Piac & marketing cikkek

Hogyan írjunk jó hírlevél tárgysort?
Egy ütős hírlevél is hasztalan, ha nem tudjuk elérni, hogy azt egyáltalán megnyissa a célközönség. Ebben van nélkülözhetetlen szerepe a tárgysornak. Azonban egy jó tárgysor megírása nem olyan könnyű feladat, mint ahogyan elsőre gondolnánk, ezért a MailEngine szakértőinek tapasztalatai alapján összegyűjtöttünk néhány aranyszabályt, hogy a címzettre gyakorolt első benyomásunk, vagyis a tárgymező gyümölcsöző legyen.

Lecsengőben a céges Facebook-őrület?
Még mindig a legnépszerűbb forma a Facebook oldal, de ennek használata csökken, míg a csoportok szerepe folyamatosan nő. A hirdetések is nagyot nőttek az egy évvel ezelőttihez képest, ugyanakkor tavaly őszhöz képest a használatuk tulajdonképpen nem változott – derül ki a Facebooktippek.hu által elvégzett kutatásból.

Nem élhetünk a Google nélkül
Nem lehetőség, hanem a túlélés feltétele a Google fejlesztései által kínált lehetőségek követése. Bár ez keményen hangzik, win-win helyzetről van szó: aki használja az új tudást, többet keres majd, így a keresőóriás is nagyobbat kaszál rajta.

Bónuszok, ajándékok, ötletek, amit tényleg imádni fognak a vevők
Motivációról sokat beszélünk a cégek kapcsán, de nem csak a kollégákat, a vásárlókat is motiválttá kell tennünk, hogy kipróbálják a termékünket, többet vásároljanak és végül hűséges vásárlóinkká váljanak. Nyírő Réka a Marketing Commando szakértője a Marketing Szuperkonferencián adott gyakorlati tippeket mindhárom cél eléréséhez.

Így lesz vonzó a kép a hírlevélben
A képek a szövegnél sokkal inkább megragadják a figyelmet, és az érzelmekre is erősebben hatnak. Ráadásul képorientált agyunk 60 ezerszer gyorsabban feldolgozza a vizuális jegyeket, mint a szöveges anyagokat. Már csak ezért sem lehet kérdés, hogy bevessük-e az e-mail marketing során ezt az eszközt. Az azonban egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan tesszük, ugyanis a túl sok képpel operáló leveleket megfogják a spamszűrők, emellett a levelezőrendszerek sokszor nem is jelenítik meg az illusztrációkat. A MailEngine szakértőinek segítségével sorra vesszük, hogy hogyan maximalizálhatjuk a képek hatékonyságnövelő hatását, miközben figyelembe vesszük az e-mailek korlátait is.

Hol nyomulnak a cégek?
Feljövőben vannak a kisebb közösségi oldalak is a céges aktivitást és profilokat tekintve, a LinkedIn a B2B szegmensben be is előzte a Facebookot.

Jobb ha szakember írja a saját blogunkat?
Tapasztalataink szerint a legtöbb cégvezető ennél a kérdésnél akad el a tartalommarketinggel kapcsolatban, hiszen nekik erre nincs idejük, valakit, aki profi tartalmakat állít elő, pedig nem lehet csak úgy előkapni a szekrényből. Sorozatunk aktuális részében a Direkt Marketing Szövetség tartalommarketing Kisokosának segítségével most rávilágítunk, mikor érdemes nekünk és mikor külsősnek elkészítenie a tartalmainkat, illetve mire ügyeljünk, ha külsőst keresünk.

Így lehet eladni, ami ingyen volt
Elvileg az ember hajlamos azt viszonozni, amit kap valakitől – erre épít a marketingben az ingyenes ajándék és próbaverzió módszere. Mit tegyünk, hogy tényleg vásárlás legyen a viszonzás az ajándékért? Szakértőnk segít!

Mit érdemes kiszervezni a marketingből?
A legtöbb cég nem tud fenntartani egy teljes marketinges csapatot, és nem is érdemes, hiszen a legtöbbször nincs is meg helyben a speciális feladatokhoz szükséges szaktudás. Csakhogy ész nélkül kiszervezni a marketingtevékenységet sem vezet jóra. Csokorba szedtük, mik azok a tevékenységek, amelyet elvégezhet egy külsős cég és vállalkozás.

Tévhitek tartják távol a kisvállalatokat az exporttól
A javuló belföldi kilátások elkényelmesítik a hazai kis- és középvállalatokat, de nem csak emiatt lanyhul a késztetésük, hogy külföldi vevők megtalálásában próbáljanak szerencsét. Az okok közül a leggyakoribbakat mutatjuk most be.
Hagyomány kontra innováció - mindenképp dönteni kell?
A pedigrének, a tradíciónak ereje van. Mennyire köti meg ez a nagy múltú, hírneves, bejáratott márkákat továbbvivő vállalkozók kezét? Kizárja-e a hagyomány súlya az innovációt, s azt, hogy a portékát relevánssá tegyék a 21. századi ízlések és igények számára is?
Ideje pénzre váltani az orosz kapcsolatokat
A nehézségek ellenére is mindenképpen érdemes az orosz piacra koncentrálni Tóth Imre, az MKIK Magyar-Orosz tagozatának elnöke szerint. Az érvek mellett arról is beszélt a Piac&Profit konferenciáján, hogy miben hiányolja a kormányzat segítségét és mit javasol a Kamara a kkv-k támogatására.
Átmárkázott hotelek, avagy mire jó a rebranding?
Tavaly Európában 14,5 milliárd euró értékben cseréltek gazdát a hotelek, ami 86 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A cégtábla változása azonban nem minden esetben jelent tulajdonosváltást, vannak példák arra is, hogy csak az üzemeltető is változik
Lassan lecseng a kuponőrület, de nem mindenhol
Már nincs nagy keletje a kuponoknak, a cégek is jóval visszafogottabban használják ezt az online marketing eszközt. Van ugyanakkor egy szegmense a kezdő kisvállalkozásoknak, akiknek még mindig remek lehetőség kuponos oldalakon akciókat hirdetni, ők a csoportos foglalkozást árusító szolgáltatók.
Az ilyen e-mailt olvassuk el!
A legtöbb ember a postafiókjába több levél érkezik, mint amennyit valójában el tud, vagy akar olvasni. Szakértőnk elmondja, milyen alapvető szabályokat kell betartanunk ahhoz, hogy a mi e-mailünket tényleg elolvassák a címzettek!
Attól is félünk, hogy kötünk üzletet
A keleti, illetve az újabban hangoztatott déli nyitás még jóakarattal is csak félsikernek nevezhető, a cégeknek azonban mégis „kinyílt a csipája”, egyre több vállalkozás gondolkodik külpiaci terjeszkedésben. Azonban amilyen nagy lehetőségek rejlenek a külföldi piacokon, éppolyan nagyok a veszélyek is.
Hogyan érjük el a döntéshozókat?
Ha Önnek is olyan terméke vagy szolgáltatása van, amelynek célcsoportja az üzleti szegmensben található, esetleg közülük is a nagyobb cégek, akkor érdemes elolvasnia, hogyan érheti el a döntéshozókat.
Egyszerű varázsigék a jobb ügyfélélményhez
Úgy tűnik, a három legnehezebben kimondható szó a magyar nyelvben a kérem, köszönöm és sajnálom. Legalábbis sajnos egyre kevesebbszer használják őket. Pedig nem egyszerűen udvariassági formulákról van szó, a varázsszavak sokat érhetnek!
Így lesz képes bárki ügyfelet hozni nekünk
Hiába a legtehetségesebb vállalkozó, ha a fejlesztés helyett a cég üzemeltetésével van elfoglalva, rosszat tesz magának és a cégének is. De hogyan lehet kiengedni a kezünkből az egyik legfontosabb feladatot, az ügyfélszerzést? Hát automatizálással!
Eladni 95 karakterben? Így lehet
Nem könnyű 95 karakterben megmutatni mindazt, amit Ön fontosnak és hasznosnak tart a termékéről, szolgáltatásairól. Sokkal nehezebb röviden írni valamiről, amiről akár napokig is tudna róla beszélni. Mutatunk néhány hasznos tanácsot, hogy könnyebb legyen a feladat!
Meglepő, mivel lehet motiválni az embereket
Átalakult az emberek motiválhatósága: a családosoknál ma már az utazásra váltható ajándékutalványok, míg a fiatalok körében a különleges élmények a legvonzóbb nyeremények. A három legnépszerűbb program a gokartozás, kalandpálya és lövészet.
Három trükk, ami az uborkaszezonban is bejöhet
Megállíthatatlanul közeleg a nyár, ha még nem tettük, ideje végiggondolni a nyári kommunikációs stratégiánkat. A Facebook 21 ország adatai alapján szakértőnk összeállított néhány megfontolandó tanácsot.
Nem a fúrót kell eladni, hanem a lyukat a falban
Lezárult már az a kor, amikor a marketingkampány kimerült egy újsághirdetésben a helyi lapban. Ma már, aki láthatatlan az le is marad, márpedig a fogyasztók egyre kevésbé veszik észre a hagyományos üzeneteket. A megváltozott viszonyokra adott egyik válasz a tartalommarketing, ami az egyik legősibb marketingeszközt fogalmazza újra a digitális kor elvárásainak megfelelően. Csakhogy sokan nem vagyunk tisztában azzal, hogy mi is ez és főként hogyan lehet jól csinálni. Most induló sorozatunkban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség segítségével végigvesszük mit és hogyan kell elvégeznünk, milyen jogi buktatókkal találkozhatunk a tartalommarketingben.
Hogyan segít a CRM az értékesítésben?
Az értékesítőknek kiemelten fontos szerepe van egy vállalkozás életében, hiszen az ő feladatuk meggyőzni a potenciális vásárlókat arról, hogy valóban az adott cég termékeire van szükségük. Így az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. De mit segíthet ebben a CRM rendszer? Szakértőnk elmondja!
Így jogszerű a telefonos eladás
A telemarketing, azaz a telefonon keresztüli reklámcélú megkeresés hatékonysága és egyéb előnyei miatt rendszeresen és széles körben alkalmazott közvetlen üzletszerzési módszer. Sokan azonban nincsenek tisztában azzal, milyen telefonszámokat hívhatnak fel, kell-e az érintettek előzetes hozzájárulása vagy sem. A www.reklamjog.hu szakértői a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda jogi szakértője az alábbiakban összefoglalja, melyek a jogszerű telemarketing tevékenység alapjai.
Rohamosan nő a videós hirdetések hatékonysága
Egyre népszerűbbek a videós bemutatkozások, imázsfilmek a megrendelők és az érdeklődő internetezők körében. Az Egyesült Államokban végzett kutatások igazolják, hogy nagymértékben növeli a bizalmat, ha nem csak szöveg és állókép, hanem filmes elemek is láthatóak egy weboldalon.
Itt a lista! Mik a legjobb tárgysorok a hírlevélben?
A legtöbb cég napi, vagy heti rendszerességgel küldi ki a hírleveleit, a felhasználók többsége mégsem nyitja meg ezeket. Bár sokszor a spamszűrők szólnak közbe, sok esetben a hírlevél tárgysora nem kelti fel a fogyasztó érdeklődését. Mutatunk néhányat, amelyek biztos bejönnek!
Így olvassák hirdetés nélkül többen a Facebook-posztunkat
Úgy tűnik, hogy a Facebook hírfolyam algoritmusa sokat tesz azért, hogy az oldalak elérése csökkenjen, és a cégeknek egyre többet kelljen fizetni a hirdetésekért. Ugyanakkor még mindig vannak olyan módszerek, amivel meg lehet akadályozni az elérések csökkenését. Sőt, akár növelni is lehet az organikus elérést.
Az email üzenetek 8+2 legfontosabb eleme
Az e-mail kampányok sikere számos tényezőn múlik – megfelelően szegmentált adatbázis, ajánlat erőssége, időzítés, sőt, még olyan külső tényezők is szerepet játszanak, mint a versenytársak kommunikációja –, az egyik legfontosabb azonban az, hogy megfelelően építsük fel az e-mailt. Hiába jó az ajánlatunk, ha az elveszik a levél szövegében, vagy éppen olyan a tárgy, hogy sokan még odáig sem jutnak el, hogy megnyissák az üzenetünket. A sikerhez elengedhetetlen, hogy az e-mail minden egyes részét megfelelő alapossággal tervezzük meg. A MailEngine szakértői segítségével sorra vettük a legfontosabb elemeket, és azok szerepét.
Vicces videó a megoldás a szakemberhiányra?
2013-tól a kereslet élénkülésével a jó szakemberek hiánya egyre komolyabb kihívások elé állítja a HR szakembereket, így minden eddiginél jobban felértékelődik, hogy a cégek hogyan tudják a lehetséges munkavállalókat megtalálni és megnyerni maguknak, mindebben pedig a közösségi média megkerülhetetlenné válik.
Tibi atya vállalkozik, és a Jóisten tolja a szekerét…
Tibi atya, a kitalált, részeges pap csak egy fiktív felhasználóként indult a Facebookon. Mára egy gyorsan fejlődő vállalkozás arca. A Tibi atyás srácok fénysebességgel haladnak előre, vissza is forgatnak pénzt, de már nyereséges a Fröccskocsma és újabbak nyitását tervezik, holott pár kollégiumi viccel kezdődött az egész, olyannal, mint ez: „Mindenkinek hinni kell valamiben. Én azt hiszem, iszom még egyet.”
Hátrányba kerülnek a céges posztok
A Facebook felülvizsgálta a hírfolyam algoritmusát a visszajelzések alapján, és három változást jelentett be, amelyek komolyan érinthetik majd a felhasználók fogyasztási szokásait és a céges posztok elérését is.
Így győzhet egy kisbolt a multikkal szemben
Sok kisbolt alulmarad a multikkal folytatott ádáz versenyben. Sokszor akármennyire is erősen próbálkozik, egyszerűen nem tudja felvenni a kesztyűt, a termékeiket jóval alacsonyabb áron kínáló vállalatóriásokkal szemben. Vajon van-e kiút ebből a reménytelennek tűnő helyzetből? Szakértőnk megmutatja, hogyan dobbanthat nagyot egy kisvállalkozás is.
Kihívókat kapott a Facebook a reklámpiacon
Drámaian nőtt a reklámelutasítás, főképp a fiatal korosztályokban. Meglepő viszont, hogy inkább az idősebb korosztály a függő. Az oldal népszerűsége töretlen, igaz csak a megkérdezettek 20%-a gondolja úgy, hogy a Facebook biztosan fenn is fog maradni.
5 tipp a hatékonyabb online termékbemutatásért
Az online térben minden kereskedő számára külön kihívás, hogy megfelelően vonzóvá tegye a termékeket és vásárlásra buzdítsa a vevőt, leküzdve a bizalmatlanságot.
Hogyan írjunk jobban?
Jó értékesítési szöveget írni szinte művészet, de ne ijedjünk meg tőle! Emögött is vannak szabályok, amelyeket el lehet sajátítani. Az agyunk egyedi módon működik: kérdés, milyen szabályokat kell tudnunk ahhoz, hogy úgy írjunk, hogy az agy a lehető legjobban megértse azt? A választ Steven Pinker, a Harvard Egyetem kognitív tudósa és nyelvésze adta meg.
Tarolnak a hűségprogramok
Bár a magyar és az európai fogyasztók is főként az árak alapján döntenek, az egyre élesebb árverseny miatt nehéz kizárólag ez alapján választani az üzletláncok között. Ezért is értékelődtek fel az elmúlt években az érzelmekre ható vásárlói programok.
Öt dolog, amit csak profik tesznek a Facebook-on
Mi különbözteti meg a profi Facebook marketingeseket a nagy átlagtól? Sok dolog, de néhányat most bemutatunk a legfontosabb marketingeszközök közül, amelyeket a profik másként használnak.
Mire jó valójában egy üzleti klub?
Az üzleti kapcsolatépítés az egyik legősibb marketing eszköz. A mai világban is igénylik az emberek a személyes kontaktust, és azt a bizalmat, első benyomást, amit csak így lehet megszerezni. Amennyiben a vevőink a vállalati szektorból származnak, akkor a célcsoportunkat így érhetjük el a legkönnyebben.
Kinek érdemes kiállítani rendezvényen?
Tavasszal elindult a rendezvényszezon, ilyenkor sok cég gondolkodik azon, mit nyerhet, ha kiállítóként vagy előadóként vesz részt egy konferencián. Összeszedtünk néhány választ a legfontosabb kérdésekre.
Így lehet többet, többért eladni
Minden cég fejlesztését az értékesítés rendbe rakásával kell kezdeni. Hogy miért? Mert önmagában pénzt jelent, ami valójában stabil működést jelent. Ehhez adunk három könnyen követhető tippet.
Mire jó a hűségprogram?
Hűség programra csak annak nincs rá szüksége, aki monopol helyzetben van – mondja Berényi Konrád a Pontolo Analytics szakértője. Egyébként a hűséges vevő időt és pénzt takarít meg nekünk sőt, még a fejlesztésben is segít.
Hogyan válasszunk hírlevélküldő rendszert?
Saját vagy bérelt hírlevélküldő rendszeren keresztül éri meg jobban e-mail kampányokat lebonyolítani? Melyiknél milyen előnyökkel és hátrányokkal számolhatunk? Milyen funkciók könnyíthetik meg a hírlevelek kezelését? A megfelelő hírlevélküldő szoftver kiválasztása központi kérdés, hiszen alapjaiban határozza meg az e-mail marketing kampány sikerét. A MailEngine szakértőinek segítségével összegyűjtöttük, hogy miket kell figyelembe venni a rendszer kiválasztásakor.
Tippek a legegyszerűbb Facebook-hirdetéshez
A Bejegyzés kiemelés (Boost post) a Facebook legegyszerűbb hirdetési formája. Azonban ahhoz, hogy eredményesen használjuk, nem árt néhány trükköt bevetni, amelyeket szakértőnk Lévai Richárd gyűjtött egybe.
Terjeszkedne? Közel a lehetőség!
A volt jugoszláv utódállamok új kapukat nyithatnak meg a terjeszkedni kívánó cégek előtt. Az új belépőknek még pont elég idejük maradt az elosztási csatornák felderítésére, a marketing stratégiájuk felépítésére és arra, hogy alaposabban megismerkedjenek az új piaccal.
Kalandok és tanulságok kezdő vállalkozóknak
Egy induló vállalkozás esetében kétségtelenül fontos probléma a logó és az arculat kialakítása. Mindenkinek vannak elképzelései, mindenki a legjobbat akarja - csak sajnos sokszor nem ugyanazt. Dönteni nehéz, a munkát végző szakemberrel kommunikálni még inkább. Gyakorlati tapasztalatok és tanulságok a logó tervezés kapcsán egy valós példán keresztül.
Így lesz függő a fogyasztó
Sokan szinte megszállottan ragaszkodnak a kütyükhöz, veszik az új verziókat, töltik le a szoftverfrissítéseket. Ez a piaci siker új standardja. A gazdasági értéket a habitusteremtés hozza létre, állítja Hooked című művében Nir Eyal.
Magyarország a köszönésben is jobban teljesít
Felzárkózni látszik a magyar ügyfélkiszolgálás színvonala mosolygás, üdvözlés és kapcsolt értékesítés – azaz kiegészítő vagy egyéb termék, szolgáltatás ajánlása - tekintetében a világátlaghoz. Az élen járó országoktól ugyan még lemarad Magyarország, de azért van fejlődés.