Piac & marketing cikkek


A lehetőség, amit kár lenne elszalasztani

A lehetőség, amit kár lenne elszalasztani 

Azt már valószínűleg minden cég tudja, hogy valamilyen formában érdemes jelen lenni a közösségi médiában. Számolgatják a követőket és rajongókat, de kevesen tudják, hogy a közösségi média aktivitás monitorozása és elemzése még számos, ki nem használt lehetőséget tartogat.
Jön az apróhirdetés a Facebook-csoportokban

Jön az apróhirdetés a Facebook-csoportokban 

Új funkciót tesztel a legnagyobb közösségi oldal, amelyben apróhirdetéseket adhatunk fel a kiválasztott csoportokban. A módosításnak köszönhetően a használt dolgok adásvétele egyszerűbbé válik a Facebookon.
Így lesz a cégünk rajongás tárgya

Így lesz a cégünk rajongás tárgya 

Mindenre lehet márkát építeni, csak megfelelően kell csinálni – mondja Nagy Barna, Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mitől lesz érdekes a cégünk megjelenése?
Van hova fejlődni ügyfélkezelésben

Van hova fejlődni ügyfélkezelésben 

Az utazási irodák alig több mint fele reagál az emailes megkeresésekre, van olyan légitársaság, amelyet csak emelt díjas vonalon lehet elérni, sok étteremben azt sem tudják mi az a gluténérzékenység, a múzeumok negyede nem akadálymentesített. Több szálloda fogad viszont kisállatot is és azonnal felkapják a telefont.
Magyar cégek a tech világ nagyágyúi között

Magyar cégek a tech világ nagyágyúi között 

Három innovatív magyar fejlesztőműhely is megmutatja magát januárban a globális technológiai ipar legbefolyásosabb döntéshozóinak a Nemzetközi CES keretében. A jövő év meghatározó digitális trendjeit és termékeit felvonultató grandiózus Las Vegas-i kiállításon a már rutinos résztvevőnek számító GPS Tuner és Leonar3do mellett az egyik legígéretesebb magyar startup, a Tep képviseli hazánkat.
A nagyszerű tartalommarketing egyszerű titka

A nagyszerű tartalommarketing egyszerű titka 

A tartalommarketing nem az online marketing egy része, hanem egy más gondolkodásmód. A marketingben elmondod, hogy rocksztár vagy, a tartalommarketing esetében viszont bizonyítjuk is! Hogy mit is jelent ez a most nagyon divatos irányzat, arról szakértők beszéltek a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.
Jövőre is megéri Facebookozni

Jövőre is megéri Facebookozni 

Habár a Facebook az év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. A célok azonban változtak: már nem a meglévő ügyfelek megtartására koncentrálnak, hanem újak szerzésére.
Határtalan cukiság

Határtalan cukiság 

Hogyan nő ki egy vállalkozás horgolt állatfigurákból, hogyan válik egy mese a brandépítés eszközévé és miért utazik Zebulon a zebra a szivárványon az osztrák boltokba? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Magyarország legcukibb figuráit gyártó vállalkozása, a két éve működő Freshka Design alapítóival, Donner Andreával és Mike Tündével.
Négy hiba, ami miatt elmarad a várt siker

Négy hiba, ami miatt elmarad a várt siker 

Adott egy tehetséges magyar csapat egy újszerű, innovatív termékkel az egyik legjobb londoni business to business vásár egyik standján, akiket izgatott érdeklődők, kereskedők és forgalmazók bombáznak árajánlatkérésekkel. Elsőre nyerő helyzetnek tűnik, igaz? Ám végül egyetlen üzlet sem lett belőle.
Nagy kockázat, de lehetőség is a panaszos ügyfél

Nagy kockázat, de lehetőség is a panaszos ügyfél 

A cégek jelentős része nem fordít kellő figyelmet a panaszos ügyfelekre, és ezzel bevételük jelentős részét kockáztatják. Pedig a megfelelően kezelt panasz után az ügyfél elégedettebb a szolgáltatással, mint előtte.

Így alapíthat céget Svájcban 

Céget alapítani Svájcban elsősorban adózási okból érdemes, de célszerű felkészülni arra, hogy a folyamat drága mulatság. Mennyibe is kerül a svájci cégalapítás és az ezzel járó feladatok, kinek, milyen vállalkozást célszerű alapítania? Egyebek között erről beszélt Georg J. Wohl magyar származású svájci ügyvéd a Piac és Profit Piacbővítés Svájcban konferenciáján.

Új vevők után ácsingóznak a cégek 

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) 49 százaléka tervezi fejleszteni vállalati marketingjét jövőre. Fejlődési lehetőséget leginkább az új vevők megszerzésében és a régi ügyfelek kezelésében látnak a cégek.

Így készüljön a horvát piacra 

A földrajzi közelség miatt egyre több magyar vállalkozó lát lehetőséget a több mint egy évvel ezelőtt uniós tagállammá vált Horvátországban. Kevésbé érzékelhetőek a piaci kockázatok a szomszédos országban, ezért sok magyar vállalkozó még azelőtt dönt a cégalapításról, mielőtt körültekintően felmérné, hogy vannak-e, és ha igen milyen típusú horvátországi piacra lépést gátló tényezők. Radácsi Milán Viktor Zágrábba akkreditált külgazdasági attasé a potenciális gazdasági ágazatok mellett a piacra lépés, cégalapítás kockázataira is felhívta a figyelmet a Piac&Profit Piacbővítés Horvátországban konferenciáján.

Ami igazán fontos, azt nem tesszük közzé 

A közösségi médiahasználat több mint hatvan százaléka „fű alatt” zajlik, azaz nem kerül nyilvánosságra.Pedig a téma marketing szempontból is releváns: itt történik az utazási és karriertémák megosztásainak 80 százaléka.

Cégalapítás Ausztriában: ezek a feltételek 

Cégalapítás Ausztriában több jogi formában is lehetséges, az alapítás költségei elsősorban a választott jogi formától függenek. Minél komplexebb jogi formát választ az ember, annál magasabb költségekre kell számítania az alapításkor. Amíg az egyéni vállalkozás megkezdése alig okoz költségeket, egy GmbH alapítása jelentős kiadásokkal jár, hangzott el a Piac&Profit Piacbővítés Ausztriában konferenciáján.

Már Marokkóban is várják a magyar kkv-kat 

Szerdán este Rabatban, Marokkóban nyílt meg a legújabb Magyar Nemzeti Kereskedőház, amivel huszonkettőre nőtt a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. külképviseleteinek száma. Marokkó Magyarország ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere Afrikában, a húzóágazatot pedig a gépek és szállítóeszközök jelentik.

Megrendelőben is három a magyar igazság 

Minél koncentráltabb a vevőkör, annál jobban ki van téve az adott cég annak, hogy egy-két vevő elvesztésével ellehetetlenül a tevékenysége. A magyar vállalkozások többségének három (vagy kevesebb) nagy vevője van, ha egyet is elveszítenének, a cég komoly bajba kerülne.

Nem a hétfői hírlevél a legjobb, hanem a hajnali 

Nem egy esetben mítoszként élő berögződéseket is sikerült cáfolnia az analitikai eszközöket fejlesztő Yesware felmérésnek, amelyben a céges marketing levelek küldését – és az arra érkező válaszok gyakoriságát vizsgálták.

Hogy lendüljünk át a holtponton? 

Az ember hajlamos bizonyos feladatokat a végtelenségig halogatni. Egyeseket azért, mert unalmasak. Másokat viszont azért, mert ihlet kéne hozzájuk és az az istennek sem akar jönni... Szakértőnk segít, hogy lendüljünk át, ha semmi nem jut eszünkbe.

Hat tipp, hogyan tárgyaljunk a „nagyfiúkkal” 

A legtöbb vállalkozó életében előfordul, hogy egy kiemelten fontos üzleti partnert kell meggyőznie egy tárgyaláson. De hogyan lehet sikerrel venni egy ilyen akadályt? Adunk néhány tippet az eredményes tárgyaláshoz!

Így éri meg a karácsonyi vásár 

Közeleg a karácsony és számos kiállítás, vásár csalogatja a terméküket értékesíteni kívánó cégeket. A bőség zavara, ahogy mondani szokás, nem könnyíti meg a választást. Íme néhány tipp, mi alapján érdemes szelektálni a kínálkozó lehetőségek közül és mire figyeljünk az első alkalommal.

Tippek a hatékony Google hirdetéshez 

Nehéz elhinni, de egy jó minőségű hirdetést a Google akár 80 forintos kattintással tesz az első helyre, míg egy rossz minőségűt 500 forintért csak a harmadikra. Hogyan készítsünk jó minőségű hirdetést avagy mikor lesz Adwords hirdetésünk a legolcsóbban az első helyen? Verdes János szakértő szerint a Google néhány egyszerű számítással határozza meg a hirdetés relevanciáját.

Így látjuk, így használjuk a marketinget 

Egyre tudatosabban használják a marketingeszközöket a vállalkozások, de vannak még hiányosságaik, míg a fogyasztók egyre tudatosabbak, mind többen tájékozódnak az internetről vásárlás előtt, és mobilról vásárlás közben is.

Öt hazai startup utazhat az Egyesült Államokba 

Öt hazai startup vállalkozás vehet részt a világ egyik legjelentősebb technológiai fesztiválján, a Design Terminál által meghirdetett pályázatnak köszönhetően.

Email villámkampány négy egyszerű lépésben 

A legtöbb cégvezetőnek, marketingesnek hétről-hétre, hónapról-hónapra az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy ha már összegyűjtötte, vagy megvásárolta a saját marketing adatbázisát, akkor hogyan hozhatná ki abból a lehető legtöbbet?

Egy jó ajándék biztos ügyfelet hoz! 

Benne vagyunk az év végi hajrában, minden cég szeretné jól feltenni az i-re azt a bizonyos pontot. Ha jól választunk karácsonyi ajándékot, jövőre is biztosíthatjuk a sikert Szakértőnk segít!

A fogyasztókhoz vezető út első lépése: a logó 

Minden cég életében elérkezik egyszer az arculatváltás. Még a jól bejáratott, sikeres vállalkozások is változásokon mennek keresztül, bizonyos időközönként. Mivel tehetjük könnyebbé az arculatváltást és miért olyan fontos a logó egy cég életében?

Sokba kerülnek majd a „nyomulós” posztok 

A Facebook ismét új hírfolyam algoritmus változtatást jelentett be: a direkt promóciós célú, organikus posztok arányát csökkenteni fogják 2015 januárjától – a hirdetések javára. A felhasználók ugyanis terhesnek érezték a nyomulós posztokat.

Az ilyen marketingnek hisznek az emberek 

Milyen marketingnek hisznek az emberek? Akármilyen furcsán is hangzik: az olyannak, amelyik nem próbál eladni nekik! Cikkünkből megtudja, miért olcsóbb és eredményesebb az olyan marketing, amely nem elsősorban eladni próbál, és pontosan milyen marketing is ez.

Hogyan csábíthatunk több látogatót a Facebookról a céges weboldalra? 

A Facebook egyik legfontosabb feladata sok cég számára az, hogy forgalmat tereljen a weboldalra. Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő konkrét, gyakorlati tanácsokat ad, hogyan érhetjük el ezt.

Lehetünk Teréz anya és Doktor House egy személyben? 

Sok cég megtapasztalta már, hogy a reklámozás jó ideje nem hoz olyan eredményt, mint régen. Mi ennek az oka, és mi működik helyette? Hogyan szerezzenek a cégek minőségi értékesítési leadeket a mai piacon? A Piac&Profit szakértője segít!

A „lazább” időszakot is érdemes kihasználni 

Nem minden cégnél jelent óriási hajtást a karácsonyi szezon, sok ágazatban ilyenkor elcsendesedik az üzletmenet január elejéig. Ám ezt a „lazább” időszakot is érdemes jól kihasználni! Mutatjuk hogyan!

A technika nem kezeli az ügyfelet helyettünk 

Az okoseszközöknek és a közösségi oldalaknak köszönhetően az információáramlás olyan mértékben felgyorsult, hogy már egyetlen rossz benyomás jelentős ügyfélvesztéssel fenyeget az üzlet világában. Bár a modern ügyfélkezelési technikák és a technológia jó megoldást ad a problémára, a magyar cégek még mindig nem veszik elég komolyan az ügyfeleiket, és nem fektetnek kellő időt és energiát a megértésükbe. Sok helyen még mindig kockás füzetben tárolják az ügyfelek adatait.

Hogy lesz eladás a marketingből? 

A kommunikáció befektetés, aminek rövidebb-hosszabb távon az értékesítésben mutatkozik meg a hatása. Egy jól kitalált kampány megsokszorozhatja az eladási mutatókat, vagy jelentősen csökkentheti az ügyfélszerzés költségeit. De az is lehet, hogy balul sül el.

Pénz van, irány a nagyvilág! 

Ma már nem mondhatjuk, hogy az exportra érett cégek nem tudnak pénzt találni a külpiacra lépéshez, a sikerhez azonban sokkal több kell.

Közvetlen hasznot hajt az ajándékozás 

Miért adnánk ajándékot potenciális ügyfeleinknek? És tényleg számít, hogy milyen anyagból készül a névjegykártyánk? Úgy tűnik, a tapintás fontosabb a marketingben, mint gondoltuk volna.

Online értékesítés: 7 eladásnövelő tipp 

Mivel kezdjük a szöveget? Mikor beszéljünk az árról? Hogyan vezessük fel az ajánlatunkat? Hogyan mutassuk be az előnyeit? Íme néhány hasznos tipp, hogyan építsük fel weboldalunkat ahhoz, hogy „átmenjen” az információ, és vásárlásra buzdítsa a látogatót.

A három legjobb eladásösztönzési gyakorlat 

Az új vevők folyamatos megszerzése a legtöbb vállalkozás számára napi szintű kihívásokat jelent. A gyilkos árversenybe senki nem akar beszállni, de nem is kell! Van más megoldás is. Valamilyen módon viszont kedvet kell csinálnunk a vásárláshoz. Fazekas Krisztián a Sodexo szakértője a Tudatos Vállalkozók Országos Konferenciáján a három legjobban bevált ötletet osztotta meg.

Mitől lesz sikeres a call center? 

A call centerek értékesítésben való szerepét nagyon sokan már temetik, holott a valóságban egyre szélesebb körben használják eredményesen ezt a csatornát. Telefonálni tényleg mindenki tud, vagy valójában ez komoly szakma, és biztos kézzel előkészített feltételek szükségeltetnek hozzá?

Nem a Facebook a kkv-k marketingjének a kulcsa 

A kisvállalati marketing sikerének a titka nem a Facebook vagy a Google AdWords, és nem is a honlap vagy bármilyen más marketingeszköz. A sikeres kisvállalati marketing legnagyobb titka, hogy a vevőt a megfelelő érzelmeken vezeti lépésről lépésre végig.

A sikeres marketing két kulcsszava 

a marketingesre és értékesítőkre gyakorolt vezetői nyomás a reklámozás, hirdetések, hírlevelek és értékesítési találkozók számának növelésére, a vevők fejében a vásárláshoz NÉLKÜLÖZHETETLENÜL szükséges két tényezőn cseppet sem javít. Sőt, valójában ront, és aki ezzel nincs tisztában, az bizony csak magára vethet. Mit gondol, melyik ez a két tényező?

Mikor "nyal vissza" a marketing fagyi? 

Észrevette, hogy a hagyományos és „kipróbáltnak” vélt marketingeszközök rohamos gyorsasággal veszítik el korábbi eredményességüket? Az emberek szinte már nem is reagálnak a marketing üzenetekre. Egyre nehezebb kvalifikált érdeklődőket („lead”-eket) szerezni a piacon. A potenciális vevők inkább hárítják, átlépik, különböző trükkökkel kikerülik a marketingüzeneteinket a befogadásuk helyett.

Miért kell még mindig követőt gyűjteni a Facebook-on? 

Amíg korábban az összes követőt elértük egy-egy posztunkkal a céges oldalunkon, addig a Facebook változásai miatt mára csak alig 5 százalékát. Miért kell akkor mégis követőket gyűjtenünk a céges oldalunkra a közösségi oldalon?

Érdeklődőből vásárló: 5 lépés a sikerhez! 

Gyakran megesik, hogy felvesszük a kapcsolatot egy új céggel, névjegykártyát cserélünk, majd arra várunk, hogy ő keressen minket. Ugyanez a helyzet azokkal a weboldalunkra látogatókkal, akik nemhogy nem vásárolnak, de vissza se térnek honlapunkra böngészni. Nekünk meg fogalmunk sincs arról, miért nem vásároltak és miért nem látjuk őket többé. „Eső után köpönyeg”, ahogy mondani szokás. Néhány egyszerű dolog, amivel elérhetjük, hogy vásárló legyen az érdeklődőből.

Fel kell készülni a gyorsolvasókra 

Ha sorra kellene vennünk azokat a dolgokat, amelyek megváltoztak az életünkben az internet megjelenése óta, elég nehéz dolgunk lenne. Épp ezért erre most nem is vállalkozunk, csupán egyet emelünk ki, mely az üzleti életben nagyon fontos szerepet kap: a megváltozott olvasási szokásokat. Szakértőnk segít, hogy mit kezdjünk vele!

Engedjük el, aki menni akar! 

Sok email marketinget folytató vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy milyen fontos a leiratkozások – és a leiratkozók - megfelelő kezelése. Pedig aki nem biztosítja ezt a lehetőséget a hírlevelében súlyos büntetésre számíthat.

Aranyszabályok értékesítési honlap kialakításánál 

Amennyiben az értékesítés a fő célunk a weboldallal, az első felvillanó képnek egyértelműen a látogató tudtára kell adnia, hogy jó helyen jár. Ez az oldal róla szól, és nem egy ismeretlen cégről, húzza alá Verdes János honlapszakértő, aki szerint ehhez célszerű a dizájnt az alábbiak szerint kialakítanunk.

Mennyit enged a feléből? 

Az alku az üzlet része, amíg egy szerződés megkötése során eljutunk a megállapodásig, a „ki mit ajánl fel, ki mit enged”, a folyamat természetes velejárója. Ha jól csináljuk, mindkét fél elégedetten távozhat. Szakértőnk segít!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.

Pénzszerzés

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat  

A lakáshitelek több mint harmada esetében a kölcsönösszeg meghaladta a vételár 70 százalékát.

Jogi kisokos

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája  

A hackerek ma már sokkal inkább üzleti szemlélettel bánnak bűncselekményből származó bevételeikkel.

Klímablog

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?  

Mi okozhatja a szokatlan hideget, és mit árul el mindez az évszakok hosszú távú változásairól?

Gazdaság

Fontos változást hozott a május – sok ingatlant érinthet

Fontos változást hozott a május – sok ingatlant érinthet 

2025. május 1-től minden jelentős magyarországi kereskedelmi bank elfogadja hitelcélként a legrosszabb, „I” energetikai besorolású lakóingatlanokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo