Piac & marketing cikkek

Nomen est omen - avagy hogyan válasszunk nevet a cégnek
A megrendelők és a vásárlók a névvel azonosítják a cégünket, vagy éppen azzal találkoznak először, így érdemes jól választani. Ahhoz, hogy a megfelelő opciót megtaláljuk – és ne érezzük úgy később, hogy módosítanunk kell – érdemes néhány dolgot átgondolni.

A jobb olcsóbb is! Kisokos AdWords hirdetéshez
Az AdWords hirdetés vonzó és olcsó lehetőséget jelent a kisvállalkozások számára. Persze csak akkor, ha jól csináljuk! A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértők segítettek, hogyan írjunk hatékony hirdetést a Google rendszerébe.

Az e-mail marketing eszközei: mikor mivel támadjunk?
Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb eszköz a vállalatok kezében, nem véletlen, hogy évek óta fejlődést mutat: a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség adatai szerint a direkt marketing szektor 2014-ben 2%-kal bővült, ezen belül az e-mail marketing az a terület, ami évről évre dinamikus növekedést mutat. A nagy kérdés persze az, hogy hogyan válik az e-mail egyszerű marketingeszközből pénztermelő csodafegyverré. A MailEngine hírlevélküldő rendszer szakértőinek támogatásával indított sorozatunkban tisztázzuk a terület alapjait, és közérthetővé tesszük azt annak érdekében, hogy a kis- és középvállalatok is sikerrel alkalmazhassák kampányaik során.

Mégis vannak emberek a Facebook-on
Március közepétől kezdte meg a Facebook az inaktív, régen használt profilok törlését. Mint korábban a Piac&Profit is közölte, emiatt több vállalati oldal is csökkenést érzékelhet a követői számában. Most megnéztük pontosan mennyit is vesztettünk.

Hogyan tűnjünk ki a közösségi médiában?
Az internet elterjedése előtt viszonylag könnyű volt kitűnni a szakemberek közül, hiszen egy szép, keretes hirdetés a helyi lapban minden környékbeli emberhez eljutott. Az online világban már nehezebb kitűnni, de nem lehetetlen.

Az ügyfelek nem élvezik az ügyfélélményt
Ahány piac, annyiféle fogyasztói igénynek kell megfelelnie egy fejlődni kívánó vállalatnak, ám míg a vállalatok közel 80 százaléka gondolja átlag felettinek ügyfélélmény teljesítményét, ezzel a fogyasztók alig 8 százaléka ért egyet.

A jó marketing terv 5 lépcsője
Még a legkisebb cégeknek is szüksége van marketing kommunikációs tervre. Hogy ez túl nagy szónak hangzik? Pedig fontos, hogy ha kevés pénzünk is van erre, azt tudatosan és hatékonyan költsük el.

Újraszámolja a vállalati lájkokat a Facebook
Az ingyenes céges kommunikáció folyamatos és szisztematikus megfojtása után most újabb visszaeséssel kell kalkulálniuk a vállalati Facebook oldalakat üzemeltetőknek. Jó hír viszont, hogy ez a változás valóban érthető és jogos.

Négy digitális trend, amit érdemes szem előtt tartani
A fiatalokat még mindig a Facebookon keresztül érik el a cégek, újabb technológiai robbanást jelent az 5G mobilinternet és hamarosan 50 milliárd eszköz fog kommunikálni egymással a világhálón.

Kínában lejárt a gagyi ideje
A kormány már évek óta dolgozik a keleti nyitáson, de ha nem a megfelelő terméket és nem a megfelelő kommunikációval visszük Kínába, ne számítsunk sikerre. A Piac&Profit konferenciáján szakértők összefoglalták, hol állunk most és mi az, amire mindenképpen érdemes figyelni.
Mitől lesz tökéletes az álláshirdetés?
Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkatársat az adott pozícióra, megfelelő helyen és módon kell keresni. Nem titok, hogy ennek legegyszerűbb módja az interneten történő álláshirdetés, hiszen az interneten gyorsan sok embert érhetünk el. Ahhoz, hogy sikeres legyen a keresésünk, nem árt néhány dologra odafigyelni.
Aki online vásárol, elvárja a rugalmasságot
Az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek. A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, de a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.
Ez vár ránk a weben
Az online értékesítés ma már nem lehetőség, hanem maga a jövő. Lássuk a legfontosabb trendeket. Ideje felkészülni!
Bármilyen cégnek megérheti egy jó buli
A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott az a legtöbb esetben egy hatékony marketing eszköz.
Mit tehet a turizmus, ha beüt a ménkű?
Az utóbbi évek tapasztalatai szerint eddig két dolog tett jót a balatoni turizmusnak: a szép idő és a SZÉP-kártya. Tavaly azonban az elmúlt évtizedek legnagyobb esőzése elmosta a balatoni szezont. Az esetleges idei rossz időre a balatoni települések azonban még jobban felkészülhetnek.
A személyesmárka-építés 8 törvénye
A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk.
Így kell lekötni a hallgatóságot egy előadásban!
A történetek erejét az üzleti életben is remekül kihasználhatjuk. A storytelling, vagyis a történetmesélés módszertana számos helyzetben nagyon hatékony lehet, akár értékesítésről, akár bizalom kiépítéséről van szó. Mutatunk néhány konkrét technikát, ami segíthet felépíteni egy jó történetet.
A sikeres értékesítés nem ér véget az eladással!
Ha egy vevő a rendelés gombra kattintott a webáruházunkban, még nem ért véget az értékesítés feladata! Amíg eljuthatunk végre a számlázásig, számos folyamatnak kell lezajlania. Mutatjuk, lépésről lépésre, hol kell elkerülni a potenciális hibalehetőségeket.
Személyre szabhatjuk a Facebook hirdetéseket
Egyre inkább felturbózza a cégek marketing fegyvertárát a Facebook. Immáron arra is lehetőség nyílt a legnagyobb közösségi oldalon, hogy a felhasználó korábbi érdeklődésének megfelelő hirdetést készíteni.
6 technika a bizalom kiépítéséhez az értékesítésben
A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.
Nem motiválják a gyártók a kiskereskedőket
A kis cégek több mint fele nem elégedett a nagykereskedők ösztönzési aktivitásával, megítélésük szerint a nagyvállalatok nem nyújtanak kellő támogatást a vevőszerzésben és az eladás növelésében.
Így csökkenthető valóban a marketing költség
Sok szó esik a marketing stratégia felépítéséről, a legütősebb üzenetekről a legújabb marketing trendekről, de sajnos sokszor az alapok bizony hiányoznak… Hiába a legütősebb reklám is, ha nem jó helyre küldjük, szinte pénzkidobás.
Influenzaszezonban a marketing is lehet fertőző
Egyre komolyabb veszély fenyegeti a felhasználókat a közösségi oldalakon is, azonban lehet tanulni is a vírusoktól. Mutatunk néhány tippet, hogyan lehet a marketingüzenet is fertőző!
„Extra”, avagy a halál marketingnyelven
Extra adag. Óriási akció. Szuper árak. Ön is hallotta, olvasta már ezeket a közhelyeket? Önt meg tudták győzni? Minden egyes sarkon talál egy ilyen felhívást. Mégis, kit érdekel ez a sok elcsépelt kifejezés? Mint kiderült, a legtöbb marketingest.
Kisokos kezdő exportálóknak
Kezdő exportálóként a közelebbi, biztonságosabb piacokkal érdemes kezdeni, de azokból is csak néhánnyal. Amit pedig nem lehet megspórolni, az a jó szakemberek - az export kooperáció szakértői a kkv-k exportlehetőségeit, támogatásait és céljait elemezték.
Adwords: mire ügyeljünk a kulcsszavaknál?
A jól, vagyis jó technikával kiválasztott kulcsszavak sok kattintást hoznak olcsón. Ezzel szemben a rosszul kiválasztottak is sok kattintás hoznak, de a végén annyit fizetünk, hogy a gatyánk is rámegy. Íme néhány hasznos trükk, amivel elsajátíthatjuk az ideális módszert.
Négy jó tanács a több vevőhöz
A 2015-ös év a vevőszerzésben is új trendeket hoz a kis- és középvállalkozások számára. Fejlődni, látványos konverziónövekedést produkálni nem lehetetlen, bemutatunk négy követendő tanácsot, amellyel több vevőt szerezhetünk a weboldalunkra.
11 éves a Facebook – és sokan már temetik
2004. február 4-én indult el a Facebook, a legnagyobb közösségi oldal így éppen ma lett 11 éves. Igaz, máris sokan temetik, mert a fiatalok egyre kevésbé használják: úgy érzik, mintha egy kínos családi ebéden lennének. Azonban marketingszempontból még mindig ez a legjobb választás a kkv-knak.
Újra mentorprogramot hirdet a Design Terminál
A Design Terminál ismét várja azoknak a kreatívipari vállalkozásoknak a jelentkezését, akik üzletfejlesztési, márkaépítési és szabadalmi jogi területen is felkészülten szeretnének a nemzetközi piacra lépni. A féléves mentorprogramra 2015. március 1-ig lehet jelentkezni.
Igazságot a hírfolyamba!
A Facebook nagyon érdekes változtatást jelentett be: a felhasználói visszajelzések alapján jelölni fogják azokat a posztokat a hírfolyamban, amit sokan jelentenek hamisnak. A jelölt posztok kevesebb elérést kapnak, ezzel folytatódik a klikkvadász posztok elleni harc.
Így csökkenthetjük Adwords-kampányunk költségeit
Többszázezer forintot is elkölthetünk Adwords-kampányra, ha nem értünk hozzá. A cél, hogy minél kisebb ráfordítással, a lehető leghatékonyabb kampányt készíteni, vagyis a legtöbb releváns kattintást elérni. Íme 5 spórolós tipp.
Van egy jó sztorija? Megéri!
A filmek, a könyvek, a mesék vitathatatlanul hatalmas hatással vannak ránk. Miért ne használnánk ki a történetek erejét a mindennapi életünkben is? A történetek segítenek építeni személyes- és cégmárkánkat, megoldani a vezetési kihívásokat és kapcsolatokat teremteni.
Nem nyugati zárás a keleti nyitás
Szükség van keleti nyitásra, hogy Magyarország export-kitettségének kockázatát ezzel is csökkenteni tudjuk, hangsúlyozta Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára a Piac&Profit Piacbővítés exporttal című konferenciáján. Hozzátéve ez közel sem egyenlő a nyugati piacok bezárásával. Milyen exportpiacokra fókuszál a közeljövőben Magyarország?
Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre?
A LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 330 millió felhasználóval. Bár az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt az oldal, azonban elsődleges szerepe az üzleti kapcsolatok létrehozásában van.
Házikence: hobbiból üzlet
A házi szappanok készítése sokak számára érdekes hobbi, de a Házikence Tanoda ennél sokkal többet ad azoknak, akik náluk tanulnak: az önmagukért vállalt felelősség és egy sikeres üzlet lehetőségét.
A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.
Mégis megéri zöldnek lenni
Az ezredfordulós nemzedék elvárása átformálja a csomagolóanyagok piacát, elvárják a fenntarthatóságot a fogyasztók a cégektől, ezért megéri megújuló forrásból érkező csomagolást használni, mert a vásárlók jelentős része akár többet is fizet egy ilyen termékért.
Az online siker titkos összetevője: a felhasználói élmény
Tévedés azt hinni, hogy a gondosan megalkotott felhasználói élmény csak a felhasználóknak tett szívesség: az ebbe fektetett pénz az idők során sokszorosan megtérülhet egy cég számára.
Webáruházak veszélyben: így büntet a Panda
Tavaly nyáron és ősszel hazai webáruházak sokasága kapott komoly büntetést, a Google egyik, a keresőoptimalizálók által jól ismert algoritmusától a Panda algoritmustól.
Hét tipp az ütős Facebook-videóhoz
Naponta egymilliárd videólejátszás történik a legnagyobb közösségi oldalon, a naponta visszatérők fele megnéz legalább egy videót. Nem csoda, hogy a cégek is mindinkább rámennek a videós tartalmakra, nehéz azonban kitűnni a tömegből. Ehhez adunk most tippeket!
A hiteles énmárka titka
Az énmárka a mások fejében rólunk kialakult kép, amelyen keresztül a külvilág viszonyul hozzánk. Hogy szeressék, az éppúgy a siker feltétele, mint ahogy a termékek esetében. De hogy épül fel?
Napi ajánlat: 16 milliárd lett, maradhat?
2014-ben mintegy bruttó 16,5 milliárd forintra duzzadt az online napi ajánlatok összesített forgalma Magyarországon. A már nem elhanyagolható méretű piac a bónuszos/kuponos oldalakat, a kedvezményes szállásértékesítésre szakosodott szereplőket és a vásárlói klubokat tömöríti.
Így pörgetheti fel az online bizniszt 2015-ben
Az e-mail marketing a vállalkozások egyik leghatékonyabb eszköze az ügyfelekkel történő rendszeres kapcsolattartásra és az értékesítés felturbózására. Azonban ezen a területen is megvannak azok a praktikák, melyek bevetésével többszörösére növelhető a befektetett munka eredménye.
Magyar cégek: irány dél-kelet Ázsia!
Február 13-án zárul le a jelentkezés az Európai Bizottság által támogatott EU Business Avenues üzletfejlesztő program harmadik üzleti hetére, amelynek célja, hogy a hazai vállalatoknak segítsen termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal betörni a dél-kelet ázsiai piacokra.
Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak
A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.
A Facebook olyan, mint egy kínos családi vacsora
A Facebook felhasználóinak elöregedése, a tinédzserek elvándorlása, Zuckerberg játszóterének elfáradása állandó témája a kutatócégeknek, elemző szakembereknek. Született azonban egy írás egy 19 éves egyetemista jóvoltából, amiből több kiderül a fiatalok és a közösségi szolgáltatások viszonyáról, mint a százalékokkal, grafikonokkal telepakolt jelentésekből.
Hét fotó, amit soha ne töltsünk fel profilképnek!
Habár virágkorát éli az önmagunkról készített fotók megosztása a közösségi oldalakon (selfiezés), a professzionális szakmai közösségekben, így például a LinkedInen jobb, ha alaposan megválasztjuk, milyen képet töltünk fel magunkról.
Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell
Itt a január, és újra beindulhat a marketing a közösségi oldalakon. Azonban már most látszik hat olyan trend a legnagyobb közösségi platform esetében, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynunk az eredményes online jelenlét érdekében!