Van mit keresnie egy cégnek a YouTube-on

A YouTube-ban számos lehetőség rejlik cégek számára, ezeket egyre több piaci szereplő ismeri fel: már nemcsak a videós oldalon elhelyezett hirdetések száma nő, hanem a szponzorációs lehetőségekben is egyre többen látnak fantáziát.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Két típusú hirdetési lehetőség különböztethető meg: vannak a videós hirdetések és vannak a szponzorációs, termékelhelyezéssel kapcsolatos megállapodások. Hazánkban a videós hirdetések, vagyis a YouTube videók előtt és mellett megjelenő, általában átkattintható hirdetések aránya jelentősen nőtt. 2014-ben 144 százalékkal, és 2015-ben is hasonló arányú növekedésnek lehettünk tanúi. (Nem véletlenül tartják a közösségi oldalakat a kkv-k marketing-csodafegyverének: mint azt már korábban megírtuk, ezeken a felületeken ár–érték arányban a lehető legjobb a potenciális fogyasztók elérése, és itt akár egy kisbolt is dobbanthat nagyot a multikkal szemben.)

A videohirdetések mellett azonban egyre nagyobb teret hódítanak a szponzorációs együttműködések is, amelyek a platformon található népszerű tartalomgyártókat, más néven YouTubereket és az általuk megszólítható több tíz-, több százezres rajongóközösséget célozza meg. Ezeknek az együttműködéseknek a keretén belül egy vagy több videós egy adott cég, vállalat termékét, szolgáltatását mutatja be úgy, hogy az a nézők számára ne direkt reklámnak hasson, a videós profiljába és videójába természetes módon beleilleszkedjen, így egyfajta indirekt reklámként fejtse ki hatását.

Mindemellett pedig az elmúlt 4 évben kifejezetten a YouTube-ra specializálódott ügynökségek is létrejöttek világszerte, így hazánkban is. Az úgynevezett Multi Channel Networkök célja a YouTuberek minél szélesebb körben való megismertetése a nagyközönséggel, illetve cégeknek, márkáknak segíteni a munkáját a YouTube mint marketingkommunikációs csatorna kiaknázásában, és a két fél között lezajló szponzorációs együttműködések kialakításában és menedzselésében.

Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.
Hazánkban is egyre több együttműködésre kerül sor, a cégek számára pedig óriási lehetőséget kínálnak a videósok, hiszen jól szegmentálható piacról van szó, ahol hatékonyan lehet megszólítani a célközönségünket. Továbbá a YouTuberek véleményvezér státuszát kihasználva több nézőt lehet a vállalat weboldalának meglátogatására, termékének megvásárlására vagy ajánlására ösztönözni, hiszen a nézők számára egy YouTuber véleménye oly mértékben fontos, mint egy családtagé vagy közeli baráté. Mindezzel olyan egyedi, eredményes reklámot lehet készíteni, amely nemcsak eredményes, de költséghatékony is a cégek számára.

Az együttműködési módok számának szinte csak a képzeletünk szabhat határt: egy női videós ellátogathat egy fodrászatba, és saját vlog videójában mutathatja be azt, továbbá ismert techszakértő ismertetheti a legújabb mobiltelefont vagy egy gamer az új Lego modelleket, beauty vloggerek rendezhetnek be egy szobát vagy ajánlhatnak egy divatwebáruházat.

Példának okáért a Trendmaker webáruház két ismert YouTuberrel fogott össze a Star Network jóvoltából, és egy órát, illetve egy táskát mutattak be a nézőik számára a videókban, amely tartalmak összesen 45 ezres megtekintést értek el, így sok új potenciális vásárló tudott megismerkedni a Trendmakerrel.

Ez a kampány csak egy abból a számos együttműködésből, amelyek már hazánkban ez idáig megvalósultak.

Világszerte egyre nagyobb teret hódít magának az online videós tartalomfogyasztás, így egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül a YouTube felületét mint értékes online marketingkommunikációs eszközt. A piaci szakértők szerint a 2016-os év folyamán jelentősen bővül majd azon kkv-k és multinacionális cégek köre, amelyek rendszeresen alkalmazzák marketingjükben a YouTube felületét.

A szerző a Youtube-marketingtrendekről a III. Magyar Marketing Fesztiválon számol be, amit 2016. 01. 28-án rendeznek meg a Lurdy Konferencia-központban. További információk a rendezvényről itt találhatók.

Hernádi Gábor

Star Network

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo