Tippek a legegyszerűbb Facebook-hirdetéshez

A Bejegyzés kiemelés (Boost post) a Facebook legegyszerűbb hirdetési formája. Azonban ahhoz, hogy eredményesen használjuk, nem árt néhány trükköt bevetni, amelyeket szakértőnk Lévai Richárd gyűjtött egybe.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A bejegyzés kiemelés egy jó eszköz, bár az egyszerűsége egyben az átka is. Könnyű létrehozni, sok esetben hatékony, de nagyon sok olyan dolgot nem lehet kihasználni, amitől a Facebook hirdetések igazán hatékonyak.

Ügyeljünk a szabályokra!

Ha nem hirdetünk, kevésbé foglalkozik a Facebook azzal, hogy mit csinálsz, de ha hirdetünk, változik a helyzet. Minden egyes hirdetést leellenőriznek, és ha apró hibát vétünk, akkor bizony leállítják a hirdetést. Inkább ne kísérletezzünk, tanuljuk meg a szabályokat, mert ha sokat rontunk leminősítik a hirdetési fiókot, aminek a végső állomása a törlés.

Ezek a legfontosabb alapszabályok!

ne legyen 20%-nál több szöveg a képen,

ne használjunk erotikus, támadó, bántó képet.

ne használjuk túl sokszor a Facebook szót a hirdetés szövegekben,

ne legyen olyan elem a képen, amit össze lehet téveszteni egy videó lejátszó gombbal,

Mérjük a hatékonyságot

Ebben segít, ha van konverziós pixel építve a weboldalunkba, ebben az esetben ugyanis már a bejegyzés kiemelésnél beállíthatjuk a mérést, így kiderül, hogy ez a hirdetés hozott-e konverziót. De persze nem mindig a közvetlen konverzió a legpontosabb mérőszám. Fontos lehet, hogy mennyi emberhez jutott el a poszt, mennyien reagáltak rá, vagy az, hogy mennyien kattintottak át a hirdetésre. „Ezt egyébként a Facebook a tapasztalataink szerint nem elég pontosan mutatja meg. Éppen ezért mi ezt más módon szoktuk mérni. Az URL rövidítők és az URL címkézés sokkal pontosabb képet adnak” – figyelmeztetett Lévai Richárd online marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Gombnyomással vásárolhatnak a Facebook-felhasználók
Az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook-felhasználók nemsokára pénzt is küldhetnek egymásnak. Ezért az applikáció egy új, dollár-szimbólumos gombot fog kapni. Az újítás várhatóan felpörgeti a közösségi oldalon folytatott online kereskedelmet.
Csak a rajongóknak

Erre nagyon jó a Bejegyzés kiemelése hirdetés: felerősíthetjük a hatását annak a kommunikációnak, ami csak a rajongóknak szól. (Pl. belsős sztorik, exkluzív érdekességek, csak rajongóknak szóló akciók, stb.) A rajongói célcsoport ugyanis más, mint a többi, ők már többször találkoztak az üzeneteinkel, jobban ismerik a cégünket, szívesebben fogadják akár az értékesítő üzeneteket is, sőt, általában kisebb költségen kattintanak.

Csináljunk több célcsoportot

A Bejegyzés kiemelésnél nagyon fontos, hogy különböző célcsoportokat hozhatunk létre, és el is menthetjük őket ami jelentősen egyszerűsítheti a munkánkat a későbbiekben. (Pl. ha elektronikai webáruházunk van, akkor készíthetünk egy célcsoportot azoknak, akik a digitális fényképezés iránt érdeklődnek, egyet a konyhai témák iránt érdeklődőknek, stb.)  Mindegyiket mentsük el, és ha éppen olyan témájú posztot osztunk meg, amelyiknek a fényképezőkhöz van köze, akkor ennek a célcsoportnak célozzunk. Így jobb célcsoportot érnek el a posztjaink, ennek pedig általában az eredmények növekedése a következménye.

Ha nem jött be, állítsuk le

Nézzünk rá a hirdetésre pár órával az indítása (illetve az elfogadása) után, és elemezzük, hogy mennyire hatékony. Ha valamiért nem jó, pl. rossz a poszt, nem felel meg a célcsoportnak, stb., akkor inkább állítsuk le, a Facebook csak azt a pénzt fogja levonni, amit elköltöttünk. Viszont, ha bejött, hosszabbítsuk meg Ha a posztunk nagyon bejött, mert vásárlásokat hoz, érdeklődőket, ajánlatkéréseket, vagy “csak” valami extra elérést, akkor emeljük meg a keretet!

 

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo