Piac & marketing cikkek


Új időszámítás kezdődik a Facebook-on

Új időszámítás kezdődik a Facebook-on 

Március 4-től a Facebook a háromszintes struktúrára vált, ami azt jelenti, hogy a kampányokon belül megjelennek a hirdetés csoportok (Ad Set), és csak ezeken belül lesznek maguk a hirdetések. A változások segítségével jobban célozhatók lesznek a hirdetések a közösségi oldalon.
5 makacs SEO tévhit

5 makacs SEO tévhit 

Bár sok minden szól a keresőoptimalizálás mellett, él a köztudatban néhány makacs tévhit, ami sokba kerülhet a cégeknek. Főleg az online marketinggel ismerkedő cégek esnek ezeknek áldozatul és fizetik meg „tanulópénzt” felesleges kiadások, elvesztegetett idő és elmaradt haszon formájában.
"Pénzzel a tengeren is lehet utat építeni"

"Pénzzel a tengeren is lehet utat építeni" 

A világ kilencedik legkisebb országában – fejlett ipar hiányában – a gazdaságot az üzleti szolgáltatások hajtják. A kormányzat igyekszik kedvező intézkedéseket bevezetni annak érdekében, hogy az idegenforgalom mellett ez az iparág is fejlődjön, és a külföldi befektetők figyelme Ciprus helyett Máltára irányuljon.
Amit a legjobbak is elfelejtenek az üzleti kommunikáció során

Amit a legjobbak is elfelejtenek az üzleti kommunikáció során 

Egy profi szöveg megírása az üzleti kommunikáció talán legnehezebb része, már-már művészetnek számít. Ám e nehéz feladat teljesítése után nem dőlhet hátra, még van további teendője. Nem is kevés.
Márkaépítés ingyen? Miért ne!

Márkaépítés ingyen? Miért ne! 

Hogy a márkaépítés lehet költség helyett bevételi forrás? Hihetetlenül hangzik nem? Pedig Tom Szaky, a magyar származású fiatalember, aki mára egy 23 országban működő multit irányít, pontosan így gondolja.
Ki kell törni a Kárpát-medencéből!

Ki kell törni a Kárpát-medencéből! 

Az átlagos magyar cégvezető nem teszi ki a lábát a Kárpát-medencéből, 1400 kilométeres körzetben üzletel. Pedig hatalmas lehetőségek állnak azok előtt a magyar cégek előtt, amelyek tudnak és mernek távolabbra tekinteni – hangsúlyozták szakemberek a Piac & Profit és a BKIK által szervezett konferencián.
Kicsit javul a gazdaság, máris lazsálnak a kkv-k

Kicsit javul a gazdaság, máris lazsálnak a kkv-k 

Az elmúlt 5 év legjobb karácsonyát ünnepelhették a kis és közepes vállalkozások: 46 százalékuknak nőtt a forgalma. A növekedésben szerepe lehet a javuló gazdasági adatoknak, ugyanakkor vélhetően ez az, amiért a cégek jelentős része „hátradőlt” és kevesebbet reklámozott
Hogyan győzzük le az egyik leggyakoribb kkv-betegséget?

Hogyan győzzük le az egyik leggyakoribb kkv-betegséget? 

Az elmúlt években rohamosan fejlődésnek indult a kisvállalati marketing. Számtalan marketing anyag vált elérhetővé, amiből a vállalkozók fejleszthetik az ismereteiket. Ennek ellenére sok kis cég még mindig nem használja aktívan a marketing eszközöket. Szakértőnk utánajárt, mi ennek az oka.
Hogy ne játsszuk el potenciális ügyfeleink bizalmát?

Hogy ne játsszuk el potenciális ügyfeleink bizalmát? 

Mindenki értékesít, van aki termékeket, szolgáltatást, van, aki gondolatokat, vagy éppen emberi törekvéseket. Nem mindegy, hogy hogyan. Ha jól, akkor örömöt, ígéreteket vált valóra, ha rosszul, akkor csak bosszúságot és csalódást.
11 Facebook kampánytípus, amit a legtöbb cég nem ismer

11 Facebook kampánytípus, amit a legtöbb cég nem ismer 

A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási.

Az online mindig zöldebb 

A Gutenberg-galaxis kora leáldozóban van. Izgalmas idők ezek, és mint már oly sokszor, most is azok maradnak sikeresek, akik hamar alkalmazkodnak a megváltozott játékszabályokhoz. Aki sikeresen játszik az online kommunikáció kifinomult húrjain, megsokszorozhatja bevételét.

Irány a külpiac! De hová és hogyan? 

Bár a hazai exportból alig 23 százalékkal részesednek a kkv-k, néhány kisvállalat komoly külpiaci sikereket tud felmutatni. Maroknyi alkalmazottat foglalkoztató garázscég is válhat több száz fős szervezetté néhány év alatt, ha megtalálja a piacát, akár Magyarországtól lényegesen távolabb eső régiókban is. A hogyan és a hol a nagy kérdések, amelyekre a Piac & Profit piacbővítésről szóló, Piacbővítés exporttal című, fórummal egybekötött konferenciáján kaphatnak választ a cégek.

Egy ágyban az ügyféllel 

Az okostelefonok elterjedése olyan rohamos, hogy mára az online marketing egyik legfontosabb csatornájává kezd válni. Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat a mobilos megjelenéssel kapcsolatban.

Melyik közösségi oldal való nekem? 

Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?

Pontosabban célozhatunk a Facebookon 

Jelentős változások következnek be az idén a Facebook hirdetési rendszerében. Az újdonságoknak köszönhetően sokkal pontosabban célozhatjuk majd hirdetéseinket, bizonyos hirdetési formák viszont megszűnnek.

Ezt a három hibát kerülje el idén! 

A magyarokkal kapcsolatban sokszor ezeket a jó tulajdonságokat hallani: okosak, kreatívak és jó a humorérzékük. Igen ám, de ezek mellett vannak sajnos nem túl kedvező jellegzetességek is, amik ráadásul az üzleti sikereket veszélyeztetik. Melyek ezek?

A jó szöveg inkább kép 

Az internet hatására az olvasási szokások is megváltoztak. A balról jobbra, fentről lefelé történő olvasás már a múlté. Az emberi szem, főleg, ha gyorsan meg akarja szerezni az információt, úgy tekint a webszövegre, mint egy képre: egészként látja, megkeresi a lényeget, és a részletekre csak akkor szán időt, ha van rá ideje, és kellően felkeltették az érdeklődését.

13 alaphiba a céges honlapon 

A tartalom-előállítás – különösen, ha céges tartalomról vagy vállalati blogbejegyzésekről van szó – mindig roppant kényes feladat. Sok esetben még a profi marketingesek is olyan alapvető hibákat követnek el, amelyek pusztító hatással lehetnek a vállalat hírnevére.

Fesztiváloznak a marketingesek 

Hagyományteremtő szándékkal idén először rendezik meg a Magyar Marketing Fesztivált, amelynek célja, hogy a várható marketingtrendek bemutatásával a marketing- és kommunikációs szakemberek megnyissák az üzleti évet.

Amin a marketingtervek elcsúsznak 

Marketingtervet összeállítani nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy reális és nem utolsósorban hatékony legyen, muszáj az alapoknál kezdeni. Szakértőnk segít!

Ez tényleg elad: haszonérvelés 

Alapvető (lenne), hogy egy értékesítő ismerje a terméket, amit árul. De ez csak az első lépés. A sikeres eladáshoz a fogyasztó szemszögéből kell látnunk a dolgokat. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly bevezet a haszonérvelés rejtelmeibe.

A hitelesség hat építőköve a céges weboldalon 

Habár ma már a legtöbb magyar kkv ügyesen alkalmazza céges weboldalán a konverziónövelő elemeket, a hitelesség építésére mégis kevés figyelmet fordítanak. Szakértőnk összegyűjtötte azt a hat egyszerű webes elemet, amely ügyfeleiben bizalmat ébreszt.

3+1 évindító személyesmárka-építő tipp 

Az új évben sokan sokfélét megfogadnak, amit aztán nem igazán tartanak be. Fogadalmak helyett szakértőnk, Nagy Krisztina, olyan azonnal használható eszközöket és módszereket mutat, amelyek az évzáráshoz-évkezdéshez kapcsolódóan nagyszerűen használhatók a szakmai személyes márkánk építésére. Ezek a módszerek legjobban az év első egy-két hetében működnek, ezért fogadkozásra már nincs időnk, a legjobb, ha azonnal nekilátunk.

Mire vágyik a vásárló? 

A fogyasztáshoz kötött nyereményjátékkal esélyünk van rendszeres fogyasztóvá tenni a vásárlót. De hogy az akció tényleg motiváló legyen, tudnunk kell, hogy ő valójában mire vágyik.

Célállomás: Új-Zéland 

Új-Zéland többéves kormányzati program keretében 2013-ra elérte, hogy a világ harmadik legjobb üzleti környezetét kínáló országaként tartsák számon. A változások hátterében elsősorban az a szándék állt, hogy a mindentől távol eső szigetre ne csak a turisták, hanem az üzleti élet szereplői is felfigyeljenek.

Karácsonyi marketingmese 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két karácsonyfaárus. Az egyik sok fenyőt eladott, míg a másik csak hébe-hóba egyet-egyet. Eladástechnikájukban volt egy óriási különbség. Ez a különbség az, amin áll vagy bukik a marketingkommunikáció sikere. Olvassa el szakértőnk karácsonyi meséjét, és tesztelje, hogy az Ön marketingtevékenysége mennyire eredményes!

Márkázott webáruház – tuti siker! 

Egyre többen, többször és többet vásárolnak az interneten: 2012-ben már a világhálón bonyolódott le a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a webáruház önmagában garancia a sikerre.

Kiabáljunk, amikor a többség hallgat!  

Vannak időszakok, amikor alig tudják egymást túlharsogni a különböző márkák, míg máskor szinte mindenki hallgat. Sokan úgy vélik az a helyes, ha a többség után mennek. Amikor mindenki hirdet, akkor szinte kötelességnek érzik a megjelenést, amikor pedig csökken a reklámzaj, a legokosabb dolognak a visszavonulást tartják. Valóban a „tömeg” után kell menni? Szakértőnk szerint nem!

Legyen bestseller a marketingje! 

Hadd tegyünk fel egy indiszkrét kérdést: hány olyan könyv porosodik a polcán, amit nem olvasott végig (netán bele sem kezdett)? Sok? Vajon miért? Felejtse el azt a kifogást, hogy túl hosszúak voltak, mert nem erről van szó. Valami hiányzott belőlük. Nem tudták fenntartani az érdeklődését. Az online kommunikáció sem működik másképpen...

Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre! 

Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online marketing projektet.

Kkv követek segítik az exportot 

Az Enterprise Europe Network (EEN), a világ legnagyobb vállalkozásfejlesztési hálózata a jövőben nagykövetek segítségével teszi láthatóbbá tevékenységét. Az EEN követek (brand ambassadorok) sikeres, példamutató kkv-k képviselői, akiknek az EEN segített abban, hogy új üzleti partnereket találjanak, vagy bővítsék megrendelői körüket.

Amikor a hirdetés hasznos tartalommá válik 

A személyre szabott Google hirdetések újabb generációja érkezhet 2014-ben: a real-time marketing. A felhasználó a tartózkodási helyétől, a keresés időpontjától és a használt eszköztől függően a legmegfelelőbb hirdetést látja majd a keresőben.

Mitől jó egy eladó? 

Az internet korában a vásárlók már maguk tudnak információt szerezni a termékekről és összehasonlítani azokat. A hatalmas árudömpingben viszont a személyes eladás fontossága egyre jobban növekszik. Nagy feladat hárul az eladókra. Értékesítési és marketing szakértőnk, Szalai Károly segít, mit kell tudniuk az eredményességhez.

Ismét divatba jöhet a nyomtatott 

Fokozatosan visszatérhet a nyomtatott reklámlevél (dm) a vállalati marketing eszköztárába, mivel az e-mailben küldött ajánlatok mind gyakrabban végzik a levélszemétként. A trendnek segít egy új fejlesztés, a hibridlevél, amely postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről.

Leküzdhető az értékesítők "mumusa" 

Az értékesítők egyik legnagyobb mumusa az időpont egyeztetés. Pedig az értékesítés mennyiségi munka – vagyis több időpont, nagyobb siker. Szakértőnk segít!

5 tipp az Adwords használatához 

A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.

Négy indok a kártyás fizetés mellett 

A bankkártyás fizetés bevezetése és üzemeltetése ma már nem olyan nyögvenyelős, mint néhány éve volt, ennek megfelelően egyre több vevő igényli is. Amennyiben üzletében még nem lehet kártyával fizetni, érdemes lenne elgondolkodnia a bevezetésén. Mondunk négy indokot is, miért.

A város, ahol a világon a legjobb vállalkozni 

Gyakran adóparadicsomként emlegetik Szingapúrt. Az Oroszlánvárosban ugyanis az adózási és pénzügyi környezet egyedülálló a helyi cégek számára.

A Facebook tényleg mindent visz 

2007 óta a világ internetes populációja megduplázódott. A Google több mint kétszer akkora értékben ad el hirdetéseket, a Facebookon pedig tízszer annyi pénz költenek el a hirdetők, mint öt évvel ezelőtt.

Négy tipp a válságmarketingre 

Nehéz időkben a cégvezetőknek a vállalkozás teljes spektrumán szét kell tekinteni, és végiggondolni, hogy lehetne úgy kievickélni a helyzetből, hogy virágzó és nyereséges maradjon a cég.

Üljük meg a Twitter hullámot? 

Tegnap lépett tőzsdére a Twitter, és a tavalyi Facebook indulással szemben kiválóan sikerült a rajt. Vagyis külföldön száguld ez a közösségi oldal. Érdemes itthon is belekezdeni?

Miért éri meg élményvezérnek lenni? 

A cégeknek mára többet kell tennie annál, hogy egyszerűen kiszolgálják az ügyfelet. Egy friss kutatás szerint a pozitív ügyfélélmény mérhetően megéri a befektetett pénzt és energiát.

A hatékony marketing legádázabb ellenségei! 

Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen. Szakértőnk a hatékony marketing két leggyakoribb és egyben a legdrágább ellenségét mutatja be.

Lájkot vagy rajongót akarunk? 

Valószínűleg Mark Zuckerberg sem gondolta 2004-ben, a Facebook alapításakor, hogy közösségi portálja felhasználói egyszerű „mérőszámok” lesznek, és a lájkgyűjtés fontosabbá válik az elköteleződött, potenciális vásárlóknál. Vajon a konkurens vállalkozások versengése hol és mikor ér véget? Szakértőnk körbejárta a témát.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik! 

A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Hallgatni arany! 

A beszédkészség egy üzletember, vagy cégvezető egyik legfontosabb kompetenciája. A képesség, hogy megragadja a hallgatósága figyelmét nélkülözhetetlen az üzleti életben. Sokkal kevesebb hangsúlyt kap azonban a hallgatás művészete, pedig éppolyan fontos, mint a szónoki fordulatok és a jó előadásmód.

A webáruházból is jobb a márkás 

Egyre többen, többször és többet vásárolnak az interneten: 2012-ben már a világhálón bonyolódott a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. A legtöbb magyarországi webáruház nem panaszkodhat, hiszen többségük jelentős forgalomnövekedést ért el tavaly, miközben a hagyományos kereskedők jobbára a forgalom csökkenését érzik. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a webáruház önmagában garancia a sikerre.

Futószalagra kell tenni a vevőt! 

A megváltozott gazdasági környezet más szemléletet és más marketingeszközök alkalmazását követeli meg a vállalkozásoktól. A helyzet ráadásul rugalmasságot kíván, ami tegnap még sikeres volt, holnap már nem lesz az.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo