Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt?

A hi-tech vásárlókat a termékkritikák és értékelések befolyásolják leginkább, több forrást és csatornát is megvizsgálnak a vásárlási döntés meghozatalakor. Őket érjük el a legkönnyebben a közösségi oldalakon, de a termékek cserélésére bizony fizikai üzlethelyiségre is szükség van.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

„A hi-tech vásárlók egyedi vásárlási szokásokkal bírnak, a kereskedőknek pedig tisztában kell lenniük a motivációikkal és döntéseiket befolyásoló tényezőkkel a teljes vásárlási élmény során a termékek keresésétől a tényleges vásárláson át a kiszállításig és az esetleges visszaküldésig,” – mondta el David Roegge a UPS hi-tech szegmenséért felelős marketing igazgató. „Ezek az ügyfelek hatalmas vásárlóerővel bírnak az ünnepi időszak alatt, ezért is fontos, hogy megértsük, mi hajtja őket.”

Chat a mobilról, vásárlás az asztali gépről
A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.
A cég kutatásának tanúsága szerint a hi-tech termékeket vásárlók sokat vásárolnak online, sokat használják okostelefonjaikat és a közösségi médiát, ugyanakkor a boltban történő vásárlás szerepe sem elhanyagolható náluk. A megkérdezett hi-tech vásárlók 42 százaléka vásárolt mobiltelefonján 2016-ban, ami jelentősen több mint a nem hi-tech terméket vásárlók esetében (27%). A Hi-tech vásárlók 42 százaléka követi a kereskedők közösségi csatornáit, 37 százalékuk állítja, hogy a közösségi háló befolyásolja is vásárlói döntéseit, 25 százalékuk pedig vásárol is ezeken az oldalakon.

Habár a hi-tech vásárlók sokat vásárolnak online, vásárlásaik 46 százalékát mégis a kereskedők „fizikai” boltjaiban végzik, 58 százalékuk pedig a termékcserét teszi meg szívesebben ezekben az üzletekben.

“A kereskedők úgy léphetnek egyről a kettőre a hi-tech vásárlókkal, ha a különböző csatornák között is zökkenőmentes élményt nyújtanak, ellátják őket minden szükséges információval, valódi értéket nyújtanak az ajánlásokkal, ajánlatokkal és kedvezményekkel, és kényelmes megoldásokat biztosítanak a vásárlás előtt, a kiszállítás és a visszáru-kezelés során, – tette hozzá Roegge. – A UPS szolgáltatások széles körét nyújtja kifejezetten a hi-tech cégek számára, melyek segítségével még jobban kiszolgálhatják ügyfeleik igényeit a teljes vásárlási folyamat során.”

A hi-tech vásárlók jellemzői
Mindig online vannak: állandó internethasználók, erős mobilhasználók, gyakran igénybe veszik a közösségi oldalakat is a vásárlási döntés során.
Kutatók: keresik a különböző lehetőségeket, a kényelmet és az ajánlatokat, kedvezményeket; több információforrást is igénybe vesznek a megalapozott döntés meghozásához.
Kényelem-centrikusak: az üzletet is a vásárlási élmény részeként értékelik, keresik az egyszerű visszáru-kezelést és a kényelmes kiszállítási lehetőségeket.
Az információ forrásai: a top három információforrás, mely befolyásolja a hi-tech vásárlók döntéseit az online piacterek, a fogyasztói értékelések és a különböző keresőmotorok. A nem hi-tech vásárlókhoz viszonyítva ezek a vevők sokkal gyakrabban használják a mobilhirdetéseket, a közösségi médiát és az ár-összehasonlító oldalakat is.
Szakértői bírálat: a hi-tech vásárlók fontosabbnak találják a szakértői bírálatokat (61%), mint a nem hi-tech társaik (55%).
Ajánlások és kedvezményes ajánlatok: a hi-tech vásárlókat sokkal inkább befolyásolják a más vásárlók általi ajánlások, illetve a kedvezményes ajánlatok a közösségi médiában, vagy SMS-ben.
Kiszállítási preferenciák: a hi-tech vásárlók jobban preferálják az alternatív kiszállítási helyszíneket (39%), mint a nem hi-tech vásárlók (31%).

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo