A jubileum ugyanis nem csak annyit jelent, hogy „no lám, ez a cég már x éve tevékenykedik az adott üzletágban…”, hanem azt is, hogy ezek az év bizony sok-sok szakmai tapasztalatot hoztak. A szép kerek jubileumi évek pontosan erre jók: ilyenkor a marketing stratégiát érdemes erre az erősségre építeni – írta Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján olvasható legfrissebb bejegyzésében.
Hogyan érdemes a jubileumot kommunikálni? Hogyan lehet ebből kézzel fogható profitot realizálni?
Minden marketing anyagba bele lehet csempészni, akár egy saját kis logót is készíthetünk ennek a jeles alkalomnak. Ha olyan üzlete van, ahová betérhetnek a vásárlók, vagy a saját futárai szállítják házhoz a termékeket, akkor a dolgozói részére készíttessen egy jubileumi kitűzőt. Apróság, és nem is tekintünk rá túl figyelemfelkeltő eszközként, pedig nagyon is megragadja a figyelmet.
Amíg a kolléga a megvásárolni kívánt árucikkeket blokkolja be a kasszába a vásárlónak szemet fog szúrni, és tudat alatt is beépül az információ, hogy Ön már ennyi és ennyi éve működik, akkor ez egy stabil, megbízható vállalkozás.
A weboldalán és a közösségi média felületein is érdemes már jó előre kommunikálni, hogy ez egy különleges év, és itt bizony készül valami. Készíthet szórakoztató videókat az elmúlt évekről, hogy hogyan változott a cége, milyen csapat épült ki az évek alatt.
Bemutathatja kollégáit, ki mióta van a cégnél, mihez ért a legjobban. Itt érdemes azokra külön figyelmet szentelni, akik szintén jubilálnak a vállalkozásával együtt.
A meglévő ügyfélkör ilyen kiemelt kezelése nem csak az ő lojalitásukat növeli, hanem azok számára is vágykeltő, akik most nem lehettek itt. Ez az új vásárlók számára is egy nagyon jó marketing érv: „Kedves XY, tudja mi a szülinapi akciónk keretében most éppen egy finger food partira hívtuk el a törzsvásárlóinkat.. ebből is láthatja, hogy mi valóban a vásárlóinkért vagyunk.”
A jubileumra készítsen egy saját érkező oldalt is, ahová az alkalomra készített logókkal és más kommunikációs csatornákkal hivatkozhat. Ez az oldal tartalmazhat egy kicsit részletesebb cég történetet, humoros sztorikat az elmúlt évekből, adjon élményeket az ügyfélnek, lehet itt kupon, vagy jelentkezési lap a nyeremény játékára, vagy a cég szülinapi bulijára. Érdemes a honlapja főoldalára is linkelni ezt az oldalt, hogy aki először jár a weboldalán az is értesülhessen róla, hogy most igazán megéri az ügyfelévé válni.