Tippek a legegyszerűbb Facebook-hirdetéshez

A Bejegyzés kiemelés (Boost post) a Facebook legegyszerűbb hirdetési formája. Azonban ahhoz, hogy eredményesen használjuk, nem árt néhány trükköt bevetni, amelyeket szakértőnk Lévai Richárd gyűjtött egybe.

Kép: Pixabay

A bejegyzés kiemelés egy jó eszköz, bár az egyszerűsége egyben az átka is. Könnyű létrehozni, sok esetben hatékony, de nagyon sok olyan dolgot nem lehet kihasználni, amitől a Facebook hirdetések igazán hatékonyak.

Ügyeljünk a szabályokra!

Ha nem hirdetünk, kevésbé foglalkozik a Facebook azzal, hogy mit csinálsz, de ha hirdetünk, változik a helyzet. Minden egyes hirdetést leellenőriznek, és ha apró hibát vétünk, akkor bizony leállítják a hirdetést. Inkább ne kísérletezzünk, tanuljuk meg a szabályokat, mert ha sokat rontunk leminősítik a hirdetési fiókot, aminek a végső állomása a törlés.

Ezek a legfontosabb alapszabályok!

ne legyen 20%-nál több szöveg a képen,

ne használjunk erotikus, támadó, bántó képet.

ne használjuk túl sokszor a Facebook szót a hirdetés szövegekben,

ne legyen olyan elem a képen, amit össze lehet téveszteni egy videó lejátszó gombbal,

Mérjük a hatékonyságot

Ebben segít, ha van konverziós pixel építve a weboldalunkba, ebben az esetben ugyanis már a bejegyzés kiemelésnél beállíthatjuk a mérést, így kiderül, hogy ez a hirdetés hozott-e konverziót. De persze nem mindig a közvetlen konverzió a legpontosabb mérőszám. Fontos lehet, hogy mennyi emberhez jutott el a poszt, mennyien reagáltak rá, vagy az, hogy mennyien kattintottak át a hirdetésre. „Ezt egyébként a Facebook a tapasztalataink szerint nem elég pontosan mutatja meg. Éppen ezért mi ezt más módon szoktuk mérni. Az URL rövidítők és az URL címkézés sokkal pontosabb képet adnak” – figyelmeztetett Lévai Richárd online marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Gombnyomással vásárolhatnak a Facebook-felhasználók
Az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook-felhasználók nemsokára pénzt is küldhetnek egymásnak. Ezért az applikáció egy új, dollár-szimbólumos gombot fog kapni. Az újítás várhatóan felpörgeti a közösségi oldalon folytatott online kereskedelmet.
Csak a rajongóknak

Erre nagyon jó a Bejegyzés kiemelése hirdetés: felerősíthetjük a hatását annak a kommunikációnak, ami csak a rajongóknak szól. (Pl. belsős sztorik, exkluzív érdekességek, csak rajongóknak szóló akciók, stb.) A rajongói célcsoport ugyanis más, mint a többi, ők már többször találkoztak az üzeneteinkel, jobban ismerik a cégünket, szívesebben fogadják akár az értékesítő üzeneteket is, sőt, általában kisebb költségen kattintanak.

Csináljunk több célcsoportot

A Bejegyzés kiemelésnél nagyon fontos, hogy különböző célcsoportokat hozhatunk létre, és el is menthetjük őket ami jelentősen egyszerűsítheti a munkánkat a későbbiekben. (Pl. ha elektronikai webáruházunk van, akkor készíthetünk egy célcsoportot azoknak, akik a digitális fényképezés iránt érdeklődnek, egyet a konyhai témák iránt érdeklődőknek, stb.)  Mindegyiket mentsük el, és ha éppen olyan témájú posztot osztunk meg, amelyiknek a fényképezőkhöz van köze, akkor ennek a célcsoportnak célozzunk. Így jobb célcsoportot érnek el a posztjaink, ennek pedig általában az eredmények növekedése a következménye.

Ha nem jött be, állítsuk le

Nézzünk rá a hirdetésre pár órával az indítása (illetve az elfogadása) után, és elemezzük, hogy mennyire hatékony. Ha valamiért nem jó, pl. rossz a poszt, nem felel meg a célcsoportnak, stb., akkor inkább állítsuk le, a Facebook csak azt a pénzt fogja levonni, amit elköltöttünk. Viszont, ha bejött, hosszabbítsuk meg Ha a posztunk nagyon bejött, mert vásárlásokat hoz, érdeklődőket, ajánlatkéréseket, vagy “csak” valami extra elérést, akkor emeljük meg a keretet!

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo