Itt a lista! Mik a legjobb tárgysorok a hírlevélben?

A legtöbb cég napi, vagy heti rendszerességgel küldi ki a hírleveleit, a felhasználók többsége mégsem nyitja meg ezeket. Bár sokszor a spamszűrők szólnak közbe, sok esetben a hírlevél tárgysora nem kelti fel a fogyasztó érdeklődését. Mutatunk néhányat, amelyek biztos bejönnek!

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A hírlevél egyszerű és direkt módja az ügyfelek megszólításának, mivel figyelmüket könnyen meg lehet ragadni a postaládában ékeskedő izgalmas tárgysorokkal. Persze nem mindegy, hogy mik ezek a tárgysorok. Ugyanis hiába küldözgetjük a leveleket a feliratkozóinknak, ha azok megnyitás nélkül a kukába kerülnek. Márpedig a legtöbb hírlevélre ez a sors vár: a Silverpop, az IBM felhő alapú marketing szolgáltató leányának kutatása szerint 2014-ben a hírlevelek globális megnyitási rátája 20 százalékos volt volt, azaz minden száz hírlevélből húszat nyitottak meg a felhasználók.

Ez az arány persze nem csak a tárgysor „bűne”, előfordulhat, hogy a hírlevél elakad a szolgáltatók védelmi vonalán, vagy eleve a spamlistába kerül a felhasználónál. (Hogy hogyan kerülheti el ezeket a csapdákat, arról itt olvashat bővebben.) Azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy a tárgysoron múlik szinte minden: ha abban sikerül megragadnunk a felhasználó figyelmét, nagyot javulnak az esélyeink a konverzióra.

A legjobb tárgysorokat több marketingcég is összegyűjtötte, mi most a toplistákból szemelgettük ki a legtanulságosabbakat (illetve magyar megfelelőiket).

A Mailchimp listájának készítéséhez negyvenmillió emailt elemeztek, és ennek alapján állították össze a legjobb, 60-70 százalékos megnyitású rátájú tárgysorokat, amelyek között meglepően kevés a bombasztikus.

(a vállalkozás neve) sales és marketing hírlevele

(a vállalkozás neve) update!

(vállalkozás neve) meghívja önt!

Ehavi (év és hónap) újdonságok

Kellemes ünnepeket kíván (a vállalkozás neve)

10 tipp, hogy ne a kukában landoljon a hírlevél
Ha az ön cége is élénk üzleti kommunikációt folytat vásárlóival, biztosan él a hírlevél kínálta széles körű lehetőségekkel. Szakértőnk azonban rámutat néhány dologra, amelyet érdemes szem előtt tartani.
A tanulság ebben a gyűjtésben, hogy szinte az összes a legnépszerűbb tárgysorok közül tartalmazza a vállalkozás nevét, vagy a pontos dátumot, így ezeknek az elemeknek a használata javíthatja a megnyitási rátát.

A Digital Marketer 125 millió, 2014-ben kiküldött hírlevelet elemzett ki, hogy megtalálja azokat, amelyeket a legtöbben nyitottak meg. Íme, az eredményeik:

Hogyan számoljuk ki az ügyfélértéket?

FONTOS! Még egy napja van, hogy megnézze ezt…

212 blogposzt ötlet…

Csak ezen a hétvégén! Szerezze meg ezt, amíg lehet!

Ennek a lehetőségnek búcsút inthet éjfélkor…

Az eredményeik szerint a felhasználók azokat a hírleveleket nyitották meg, amelynek tárgysorában a készítők időlimitet helyeztek el, azaz a sürgősség érzetét keltették a felhasználókban. Szintén figyelemfelkeltő lehet a három pont használata a tárgysor végén.

Az Alchemy Worx 21 milliárd emailt elemzett, hogy megtalálja a legsikeresebb tárgysorok által használt kulcsszavakat, olyanokat, mint a következők:

Így lőhetünk hatalmas öngólt a hírlevéllel
Nem csak a jogi háttér helytelen ismerete, vagy a nagy adatbázisok rossz kezelése miatt landolhat a hírlevelünk a spamek között, kritikus fontosságú az is, hogy akinek küldjük, hogyan értékeli az általunk küldött tartalmat. Elengedhetetlen továbbá, hogy adjunk lehetőséget a leiratkozásra.
Irány (mint irány vásárolni)

Fontos

Most

Tartalom

Csodálatos

Hasonló, bár némiképp másképp fest az Adestra toplistája, amelyet 2,2 milliárd email elemzése után állítottak össze a legjobb kulcsszavakról:

Ingyenes kiszállítás!

Elérhető

Új

Figyelem

Újdonság

Update

Nyár

Hétvége

Ezeknek a kulcsszavaknak és tárgysoroknak az alkalmazásával a jelek szerint jobb megnyitási ráták érhetőek el, bár érdemes előbb elemezni a célcsoportunkat, és az érdeklődésükhöz illetve a tevékenységünkhöz igazítani a hírlevelünk tárgysorát.

Email-marketinges alaphibák
Nagy, vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo