Így olvassák hirdetés nélkül többen a Facebook-posztunkat

Úgy tűnik, hogy a Facebook hírfolyam algoritmusa sokat tesz azért, hogy az oldalak elérése csökkenjen, és a cégeknek egyre többet kelljen fizetni a hirdetésekért. Ugyanakkor még mindig vannak olyan módszerek, amivel meg lehet akadályozni az elérések csökkenését. Sőt, akár növelni is lehet az organikus elérést.

Kép: Pixabay

Ez talán meglepő lehet, de a sok negatív hír ellenére van az oldalaknak egy kis százaléka, ahol nincs, vagy nincs akkor a csökkenés az elérésben. Ez elsősorban azoknál az oldalaknál történik így, amik jól kommunikálnak. Olyan stílusban, olyan megközelítésben, olyan témákról, ami a legjobban érdekli a célcsoportjukat. Persze ez több időbe kerül, ugyanis nagyobb munka megírni a posztokat, több munka megkeresni, vagy elkészíteni az igazán jó képeket. Ám van még több olyan praktika, amelyek segíthetnek abban, hogy javítsunk az organikus elérésen. Ezekből gyűjtött össze néhányat blogbejegyzésében Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.

Több poszt

Ne egy vagy két bejegyzést írjunk, hanem a egy jó visszajelzéseket kapunk a követőinktől, próbáljunk meg többet. Persze nem kell, hogy mind új legyen. A korábbi posztokat, blogbejegyzéseket, linkeket forgass meg újra, hiszen azokat biztosan nem látta mindenki.

Illesszük be a weboldalunkba a posztot

Nem csak közvetlenül a Facebookon lehet elérést növelni. Ha van egy viszonylag látogatott oldalunk, rakjunk oda akár több posztot, egyfajta ajánlónak!

Vigyünk a posztra forgalmat hírlevélből

Hírlevélben ki tudjuk küldeni a legjobb posztjainkat, amelyekre így újabb forgalmat tudunk generálni.

11 tipp, hogy többen olvassák Facebook posztunkat
A közösségi oldalakon folytatott kommunikációban kevés dolog érintette olyan súlyosan a cégeket, mint a Facebook-posztok elérésének korlátozása. Ha azt akarjuk, hogy sokan olvassák a bejegyzéseinket, mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, de szerencsére van olcsóbb megoldás is.
Osszuk meg a posztot kollégákkal

A bejegyzések elérésének nagyon jót tesz, ha a posztokat megosztjuk a privát Facebook profilokból. Ha vannak olyan ismerőseink, akikkel a munka miatt kerültünk kapcsolatba, ez a megoldás még hatékonyabb. Persze nem kell minden poszttal spamelni az ismerőseinket, viszont az egy jó megoldás lehet, ha a szakmai kapcsolatainkat külön ismerős listába tesszük, így egy-egy posztot célzottan, csak nekik is meg tudunk osztani.

Közvetlenül keressük meg a célcsoportot

Erre is a személyes profilunkat tudjuk felhasználni, hiszen ha ott vagyunk pár olyan Facebook csoportban, ahol a célcsoportunk is, akkor oda kifejezetten hasznos, ha megosztjuk a posztjainkat. Itt viszont mindenképpen fontos figyelni arra, hogy a megosztás a ne spam legyen, hanem hasznos információ az olvasóknak.

Vegyük rá a célcsoportot, hogy kérjen értesítést!

Apró trükk, de sok oldalnál bejött, hogy rávesszük a a rajongót, kérjenek értesítést a bejegyzésekről. Ilyenkor nem (csak) a hírfolyamban jelenik meg a bejegyzés, hanem a többi értesítés között a kék fejléc sávban. Így akkor is eljut egy poszt a rajongókhoz, ha egyébként a hírfolyamban nem látják meg. Ígérjünk exkluzív információkat, amit nem hirdetünk meg, vagy szervezzünk nyereményjátékot, aminél fontos, hogy nem maradnak le az értesítésről.

Ezek a tippek azonban csak akkor jelentenek segítséget, ha képesek vagyunk olyan tartalmakat megosztani a követőinkkel, amelyek számukra fontos, releváns információt tartalmaznak.

Öt dolog, amit csak profik tesznek a Facebook-on

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo