Ez a márkaépítés igazi alapja

Az egyik legfontosabb dolog, amit vállalkozásunk építése érdekében tehetünk, hogy márkát építünk. Hogy mire alapozzuk, azt leginkább az önismeretünk határozza meg. Építsük arra, amiben hiszünk - ez a siker alapja szakértőnk szerint.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sikeres márkaépítés kulcsa a következetesség. A márkánknak át kell hatnia mindent, amit teszünk, ami magunkkal és a vállalkozásunkkal kapcsolatos. A kaliforniai sorozatvállalkozó, Hiten Shah a legnagylelkűbb, legsegítőkészebb személyes márkát építi a Szilícium völgyben. Ez azért működik, mert a mindennapjaiban ez az elv határozza meg, hogy mit csinál a vállalkozásában, és hogyan bánik a körülötte levőkkel.

A következetes márkaépítés hatalmas előnye, hogy újra és újra segít megerősíteni a helyes viselkedést a mindennapi életünkben. A folyamatos odafigyelés és konzisztens gyakorlás során a személyiségünk és magunkról kialakított kép is folyamatosan erősödik, így egyre könnyebb, természetesebb működéssé válik márkánk építése. A gyakran ismételt tettek egyszerűen belénk ívódnak a rutinszerű ismétlésnek köszönhetően.

Kép:Flickr/SeanMcGrath

Ne azt kérdezzük magunktól, hogy amit teszünk, elég-e. Inkább azon gondolkodjunk el, hogy mi tükröz minket a legjobban és cselekedjünk aszerint napról napra. A márka akkor lesz következetes, ha a mindennapjainkat áthatja az a mögötti érték, amit képviselünk. Ez a természetesség azonban nem jelenti azt, hogy ne kellene mindennap foglalkozunk az építésével! (Hogy mit tegyünk - és mit ne - ahhoz itt szedtünk össze némi támpontot.)

Egy márka alapja nem az óriási követőbázis. Ne keverjük össze a közönséget a márkával! A követőtábor, azaz a közönség felépülése a közvetlen eredménye lesz annak, hogy olyan márkát építünk, ami valóban a saját értékeinket közvetíti. Ennek hitelességéhez ugyanis könnyen csatlakoznak majd mások.

A személyesmárka-építés 8 törvénye
A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk. Hogy hogyan, arról itt olvashat.
Hogyan kezdjünk neki?

Kezdjünk el gondolkozni a márkánkon még ma! A mai világban a márkák különböztetnek meg minket. Egy jól definiált és rendszeresen kommunikált márka nélkül nagyon nehéz kitűnni a zajból, ami körülvesz minket. Nem akkor kell márkát építeni, amikor a cégünk már sikeres, ez az első pillanattól fontos és segíti a fejlődést.

Gondolkozzunk hosszú távon, sokkal inkább küldetésben, mintsem márkában. Tegyük fel magunknak a kérdést, hol szeretnénk lenni 30 év múlva, és mit szeretnénk hallani magunkról. Hogy szeretnénk, hogy emlékezzenek ránk? Ez az alapja annak, amit aztán mindennapi cselekedetek révén a márkánkká formálhatunk.

Mit csinálna fizetés nélkül is? Tehát küldetésben kéne gondolkodni. De hogy találjuk meg, mi a küldetésünk? Gondolkozzunk el azon, hogy mi az a probléma, téma, ami annyira lázba hoz, hogy fel tudnánk borítani egy asztalt. Amiért ma is nap mint nap teszünk valamit, még ha eddig nem is fogalmaztuk meg pontosan. Olyan dolgot válasszunk, ami valóban lázba hoz és amiért hajlandó tenni akár lemondások árán is. Ha ilyen célra találunk, a siker útjára léptünk!

Forrás: http://thestartupchat.com/

Szerző:

Szesztay Péter

A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként startupoknak, valamint közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni online marketing eszközökkel. Emellett a Hiventures kockázati tőkealap mentoraként segít befektetett cégek alapítóinak.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo