.
Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra

Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra 

Képközpontú kultúrában élünk. A logók mellett már a klikkelhető ikonok is nagy szerepet játszanak abban a vizuális adatözönben, ami ránk zúdul. Az emojikat, vagyis hangulatjeleket nem csak a felhasználók, a cégek is imádják.

Ez a csodafegyver céges honlapok harcában 

Az egyre élesebb digitális versenyben minden fegyvert bevetnek a céges honlapok és webshopok a látogatókért és a vásárlókért. Azonban sokan az olyan alapvető fontosságú elemeket hagyják figyelmen kívül, amelyek nélkül hosszú távon esélyük sincs a sikerre, mint a keresősor.

Egy legenda vége 

A Google azzal vált a többi keresőmotornál megbízhatóbá a 2000-es évek elején, hogy elkezdte alkalmazni a linkeket. A linkek szavazatok voltak egy weboldalra, és amely weboldal több szavazatot kapott, az jobb helyezésre is számíthatott. Ezt a mérőszámot, a legendás Page Rank-et tizenhat év után felszámolja a Google.

Így kerüljünk sztoriba - egy jó bloggal 

Az egyre nagyobb blog-tortából az üzleti szektor is kihasítja a maga szeletét. Nem véletlenül! A céges blog nem csak egy időrabló plusz, ha jól csináljuk, komoly hozadéka lehet.

A nagyobb tortából nagyobbat harap az állam 

A 2015-ös teljes reklámtorta 194,37 milliárd forintra emelkedett a 2014-es 189,05 milliárd forintról, amely 2,81 százalékos növekedést jelent. Az adatokat közzétevő Reklámszövetség szerint a reklámköltés növekedése egyértelműen a piaci élénkülés jele, de a növekedést elszívja a reklámadó.

Így lesz meg az áttörés az induló cégben 

Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással - jól hangzik mi? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a grow hacking. Valójában azonban nem varázslatról, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről van szó.

Így halásszunk fizető ügyfelet 4 lépésben 

Lehet, hogy sokkal kevesebb ügyféllel kéne foglalkoznunk ahhoz, hogy sokkal eredményesebbé váljunk? Szakértőnk segít, hogyan használhatjuk a 80-20 szabályt a nagyobb konverzió eléréséhez.

Csináljuk gyakran, vagy ne csináljuk sehogy 

Érdemes-e üzleti blogolásba kezdeni a cég fellendítése érdekében? Bár sokan úgy vélik, hogy a válasz egy hangos „igen", a legtöbb rutinos szakértő azt mondaná, „attól függ”. Nézzük miért.

Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent 

A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.

Telefonos eladás: amit mondjunk - és amit ne 

A telefonos értékesítés az egyik legnehezebb műfaj, a cégek azonban nem mondhatnak le róla. Egy jól megfogalmazott mondat, egy megfelelő helyen elejtett szó elég lehet a sikerhez, vagy megelőlegezheti a kudarcot.

A legjobb, ha már vásárlás előtt bízik bennünk az ügyfél 

Az üzletben – csakúgy, mint az élet számos területén – nagyon fontos a bizalom. A termékeink, szolgáltatásaink akkor lesznek sikeresek, ha a cégünk bizalomkeltő. Megmutatjuk, hogyan tudjuk felépíteni a vásárlási, üzletkötési bizalmat előzetesen, akár már az első személyes, vagy vásárlási kontaktus előtt.

Napi másfél órát lájkol a magyar 

Naponta átlagosan 86 percet Facebookozik egy magyar felhasználó, a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak, akiknek 86 százaléka lefekvés előtt is ránéz a közösségi oldalra. 46 százaléka a felhasználóknak követ úgy is online tartalmat, hogy a Facebookon olvassa a megosztott híreket, és már nem kattint át a híroldalra.

Miért küzdünk egyedül, árral szemben? 

A ma működő félmillió kis- és középvállalat adja a magyar gazdaság gerincét. Állandó problémákkal küzdenek, mint a munkaerőhiány, vagy az egyre élesebb árverseny. Mégsem vesznek igénybe szakértői segítséget, több mint felüknek még weboldala sincs és harmaduk egy fillért sem fordít marketingre.

A falra mászunk a kéretlen emailektől 

A fogyasztók 84 százaléka kész lépéseket tenni az irreleváns és nem személyre szabott kommunikáció ellen. Ám 80 százalékuk hajlandó akár személyes adatokat is megosztani annak érdekében, hogy célzott és őket érintő információkhoz jussanak.

Húszmillióba is kerülhet egy email 

Direkt marketing anyagok küldése e-mailen keresztül? Van néhány fontos szabály, amivel nem árt tisztában lenni, ha el akarjuk kerülni a büntetést, mert a bírság a húszmillió forintot is elérheti.

A süti a legjobb marketingeszköz 

A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.

Öngyilkosság nem ügyelni a mobilokra 

A Facebook január végén közzé tette a tőzsdei jelentését, amivel betekintést nyerhettünk az aktuális felhasználói számokba: megrázó adat, hogy a felhasználók 90 százaléka mobilról éri el az oldalt, így ezt a trendet az online marketingben most már nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Sikeres marketing? Enélkül nem fog menni 

A marketinggel az a helyzet, hogy csak akkor lesz sikeres, ha akkor is foglalkozunk vele, amikor éppen nem megy annyira jól az üzlet és igyekszünk megvágni a költségeket. Lássunk 5 alapvető fogást, amire épülhet a rendszer!

Nem csak karácsonykor lehet ám eladni 

Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy kiemelt napokra érdemes rászervezni a szezon előtt és esetleg után is. A Webshop Experts kampánynaptárának segítségével adunk néhány tippet, mikorra lehet időzíteni az idei kampányokat.

Ilyen legyen a hírlevél 2016-ban 

Van kiút a spam mappából! De csak egy: ne spammeljünk. A cégek nagy része arra használja a hírlevelet, hogy kéretlenül küld leveleket embereknek, olyan tartalommal, ami nem érdekli őket. Pedig lehetne egészen másképp is. Szakértő segít, milyen legyen a mostani trendek szerint a hírlevél.

Rossz helyen hirdetni is ciki 

Egyre több reklám jelenik meg szellemitulajdon-jogokat sértő tartalmat kínáló weblapokon, jelentős veszteséget okozva ezzel a hirdetőknek. Az így elhelyezett hirdetések ugyanis nem feltétlenül jutnak el valós fogyasztókhoz, emellett rossz fényt vetnek a hirdető cégekre és azok márkáira is. A hazai piacon csaknem 5000 olyan hirdetést figyeltek meg, amelyek nagyrészt ilyen típusú weboldalakon bukkannak fel, derül ki az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának legfrissebb jelentéséből.

Cserebere: fogadjuk? 

A karácsonyi szezon őrült vásárlási láza után az év elején mindig jelentősen nő az ügyfélpanaszok száma. Ezeket a megkereséseket fontos megfelelően kezelni, hiszen az elégedetlen ügyfelek nemcsak elpártolnak tőlünk, de sokat is árthatnak hírnevünknek.

Uber-hatás: nem kell félnetek jó lesz 

Akár tetszik, akár nem, mostanában elképzelhető, hogy a semmiből bukkannak fel a versenytársak, a technológiai fejlődés az üzletmenetet is átírja, a szabályozók pedig csak kapkodják a fejüket. Ezzel a trenddel lehet szembemenni – csak nem érdemes.

Mobilfizetés? Az meg mi? 

Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben, mivel a magyar lakosság egyáltalán nincs tisztában a mobilfizetési megoldásokkal.

Ki segíthet exportálni? 

Az Európán kívüli területekre koncentrál továbbra is a kormányzati exporttámogatási politika. De hova és mivel fordulhatnak a külpiacra lépést tervező kkv-k? A minisztérium és az EXIM szakemberei foglalták össze a Piac & Profit konferenciáján.

Megint újított a Facebook! 

A Facebook időről-időre újdonságokkal áll elő, amiket érdemes ismerni, ha tényleg ki akarjuk használni a legnagyobb közösségi oldalban rejlő marketing lehetőségeket. Szakértő segít, mik a legfontosabbak!

Még a reklamálókkal is jóban kell lenni 

A piaci környezet egyre gyorsabban változik, a fogyasztók véleménye egyre nagyobb hangsúlyt kap: az a cégvezető, vállalkozó, aki nem tud alkalmazkodni ehhez és magas szinten kiszolgálni az ügyfelei igényeit, elveszett.

Van mit keresnie egy cégnek a YouTube-on 

A YouTube-ban számos lehetőség rejlik cégek számára, ezeket egyre több piaci szereplő ismeri fel: már nemcsak a videós oldalon elhelyezett hirdetések száma nő, hanem a szponzorációs lehetőségekben is egyre többen látnak fantáziát.

Márkaépítés négy lépésben 

Hogyha éppen nem megy, vagy mehetne jobban is a bolt, alacsonyabbak az eladások, forgalomcsökkenés tapasztalható, és akkor Magyarországon szinte mindig elhangzik a varázsige: „Kéne egy kis marketing!” Szakértőnk írásában rávilágít, hogy mi a probléma ezzel a hozzáállással.

Használjuk a Facebookot és a Youtube-ot 

Minden kétséget kizárva megállapíthatjuk, hogy a világ talán két legnagyobb virtuális tere a Facebook és a Youtube, melyek egyfajta globális médiumként működnek. A kereskedők részéről is hiba lenne nem kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

A Facebook-hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása 

Talán meglepő lehet első hallásra, de a közösségi oldalakon hirdetni azzal jár, hogy emelkedik a keresőoldalakról érkező találatok száma is – ezt a korábbi tapasztalatot most egy kutatás is alátámasztotta.

Pusztító hibák a közösségi médiában 

Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.

8 app, amely összeköt 

A kis- és középvállalkozások marketingeszköztárában egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés, azaz a networking. Csakhogy felgyorsult világunkban egyre nehezebb lehet a kapcsolattartás, ezért mutatunk most nyolc alkalmazást, amely ebben a segítségünkre lehet.

Magyarországon is vannak marketingfesztiválozók 

2014 és 2015 után, januárban, harmadik alkalommal is megrendezik a Magyar Marketing Fesztivál elnevezésű szakmai konferenciát, amit kifejezetten a kis- és középvállalkozók tulajdonosainak, döntéshozóinak, és marketing iránt érdeklődőknek szerveznek január 28-án Budapesten, a Lurdy Konferencia Központban. A konferencia kapcsán Miklovicz Norbert kkv-marketing szakértővel, az esemény alapító-főszervezőjével beszélgettünk.

Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k 

Továbbra sem számítanak a marketingbüdzséjük emelésére a hazai kkv-k – derül ki egy friss felmérésből. Az idei évben elsősorban új vevők, új piacok meghódítására, és a tanulásra, kompetenciafejlesztésre koncentrálnak majd.

Már nem lehet figyelmen kívül hagyni a fogyasztókat 

Az OECD BetterLife Index 2015 kiadványa alapján Magyarországon, 2008 óta a háztartások átlagos éves bevétele több mint 6 százalékkal növekedett, ami egyszerre generál a korábbinál nagyobb fogyasztói elvárásokat az élelmiszergyártók irányába, illetve bővíti azok lehetőségeit. Az élelmiszeriparnak igazodnia kell a változó igényekhez, és biztosítania kell a fogyasztók által elvárt, számukra fontos értékeket – emeli ki Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport ügyvezető igazgatója.

Kulcsszavak: erre kerestünk a legtöbbet 2015-ben 

Minden év végén a Google nyilvánosságra hozza a legkeresettebb kifejezések listáját, így megismerhetjük, és kivonatolhatjuk az adott év küzdelmeit, fordulatait, drámáit, csakúgy, mint piaci trendjeit, mindenképpen nagy érdeklődésre tarthat számot.

Tapasztalat szülte tanácsok a sikeres eladáshoz 

Az értékesítők sokszor eleve "hátrányból indulnak" az ügyfeleknél, mert az embereknek a túlzottan rámenős ügynökök jutnak eszükbe róluk. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy a sikeres értékesítéshez nem ez az út vezet. Elmondjuk, melyik.

Nem a Google lett kisebb, hanem a Facebook nagyobb 

A honlap, a céges Facebook oldal és az email voltak a kisvállalkozások kedvenc marketing eszközei 2015-ben. A Facebook az első tíz helyből hármat szerzett meg, míg a Google AdWords csak a nyolcadik lett. Emellett két kategóriában az első öt eszközből négy a Facebook istállóhoz tartozik - derül ki Marketing Commando 2300 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.

Pénzszerzés

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat  

A lakáshitelek több mint harmada esetében a kölcsönösszeg meghaladta a vételár 70 százalékát.

Jogi kisokos

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája  

A hackerek ma már sokkal inkább üzleti szemlélettel bánnak bűncselekményből származó bevételeikkel.

Klímablog

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?  

Mi okozhatja a szokatlan hideget, és mit árul el mindez az évszakok hosszú távú változásairól?

Gazdaság

Bizonytalan az ingatlanpiac, de a lakások nem lesznek olcsóbbak

Bizonytalan az ingatlanpiac, de a lakások nem lesznek olcsóbbak 

Annak ellenére, hogy lecsengett a lakáspiaci boom első hulláma, továbbra is erős kereslet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo