Piac & marketing cikkek
hirdetés

Ezt a három hibát kerülje el idén!
A magyarokkal kapcsolatban sokszor ezeket a jó tulajdonságokat hallani: okosak, kreatívak és jó a humorérzékük. Igen ám, de ezek mellett vannak sajnos nem túl kedvező jellegzetességek is, amik ráadásul az üzleti sikereket veszélyeztetik. Melyek ezek?

A jó szöveg inkább kép
Az internet hatására az olvasási szokások is megváltoztak. A balról jobbra, fentről lefelé történő olvasás már a múlté. Az emberi szem, főleg, ha gyorsan meg akarja szerezni az információt, úgy tekint a webszövegre, mint egy képre: egészként látja, megkeresi a lényeget, és a részletekre csak akkor szán időt, ha van rá ideje, és kellően felkeltették az érdeklődését.

13 alaphiba a céges honlapon
A tartalom-előállítás – különösen, ha céges tartalomról vagy vállalati blogbejegyzésekről van szó – mindig roppant kényes feladat. Sok esetben még a profi marketingesek is olyan alapvető hibákat követnek el, amelyek pusztító hatással lehetnek a vállalat hírnevére.

Fesztiváloznak a marketingesek
Hagyományteremtő szándékkal idén először rendezik meg a Magyar Marketing Fesztivált, amelynek célja, hogy a várható marketingtrendek bemutatásával a marketing- és kommunikációs szakemberek megnyissák az üzleti évet.

Amin a marketingtervek elcsúsznak
Marketingtervet összeállítani nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy reális és nem utolsósorban hatékony legyen, muszáj az alapoknál kezdeni. Szakértőnk segít!
hirdetés

Ez tényleg elad: haszonérvelés
Alapvető (lenne), hogy egy értékesítő ismerje a terméket, amit árul. De ez csak az első lépés. A sikeres eladáshoz a fogyasztó szemszögéből kell látnunk a dolgokat. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly bevezet a haszonérvelés rejtelmeibe.

A hitelesség hat építőköve a céges weboldalon
Habár ma már a legtöbb magyar kkv ügyesen alkalmazza céges weboldalán a konverziónövelő elemeket, a hitelesség építésére mégis kevés figyelmet fordítanak. Szakértőnk összegyűjtötte azt a hat egyszerű webes elemet, amely ügyfeleiben bizalmat ébreszt.

3+1 évindító személyesmárka-építő tipp
Az új évben sokan sokfélét megfogadnak, amit aztán nem igazán tartanak be. Fogadalmak helyett szakértőnk, Nagy Krisztina, olyan azonnal használható eszközöket és módszereket mutat, amelyek az évzáráshoz-évkezdéshez kapcsolódóan nagyszerűen használhatók a szakmai személyes márkánk építésére. Ezek a módszerek legjobban az év első egy-két hetében működnek, ezért fogadkozásra már nincs időnk, a legjobb, ha azonnal nekilátunk.

Mire vágyik a vásárló?
A fogyasztáshoz kötött nyereményjátékkal esélyünk van rendszeres fogyasztóvá tenni a vásárlót. De hogy az akció tényleg motiváló legyen, tudnunk kell, hogy ő valójában mire vágyik.

Célállomás: Új-Zéland
Új-Zéland többéves kormányzati program keretében 2013-ra elérte, hogy a világ harmadik legjobb üzleti környezetét kínáló országaként tartsák számon. A változások hátterében elsősorban az a szándék állt, hogy a mindentől távol eső szigetre ne csak a turisták, hanem az üzleti élet szereplői is felfigyeljenek.
hirdetés
Karácsonyi marketingmese
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két karácsonyfaárus. Az egyik sok fenyőt eladott, míg a másik csak hébe-hóba egyet-egyet. Eladástechnikájukban volt egy óriási különbség. Ez a különbség az, amin áll vagy bukik a marketingkommunikáció sikere. Olvassa el szakértőnk karácsonyi meséjét, és tesztelje, hogy az Ön marketingtevékenysége mennyire eredményes!
Márkázott webáruház – tuti siker!
Egyre többen, többször és többet vásárolnak az interneten: 2012-ben már a világhálón bonyolódott le a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a webáruház önmagában garancia a sikerre.
Kiabáljunk, amikor a többség hallgat!
Vannak időszakok, amikor alig tudják egymást túlharsogni a különböző márkák, míg máskor szinte mindenki hallgat. Sokan úgy vélik az a helyes, ha a többség után mennek. Amikor mindenki hirdet, akkor szinte kötelességnek érzik a megjelenést, amikor pedig csökken a reklámzaj, a legokosabb dolognak a visszavonulást tartják. Valóban a „tömeg” után kell menni? Szakértőnk szerint nem!
Legyen bestseller a marketingje!
Hadd tegyünk fel egy indiszkrét kérdést: hány olyan könyv porosodik a polcán, amit nem olvasott végig (netán bele sem kezdett)? Sok? Vajon miért? Felejtse el azt a kifogást, hogy túl hosszúak voltak, mert nem erről van szó. Valami hiányzott belőlük. Nem tudták fenntartani az érdeklődését. Az online kommunikáció sem működik másképpen...
Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre!
Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online marketing projektet.
Kkv követek segítik az exportot
Az Enterprise Europe Network (EEN), a világ legnagyobb vállalkozásfejlesztési hálózata a jövőben nagykövetek segítségével teszi láthatóbbá tevékenységét. Az EEN követek (brand ambassadorok) sikeres, példamutató kkv-k képviselői, akiknek az EEN segített abban, hogy új üzleti partnereket találjanak, vagy bővítsék megrendelői körüket.
Amikor a hirdetés hasznos tartalommá válik
A személyre szabott Google hirdetések újabb generációja érkezhet 2014-ben: a real-time marketing. A felhasználó a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést látja majd a keresőben.
Mitől jó egy eladó?
Az internet korában a vásárlók már maguk tudnak információt szerezni a termékekről és összehasonlítani azokat. A hatalmas árudömpingben viszont a személyes eladás fontossága egyre jobban növekszik. Nagy feladat hárul az eladókra. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly segít, mit kell tudniuk az eredményességhez.
Ismét divatba jöhet a nyomtatott
Fokozatosan visszatérhet a nyomtatott reklámlevél (dm) a vállalati marketing eszköztárába, mivel az e-mailben küldött ajánlatok mind gyakrabban végzik a levélszemétként. A trendnek segít egy új fejlesztés, a hibridlevél, amely postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről.
Leküzdhető az értékesítők "mumusa"
Az értékesítők egyik legnagyobb mumusa az időpont egyeztetés. Pedig az értékesítés mennyiségi munka – vagyis több időpont, nagyobb siker. Szakértőnk segít!
5 tipp az Adwords használatához
A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.
Négy indok a kártyás fizetés mellett
A bankkártyás fizetés bevezetése és üzemeltetése ma már nem olyan nyögvenyelős, mint néhány éve volt, ennek megfelelően egyre több vevő igényli is. Amennyiben üzletében még nem lehet kártyával fizetni, érdemes lenne elgondolkodnia a bevezetésén. Mondunk négy indokot is, miért.
A város, ahol a világon a legjobb vállalkozni
Gyakran adóparadicsomként emlegetik Szingapúrt. Az Oroszlánvárosban ugyanis az adózási és pénzügyi környezet egyedülálló a helyi cégek számára.
A Facebook tényleg mindent visz
2007 óta a világ internetes populációja megduplázódott. A Google több mint kétszer akkora értékben ad el hirdetéseket, a Facebookon pedig tízszer annyi pénz költenek el a hirdetők, mint öt évvel ezelőtt.
Négy tipp a válságmarketingre
Nehéz időkben a cégvezetőknek a vállalkozás teljes spektrumán szét kell tekinteni, és végiggondolni, hogy lehetne úgy kievickélni a helyzetből, hogy virágzó és nyereséges maradjon a cég.
Üljük meg a Twitter hullámot?
Tegnap lépett tőzsdére a Twitter, és a tavalyi Facebook indulással szemben kiválóan sikerült a rajt. Vagyis külföldön száguld ez a közösségi oldal. Érdemes itthon is belekezdeni?
Miért éri meg élményvezérnek lenni?
A cégeknek mára többet kell tennie annál, hogy egyszerűen kiszolgálják az ügyfelet. Egy friss kutatás szerint a pozitív ügyfélélmény mérhetően megéri a befektetett pénzt és energiát.
A hatékony marketing legádázabb ellenségei!
Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen. Szakértőnk a hatékony marketing két leggyakoribb és egyben a legdrágább ellenségét mutatja be.
Lájkot vagy rajongót akarunk?
Valószínűleg Mark Zuckerberg sem gondolta 2004-ben, a Facebook alapításakor, hogy közösségi portálja felhasználói egyszerű „mérőszámok” lesznek, és a lájkgyűjtés fontosabbá válik az elköteleződött, potenciális vásárlóknál. Vajon a konkurens vállalkozások versengése hol és mikor ér véget? Szakértőnk körbejárta a témát.
Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.
Hallgatni arany!
A beszédkészség egy üzletember, vagy cégvezető egyik legfontosabb kompetenciája. A képesség, hogy megragadja a hallgatósága figyelmét nélkülözhetetlen az üzleti életben. Sokkal kevesebb hangsúlyt kap azonban a hallgatás művészete, pedig éppolyan fontos, mint a szónoki fordulatok és a jó előadásmód.
A webáruházból is jobb a márkás
Egyre többen, többször és többet vásárolnak az interneten: 2012-ben már a világhálón bonyolódott a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. A legtöbb magyarországi webáruház nem panaszkodhat, hiszen többségük jelentős forgalomnövekedést ért el tavaly, miközben a hagyományos kereskedők jobbára a forgalom csökkenését érzik. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a webáruház önmagában garancia a sikerre.
Futószalagra kell tenni a vevőt!
A megváltozott gazdasági környezet más szemléletet és más marketingeszközök alkalmazását követeli meg a vállalkozásoktól. A helyzet ráadásul rugalmasságot kíván, ami tegnap még sikeres volt, holnap már nem lesz az.
Három személyesmárka-építő tipp rendezvényekre
Nyakig vagyunk a konferenciaszezonban. Nehéz eldönteni, hogy kivel ismerkedjünk meg, hogyan mutatkozzunk be egy élő rendezvényen? Nem egyszerű „melegen tartani” az újonnan megszerzett értékes kapcsolatokat? Ezekhez nyújt segítséget a Piac&Profit szakértője!
Marketing a válságban - csak kreatívan!
A gazdasági válság hatására megváltozott fogyasztói szokások új, kreatív marketing-kommunikációs eszközöket igényelnek, amelyek a túlélés zálogát jelenthetik egy magyar kis-és középvállalkozás számára – emelték ki a szakértők a Piac&Profit és a BKIK által rendezett KKV Akadémia nevű rendezvényen.
ÉNmárka: már nem opció!
Az énmárka építése többé már nem lehetőség, hanem a hatékony vezetés feltétlen velejárója. Azok, akiknek sikerült felépíteniük és folyamatosan fejleszteniük, kétségkívül gyorsabban tudnak előrelépni munkájukban, hatékonyabban képesek irányítani a csapatot.
Vizuális hatalomátvétel a neten
Egy kép többet ér ezer szónál – a virtuális térben mindenképpen. Szakértőink, Eibel Andrea és Sándor Eszter rávilágítanak, hogyan és miért nyer az utóbbi években óriási teret a kép alapú tartalom az interneten, illetve hogyan fordíthatjuk ezt saját márkánk építésére.
Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
Egy jó sztori a jó ár kulcsa
Amikor a cégvezetők meghatározzák termékeik árát, akkor általában a saját költségeiket, valamint a versenytársak árait veszik figyelembe. Csak arról feledkeznek meg, hogy egy jó sztorit körítsenek a termék köré.
Miért mennénk messze?
Az 550.000 négyzetkilométeres Balkán mindig is a nagyhatalmak érdeklődésének középpontjában állt, elég csak a görögökre, rómaiakra vagy épp az Ottomán Birodalomra gondolni. Most Magyarország vállalkozásainak fókuszába kéne kerülnie, hiszen (Ukrajnával együtt) rengeteg lehetőséget tartogat.
10 tipp, hogy ne a kukában landoljon a hírlevél
Ha az ön cége is élénk üzleti kommunikációt folytat vásárlóival, biztosan él a hírlevél kínálta széles körű lehetőségekkel. Szakértőnk azonban rámutat néhány dologra, amelyet érdemes szem előtt tartani.
Újabb koncessziós pályázat a hoppon maradt kistelepülésekre
Részben eredménytelenül zárult a második trafiktender, az 1425 koncesszióból csak 549 talált gazdára, ezért 876 településen újabb tendert írnak majd ki a közeljövőben.
Ezt kell tudnunk, ha hirdetni akarunk
Ha több helyen akarunk médiafelületet vásárolni – legyen szó nyomtatott sajtóról, online felületekről, esetleg rádió- vagy tévészpotokról –, azt tapasztaljuk, hogy szinte minden médium más gyakorlatot követ a felületek árazásában, a kedvezmények kialakításában és nem utolsó sorban a különböző megjelenési lehetőségek elnevezésében. Mivel ezáltal a médiavásárlás is elég összetett feladattá válik, az alábbiakban szakértőnk segít összefoglalni, hogy mire érdemes koncentrálni az egyeztetés során.
3 érv, hogy érdemes másképpen figyelni az ügyfelekre
Ügyfélként – és persze üzletfejlesztőként – tisztában vagyok azzal, hogy vásárlóként valójában én fizetem a velem elfogadhatatlanul bánó eladó, szolgáltató, biztonsági őr bérét. Mint ahogy adófizetőként én fizetem a kórházi takarítónőtől kezdve a gyerek iskolaigazgatójáig, a vasúti kalauztól az áramszolgáltató villanyszerelőjéig mindenki bérét. Amit nem értek, hogy az egyes tulajdonosok ezt az egyszerű tényt miért nem sulykolják mélyen alkalmazottaikba. Hiszen az egyes vállalkozásoknak húsba vágó érdekük, hogy ügyfeleikkel megfelelően bánjanak – méghozzá minden szinten, a portástól a vezérigazgatóig.
Stratégiai fegyver is lehet a hírlevél
Biztos Ön is sokat tesz azért, hogy területe elismert szakértője legyen. Honlapján feltüntette néhány korábbi munkáját, és az ügyfelek elégedett véleményeit is elérhetővé tette. Szakmai blogját rendszeresen frissíti, így a potenciális ügyfelek mindig választ kaphatnak a kérdéseikre. Mivel fűszerezheti meg az üzleti kommunikációját? Szakértőnk tanácsait követve eredményeit egy mérnökien megtervezett kommunikációs ütemezési tervvel tudja megsokszorozni.
Már a postáig sem kell elmenni
A Hibridlevél Kft. által bevezetett innovatív szolgáltatás lényege, hogy postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről, ezzel leegyszerűsíti és meggyorsítja a postai levélküldés folyamatát.
A háziasszony-marketing az új trend
A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb az a régi-új trend, amelyet szakértőnk csak háziasszony-marketingnek hív. A rendszer nagy előnye, hogy olcsó és erős kötődést alakít ki a fogyasztóban.
Ami jól megy, abból kell márkát építeni!
A nagyvállalatok márkaépítése külön tudomány. Kutatók és szakemberek dolgoznak rajta akár évekig, hatalmas befektetéssel. Az, hogy ezt a kicsik nem tudják megtenni, nem jelenti azt, hogy ne tudnának márkát építeni. Csak éppen mások az eszközök.