Piac & marketing cikkek
Vizuális hatalomátvétel a neten
Egy kép többet ér ezer szónál – a virtuális térben mindenképpen. Szakértőink, Eibel Andrea és Sándor Eszter rávilágítanak, hogyan és miért nyer az utóbbi években óriási teret a kép alapú tartalom az interneten, illetve hogyan fordíthatjuk ezt saját márkánk építésére.
Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
Egy jó sztori a jó ár kulcsa
Amikor a cégvezetők meghatározzák termékeik árát, akkor általában a saját költségeiket, valamint a versenytársak árait veszik figyelembe. Csak arról feledkeznek meg, hogy egy jó sztorit körítsenek a termék köré.
Miért mennénk messze?
Az 550.000 négyzetkilométeres Balkán mindig is a nagyhatalmak érdeklődésének középpontjában állt, elég csak a görögökre, rómaiakra vagy épp az Ottomán Birodalomra gondolni. Most Magyarország vállalkozásainak fókuszába kéne kerülnie, hiszen (Ukrajnával együtt) rengeteg lehetőséget tartogat.
10 tipp, hogy ne a kukában landoljon a hírlevél
Ha az ön cége is élénk üzleti kommunikációt folytat vásárlóival, biztosan él a hírlevél kínálta széles körű lehetőségekkel. Szakértőnk azonban rámutat néhány dologra, amelyet érdemes szem előtt tartani.
Újabb koncessziós pályázat a hoppon maradt kistelepülésekre
Részben eredménytelenül zárult a második trafiktender, az 1425 koncesszióból csak 549 talált gazdára, ezért 876 településen újabb tendert írnak majd ki a közeljövőben.
Ezt kell tudnunk, ha hirdetni akarunk
Ha több helyen akarunk médiafelületet vásárolni – legyen szó nyomtatott sajtóról, online felületekről, esetleg rádió- vagy tévészpotokról –, azt tapasztaljuk, hogy szinte minden médium más gyakorlatot követ a felületek árazásában, a kedvezmények kialakításában és nem utolsó sorban a különböző megjelenési lehetőségek elnevezésében. Mivel ezáltal a médiavásárlás is elég összetett feladattá válik, az alábbiakban szakértőnk segít összefoglalni, hogy mire érdemes koncentrálni az egyeztetés során.
3 érv, hogy érdemes másképpen figyelni az ügyfelekre
Ügyfélként – és persze üzletfejlesztőként – tisztában vagyok azzal, hogy vásárlóként valójában én fizetem a velem elfogadhatatlanul bánó eladó, szolgáltató, biztonsági őr bérét. Mint ahogy adófizetőként én fizetem a kórházi takarítónőtől kezdve a gyerek iskolaigazgatójáig, a vasúti kalauztól az áramszolgáltató villanyszerelőjéig mindenki bérét. Amit nem értek, hogy az egyes tulajdonosok ezt az egyszerű tényt miért nem sulykolják mélyen alkalmazottaikba. Hiszen az egyes vállalkozásoknak húsba vágó érdekük, hogy ügyfeleikkel megfelelően bánjanak – méghozzá minden szinten, a portástól a vezérigazgatóig.
Stratégiai fegyver is lehet a hírlevél
Biztos Ön is sokat tesz azért, hogy területe elismert szakértője legyen. Honlapján feltüntette néhány korábbi munkáját, és az ügyfelek elégedett véleményeit is elérhetővé tette. Szakmai blogját rendszeresen frissíti, így a potenciális ügyfelek mindig választ kaphatnak a kérdéseikre. Mivel fűszerezheti meg az üzleti kommunikációját? Szakértőnk tanácsait követve eredményeit egy mérnökien megtervezett kommunikációs ütemezési tervvel tudja megsokszorozni.
Már a postáig sem kell elmenni
A Hibridlevél Kft. által bevezetett innovatív szolgáltatás lényege, hogy postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről, ezzel leegyszerűsíti és meggyorsítja a postai levélküldés folyamatát.
A háziasszony-marketing az új trend
A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb az a régi-új trend, amelyet szakértőnk csak háziasszony-marketingnek hív. A rendszer nagy előnye, hogy olcsó és erős kötődést alakít ki a fogyasztóban.
Ami jól megy, abból kell márkát építeni!
A nagyvállalatok márkaépítése külön tudomány. Kutatók és szakemberek dolgoznak rajta akár évekig, hatalmas befektetéssel. Az, hogy ezt a kicsik nem tudják megtenni, nem jelenti azt, hogy ne tudnának márkát építeni. Csak éppen mások az eszközök.
Így lehet hatásosan márkát építeni
A márkaépítést sokan meglehetősen felesleges tevékenységnek tartják. A cégvezetők jobbára hátrébb sorolják a feladatok fontossági listáján, mivel nincsenek konkrét vagy pénzügyileg mérhető eredményei; ráadásul az egész tevékenység inkább a kreatívok hatáskörébe tartozik, akiktől a legtöbb, bal agyféltekéje által vezérelt menedzsernek borsózik a háta.
5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás
Mely alkalmazások kínálnak szórakoztató és egyedi tartalmakat, növelik Facebook oldala rajongótáborát és látogatottságát, esetleg az értékesítés volumenét? Szakértőnk összegyűjtötte azokat az alkalmazástípusokat, melyek növelhetik egy Facebook oldal értékét.
Akciózni mindig megéri. De hogy csináljuk?
Az akciók minden kereskedelmi területen a leggyakrabban használt értékesítésösztönző eszközök közé tartoznak. Mindenhol villognak a vörös „SALE” feliratok, a százalékjelek és a dátumok, hogy meddig él a különleges ajánlat. Mit tud az akció, amit nem lehet túlszárnyalni?
Így győzheti meg leendő ügyfeleit szakértelméről
A honlapja látogatói is tudják, hogy profi a szakterületén, vagy csak a személyes ismerősei? Ha az üzleti kommunikáció során néhány apró trükköt alkalmazunk, első ránézésre is kitűnik szakértelem, tehát növelheti a vásárlók bizalmát. Szakértőnk megmutat egy egyszerű módszert a fegyvertárból.
Lehetőségek a tízmillió turista országában
A Világbank adatai szerint 2011-ben átléptük a bűvös határt, és a hazánkba látogató turisták száma immár eléri a teljes lakosság létszámát. Az ágazatban hosszú évek óta először nő a foglalkoztatottság, emelkednek a bevételek, sok helyütt mégis vendéghiánnyal küzdenek. A falusi turizmus nehéz éveket élt/él meg, és még mindig nincs igazi, nagy, nemzetközi konferenciaközpontunk, így az üzleti turizmusban rejlő lehetőségeket sem tudjuk maradéktalanul kihasználni.
Három plusz egy tipp a több látogatóért!
Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketing szakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.
Milyen egy modern vállalkozás weboldala?
Az elmúlt években sokat változtak a trendek a weboldalaktól elvárt szolgáltatások terén. Változott a technológia, változott a látogatók hozzáállása a tartalomhoz. Néhány éve még csak céges weboldalakról és keresőoptimalizálásról beszéltünk, de mára ez már kiterjedt a közösségi marketingre, esetleg mobilalkalmazások fejlesztésére. Azt se felejtsük el, hogy ha igazán hatékonyak akarunk lenni, érdemes az online eszközeinket megtámogatni valamilyen offline módszerrel is. Horváth Sándor, a Piac&Profit szakértője egy elméleti példát mutat be arra hogyan is nézhet ez ki.
A vásárláshoz a problématudaton át vezet az út
Az egyik leggyakrabban előforduló hiba a reklámszövegekben, hogy azok nem ugyanazon a szinten beszélnek az adott témáról a célközönséghez, amelyen ők állnak. A legjobb szöveg is hatástalan, ha a vásárlók nem érzik, hogy szükségük van a termékre. Szakértőnk segítséget nyújt, hogyan ébreszthető fel a potenciális vásárló problématudata.
A legnagyobb hiba, amit promócióban egy kkv elkövethet
Mi lehet a legnagyobb hiba, amelyet egy kkv a promóció során véthet? Mivel ne kezdjen marketingszöveget soha? Ezt és még sok más hasznos marketing fogást is megtudhat marketing szakértőnk, Farkas Erika cikkéből.
Kínába exportálna? Lesz rá 30 milliárd!
Csaknem harmincmilliárd forintnyi forrás áll majd a Kínába exportálni szándékozó kkv-k rendelkezésére. Az összegtől a kivitel fellendülését reméli a kormányzat, ugyanakkor a régióban a magyar kkv-k nem szerepelnek rosszul export szempontjából.
Krumpli a puskacsőben, avagy 3 elakadás a sales-ben
Nemrég valaki arról panaszkodott, hiába végzett el néhány kiemelt munkatársa sales-tréninget, az eladásaikon csak nem látszik a változás. Sikeresek a hideghívásaik, bejutnak a cégekhez, majd a termékbemutató végén elakad a folyamat: eladás nem történik. A gyanú beigazolódott: stratégiai problémák is húzódtak a háttérben, így hiába volt erős és felkészült a sales, eredményesen „lőni” nem tudott. Íme 3 szempont szakértőnktől, hogy Ön ne járjon így.
Nem tukmálni, eladni!
Sajnos mára nem elég létezni ahhoz, hogy megéljünk a vállalkozásból. Csak az működhet sikeresen, aki professzionálisan viszi a vállalkozását, az értékesítés szempontjából is. Meg kell tanulni, hogy a jó stratégia a proaktivitás, ami nem jelent egyet a tukmálással!
Duplázza meg eredményességét tartalom-újrahasznosítással!
Ma már mindenki tudja, mennyire fontos az igényes tartalom a weblapunkon. Honlapja tartalmának rendszeres frissítése, érdekes, egyedi cikkek, blogbejegyzések írása azonban időt igényel. Összegyűjtöttünk Önnek néhány tippet, melyek segítségével a legtöbbet hozhatja ki már meglévő írásaiból.
10 dolog, amire figyelni kell egy külföldi kiállítás megjelenésnél
Egy magyar cég, aki nemrég sikeresen szerepelt Európa egyik legnagyobb marketinges kiállításán, most megosztja tapasztalatait a sikeres megjelenésről. Jó tanácsok, nem csak marketingeseknek!
Bevált vevőszerző stratégiák
A szűk keresletben létkérdéssé vált, hogy kinek a terméke lesz kelendő akár belföldön, akár külföldön. A helyzetből kitörni sem pesszimizmussal, sem önsajnálattal nem lehet. Kizárólag az innovatív kiútkeresés, a költséghatékony marketing- és kommunikációs eszközök okos használata hozhat áttörést. Induljunk ki az egyszerű, bevált vevőfogó stratégiákból!
Felállhat egy teljes ágazat a padlóról?
A marketinges- és reklámügynökségi piac talán legnagyobb veszteségeket elkönyvelő szegmense a rendezvényszervezés lett. A piacuk szinte egyharmadára zsugorodott a szakértők szerint. Amikor a cégek a költségvetéseik megnyirbálásában gondolkodnak, az elsők között teszik félre a nagyobb kiadásokkal járó rendezvényeket, hiszen ezek többségének csak nehezen mérhető a közvetlen hatása a cég profitjára.
Az érzelmi függés és az ügyfelek hűsége
Érzelmi függésről beszélünk, amikor egy vevő pszichológiailag elkötelezett. Támogatást, útmutatást, döntéseket vár egy szervezettől. Kialakításához tisztesség, megbízhatóság és empátia is kell.
Oszd meg és uralkodj!
A közösségi hálóknak köszönhetően mára bármit bárkivel megoszthatunk a világon. Ez egyrészt a túlfogyasztás korszakának végét jelentheti, sokak számára viszont a túlélés eszköze lehet. A megosztás gazdasága megváltoztathatja a világot.
„A kkv-k előbb-utóbb használni fogják az online marketinget”
Sok csábítás éri a magyar kkv-kat a marketingpiacon, de előbb-utóbb rá fognak döbbenni az online marketing kedvező ár–érték arányára – vélte Damjanovich Nebojsa online-marketing-szakértő a Piac&Profitnak adott interjújában.
Hatékony módszer, hogy vásárlásra buzdítsuk a vevőt
A sürgősség érzése, a hiányérzet az egyik legnagyobb motivációs erő a vásárlás során. Ha leendő vevőjének megtetszik a termék, de még habozik a döntéssel, egy kis löketre van szüksége. Alább szakértőnk ad három módszert, mellyel megadja ezt a vásárláshoz szükséges löketet a halogató érdeklődőknek.
Megszólítsam a betérő vevőt, vagy hagyjam nézelődni?
A legnagyobb feladat minden kereskedőnek becsalogatni a potenciális vásárlók tömegét, majd elérni, hogy vásároljanak is! Mennyi múlik az eladókon? Hogyan viselkedjenek? Megszólítsanak minden betérő vásárlót, vagy „csak” álljanak rendelkezésre, és várják meg, amíg a vásárló kezdeményez? Személyes meglátásom alapján – „ahány ház, annyi szokás” –, minden kereskedőnek megvan a saját „tuti” módszere.
A zokniárus és az értékesítés
Nem biztos, hogy a csillogó üzlet rögtön profi értékesítőket is „termel”. Szakértőnk tapasztalatai szerint sok eladó inkább csak „kiszolgálópult”, vannak viszont, akik az utcán is valódi értékesítőként kínálják portékájukat.
Magyar cégek kísérték az uniós delegációt Moszkvába
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által vezetett magyar Enterprise Europe Network konzorcium szervezésében 15 magyar cég vett részt Antonio Tajani, az Európai Bizottság alelnöke „Mission for Growth” delegációjában.
Értékesítés – hogy lesz a rémálomból álom?
Nehezen vesszük tudomásul, hogy elért minket a piacgazdaság. Vége a hiánygazdaságnak, és vége a szép időknek, amikor az eladás abból állt, hogy kirakták a bolt bejáratára, hogy „… kapható!”. Szinte már egyáltalán nem található olyan iparág, ahol azt mondhatják, amit Ford mondott: „ A vevő olyan színű kocsit kap, amilyent csak akar, feltéve, hogy ez a szín a fekete.”
A vásárlók ösztönzésének 7 módja
Az online kiskereskedelem évi több mint 10 százalékos bővülése visszahat a fizikai boltokra is, hiszen a vásárlási döntés folyamata alakult át. Az információszerzést, az ajánlások begyűjtését, a termékleírást, a hírnevet és az árazást is befolyásolja az új technológia. Mindebből pedig az következik, hogy az eladók számára még fontosabbá vált, hogy stratégiailag befolyásolni tudják vevőik döntését, méghozzá az interneten.
Céges blog: hogyan, milyen és miért legyen?
Az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a napi kommunikációban nem tanácsos csak a közösségi oldalakon, vagy a cég hivatalos weboldalán tevékenykedni, mivel új ügyfeleket, érdeklődőket a manapság gyorsan fejlődő blogolással is szerezhetünk. A vállalkozók többsége azonban idegenkedéssel tekint a személyes kommunikáció ezen formájára, mivel nem ismerik azokat az alapvető lépéseket, trükköket, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan vezethetjük online naplónkat. Szakértőnk ebben a témakörben ad most tippeket.
Sikeresek lehetnénk kamillában
Két évtizeddel ezelőtt még gyógynövény-nagyhatalomnak számítottunk, mára az ágazat jelentősen zsugorodott annak ellenére, hogy a kereslet számottevően nőtt. Miért nem tudunk profitálni a kézimunka-igényes iparág globális növekedéséből?
Milyen színű legyen az eladható termék?
Míg az egyik szín az összetartozás érzését kelti, a másik az étvágyunkat serkenti. Csupán színnel növelni lehet az inspirációt, kreativitást, a jókedvet. Van olyan szín, melyet csak kis mértékben szabad alkalmazni, mert nagy felületen már negatív a hatása. Érdekességek a színekről, melyeket jól lehet hasznosítani egy tárgyalás, eladás és persze a különféle kreatívok készítése során. Szakértőnk segít!
Üzleti tippek Szlovákia felé kacsintgató cégeknek
Komoly perspektívája van a magyar vállalkozásoknak a szlovák piacon, ezt a gazdasági adatok is alátámasztják. Emellett a két ország javuló viszonya is arra ösztönözheti a magyar kkv-kat, hogy a hazai piacon kívül Szlovákiában is próbálkozzanak. A Piac&Profit és a BKIK konferenciáján ehhez kaphattak hasznos segítséget a cégek.
Tippek cégünk ismertté tételéhez
Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. A sales és marketing mellé kell a csapatba valaki, aki írni is tud. A jó hír: megtanulható. A rossz hír: sokat kell gyakorolni. Elmondjuk, miért érdemes.
Sajtót akarok, most!
Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. Sajtóelérési tippek következnek szakértőnktől.
A SWOT analízis elfeledett lépései
Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz? Szakértőnk cikkéből megtudhatja!
Időtlen trükk az értékesítési szövegek írásánál
Örökérvényű igazság a kereskedelemben, hogy minél kevesebb van valamiből, annál nagyobb rá az igény. Kérdezzük meg szüleinket, nagyszüleinket, hogy meséljenek a hiánygazdaságról, amikor még sorban kellett állni az üzletekben egy kiló banánért. Szakértőnk cikkéből megtudhatja, hogyan alkalmazható ez a trükk a gyakorlatban.
Mihez kezdjünk az uborkaszezonban?
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Használjuk ki a színek pszichológiai hatását!
Színes világban élünk, melyek némelyike élénkítően, míg mások nyugtatóan hat ránk. Az üzleti tárgyalásra való felöltözés, az iroda, különösen a tárgyaló berendezése és persze a különféle arculati és kreatív anyagok készítése során érdemes figyelembe venni a színek pszichológiai és akár élettani hatását. A Piac&Profit szakértője összeszedte a meglepő érdekességeket, amikről érdemes tudni.
Mitől bízik meg bennünk egy vásárló?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban? Szakértőnk tippeket ad a probléma megoldásához.