Ez a márkaépítés igazi alapja

Az egyik legfontosabb dolog, amit vállalkozásunk építése érdekében tehetünk, hogy márkát építünk. Hogy mire alapozzuk, azt leginkább az önismeretünk határozza meg. Építsük arra, amiben hiszünk - ez a siker alapja szakértőnk szerint.

A sikeres márkaépítés kulcsa a következetesség. A márkánknak át kell hatnia mindent, amit teszünk, ami magunkkal és a vállalkozásunkkal kapcsolatos. A kaliforniai sorozatvállalkozó, Hiten Shah a legnagylelkűbb, legsegítőkészebb személyes márkát építi a Szilícium völgyben. Ez azért működik, mert a mindennapjaiban ez az elv határozza meg, hogy mit csinál a vállalkozásában, és hogyan bánik a körülötte levőkkel.

A következetes márkaépítés hatalmas előnye, hogy újra és újra segít megerősíteni a helyes viselkedést a mindennapi életünkben. A folyamatos odafigyelés és konzisztens gyakorlás során a személyiségünk és magunkról kialakított kép is folyamatosan erősödik, így egyre könnyebb, természetesebb működéssé válik márkánk építése. A gyakran ismételt tettek egyszerűen belénk ívódnak a rutinszerű ismétlésnek köszönhetően.

Kép:Flickr/SeanMcGrath

Ne azt kérdezzük magunktól, hogy amit teszünk, elég-e. Inkább azon gondolkodjunk el, hogy mi tükröz minket a legjobban és cselekedjünk aszerint napról napra. A márka akkor lesz következetes, ha a mindennapjainkat áthatja az a mögötti érték, amit képviselünk. Ez a természetesség azonban nem jelenti azt, hogy ne kellene mindennap foglalkozunk az építésével! (Hogy mit tegyünk - és mit ne - ahhoz itt szedtünk össze némi támpontot.)

Egy márka alapja nem az óriási követőbázis. Ne keverjük össze a közönséget a márkával! A követőtábor, azaz a közönség felépülése a közvetlen eredménye lesz annak, hogy olyan márkát építünk, ami valóban a saját értékeinket közvetíti. Ennek hitelességéhez ugyanis könnyen csatlakoznak majd mások.

A személyesmárka-építés 8 törvénye
A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk. Hogy hogyan, arról itt olvashat.
Hogyan kezdjünk neki?

Kezdjünk el gondolkozni a márkánkon még ma! A mai világban a márkák különböztetnek meg minket. Egy jól definiált és rendszeresen kommunikált márka nélkül nagyon nehéz kitűnni a zajból, ami körülvesz minket. Nem akkor kell márkát építeni, amikor a cégünk már sikeres, ez az első pillanattól fontos és segíti a fejlődést.

Gondolkozzunk hosszú távon, sokkal inkább küldetésben, mintsem márkában. Tegyük fel magunknak a kérdést, hol szeretnénk lenni 30 év múlva, és mit szeretnénk hallani magunkról. Hogy szeretnénk, hogy emlékezzenek ránk? Ez az alapja annak, amit aztán mindennapi cselekedetek révén a márkánkká formálhatunk.

Mit csinálna fizetés nélkül is? Tehát küldetésben kéne gondolkodni. De hogy találjuk meg, mi a küldetésünk? Gondolkozzunk el azon, hogy mi az a probléma, téma, ami annyira lázba hoz, hogy fel tudnánk borítani egy asztalt. Amiért ma is nap mint nap teszünk valamit, még ha eddig nem is fogalmaztuk meg pontosan. Olyan dolgot válasszunk, ami valóban lázba hoz és amiért hajlandó tenni akár lemondások árán is. Ha ilyen célra találunk, a siker útjára léptünk!

Forrás: http://thestartupchat.com/

Szerző:

Szesztay Péter

A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként startupoknak, valamint közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni online marketing eszközökkel. Emellett a Hiventures kockázati tőkealap mentoraként segít befektetett cégek alapítóinak.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo