A mobiltelefon mára az informálódás egyik fő forrásává vált a felnőtt magyar netezők életében, legyen szó akár közösségi oldalak látogatásáról, böngészésről vagy információkeresésről. Mindez természetesen a mobilhirdetők lehetőségeit is kiszélesítette, hiszen egyre többen érhetőek el mobilon. Hazánkban jelenleg 2,9 millió mobiltelefon-használó szokott mobilreklámokkal találkozni készülékén, ez a szám azonban a mobilról végzett online tevékenységek terjedésével együtt várhatóan a jövőben tovább növekszik majd. A mobilhirdetéseket többé tehát nem kell magyarázni, rengetegen észlelik őket, és tudják, mire valók azok.
Az eNET és a Madhouse kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők életének szerves részévé vált a mobiltelefon, amitől nem szívesen válnának meg: kivétel nélkül mindenki használ közülük ilyen készüléket, és kétharmaduk még az édességevésről is kész lemondani egy hónapra, csak hogy megtarthassa a mobilját. Az okostelefont használók függése még meglepőbb: egyharmaduk inkább a partnerét nélkülözné egy hónapra, semmint az okoskészülékét.
Tömegeket lehet elérni
A mobilt nemcsak egyre többen, hanem egyre szerteágazóbb módon is használjuk, így a netezők fele már mobiltelefonján látogat napi rendszerességgel közösségi oldalakat, illetve böngészik az interneten, 40 százalék pedig innen (is) informálódik. Mivel a mobiljukon netet használók száma már közel 3,7 millió fő, így a mobilhirdetések is egyre elterjedtebbé válnak, amikkel tömegeket lehet elérni idehaza.
Na de milyen a jó mobilhirdetés?
Érdekes lehet, de a válaszadók számára egy jó mobilhirdetés legfontosabb kritériuma, hogy számukra értékes információt közvetítsen (62%), ezt követi szorosan az igény, hogy egy reklám képes legyen bevonni a felhasználót, tehát hogy érdekes, kreatív vagy vicces legyen (57%). A harmadik fontos szempont, hogy szolgáltatói engedélyt kérjen a megjelenítésre (56%); továbbá a válaszadók több mint felének lényeges, hogy a reklám releváns, azaz az érdeklődési körének, böngészési előzményeinek megfelelő legyen (51%). Meglepő, de mindössze 39 százalék tartotta fontosnak, hogy a mobilhirdetések passzoljanak az oldal/applikáció tartalmába, szerkezetébe, dizájnjába.
„Sok hasznos információval szolgált számunkra is a kutatás. Mindig segít, ha beleláthatunk a felhasználók fejébe, hogy olyan reklámok jelenjenek meg a mobilokon, melyek felcsigázzák a fogyasztók érdeklődését egy termék iránt, emellett nem zavaróak, makulátlan megjelenésűek és informatívak egyszerre” – fejtette ki Brindza Gábor, a Madhouse ügyvezetője.