Öt dolog, amit csak profik tesznek a Facebook-on

Mi különbözteti meg a profi Facebook marketingeseket a nagy átlagtól? Sok dolog, de néhányat most bemutatunk a legfontosabb marketingeszközök közül, amelyeket a profik másként használnak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Habár a Facebook a tavalyi év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. Nem véletlenül, hiszen relatíve még mindig olcsón érnek el hatalmas fogyasztói bázist. Ennek ellenére éles különbség figyelhető meg azok között akik profin használják a legnagyobb közösségi oldal marketingeszközeit és azok között, akik még csak most tanulják a közösségi marketing csínját-bínját. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő ezek közül gyűjtött össze néhányat.

A profik a Facebookra közvetlenül töltik fel a videókat, nem csak belinkelik

Sokat beszélünk a videókról, és arról, hogy egyre fontosabbak. Viszont nem mindegy, hogy hova töltjük fel. Aki ki szeretné használni a Facebook összes lehetőségét, az a videót a Facebookra tölti fel közvetlenül, nem pedig csak belinkeli a YouTube-ról.  Ez persze közel sem azt jelenti, hogy csak Facebookra kell feltölteni a videót! Aki profi, a videót több felületen használja, és irányítja köztük az embereket.

A profik a Facebook segítségével vizsgálják a célcsoportjukat

Aki profi, az használja az Audeince Insights-ot is, amivel egy-egy termékkör iránt érdeklődőket is lehet vizsgálni vagy akár az offline vásárlókat is.

A profik nem trükköznek az algoritmussal

A Facebook folyamatosan frissíti az algoritmust. Nem havonta, hanem gyakorlatilag naponta változik, mi alapján mennyi elérését kaphatnak üzeneteink. Kevesen képesek minden apró változásra reagálni, és keveseknek van rá tényleg szükség. Tulajdonképpen egy dologra kell figyelni: a célcsoportra.

Remarketing – a legújabb csoda
A remarketing olyan high-tech hirdetési megoldás, ami lehetővé teszi, hogy meg tudjuk állapítani a felhasználóról, járt-e már korábban a honlapunkon, sőt azt is tudhatjuk róla, mely aloldalainkat nézegette, ezért sejthető, hogy mely termékünk vagy szolgáltatásunk után érdeklődött már korábban.
Ha az ő igényeiknek megfelelően kommunikálunk, akkor mindegy, hogy a linket linkként használjuk, vagy kép leírásba rakjuk. Bár a Facebook elvileg az előbbit támogatja, az utóbbit pedig bünteti, ez csak egy szempont. Mellette még sok száz van, ami eldönti, hogy mennyi emberhez jut el a posztunk.

A profik a mobilos megjelenésben gondolkodnak elsőként

A Facebook felhasználók több, mint 60 százaléka naponta használja mobilról a rendszert. Magyarországon is. Vagyis nagy esély van arra, hogy a posztunkat villamoson, iskolában a pad alatt, vagy egy meetingen ülve olvassák Éppen ezért fontos, hogy: olyan tartalmat osszunk meg követőinkkel, ami felkelti a figyelmet még zavaró körülmények esetén is illetve ha átvezetjük a rajongót a céges honlapunkra, akkor az is jól működjön mobileszközökről böngészve.

A profik nem tiltakoznak a hirdetések ellen, hanem mindent kihoznak belőlük

Ha szükséges rossznak tekintjük a Facebook hirdetéseket, az nem jó hozzáállás. Gondoljunk úgy a Facebook hirdetésre, hogy egy kulcsot kapunk, amivel azt az ajtót nyithatjuk ki, ami az ügyfeleinkhez vezet. Az ügyfeleinkről pedig sokat tud a Facebookeű és ehhez a hatalmas tudásbázishoz mi is hozzáférünk. Építsük bele a hirdetéseket a stratégiánkba és a büdzsénkbe is! (Ráadásul nem is mindegyik hirdetést bonyolult kezelni: adunk néhány tippet a legegyszerűbb hirdetéstípus használatához!)

5 megkerülhetetlen socialmarketing trend 2015-re
A közösségi média marketing célú használata mára a vállalkozásoknál szinte a túlélés alapfeltétele. Mindenki igyekszik okosnak lenni benne főleg, hogy ha nem vagyunk megfelelően átgondoltak, a vödörszámra beleölt pénz is totálisan felesleges lesz. Lássuk a trendeket, amit figyelembe kell venni a tervezésnél!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo