Piac & marketing cikkek
Az ilyen marketingnek hisznek az emberek
Milyen marketingnek hisznek az emberek? Akármilyen furcsán is hangzik: az olyannak, amelyik nem próbál eladni nekik! Cikkünkből megtudja, miért olcsóbb és eredményesebb az olyan marketing, amely nem elsősorban eladni próbál, és pontosan milyen marketing is ez.
Hogyan csábíthatunk több látogatót a Facebookról a céges weboldalra?
A Facebook egyik legfontosabb feladata sok cég számára az, hogy forgalmat tereljen a weboldalra. Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő konkrét, gyakorlati tanácsokat ad, hogyan érhetjük el ezt.
Lehetünk Teréz anya és Doktor House egy személyben?
Sok cég megtapasztalta már, hogy a reklámozás jó ideje nem hoz olyan eredményt, mint régen. Mi ennek az oka, és mi működik helyette? Hogyan szerezzenek a cégek minőségi értékesítési leadeket a mai piacon? A Piac&Profit szakértője segít!
A „lazább” időszakot is érdemes kihasználni
Nem minden cégnél jelent óriási hajtást a karácsonyi szezon, sok ágazatban ilyenkor elcsendesedik az üzletmenet január elejéig. Ám ezt a „lazább” időszakot is érdemes jól kihasználni! Mutatjuk hogyan!
A technika nem kezeli az ügyfelet helyettünk
Az okoseszközöknek és a közösségi oldalaknak köszönhetően az információáramlás olyan mértékben felgyorsult, hogy már egyetlen rossz benyomás jelentős ügyfélvesztéssel fenyeget az üzlet világában. Bár a modern ügyfélkezelési technikák és a technológia jó megoldást ad a problémára, a magyar cégek még mindig nem veszik elég komolyan az ügyfeleiket, és nem fektetnek kellő időt és energiát a megértésükbe. Sok helyen még mindig kockás füzetben tárolják az ügyfelek adatait.
Hogy lesz eladás a marketingből?
A kommunikáció befektetés, aminek rövidebb-hosszabb távon az értékesítésben mutatkozik meg a hatása. Egy jól kitalált kampány megsokszorozhatja az eladási mutatókat, vagy jelentősen csökkentheti az ügyfélszerzés költségeit. De az is lehet, hogy balul sül el.
Pénz van, irány a nagyvilág!
Ma már nem mondhatjuk, hogy az exportra érett cégek nem tudnak pénzt találni a külpiacra lépéshez, a sikerhez azonban sokkal több kell.
Közvetlen hasznot hajt az ajándékozás
Miért adnánk ajándékot potenciális ügyfeleinknek? És tényleg számít, hogy milyen anyagból készül a névjegykártyánk? Úgy tűnik, a tapintás fontosabb a marketingben, mint gondoltuk volna.
Online értékesítés: 7 eladásnövelő tipp
Mivel kezdjük a szöveget? Mikor beszéljünk az árról? Hogyan vezessük fel az ajánlatunkat? Hogyan mutassuk be az előnyeit? Íme néhány hasznos tipp, hogyan építsük fel weboldalunkat ahhoz, hogy „átmenjen” az információ, és vásárlásra buzdítsa a látogatót.
A három legjobb eladásösztönzési gyakorlat
Az új vevők folyamatos megszerzése a legtöbb vállalkozás számára napi szintű kihívásokat jelent. A gyilkos árversenybe senki nem akar beszállni, de nem is kell! Van más megoldás is. Valamilyen módon viszont kedvet kell csinálnunk a vásárláshoz. Fazekas Krisztián a Sodexo szakértője a Tudatos Vállalkozók Országos Konferenciáján a három legjobban bevált ötletet osztotta meg.
Mitől lesz sikeres a call center?
A call centerek értékesítésben való szerepét nagyon sokan már temetik, holott a valóságban egyre szélesebb körben használják eredményesen ezt a csatornát. Telefonálni tényleg mindenki tud, vagy valójában ez komoly szakma, és biztos kézzel előkészített feltételek szükségeltetnek hozzá?
Nem a Facebook a kkv-k marketingjének a kulcsa
A kisvállalati marketing sikerének a titka nem a Facebook vagy a Google AdWords, és nem is a honlap vagy bármilyen más marketingeszköz. A sikeres kisvállalati marketing legnagyobb titka, hogy a vevőt a megfelelő érzelmeken vezeti lépésről lépésre végig.
A sikeres marketing két kulcsszava
a marketingesre és értékesítőkre gyakorolt vezetői nyomás a reklámozás, hirdetések, hírlevelek és értékesítési találkozók számának növelésére, a vevők fejében a vásárláshoz NÉLKÜLÖZHETETLENÜL szükséges két tényezőn cseppet sem javít. Sőt, valójában ront, és aki ezzel nincs tisztában, az bizony csak magára vethet. Mit gondol, melyik ez a két tényező?
Mikor "nyal vissza" a marketing fagyi?
Észrevette, hogy a hagyományos és „kipróbáltnak” vélt marketingeszközök rohamos gyorsasággal veszítik el korábbi eredményességüket? Az emberek szinte már nem is reagálnak a marketing üzenetekre. Egyre nehezebb kvalifikált érdeklődőket („lead”-eket) szerezni a piacon. A potenciális vevők inkább hárítják, átlépik, különböző trükkökkel kikerülik a marketingüzeneteinket a befogadásuk helyett.
Miért kell még mindig követőt gyűjteni a Facebook-on?
Amíg korábban az összes követőt elértük egy-egy posztunkkal a céges oldalunkon, addig a Facebook változásai miatt mára csak alig 5 százalékát. Miért kell akkor mégis követőket gyűjtenünk a céges oldalunkra a közösségi oldalon?
Érdeklődőből vásárló: 5 lépés a sikerhez!
Gyakran megesik, hogy felvesszük a kapcsolatot egy új céggel, névjegykártyát cserélünk, majd arra várunk, hogy ő keressen minket. Ugyanez a helyzet azokkal a weboldalunkra látogatókkal, akik nemhogy nem vásárolnak, de vissza se térnek honlapunkra böngészni. Nekünk meg fogalmunk sincs arról, miért nem vásároltak és miért nem látjuk őket többé. „Eső után köpönyeg”, ahogy mondani szokás. Néhány egyszerű dolog, amivel elérhetjük, hogy vásárló legyen az érdeklődőből.
Fel kell készülni a gyorsolvasókra
Ha sorra kellene vennünk azokat a dolgokat, amelyek megváltoztak az életünkben az internet megjelenése óta, elég nehéz dolgunk lenne. Épp ezért erre most nem is vállalkozunk, csupán egyet emelünk ki, mely az üzleti életben nagyon fontos szerepet kap: a megváltozott olvasási szokásokat. Szakértőnk segít, hogy mit kezdjünk vele!
Engedjük el, aki menni akar!
Sok email marketinget folytató vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy milyen fontos a leiratkozások – és a leiratkozók - megfelelő kezelése. Pedig aki nem biztosítja ezt a lehetőséget a hírlevelében súlyos büntetésre számíthat.
Aranyszabályok értékesítési honlap kialakításánál
Amennyiben az értékesítés a fő célunk a weboldallal, az első felvillanó képnek egyértelműen a látogató tudtára kell adnia, hogy jó helyen jár. Ez az oldal róla szól, és nem egy ismeretlen cégről, húzza alá Verdes János honlapszakértő, aki szerint ehhez célszerű a dizájnt az alábbiak szerint kialakítanunk.
Mennyit enged a feléből?
Az alku az üzlet része, amíg egy szerződés megkötése során eljutunk a megállapodásig, a „ki mit ajánl fel, ki mit enged”, a folyamat természetes velejárója. Ha jól csináljuk, mindkét fél elégedetten távozhat. Szakértőnk segít!
Csak Bécsig kell menni a Szilikon-völgyhöz
A legjobb 5 magyar startup ingyen szerepelhet kiállítóként Európa egyik legnagyobb startup fesztiválján október 29-én és 30-án! 2014. október 19-én éjfélig nyitott a verseny a legjobb ötleteknek.
Értékesítés Angliában: 7 tipp, mire figyeljünk!
Minőségi érvek, ápolt külső és politikamentes párbeszéd – csak 3 fontos szabály, amit érdemes betartanunk, ha angliai céggel tárgyalunk. Milyen, a gyakorlatban hasznosítható praktikákat vethet be egy külföldi vállalkozás tulajdonosa, ha Angliában szeretne üzletet kötni? Martin Williams, a European Business Solutions (EBS) alapítója erről beszélt a Piac és Profit által rendezett Brit-Magyar Üzleti Fórumon.
5 reklámeszköz, amin változtatni kell jövőre
Még mindig katalógussal próbál eladni? Vagy a hírlevelet fejleszti? Nem baj, csak nem mindegy, hogy csináljuk!
Lőjünk szemmagasság fölé!
Hatékony marketing eszközre lenne szükség egy rendezvényen, szakmai kiállításon való megjelenéshez? Szakértőnk szerint ez esetben a méret a lényeg - és persze a hely.
3+1 tipp a hatékony e-mail marketinghez
A legtöbb magyar vállalkozás valamilyen formában megpróbálkozik az e-mail marketinggel, ám gyakran csak csekély eredménnyel. Olvassa el tippjeinket ahhoz, hogy hatékonyabb legyen a kampánya!
Négy tipp, hogy jó áron adjuk a terméket!
A legtöbb kisvállalkozás vagy költség, vagy konkurensei árak alapján szabja meg a saját árait, ám ez a módszer árversenyt és csökkenő profitot eredményezhet. Íme néhány szempont, amit érdemes figyelembe vennünk.
Öt ok, amiért érdemes részt venni állásbörzén
Az állásbörze hatékony fórum lehet az álláskeresők személyes elérésére és a munkáltatói brand építésére, ám ezen kívül is vannak még előnyei, amelyekből néhányat most összegyűjtöttünk.
Így készítsünk eredményes karácsonyi kampányt
Sok vállalkozó számol be arról, hogy sosem az ötleten csúsznak el a marketinges dolgai, hanem inkább a gyakorlati megvalósításon. Leginkább a tudatos tervezés és a következetes kivitelezés az, ami gondot okoz. És így van ez a karácsonyi kampánynál is. Az alábbi, szakértőnk által készített karácsonyi kampány sablon segítségével idén kínlódás nélkül, idejében, összeszedett év végi kampányt lehet útjára indítani.
Így gyűjtsünk hírlevél-feliratkozókat!
Cégtulajdonosként gyakran érezzük úgy, hogy kifogytunk az ötletekből, mivel lehetne rábírni az oldalunkra látogatókat, hogy regisztráljanak. Ez létfontosságú, mert egy értékes adatbázisnak nemcsak gyakorlati haszna, de manapság eszmei értéke is van. Adunk néhány tippet, hogy növekedjenek a vágyott listák.
Akció kell a sok vevőért!
A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető globális cég, a TCC.
Öt hirdetési módszer, amit jobb, ha elkerülünk a Facebook-on
A Facebook hirdetésekkel nagyon hatékonyan lehet adatbázist építeni, a weboldal forgalmát növelni, eseményt reklámozni, rajongót gyűjteni, de vannak megoldások, amik többet ártanak, mint használnak, ezért jobb őket elkerülni.
A legjobb védekezés a támadás
Eladni akkor fogunk, ha betartjuk a sikeres üzletkötés íratlan szabályait. Legyünk résen a tárgyalás első percétől az utolsóig és reagáljunk azonnal ügyfelünk által kibocsátott jelekre!
A Facebook-csoportokra mennek rá a cégek
Még mindig a marketingen spórolnak a magyar vállalkozások, viszont egyre többet foglalkoznak az ügyfeleikkel. Az eszközök területén viszont egyértelműen a Facebook dominál, ahol már a csoportokat is felfedezték a marketingesek.
Szövetkezzünk marketingre!
A keresztmarketing kölcsönös együttműködés, egymás versenypozíciójának támogatása két cég között. Lényege a kölcsönösség, egymás kiegészítése, segítése, az együttes fellépés ereje. Alkalmazása kézenfekvőnek tűnhet, ám a gyakorlatban mégsem egyszerű megvalósítani.
Meglepő, mi dönt a netes vásárlásnál
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?
Hat tipp kuponkampányhoz!
Legyen névre szóló, szerepeljen rajta határidő és figyeljünk a részletekre. összegyűjtöttünk hat fontos tippet, amire érdemes ügyelnünk, ha kuponkampányba kezdünk.
Mit és miért értékesít az ügyvezető?
Miért kéne nekem bármit is eladnom, hiszen azért vannak az értékesítők - gondolhatja sok ügyvezető. Ez a megközelítés azonban téves - hangzott el a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mit és hogyan értékesít a vezetői? Elmondjuk!
Marketing: öt lépés, amit nem szabad kihagyni!
Milliókat, százmilliókat költünk reklámra, fizetjük a kampányokat, de csak elpocsékoljuk a pénzt, ha nem becsüljük fel a célcsoportunkat, és egy tesztcsoport segítségével nem prognosztizáljuk előre a kampány tényleges hatékonyságát.
Magyar kereskedőház nyílt Rio de Janeiróban
Magyar kereskedőház nyílt Rio de Janeiróban, Brazíliában, ez a tizennegyedik magyar kereskedelmi külképviselet a világon. Brazília a világ ötödik legnagyobb országa és a hetedik legerősebb gazdasága.
Az 5 leggyakoribb értékesítési baki
A legtöbb cégtulajdonos tisztában van vele, hogy értékesíteni csak tiszta fejjel, magabiztosan, átgondolt bemutatkozóval lehet sikeresen. A gyakorlatban mégis gyakran fordul elő, hogy rutinból tárgyalunk, alapvető hibákat követünk el. Íme az 5 leggyakoribb baki.
Itthon is kezdenek rágyúrni az ügyfelekre a cégek
Az elmúlt évtized határozottan a különböző online alkalmazások fejlesztéséről és bevezetéséről szólt a hazai ügyfélszolgálatokon. Az utóbbi időben mégis ismét a személyes kiszolgálás, telefonos – azaz élőhangos – ügyintézés felé terelődik a figyelem.
Tíz tipp, hogy mutatós legyen a standunk!
Itt a konferencia és a kiállítási szezon, sorra nyílnak a lehetőségek céges bemutatkozókra, ügyfélszerzésre, imázsépítésre. Azonban nem mindegy, hogy cégünk milyen külcsínnel mutatkozik be ezeken a rendezvényeken, szakértőn ehhez ad tippeket.
8 filléres marketingfogás kezdő vállalkozásoknak
Egy induló vállalkozásnak nincs pénze többszázezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék. Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.
Négy módszer, amely sikerre vezeti a céget
Nem teszi könnyebb feladattá az értékesítést a digitális csatornák előretörése és az egyre kiéleződő versenyhelyzet. Azonban vannak módszerek, amelyek segítségével a gyorsan változó üzleti környezetben is sikeresek lehetünk. Mutatunk is négyet!
A vámoson múlhat az orosz export
A közhiedelemmel ellentétben az Oroszország elleni szankciók, illetve az oroszok részéről az Európai Unióra kivetett korlátozások korántsem teljes körűek, illetve pontos meghatározás hiányában sokszor bizonytalan az értelmezés - és azon is sok múlhat, hogy a vámtisztet meg tudjuk-e győzni.
Kétéves a Piac & Profit Klub
Immáron két éve sikeresen, nagy érdeklődéssel övezve működik a Piac & Profit Klub – Az üzleti kapcsolatok klubja, ahol a vállalkozások exkluzív környezetben, barátságos hangulatban ismerhetik meg egymást és az együttműködésükből fakadó előnyöket.
Tekintsük lehetőségnek az exporttilalmat!
Ha egy ajtó bezárul, kinyílik egy ablak – tartja a mondás. Az orosz embargó által érintett magyar kis- és középvállalatoknak ennek fényében ugrásra készen kell figyelniük az exporttilalom miatt megnyíló új üzleti lehetőségekre.
Tippek, hogyan legyen nyerő az üzleti kapcsolatban!
Egy üzleti partnerség éppolyan stádiumokból áll, mint egy párkapcsolat – és pontosan ugyanazokat a hibákat lehet elkövetni benne. Kövesse tippjeinket, hogy Ön legyen a nyerő az üzleti partnerségben!