Piac & marketing cikkek

Ne csak idegesítsük az ügyfelet!
Sokat hallunk, sőt, talán sokat is beszélünk a kapcsolati tőke fontosságáról, de vállalkozások többségének életében ennek felismerése és tudatos használata messze elmarad attól a szinttől, ami a lehetőségeikbe gond nélkül beleférne.

3 tipp, amely utat mutat a közösségi médiás káoszban
A közösségi média forradalmasította a marketinget, ez már nem kérdés. Mindenki elérésről, aktivitásról, lájkokról és rajongókról beszél, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Szakértőnk segít, hogy találjunk néhány biztos pontot a káoszban.

Szembemennek a trenddel a magyar cégek
A legtöbb vállalat inkább a otthon terjeszkedne, és csak másodsorban gondol a nemzetközi piacokra. Nem így Magyarországon, ahol több cég véli jobbnak a lehetőségeket a külföldi piacokon, mint itthon.

Öt egyszerű módszer sikeres Facebook hirdetésekhez
A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban hogyan használjuk ezeket. Öt tippet adunk, hogyan hirdethet sikeresen a legnagyobbnak számító Facebook-on.

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.

5 közösségi média trend, amit bűn lenne figyelmen kívül hagyni
A céges közösségi oldalas jelenlét legnagyobb kihívása talán az, hogy folyamatosan meg kell felelnünk a legújabb trendeknek a hatékonyság érdekében. Mutatjuk az 5 legfrissebbet, amivel nem árt tisztában lenni.

Mitől jó egy cégnév?
Sok vállalkozó nagy lendülettel indul neki a cégalapításnak, de a cégnév választásnál sokan visszapattannak, mert kedvüket szegi a döntés gyötrő dilemmája. Miért olyan nehéz eldönteni, melyik név lehet a befutó? Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a cégnév választásnál? A Piac&Profit szakértője segít!

A cégek szerint megéri Facebook-ozni!
A legnagyobb közösségi oldalon jelen levő magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell – derül ki egy friss felmérésből.

Egy meglepő Facebook stratégia céges oldalaknak
A töredékére csökkent a Facebook oldalak elérése, ezt ma már szinte mindenki érzi. Kérdés mit lehet tenni, hogy a korlátozások ellenére is elérhessük a célcsoportunkat a céges Facebook-oldalakon? A marketing szakértő meglepő választ ad erre a kérdésre.

Kinek kell mobilalkalmazás?
A napjainkban széles körben elterjedt okostelefonoknak köszönhetően egyre több magyar nyelvű mobil alkalmazást találunk a különböző online szoftveráruházakban. Annak ellenére, hogy egy mobil alkalmazás rendkívül hasznos lehet cégünk számára, érdemes megfontolni, hogy szükségünk van-e rá. Szakértőnk segít!
5 tipp szakértőnktől a sikeres online kereskedéshez
Az online kereskedelem vitathatatlanul nagy lehetőség sok kis cég számára. Azonban a siker itt sem tuti. Hogy jobb esélyekkel induljunk, érdemes követni a legújabb trendeket - szakértőnk megmutatja mi az az 5, ami 2014-ben kihagyhatatlan.
Exportőrök: nyugatra fel!
A kínai gazdaság több területén is látványos visszaesés tapasztalható, így a szakértők szerint már csak óvatosan érdemes a távol-keleti országba exportálni. Németországban viszont idén felpöröghet a gazdaság, bizonyos szektorokban a magyar exportőröknek kifejezetten jó éve lehet.
Vége a like-koldulásnak!
A Facebook újabb jelentős változtatást jelentett be a napokban, amely a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Büntetik a like-kéregető oldalakat és a gyakran ismétlődő tartalmakat küldözgető spamelőket is.
Hét tipp, hogyan írjunk tíz tippet!
Szakértőnek lenni bizony nem hátrány az üzleti életben, hiszen a jó reputáció jó üzleteket hozhat. Azonban a szakértői státuszt nem adják könnyen: sokat kell dolgoznunk érte. Szakértőnk tippeket ad, hogyan készítsünk jó szakértői anyagot.
Hét óriási tévedés az ügyfelekkel kapcsolatban
Minden üzletembernek az az álma, hogy értelmes, dinamikus, kétoldalú kapcsolata legyen az ügyfeleivel. Ugyanakkor rengeteg üzletember dédelget magában nem létező félelmeket és kerülget nem létező akadályokat, amikor az ügyfélelvárásokról esik szó.
Három félreértés a Facebookkal kapcsolatban
A legtöbb vállalkozás számára lassan közhelyszerű kötelességgé válik a webkettes felületeken való jelenlét, sok vállalkozó azonban nincs tisztában a közösségi oldalak mibenlétével vagy hasznosságával. Szakértőnk néhány gyakori félreértés tisztázására vállalkozik.
A zöld reklám többszörösen megtérül
Ha a vállalkozása még nem hozza a remélt eredményeket, akkor gondoljon arra, hogy ennek a rossz kommunikáció mellett akár a rossz kommunikációs csatorna is lehet az oka.
Trópusi szigetek, nem csak nyaralásra
Sokan csak a paradicsomi trópusi tengerpartokra gondolnak, ha a csendes-óceáni térség kerül szóba, pedig a térség országai jó lehetőségeket tartogatnak a magyar vállalatoknak, ugyanakkor a kihívások is hatalmasak – hangzott el a Piac & Profit és a BKIK közös rendezvényén.
Irány az adómentesség!
Nem egyszerű az arab országokban céget alapítani, ugyanakkor a gyorsan fejlődő piac és nem utolsósorban a több országban is megtalálható gyakorlatilag adómentes környezet csábító célponttá teszi ezeket az országokat - emelték ki a szakértők a Piac & Profit KKV Akadémiáján.
Palira vett fogyasztó
A szemünk nem képes a másodpercek tört részéig látott filmkockákat érzékelni a mozgó képsorokban, ám tudatalattinkba eljut a látvány. Ezt mindig is kihasználták az élelmes marketingesek. Sok évtizedes története van a fogyasztók burkolt manipulálásának, amely máig nem ment ki a divatból.
A hibákat igenis jóvá kell tenni!
Még a legjobb céggel is előfordul olykor, hogy hibázik, és nem kifogástalanul szolgálja ki az ügyfelet. Kár lenne tagadni. De mi a teendő ilyenkor? Hogyan menthetjük, ami menthető?
Kilenc gyakori kérdés a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségi marketing szakértő válaszol.
A vevőnek sincs mindig igaza
"A vásárlónak mindig igaza van!" - szól a marketing első törvénye, azonban mindannyian tudjuk, hogy ez nincs mindig így. Sőt, egészen gyakran nincsen így. És egy üzletvezetőnek a saját ép esze és a folyamatos ügymenet érdekében néha szembe kell szállnia a vevővel.
A mobil lesz a jövő marketing-csodafegyvere
Még mindig tartanak a big datától a marketingesek, de már legalább látják mire jó. A legtöbben egyébként a mobilt tekintik a jövő marketing csodafegyverének, a közösségi médiumokat viszont egyre kevésbé tekintik bevételnövelő eszköznek.
5 közösségimédia-trend, ami "annyira 2014"
2013-ban előretörtek a fényképek: hódított az Instagram és a Pinterest. 2014-ben máshogy blogolunk, és még több selfit posztolunk.
Kína: nem könnyű feladat, de megéri!
A magyar vállalkozók nem csak exportpiacként találhatnak kiváló lehetőségeket Kínában: akár termékek gyártásáról, akár kínai áruk magyar (és európai) piacra dobásáról van szó, kiváló helyzetben vannak, hazánk ugyanis a kínai kereskedők regionális elosztóközpontja – hangsúlyozták a szakértők a CECZ, a ChinaCham és a Piac & Profit által szervezett Kínai–Magyar Üzleti Fórumon.
Gyakorlatilag korlátlan növekedéssel kecsegetet a kínai export
Nem könnyű, de érdemes Kínába exportálni – hívták fel a szakértők a figyelmet a CECZ, aPiac & Profit és a ChinaCham Hungary közös rendezvényén. Ugyan a gazdaságpolitika már sok akadályt eltakarított a magyar cégek útjából, de kulturális különbségek és a finanszírozási nehézségek még mindig komoly kihívást jelentenek a magyar exportőrök számára.
Így hozhat eredményt az Adwords!
A legtöbb magyar cég még mindig nem, vagy csak laikusként használja a magyar hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwords hirdetéseket. Gál Kristóf online marketing-szakértő tízparancsolatának betartásával javíthatjuk a hirdetéseink hatékonyságát.
Hogyan lehet a márkánk a fogyasztó legjobb barátja?
Kissé bizarrnak hangzik, ha egy felnőtt nő barátjának tekinti a diétás kóláját, ám a valóságban a márkahűség valóban így működik. Igazi márkahűséget kiépíteni nem könnyű feladat, de mindenképpen megéri, hiszen a vásárlók könnyedén átállhatnak egy másik termékre, ha nincs érzelmi kötelék, ami miatt ragaszkodnának.
Jó a facebook, csak nehogy nagyot bukjunk rajta
A Facebook-ot körüllengő kkv-optimizmus elhamarkodott döntésekhez vezethet: egy-egy kampány során rengeteg technikai, jogi és adatvédelmi buktató is lehet, ami csúnya következményekkel járhat.
A sikeres értékesítés 4 lépcsője
Az értékesítés folyamat, melynek minden egyes eleme fontos ahhoz, hogy végül sikeres legyen az eladás. Szalai Károly - értékesítési és marketing szakértőnk - segít lépésről lépésre!
A hatékony kommunikáció trendi eszköze
A YouTube a második legnagyobb keresőoldal. Kihagyhatatlan lehetőség vállalata népszerűsítésére, a hatékony kommunikáció legjobb eszköze.
Új időszámítás kezdődik a Facebook-on
Március 4-től a Facebook a háromszintes struktúrára vált, ami azt jelenti, hogy a kampányokon belül megjelennek a hirdetés csoportok (Ad Set), és csak ezeken belül lesznek maguk a hirdetések. A változások segítségével jobban célozhatók lesznek a hirdetések a közösségi oldalon.
5 makacs SEO tévhit
Bár sok minden szól a keresőoptimalizálás mellett, él a köztudatban néhány makacs tévhit, ami sokba kerülhet a cégeknek. Főleg az online marketinggel ismerkedő cégek esnek ezeknek áldozatul és fizetik meg „tanulópénzt” felesleges kiadások, elvesztegetett idő és elmaradt haszon formájában.
"Pénzzel a tengeren is lehet utat építeni"
A világ kilencedik legkisebb országában – fejlett ipar hiányában – a gazdaságot az üzleti szolgáltatások hajtják. A kormányzat igyekszik kedvező intézkedéseket bevezetni annak érdekében, hogy az idegenforgalom mellett ez az iparág is fejlődjön, és a külföldi befektetők figyelme Ciprus helyett Máltára irányuljon.
Amit a legjobbak is elfelejtenek az üzleti kommunikáció során
Egy profi szöveg megírása az üzleti kommunikáció talán legnehezebb része, már-már művészetnek számít. Ám e nehéz feladat teljesítése után nem dőlhet hátra, még van további teendője. Nem is kevés.
Márkaépítés ingyen? Miért ne!
Hogy a márkaépítés lehet költség helyett bevételi forrás? Hihetetlenül hangzik nem? Pedig Tom Szaky, a magyar származású fiatalember, aki mára egy 23 országban működő multit irányít, pontosan így gondolja.
Ki kell törni a Kárpát-medencéből!
Az átlagos magyar cégvezető nem teszi ki a lábát a Kárpát-medencéből, 1400 kilométeres körzetben üzletel. Pedig hatalmas lehetőségek állnak azok előtt a magyar cégek előtt, amelyek tudnak és mernek távolabbra tekinteni – hangsúlyozták szakemberek a Piac & Profit és a BKIK által szervezett konferencián.
Kicsit javul a gazdaság, máris lazsálnak a kkv-k
Az elmúlt 5 év legjobb karácsonyát ünnepelhették a kis és közepes vállalkozások: 46 százalékuknak nőtt a forgalma. A növekedésben szerepe lehet a javuló gazdasági adatoknak, ugyanakkor vélhetően ez az, amiért a cégek jelentős része „hátradőlt” és kevesebbet reklámozott
Hogyan győzzük le az egyik leggyakoribb kkv-betegséget?
Az elmúlt években rohamosan fejlődésnek indult a kisvállalati marketing. Számtalan marketing anyag vált elérhetővé, amiből a vállalkozók fejleszthetik az ismereteiket. Ennek ellenére sok kis cég még mindig nem használja aktívan a marketing eszközöket. Szakértőnk utánajárt, mi ennek az oka.
Hogy ne játsszuk el potenciális ügyfeleink bizalmát?
Mindenki értékesít, van aki termékeket, szolgáltatást, van, aki gondolatokat, vagy éppen emberi törekvéseket. Nem mindegy, hogy hogyan. Ha jól, akkor örömöt, ígéreteket vált valóra, ha rosszul, akkor csak bosszúságot és csalódást.
11 Facebook kampánytípus, amit a legtöbb cég nem ismer
A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási.
Az online mindig zöldebb
A Gutenberg-galaxis kora leáldozóban van. Izgalmas idők ezek, és mint már oly sokszor, most is azok maradnak sikeresek, akik hamar alkalmazkodnak a megváltozott játékszabályokhoz. Aki sikeresen játszik az online kommunikáció kifinomult húrjain, megsokszorozhatja bevételét.
Irány a külpiac! De hová és hogyan?
Bár a hazai exportból alig 23 százalékkal részesednek a kkv-k, néhány kisvállalat komoly külpiaci sikereket tud felmutatni. Maroknyi alkalmazottat foglalkoztató garázscég is válhat több száz fős szervezetté néhány év alatt, ha megtalálja a piacát, akár Magyarországtól lényegesen távolabb eső régiókban is. A hogyan és a hol a nagy kérdések, amelyekre a Piac & Profit piacbővítésről szóló, Piacbővítés exporttal című, fórummal egybekötött konferenciáján kaphatnak választ a cégek.
Egy ágyban az ügyféllel
Az okostelefonok elterjedése olyan rohamos, hogy mára az online marketing egyik legfontosabb csatornájává kezd válni. Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat a mobilos megjelenéssel kapcsolatban.
Melyik közösségi oldal való nekem?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?
Pontosabban célozhatunk a Facebookon
Jelentős változások következnek be az idén a Facebook hirdetési rendszerében. Az újdonságoknak köszönhetően sokkal pontosabban célozhatjuk majd hirdetéseinket, bizonyos hirdetési formák viszont megszűnnek.
Ezt a három hibát kerülje el idén!
A magyarokkal kapcsolatban sokszor ezeket a jó tulajdonságokat hallani: okosak, kreatívak és jó a humorérzékük. Igen ám, de ezek mellett vannak sajnos nem túl kedvező jellegzetességek is, amik ráadásul az üzleti sikereket veszélyeztetik. Melyek ezek?