Piac & marketing cikkek


Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre?

Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre? 

A LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 330 millió felhasználóval. Bár az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt az oldal, azonban elsődleges szerepe az üzleti kapcsolatok létrehozásában van.
Házikence: hobbiból üzlet

Házikence: hobbiból üzlet 

A házi szappanok készítése sokak számára érdekes hobbi, de a Házikence Tanoda ennél sokkal többet ad azoknak, akik náluk tanulnak: az önmagukért vállalt felelősség és egy sikeres üzlet lehetőségét.
A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek

A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek 

Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.
Mégis megéri zöldnek lenni

Mégis megéri zöldnek lenni 

Az ezredfordulós nemzedék elvárása átformálja a csomagolóanyagok piacát, elvárják a fenntarthatóságot a fogyasztók a cégektől, ezért megéri megújuló forrásból érkező csomagolást használni, mert a vásárlók jelentős része akár többet is fizet egy ilyen termékért.
Az online siker titkos összetevője: a felhasználói élmény

Az online siker titkos összetevője: a felhasználói élmény 

Tévedés azt hinni, hogy a gondosan megalkotott felhasználói élmény csak a felhasználóknak tett szívesség: az ebbe fektetett pénz az idők során sokszorosan megtérülhet egy cég számára.
Webáruházak veszélyben: így büntet a Panda

Webáruházak veszélyben: így büntet a Panda 

Tavaly nyáron és ősszel hazai webáruházak sokasága kapott komoly büntetést, a Google egyik, a keresőoptimalizálók által jól ismert algoritmusától a Panda algoritmustól.
Hét tipp az ütős Facebook-videóhoz

Hét tipp az ütős Facebook-videóhoz 

Naponta egymilliárd videólejátszás történik a legnagyobb közösségi oldalon, a naponta visszatérők fele megnéz legalább egy videót. Nem csoda, hogy a cégek is mindinkább rámennek a videós tartalmakra, nehéz azonban kitűnni a tömegből. Ehhez adunk most tippeket!
A hiteles énmárka titka

A hiteles énmárka titka 

Az énmárka a mások fejében rólunk kialakult kép, amelyen keresztül a külvilág viszonyul hozzánk. Hogy szeressék, az éppúgy a siker feltétele, mint ahogy a termékek esetében. De hogy épül fel?
Napi ajánlat: 16 milliárd lett, maradhat?

Napi ajánlat: 16 milliárd lett, maradhat? 

2014-ben mintegy bruttó 16,5 milliárd forintra duzzadt az online napi ajánlatok összesített forgalma Magyarországon. A már nem elhanyagolható méretű piac a bónuszos/kuponos oldalakat, a kedvezményes szállásértékesítésre szakosodott szereplőket és a vásárlói klubokat tömöríti.
Így pörgetheti fel az online bizniszt 2015-ben

Így pörgetheti fel az online bizniszt 2015-ben 

Az e-mail marketing a vállalkozások egyik leghatékonyabb eszköze az ügyfelekkel történő rendszeres kapcsolattartásra és az értékesítés felturbózására. Azonban ezen a területen is megvannak azok a praktikák, melyek bevetésével többszörösére növelhető a befektetett munka eredménye.

Magyar cégek: irány dél-kelet Ázsia! 

Február 13-án zárul le a jelentkezés az Európai Bizottság által támogatott EU Business Avenues üzletfejlesztő program harmadik üzleti hetére, amelynek célja, hogy a hazai vállalatoknak segítsen termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal betörni a dél-kelet ázsiai piacokra.

Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak 

A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.

A Facebook olyan, mint egy kínos családi vacsora 

A Facebook felhasználóinak elöregedése, a tinédzserek elvándorlása, Zuckerberg játszóterének elfáradása állandó témája a kutatócégeknek, elemző szakembereknek. Született azonban egy írás egy 19 éves egyetemista jóvoltából, amiből több kiderül a fiatalok és a közösségi szolgáltatások viszonyáról, mint a százalékokkal, grafikonokkal telepakolt jelentésekből.

Hét fotó, amit soha ne töltsünk fel profilképnek! 

Habár virágkorát éli az önmagunkról készített fotók megosztása a közösségi oldalakon (selfiezés), a professzionális szakmai közösségekben, így például a LinkedInen jobb, ha alaposan megválasztjuk, milyen képet töltünk fel magunkról.

Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell 

Itt a január, és újra beindulhat a marketing a közösségi oldalakon. Azonban már most látszik hat olyan trend a legnagyobb közösségi platform esetében, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynunk az eredményes online jelenlét érdekében!

A lehetőség, amit kár lenne elszalasztani 

Azt már valószínűleg minden cég tudja, hogy valamilyen formában érdemes jelen lenni a közösségi médiában. Számolgatják a követőket és rajongókat, de kevesen tudják, hogy a közösségi média aktivitás monitorozása és elemzése még számos, ki nem használt lehetőséget tartogat.

Jön az apróhirdetés a Facebook-csoportokban 

Új funkciót tesztel a legnagyobb közösségi oldal, amelyben apróhirdetéseket adhatunk fel a kiválasztott csoportokban. A módosításnak köszönhetően a használt dolgok adásvétele egyszerűbbé válik a Facebookon.

Így lesz a cégünk rajongás tárgya 

Mindenre lehet márkát építeni, csak megfelelően kell csinálni – mondja Nagy Barna, Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mitől lesz érdekes a cégünk megjelenése?

Van hova fejlődni ügyfélkezelésben 

Az utazási irodák alig több mint fele reagál az emailes megkeresésekre, van olyan légitársaság, amelyet csak emelt díjas vonalon lehet elérni, sok étteremben azt sem tudják mi az a gluténérzékenység, a múzeumok negyede nem akadálymentesített. Több szálloda fogad viszont kisállatot is és azonnal felkapják a telefont.

Magyar cégek a tech világ nagyágyúi között 

Három innovatív magyar fejlesztőműhely is megmutatja magát januárban a globális technológiai ipar legbefolyásosabb döntéshozóinak a Nemzetközi CES keretében. A jövő év meghatározó digitális trendjeit és termékeit felvonultató grandiózus Las Vegas-i kiállításon a már rutinos résztvevőnek számító GPS Tuner és Leonar3do mellett az egyik legígéretesebb magyar startup, a Tep képviseli hazánkat.

A nagyszerű tartalommarketing egyszerű titka 

A tartalommarketing nem az online marketing egy része, hanem egy más gondolkodásmód. A marketingben elmondod, hogy rocksztár vagy, a tartalommarketing esetében viszont bizonyítjuk is! Hogy mit is jelent ez a most nagyon divatos irányzat, arról szakértők beszéltek a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.

Jövőre is megéri Facebookozni 

Habár a Facebook az év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. A célok azonban változtak: már nem a meglévő ügyfelek megtartására koncentrálnak, hanem újak szerzésére.

Határtalan cukiság 

Hogyan nő ki egy vállalkozás horgolt állatfigurákból, hogyan válik egy mese a brandépítés eszközévé és miért utazik Zebulon a zebra a szivárványon az osztrák boltokba? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Magyarország legcukibb figuráit gyártó vállalkozása, a két éve működő Freshka Design alapítóival, Donner Andreával és Mike Tündével.

Négy hiba, ami miatt elmarad a várt siker 

Adott egy tehetséges magyar csapat egy újszerű, innovatív termékkel az egyik legjobb londoni business to business vásár egyik standján, akiket izgatott érdeklődők, kereskedők és forgalmazók bombáznak árajánlatkérésekkel. Elsőre nyerő helyzetnek tűnik, igaz? Ám végül egyetlen üzlet sem lett belőle.

Nagy kockázat, de lehetőség is a panaszos ügyfél 

A cégek jelentős része nem fordít kellő figyelmet a panaszos ügyfelekre, és ezzel bevételük jelentős részét kockáztatják. Pedig a megfelelően kezelt panasz után az ügyfél elégedettebb a szolgáltatással, mint előtte.

Így alapíthat céget Svájcban 

Céget alapítani Svájcban elsősorban adózási okból érdemes, de célszerű felkészülni arra, hogy a folyamat drága mulatság. Mennyibe is kerül a svájci cégalapítás és az ezzel járó feladatok, kinek, milyen vállalkozást célszerű alapítania? Egyebek között erről beszélt Georg J. Wohl magyar származású svájci ügyvéd a Piac és Profit Piacbővítés Svájcban konferenciáján.

Új vevők után ácsingóznak a cégek 

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) 49 százaléka tervezi fejleszteni vállalati marketingjét jövőre. Fejlődési lehetőséget leginkább az új vevők megszerzésében és a régi ügyfelek kezelésében látnak a cégek.

Így készüljön a horvát piacra 

A földrajzi közelség miatt egyre több magyar vállalkozó lát lehetőséget a több mint egy évvel ezelőtt uniós tagállammá vált Horvátországban. Kevésbé érzékelhetőek a piaci kockázatok a szomszédos országban, ezért sok magyar vállalkozó még azelőtt dönt a cégalapításról, mielőtt körültekintően felmérné, hogy vannak-e, és ha igen milyen típusú horvátországi piacra lépést gátló tényezők. Radácsi Milán Viktor Zágrábba akkreditált külgazdasági attasé a potenciális gazdasági ágazatok mellett a piacra lépés, cégalapítás kockázataira is felhívta a figyelmet a Piac&Profit Piacbővítés Horvátországban konferenciáján.

Ami igazán fontos, azt nem tesszük közzé 

A közösségi médiahasználat több mint hatvan százaléka „fű alatt” zajlik, azaz nem kerül nyilvánosságra.Pedig a téma marketing szempontból is releváns: itt történik az utazási és karriertémák megosztásainak 80 százaléka.

Cégalapítás Ausztriában: ezek a feltételek 

Cégalapítás Ausztriában több jogi formában is lehetséges, az alapítás költségei elsősorban a választott jogi formától függenek. Minél komplexebb jogi formát választ az ember, annál magasabb költségekre kell számítania az alapításkor. Amíg az egyéni vállalkozás megkezdése alig okoz költségeket, egy GmbH alapítása jelentős kiadásokkal jár, hangzott el a Piac&Profit Piacbővítés Ausztriában konferenciáján.

Már Marokkóban is várják a magyar kkv-kat 

Szerdán este Rabatban, Marokkóban nyílt meg a legújabb Magyar Nemzeti Kereskedőház, amivel huszonkettőre nőtt a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. külképviseleteinek száma. Marokkó Magyarország ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere Afrikában, a húzóágazatot pedig a gépek és szállítóeszközök jelentik.

Megrendelőben is három a magyar igazság 

Minél koncentráltabb a vevőkör, annál jobban ki van téve az adott cég annak, hogy egy-két vevő elvesztésével ellehetetlenül a tevékenysége. A magyar vállalkozások többségének három (vagy kevesebb) nagy vevője van, ha egyet is elveszítenének, a cég komoly bajba kerülne.

Nem a hétfői hírlevél a legjobb, hanem a hajnali 

Nem egy esetben mítoszként élő berögződéseket is sikerült cáfolnia az analitikai eszközöket fejlesztő Yesware felmérésnek, amelyben a céges marketing levelek küldését – és az arra érkező válaszok gyakoriságát vizsgálták.

Hogy lendüljünk át a holtponton? 

Az ember hajlamos bizonyos feladatokat a végtelenségig halogatni. Egyeseket azért, mert unalmasak. Másokat viszont azért, mert ihlet kéne hozzájuk és az az istennek sem akar jönni... Szakértőnk segít, hogy lendüljünk át, ha semmi nem jut eszünkbe.

Hat tipp, hogyan tárgyaljunk a „nagyfiúkkal” 

A legtöbb vállalkozó életében előfordul, hogy egy kiemelten fontos üzleti partnert kell meggyőznie egy tárgyaláson. De hogyan lehet sikerrel venni egy ilyen akadályt? Adunk néhány tippet az eredményes tárgyaláshoz!

Így éri meg a karácsonyi vásár 

Közeleg a karácsony és számos kiállítás, vásár csalogatja a terméküket értékesíteni kívánó cégeket. A bőség zavara, ahogy mondani szokás, nem könnyíti meg a választást. Íme néhány tipp, mi alapján érdemes szelektálni a kínálkozó lehetőségek közül és mire figyeljünk az első alkalommal.

Tippek a hatékony Google hirdetéshez 

Nehéz elhinni, de egy jó minőségű hirdetést a Google akár 80 forintos kattintással tesz az első helyre, míg egy rossz minőségűt 500 forintért csak a harmadikra. Hogyan készítsünk jó minőségű hirdetést avagy mikor lesz Adwords hirdetésünk a legolcsóbban az első helyen? Verdes János szakértő szerint a Google néhány egyszerű számítással határozza meg a hirdetés relevanciáját.

Így látjuk, így használjuk a marketinget 

Egyre tudatosabban használják a marketingeszközöket a vállalkozások, de vannak még hiányosságaik, míg a fogyasztók egyre tudatosabbak, mind többen tájékozódnak az internetről vásárlás előtt, és mobilról vásárlás közben is.

Öt hazai startup utazhat az Egyesült Államokba 

Öt hazai startup vállalkozás vehet részt a világ egyik legjelentősebb technológiai fesztiválján, a Design Terminál által meghirdetett pályázatnak köszönhetően.

Email villámkampány négy egyszerű lépésben 

A legtöbb cégvezetőnek, marketingesnek hétről-hétre, hónapról-hónapra az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy ha már összegyűjtötte, vagy megvásárolta a saját marketing adatbázisát, akkor hogyan hozhatná ki abból a lehető legtöbbet?

Egy jó ajándék biztos ügyfelet hoz! 

Benne vagyunk az év végi hajrában, minden cég szeretné jól feltenni az i-re azt a bizonyos pontot. Ha jól választunk karácsonyi ajándékot, jövőre is biztosíthatjuk a sikert Szakértőnk segít!

A fogyasztókhoz vezető út első lépése: a logó 

Minden cég életében elérkezik egyszer az arculatváltás. Még a jól bejáratott, sikeres vállalkozások is változásokon mennek keresztül, bizonyos időközönként. Mivel tehetjük könnyebbé az arculatváltást és miért olyan fontos a logó egy cég életében?

Sokba kerülnek majd a „nyomulós” posztok 

A Facebook ismét új hírfolyam algoritmus változtatást jelentett be: a direkt promóciós célú, organikus posztok arányát csökkenteni fogják 2015 januárjától – a hirdetések javára. A felhasználók ugyanis terhesnek érezték a nyomulós posztokat.

Az ilyen marketingnek hisznek az emberek 

Milyen marketingnek hisznek az emberek? Akármilyen furcsán is hangzik: az olyannak, amelyik nem próbál eladni nekik! Cikkünkből megtudja, miért olcsóbb és eredményesebb az olyan marketing, amely nem elsősorban eladni próbál, és pontosan milyen marketing is ez.

Hogyan csábíthatunk több látogatót a Facebookról a céges weboldalra? 

A Facebook egyik legfontosabb feladata sok cég számára az, hogy forgalmat tereljen a weboldalra. Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő konkrét, gyakorlati tanácsokat ad, hogyan érhetjük el ezt.

Lehetünk Teréz anya és Doktor House egy személyben? 

Sok cég megtapasztalta már, hogy a reklámozás jó ideje nem hoz olyan eredményt, mint régen. Mi ennek az oka, és mi működik helyette? Hogyan szerezzenek a cégek minőségi értékesítési leadeket a mai piacon? A Piac&Profit szakértője segít!

A „lazább” időszakot is érdemes kihasználni 

Nem minden cégnél jelent óriási hajtást a karácsonyi szezon, sok ágazatban ilyenkor elcsendesedik az üzletmenet január elejéig. Ám ezt a „lazább” időszakot is érdemes jól kihasználni! Mutatjuk hogyan!

A technika nem kezeli az ügyfelet helyettünk 

Az okoseszközöknek és a közösségi oldalaknak köszönhetően az információáramlás olyan mértékben felgyorsult, hogy már egyetlen rossz benyomás jelentős ügyfélvesztéssel fenyeget az üzlet világában. Bár a modern ügyfélkezelési technikák és a technológia jó megoldást ad a problémára, a magyar cégek még mindig nem veszik elég komolyan az ügyfeleiket, és nem fektetnek kellő időt és energiát a megértésükbe. Sok helyen még mindig kockás füzetben tárolják az ügyfelek adatait.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére

Költségkímélés

Letarolták az országot a viharok

Letarolták az országot a viharok  

A lakóingatlanokban a július eleji, hirtelen lecsapó viharok okozták a legnagyobb károkat.

Pénzszerzés

Közel 40 milliárd forint kamatmentes hitelre pályázhatnak a vidéki cégek

Közel 40 milliárd forint kamatmentes hitelre pályázhatnak a vidéki cégek  

Legalább 10 millió, legfeljebb félmilliárd forint kamatmentes hitel segítheti a cégek jelentős energia-megtakarítást eredményező beruházásait.

Cégblog

Újabb áruházlánc jelentkezett be: itt is magyar dinnyét lehet kapni

Újabb áruházlánc jelentkezett be: itt is magyar dinnyét lehet kapni  

Bár az idei nyár az átlagosnál hűvösebben indult, és a szokásosnál kissé később kerültek a boltok polcaira az első hazai dinnyék, amelyek idén is a legfontosabb dinnyetermő régiókból.

Gazdaság

A világ élvonalában a magyar tőzsde

A világ élvonalában a magyar tőzsde 

Történelmi rekordon, 100.000 pont fölött zárt a magyar tőzsde vezető részvényindexe, a BUX.

Infokom

Mégis mire jó a mesterséges intelligencia a hétköznapokban?

Mégis mire jó a mesterséges intelligencia a hétköznapokban?  

Mára a hétköznapi emberek is egyre gyakrabban fordulnak különböző nyelvi modellekhez.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo