Mindig lesznek olyan vásárlók, akik nem a legjobb terméket vagy márkát keresik, hanem a legjobb akciókat. Ők a tipikus akcióvadászok, akik sohasem hagyatkoznak a márkahűségre, miközben a legalacsonyabb árakat kutatják. Ha elárasztjuk az internetet a kuponkódjainkkal, hogy felkeltsük a vásárlók figyelmét, minden bizonnyal az ilyen vásárlóból lesz a legtöbb. Márpedig azok a vásárlók, akik csak akkor hajlandók vásárolni nálunk, mikor a profitunk nagy részéről vagy egészéről lemondunk, nem sokat érnek üzletünk jövője szempontjából. (A felmérések is ezt igazolják: tíz akcióból hat ráfizetéses a kiskereskedelemben!)
Pedig a kuponoknak elsősorban arra kell szolgálnia, hogy korábbi vásárlóinkat időről időre visszacsábítsuk boltunkba, anélkül, hogy ez a profitunkat jelentősen megnyirbálná. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan és kiknek csináljuk – figyelmeztet szakértő partnerünk, a Webshop Experts blogjának legfrissebb bejegyzése. Ezért mutatunk pár tippet, amelyek segítségével elkerülhetjük, hogy sokat bukjunk a kuponozáson.
Ne engedjük, hogy a vásárló elhagyja a kosarat
A legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, ha okot adunk arra, hogy a látogató elhagyja a kosarat/pénztárat. Könnyen előfordulhat, hogy a potenciális vásárló ilyenkor elkezd kuponkód után kutatni. Ha nem talál, fennáll annak a veszélye, hogy vissza se jön. Ha talál, a profitunk egy részével fizetünk érte. Ezt elkerülendő egyrészt változtassuk meg a mező nevét. Kupon vagy kuponkód helyett például használhatjuk a promóciós kód vagy egyedi kód elnevezést.
Emellett nem kell, hogy nagyon szem előtt legyen a mező, persze nem is szabad hármas betűmérettel valahova az oldal aljára rejtenünk. Fontos, hogyha valaki aktívan keresi, akkor könnyen megtalálja, azaz a felhasználói élmény ne csorbuljon.
Ne kínáljunk túl sokszor kuponokat
Ha túl sokszor nyújtunk különféle kuponokat és kedvezményeket, ez könnyen elbátortalaníthatja vevőinket attól, hogy teljes áron vásároljanak nálunk. Ilyenkor egész egyszerűen ahhoz szoktatjuk őket, hogy soha nem kell teljes árat fizetniük. Elég, ha kivárják a következő akciót, ami hamarosan minden bizonnyal úgyis bekövetkezik.
Ugyanis a kuponok nyújtásának van egy rejtett költsége, amiről sokan hajlamosak elfelejtkezni. Ezt olyankor fizetjük meg, mikor olyasvalaki váltja be a kupont, aki egyébként is vásárolt volna tőlünk. Ilyenkor egy 10 százalékos kedvezmény, lényegében 10 százalékos költséget jelent, még akkor is, ha így is marad nyereségünk a terméken. Ezért kezeljük ezt úgy, mint bármely más költséget, emellett akciózzunk kevesebbet, kevésbé kiszámítható módon.
Koncentráljunk a jó vásárlókra
Azok a vásárlók, akikre kuponokkal tettünk szert kevésbé lesznek hűségesek, mint más vásárlók. Lehet, hogy könnyebben szánják rá magukat az első vásárlásra, de a vásárlói élettartam jellemzően sokkal alacsonyabb a körükben, mivel az esetek többségében nem a márkánk, a termékünk, vagy a jó hírnevünk ösztönözte őket a vásárlásra, hanem a tény, hogy horogra akasztanak egy kedvezményt.
Sajnos a valószínűsége, hogy egy rossz vásárlóból jót csináljunk igen kicsi. Míg egy jó vásárlónak nem kell kupont nyújtanunk, hogy bennünket válaszon, így hát koncentráljunk elsődlegesen erre a vevőkörre.
Hozzunk létre saját kupon oldalt
Ha vannak kuponkódjaink, hozzunk létre nekik egy külön landoló oldalt. Lehetőleg csak ezen az oldalon legyenek elérhetőek a kódok, és helyezzünk el rajta vagy egy hírlevél feliratkozó mezőt, vagy egy linket, ami a feliratkozó oldalunkra vezet. Majd ígérjük meg a látogatónak, hogyha feliratkozik, akkor mindig értesülni fog az akciókról.
Mindig állítsunk be határidőt a kuponjainknak
Nincs annál rosszabb, mikor egy kupont még akkor is be lehet váltani, mikor a kampány már véget ért, és a kedvezmény elméletileg már nem él. Ezért mindig figyeljünk oda, hogy legyen határideje a kuponjainknak. Nem mellékesen a határidőt érdemes hangsúlyosan kommunikálnunk, hogy sürgősség érzetet generáljunk a vásárlókban.
További tippeket és hasznos praktikákat itt olvashat!