Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt?

A hi-tech vásárlókat a termékkritikák és értékelések befolyásolják leginkább, több forrást és csatornát is megvizsgálnak a vásárlási döntés meghozatalakor. Őket érjük el a legkönnyebben a közösségi oldalakon, de a termékek cserélésére bizony fizikai üzlethelyiségre is szükség van.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

„A hi-tech vásárlók egyedi vásárlási szokásokkal bírnak, a kereskedőknek pedig tisztában kell lenniük a motivációikkal és döntéseiket befolyásoló tényezőkkel a teljes vásárlási élmény során a termékek keresésétől a tényleges vásárláson át a kiszállításig és az esetleges visszaküldésig,” – mondta el David Roegge a UPS hi-tech szegmenséért felelős marketing igazgató. „Ezek az ügyfelek hatalmas vásárlóerővel bírnak az ünnepi időszak alatt, ezért is fontos, hogy megértsük, mi hajtja őket.”

Chat a mobilról, vásárlás az asztali gépről
A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.
A cég kutatásának tanúsága szerint a hi-tech termékeket vásárlók sokat vásárolnak online, sokat használják okostelefonjaikat és a közösségi médiát, ugyanakkor a boltban történő vásárlás szerepe sem elhanyagolható náluk. A megkérdezett hi-tech vásárlók 42 százaléka vásárolt mobiltelefonján 2016-ban, ami jelentősen több mint a nem hi-tech terméket vásárlók esetében (27%). A Hi-tech vásárlók 42 százaléka követi a kereskedők közösségi csatornáit, 37 százalékuk állítja, hogy a közösségi háló befolyásolja is vásárlói döntéseit, 25 százalékuk pedig vásárol is ezeken az oldalakon.

Habár a hi-tech vásárlók sokat vásárolnak online, vásárlásaik 46 százalékát mégis a kereskedők „fizikai” boltjaiban végzik, 58 százalékuk pedig a termékcserét teszi meg szívesebben ezekben az üzletekben.

“A kereskedők úgy léphetnek egyről a kettőre a hi-tech vásárlókkal, ha a különböző csatornák között is zökkenőmentes élményt nyújtanak, ellátják őket minden szükséges információval, valódi értéket nyújtanak az ajánlásokkal, ajánlatokkal és kedvezményekkel, és kényelmes megoldásokat biztosítanak a vásárlás előtt, a kiszállítás és a visszáru-kezelés során, – tette hozzá Roegge. – A UPS szolgáltatások széles körét nyújtja kifejezetten a hi-tech cégek számára, melyek segítségével még jobban kiszolgálhatják ügyfeleik igényeit a teljes vásárlási folyamat során.”

A hi-tech vásárlók jellemzői
Mindig online vannak: állandó internethasználók, erős mobilhasználók, gyakran igénybe veszik a közösségi oldalakat is a vásárlási döntés során.
Kutatók: keresik a különböző lehetőségeket, a kényelmet és az ajánlatokat, kedvezményeket; több információforrást is igénybe vesznek a megalapozott döntés meghozásához.
Kényelem-centrikusak: az üzletet is a vásárlási élmény részeként értékelik, keresik az egyszerű visszáru-kezelést és a kényelmes kiszállítási lehetőségeket.
Az információ forrásai: a top három információforrás, mely befolyásolja a hi-tech vásárlók döntéseit az online piacterek, a fogyasztói értékelések és a különböző keresőmotorok. A nem hi-tech vásárlókhoz viszonyítva ezek a vevők sokkal gyakrabban használják a mobilhirdetéseket, a közösségi médiát és az ár-összehasonlító oldalakat is.
Szakértői bírálat: a hi-tech vásárlók fontosabbnak találják a szakértői bírálatokat (61%), mint a nem hi-tech társaik (55%).
Ajánlások és kedvezményes ajánlatok: a hi-tech vásárlókat sokkal inkább befolyásolják a más vásárlók általi ajánlások, illetve a kedvezményes ajánlatok a közösségi médiában, vagy SMS-ben.
Kiszállítási preferenciák: a hi-tech vásárlók jobban preferálják az alternatív kiszállítási helyszíneket (39%), mint a nem hi-tech vásárlók (31%).

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo