Mégis vannak emberek a Facebook-on

Március közepétől kezdte meg a Facebook az inaktív, régen használt profilok törlését. Mint korábban a Piac&Profit is közölte, emiatt több vállalati oldal is csökkenést érzékelhet a követői számában. Most megnéztük pontosan mennyit is vesztettünk.

Mint azt korábban megírtuk, a vállalatokat követő felhasználói táborok méretének enyhe csökkenésével kell számolni a Facebook-on. Az ok a lájkok újraszámolásában rejlik, ugyanis a Facebook ezekből a csoportokból elkezdi kivenni azokat a felhasználókat, akik időközben meghaltak (ezt a sajnálatos eseményt egyébként más szempontból is igyekeznek gondosan kezelni a cégnél), vagy esetleg szándékosan törölték magukat a hálózatról (ami praktikusan deaktiválást jelent).

MELYIK KÖZÖSSÉGI OLDAL VALÓ NEKEM?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?
A Facebooktippek.hu most utánanézett, hogy az elmúlt néhány napban mennyivel csökkent az oldalak követőinek száma. Ötvennél több Facebook oldal rajongói szám változását vizsgálták meg, hogy a beharangozott március 12-e utáni tisztításnak milyen következménye volt eddig. Amit nem szabad elfelejteni: a Facebook azt írta, március 12-én kezdi csökkenteni a rajongó számot. Vagyis a folyamat valószínűleg még nem ért véget – figyelmeztet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

A Facebook szerint a tisztogatás csak azokat az inaktív profilokat érinti, amiknek a gazdái például nem jelentkeznek már be jó ideje a rendszerbe. Vagyis most nem arról van szó, hagy kamuprofilokat törölnek.  Elsősorban a magyar toplistás oldalakat ellenőrizték a Socialbakers.com segítségével: a vizsgált oldalak 31 százalékában nem volt eddig csökkenés, szinte mindig folyamatos volt a növekedés. Azoknál az oldalaknál is, ahol kisebb lett a rajongói tábor, csak 0.85 százalék körül volt az átlagos csökkenés. Ami látványosnak tűnik, amikor nagy oldalakról beszélünk, de arányokban elhanyagolható. A Norbi Update oldal követőinek száma például március 12 óra 5400 rajongóval csökkent, de 953000 rajongóról van szó.

A vizsgált oldalak közül a legnagyobb esést a Showder Klub oldala “szenvedte el”, közel 4 százalékot, ami 18450 embert jelent. A 17 vizsgált politikai témájú oldal közül csak három volt, ahol nem volt csökkenés, míg az üzleti illetve szórakoztató oldalaknál a 34-ból 13 volt olyan, amelyiknél nem volt csökkenés. A legnagyobb csökkenés azoknál az oldalaknál volt, amelyiknél valamilyen szakmailag megkérdőjelezhető rajongógyűjtés folyt korábban.

Forrás: facebooktippek.hu

Sok oldal van, amelyik az elmúlt fél évben hétről-hétre folyamatosan csökkent. Ez valószínűleg nem a FB mesterséges beavatkozásának köszönhető, hanem pl. egy kommunikációs irányváltásnak. A legérdekesebb az volt, hogy sok esetben a csökkenés nem március 12-én kezdődött. Volt pár oldal, ahol 23-án, vagy 14-én, de az érdekesebb az, hogy az elmúlt fél évet vizsgálva sok esetben volt egy-egy jól meghatározható időpont, amikor elindult a csökkenés. Ennek alapján több felismerhető “hullámot” láthatunk. A március eleje-közepe környékén tapasztalható csökkenés előtt látványosan csökkent a rajongószám több oldalnál január 11, február 22, és december 21 környékén is.

A Facebook jelenlét folyamatosan egyre többe kerül a kisvállalkozásoknak, hiszen egyre kevesebb embert érnek el ingyen, így pedig arra kényszerülnek, hogy növeljék a hirdetési költségeiket. Ugyanakkor a többségük szerint még mindig megéri a legnagyobb közösségi oldalt használni, hogy elérjék a potenciális és meglévő ügyfeleiket. Az elmúlt hónapok megmutatták, hogy bármikor megváltoztathatja a Facebook úgy a játékszabályokat, hogy az már néhány cégnek nem éri meg. (Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.)

Facebook rajongók – A kevesebb néha több!
Megéri egy vállalatnak, hogy több ezer rajongója legyen a közösségi oldalakon, vagy inkább kevesebb, de a valódi célcsoportba tartozó fogyasztókat keressék? Ezt a kérdést boncolgatja a Piac&Profit marketing szakértője.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo