Amikor az Ön lehetséges ügyfele találkozik a céggel, első dolga, hogy felmegy erre az aloldalra. Ha itt azt látja, hogy „Üdvözöljük Önt a Kovács Kft. weblapján. Cégünket 1991-ben alapítottuk… bla-bla”, akkor két dolog történhet. Vagy sírva menekülni fog az unalomtól – vagy szép csendesen elalszik.
De mitől kapja fel a fejét a látogató?
A jól megírt „Rólunk” szóló tartalom kulcsa egy paradoxon. A legjobb „Rólunk” oldalak valójában nem magáról a cégről, hanem a cégnek a látogatóhoz való viszonyáról szólnak.
Ez a műfaj, a „rólunkozás” lehetőséget ad arra, hogy a cég a saját hangján önmagáról beszéljen. Ezt a témát azonban csakis abban az összefüggésben érdemes taglalnia a weboldalán, hogy mi az, amit az ügyfeleiért tesz.
Ön hogyan könnyíti meg az ügyfelei életét, milyen problémát old meg a látogatók számára? Ebből a kiindulópontból íródnak a legjobb „Rólunk” oldalak.
Kezdjük rögtön a célnál!
Ütős „Rólunk” oldalt szeretne? Akkor kezdje azzal, hogy a célközönségéről beszél, és nem önmagáról! Ennyire egyszerű.
A sok ezer éven át kialakult emberi természet Frédi és Béni kora óta azt diktálja, hogy az emberek mindenekelőtt a saját problémáikkal törődjenek. Ez nem azt jelenti, hogy az internetezőkben soha ne nyilvánulna meg az adakozókészség vagy a nagyvonalúság. Sőt! De amikor valamilyen terméket vagy szolgáltatást keresnek, akkor arra a kérdésre kívánnak választ kapni, hogy mit tehet értük a cég, és nem a cég részletes és objektív történetére kíváncsiak – ahogyan az belülről, a beavatottak számára megjelenik (hányszor veszünk WC-papírt hetente, milyen évben cseréltünk ablakot, stb.).
Az előbbiről, vagyis az ügyfelekkel, és nem az utóbbiról, az önmagunkkal ápolt viszonyunkról szólnak a legjobban konvertáló, vagyis a kattintásokat rendelésre átváltó „Rólunk” oldalak.
„Piszkos” trükkjük az, hogy valójában nem is „rólunk” beszélnek, hanem arról a viszonyról és a kapcsolatról, amit a cégünk az ügyfeleivel ápol. (Valójában egy jó üzleti bemutatkozás esetében is hasonlóan működik a dolog – ld. keretes írásunkat!)
- Beszéljenek az ügyfelek! Saját online kommunikációs cégem weboldalán egy szót sem olvashat arról, hogy „mi” hogyan látjuk önmagunkat. Hiszen nem is a „mi” önmagunkról alkotott véleményünk a fontos, hanem az, hogy miként látnak minket az ügyfelek.
Mellesleg ebben rejlik a közösségi oldalak marketingpotenciálja is: nem „nekünk”, hanem a hozzájuk hasonló, hús-vér vásárlóknak hisznek inkább az emberek.
- Mutassa meg, hogy Önnél nem robotok dolgoznak! Manapság számtalan helyen kerülünk személytelenebbnél személytelenebb viszonyokba olyan gépekkel, amik embernek hazudják magukat. A legjobb példa erre a telefonos robot, amely nem csupán várakozásra késztet, hanem a cég botcsinálta alkalmazottjává is változtatja az ügyfelet: táplálja be a kódszámot, szolgálja ki magát!
- Keverje a műfajokat! Egyetlen szabály sem tiltja, hogy a „Rólunk” oldalon videoüzenetben is üdvözölje a látogatókat, vagy a munkatársak fényképei a kurzor érintésére megelevenedjenek. Érettségi tablóképek helyett próbálkozhat a munkatársak karikatúráival, vicces infografikával, cége idővonalával vagy animált sztorijával: a legnagyobb bűn unalmasnak lenni!
Langmár Zsuzsa Langmár Kommunikáció http://www.langmar.hu