Mégis vannak emberek a Facebook-on

Március közepétől kezdte meg a Facebook az inaktív, régen használt profilok törlését. Mint korábban a Piac&Profit is közölte, emiatt több vállalati oldal is csökkenést érzékelhet a követői számában. Most megnéztük pontosan mennyit is vesztettünk.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mint azt korábban megírtuk, a vállalatokat követő felhasználói táborok méretének enyhe csökkenésével kell számolni a Facebook-on. Az ok a lájkok újraszámolásában rejlik, ugyanis a Facebook ezekből a csoportokból elkezdi kivenni azokat a felhasználókat, akik időközben meghaltak (ezt a sajnálatos eseményt egyébként más szempontból is igyekeznek gondosan kezelni a cégnél), vagy esetleg szándékosan törölték magukat a hálózatról (ami praktikusan deaktiválást jelent).

MELYIK KÖZÖSSÉGI OLDAL VALÓ NEKEM?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?
A Facebooktippek.hu most utánanézett, hogy az elmúlt néhány napban mennyivel csökkent az oldalak követőinek száma. Ötvennél több Facebook oldal rajongói szám változását vizsgálták meg, hogy a beharangozott március 12-e utáni tisztításnak milyen következménye volt eddig. Amit nem szabad elfelejteni: a Facebook azt írta, március 12-én kezdi csökkenteni a rajongó számot. Vagyis a folyamat valószínűleg még nem ért véget – figyelmeztet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

A Facebook szerint a tisztogatás csak azokat az inaktív profilokat érinti, amiknek a gazdái például nem jelentkeznek már be jó ideje a rendszerbe. Vagyis most nem arról van szó, hagy kamuprofilokat törölnek.  Elsősorban a magyar toplistás oldalakat ellenőrizték a Socialbakers.com segítségével: a vizsgált oldalak 31 százalékában nem volt eddig csökkenés, szinte mindig folyamatos volt a növekedés. Azoknál az oldalaknál is, ahol kisebb lett a rajongói tábor, csak 0.85 százalék körül volt az átlagos csökkenés. Ami látványosnak tűnik, amikor nagy oldalakról beszélünk, de arányokban elhanyagolható. A Norbi Update oldal követőinek száma például március 12 óra 5400 rajongóval csökkent, de 953000 rajongóról van szó.

A vizsgált oldalak közül a legnagyobb esést a Showder Klub oldala “szenvedte el”, közel 4 százalékot, ami 18450 embert jelent. A 17 vizsgált politikai témájú oldal közül csak három volt, ahol nem volt csökkenés, míg az üzleti illetve szórakoztató oldalaknál a 34-ból 13 volt olyan, amelyiknél nem volt csökkenés. A legnagyobb csökkenés azoknál az oldalaknál volt, amelyiknél valamilyen szakmailag megkérdőjelezhető rajongógyűjtés folyt korábban.

Forrás: facebooktippek.hu

Sok oldal van, amelyik az elmúlt fél évben hétről-hétre folyamatosan csökkent. Ez valószínűleg nem a FB mesterséges beavatkozásának köszönhető, hanem pl. egy kommunikációs irányváltásnak. A legérdekesebb az volt, hogy sok esetben a csökkenés nem március 12-én kezdődött. Volt pár oldal, ahol 23-án, vagy 14-én, de az érdekesebb az, hogy az elmúlt fél évet vizsgálva sok esetben volt egy-egy jól meghatározható időpont, amikor elindult a csökkenés. Ennek alapján több felismerhető “hullámot” láthatunk. A március eleje-közepe környékén tapasztalható csökkenés előtt látványosan csökkent a rajongószám több oldalnál január 11, február 22, és december 21 környékén is.

A Facebook jelenlét folyamatosan egyre többe kerül a kisvállalkozásoknak, hiszen egyre kevesebb embert érnek el ingyen, így pedig arra kényszerülnek, hogy növeljék a hirdetési költségeiket. Ugyanakkor a többségük szerint még mindig megéri a legnagyobb közösségi oldalt használni, hogy elérjék a potenciális és meglévő ügyfeleiket. Az elmúlt hónapok megmutatták, hogy bármikor megváltoztathatja a Facebook úgy a játékszabályokat, hogy az már néhány cégnek nem éri meg. (Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.)

Facebook rajongók – A kevesebb néha több!
Megéri egy vállalatnak, hogy több ezer rajongója legyen a közösségi oldalakon, vagy inkább kevesebb, de a valódi célcsoportba tartozó fogyasztókat keressék? Ezt a kérdést boncolgatja a Piac&Profit marketing szakértője.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo