Piac & marketing cikkek

hirdetés

Az exportáló cégenek nagyobb az esélye a profitra

Az exportáló cégenek nagyobb az esélye a profitra

Az exportáló vállalatok a hazai piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket – derül ki a Regus globális felméréséből. Habár világszinten Kína a legvonzóbb régió a külföldön terjeszkedő vállalatok számára, Európa és Észak-Amerika továbbra is népszerű.
A védjegy tényleges használata nélkül elvész az oltalom

A védjegy tényleges használata nélkül elvész az oltalom

Háttérbe szorultak a nemzeti védjegyek a közösségi szintű bejelentésekkel szemben, az uniós piacon több fontos részletet is érdemes szem előtt tartani.
Megéri zöldbe vágni!

Megéri zöldbe vágni!

Elvileg sikerre számíthatnak azok a vállalkozások, amelyek a fenntarthatóra nyitott, egészséges életre érzékeny vevőket célozzák, mégis viszonylag kevesen használják ki ezt az üzleti lehetőséget.
A Twitteren nincs stratégia?

A Twitteren nincs stratégia?

Nem létezik általánosságban alkalmazható Twitter-stratégia a hírek terjesztésére, és a mikroblog-szolgáltatás felhasználásának hatékonysága is erősen eltérő lehet - erre a megállapításra jutott az Arizonai Egyetem kutatója, aki azt vizsgálta, vajon felgyorsítja-e az információk közzétételének és szétterítésének folyamatát az ismeretségi hálózat igénybevétele.
Ügynökségek figyelem! Kommunikációs tendereket írt ki a GVH és az NFÜ

Ügynökségek figyelem! Kommunikációs tendereket írt ki a GVH és az NFÜ

Kommunikációs tendereket írt ki a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, valamint a Gazdasági Versenyhivatal is, a pályázatokat február 11-éig, illetve 20-ig kell benyújtani.
hirdetés
Marketing: piaci alapokon nyugszik a szakképzés

Marketing: piaci alapokon nyugszik a szakképzés

Az államilag támogatott képzés megszüntetése ellenére is népszerű a kereskedelem és marketing szak. Mivel nincs állami támogatás, így a képzés teljesen piaci alapú.
11 tipp, hogy sikeres legyen a céges weboldalunk

11 tipp, hogy sikeres legyen a céges weboldalunk

Héjj Szilárd MarketingArc szerint, ha az alábbi tippekre ügyelünk weboldalunk elkészítésekor, akkor már szinte félúton járunk a sikeres online kommunikáció felé! A másik fele pedig az, hogy az adott oldalt ismertté kell tenni! Ebben segít a jó, hatékony online marketing!
A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k

A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k

Elsősorban új piacokra vadásznak a hazai kis- és középvállalkozások - derül ki a Marketing112 és a Marketingesek Lapja legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül 2100 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2012-es évi marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.
Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk

Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk

Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat. A fogyasztók egyre nagyobb része előzetesen tájékozódik íz árakról az interneten, az okostelefonok terjedésével ez a trend csak erősödhet.
Export: belelkesedtek a kkv-k

Export: belelkesedtek a kkv-k

A múlt évhez képest nagyot nőtt a külpiacok iránti érdeklődés a magyar kkv-szektorban - derül ki az Export Kooperáció kis- és középvállalkozások körében végzett nem reprezentatív felméréséből. 2011-ben a magyar vállalkozások jellemzően nem érezték magukban a potenciált az exportpiacra lépéshez, míg az idén ősszel már a megkérdezett cégek 50 százaléka deklaráltan tervez a külpiaci nyitással, vagy már korábban is volt export tevékenysége.
hirdetés

Piacbővítésért irány a napfényes Brazília!

A robbanásszerűen növekvő belső fogyasztás miatt jövőre várhatóan 4 százalékkal bővülő brazil piac komoly üzleti lehetőségeket kínál a hazai exportőröknek, állítja egy piaci elemzés, amely szerint a stagnáló eurózóna és a visszafogottan növekvő észak-amerikai gazdaságok fejlődési potenciálja várhatóan a következő években is elmarad a dél-amerikai országétól.

Tanulmányút fiatal gazdáknak

A Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége - AGRYA együttműködve a Szlovákiai Fiatal Gazdák Szövetségével (ASYF) szakmai tanulmányút-sorozatot szervez szlovákiai és magyar fiatal gazdáknak 2013 januárjában és februárjában.

Újvidéken is segítségre találnak a magyar kkv-k

A Kárpát Régió Üzleti Hálózat mától fogva Újvidéken is segítséget nyújt a magyar vállalkozóknak üzleti sikereik elérésében. A Kárpát-medencében tevékenykedő irodák száma az újvidéki iroda megnyitásával hétre bővült.

Vállalkozások: irány kelet!

Keleti irányban érdemes nézelődniük a fejlődő exportpiacokat megcélzó magyar vállalkozásoknak, ugyanis az eurózóna és a tőle függő kelet-európai uniós gazdaságok még évekig gyengélkedhetnek az adósságválság következményei.Az Atradius Economic Outlook prognózisa szerint 0,3%-os hazai csökkenéssel szemben számottevő gazdasági növekedésre lehet számítani többek között Törökországban, Oroszországban és Ukrajnában.

Mitől vonzó egy munkahely?

Idén is útjára indul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás. A szervezők azt vizsgálják, milyen az egyes vállalatok munkaerőpiaci megítélése, különösen a számukra fontos célcsoportok körében.

Munkás, de megéri küzdeni a Nagydíjért

Az összetett és szigorú pályázati rendszerben öt fordulóból álló megmérettetésen kell megfelelniük a pályázóknak. A legfontosabb kritériumok a minőség és a piac. Több mint 100 pályázat került idén a főzsűri elé, és végül 58 termék nyerte el a Magyar Termék Nagydíj minősítést.

Az exporthoz két dolog kell: idő és pénz

A nemzetközi terjeszkedés a bukás veszélyét is magában hordja, amennyiben tudás, jól átgondolt stratégia és pénzügyi források nélkül fog bele a vállalkozás. Jó hír, hogy egyre több kedvezményes konstrukció segíti az exportőröket, és a kockázati tőketársaságok is nyitottak a finanszírozásra, persze feltételekkel.

Életmódváltás a kommunikációban

Ahogy hajszolt, stresszes életünkben sokszor szinte luxusnak számít az egészséges életmódnak időt és energiát szentelni, így tűnik a kkv-k működésben „luxusnak” az ügyfelekkel és a munkatársakkal való kommunikáció minőségének tudatos fejlesztése, az erre szánt pénz és figyelem -, annak ellenére, hogy ennek a hanyagságnak hosszútávú, akár végzetes hatása feltehetőleg mindenki előtt nyilvánvaló.

Nem kell a Facebook mellett ülni, időzíthet is

Akkor is folyamatosan születhetnek az új posztok a Facebookon, hogy ha éppen tárgyalunk, megbeszélésen vagyunk, vagy egyszerűen csak nem vagyunk online: hogyan lehetséges ez? Időzített posztolással.

Így kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad a weben!

Szakértőnk, Farkas Erika összeszedte a marketing szövegírás kihagyhatatlan hozzávalóit, vagyis azokat a dolgokat, amelyek hiányoznak a legtöbb webszövegből. Pedig ezek bírják vásárlásra a látogatókat.

Hogyan pozíconáljuk cégünket a piacon?

Tudnunk kell, hogy mi az a versenyelőny, ami miatt a reménybeli vevőink minket választanának versenytársainkkal szemben. Kkv-ként az árelőnnyel próbálkozni reménytelen, hiszen a nagyok úgyis jobb esélyekkel indulnak ebben a számban. Nem feltétlenül kell „feltalálni a spanyolviaszt”, vagyis teljesen mást kínálni, mint a versenytársak, ha megfelelően pozícionáltuk a céget, kiemelkedünk a mezőnyből. Tanácsaink alapján bármely cég megtalálhatja, hogy mi az, ami kiemeli őt a mezőnyből.

Itt a nagy lehetőség, de sok a buktató

Ha csak az itthoni piacok szűkülése kényszeríti ki a külpiaci terjeszkedést, veszélyes vizekre tévedhet a kisvállalkozás. A sikerhez egyéni ambíciók kellenek. Íme a sikeres külpiacra lépés 6 pontja.

Menő üzlet a kuponozás

Akár az eredeti ár töredékéért is élvezheti a fogyasztó a választott szolgáltatást, míg a cég olyan réteget is meg tud szólítani, amelyet más eszközökkel nem érne el – ezért töretlen Magyarországon a kuponozás népszerűsége. Ráadásul az online vásárlók részaránya még viszonylag kicsi hazánkban, így még bőven van növekedési potenciál a piacon.

Csak most, csak önöknek!

Három napra nyitni egy boltot? Igen, van értelme. Elmondjuk, miért.

Nagy érdeklődés övezte a Piac&Profit Klub indulását

Rendkívül nagy érdeklődést váltott ki a Piac és Profit Klub első klubtalálkozója. Majd 70 üzletember, komoly vállalkozások vezetői találkoztak egymással, s profi koreográfia szerint személyesen mutatták be vállalkozásukat, tevékenységeiket, konkrét projektjeiket.

Találj újat, tartsd meg a régit! Vevőszerző tippek

Válság ide vagy oda, a cégeknek újabb és újabb ügyfelekre van szükségük. Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni.

Dél-amerikai kapcsolat cégeknek

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara – mint a Duna menti Kereskedelmi Kamarák Szövetségének (DCCA) gesztorszervezete – 2012 októberében latin-amerikai üzletember-találkozót szervez Budapesten, melynek célja, hogy Latin-Amerika és a Duna Régió kereskedelmi kamaráit és azok tagvállalatait kapcsolatba hozza egymással.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
hirdetés
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

hirdetés

Költségkímélés

Figyelmeztet az MNB: több ezer forint különbség van a számlacsomagoknál

Figyelmeztet az MNB: több ezer forint különbség van a számlacsomagoknál

Jelentős különbségek vannak a bankok és számlacsomagok között, és a fizetett díjakon évente akár több ezer forintot is meg lehet takarítani.

Jogi kisokos

Komoly jogi kérdést vet fel a mesterséges intelligencia terjedése

Komoly jogi kérdést vet fel a mesterséges intelligencia terjedése

Kit tekintünk a művek megalkotójának, az MI által létrehozott művekhez fűződnek-e szerzői jogok, és ha igen, azok kiket illetnek?

Cégblog

Bekeményít a Volánbusz: emelik a pótdíjakat

Bekeményít a Volánbusz: emelik a pótdíjakat

Áprilistól. A 30 napon túl fizetett, eddig 12 ezeres pótdíj 50 ezer forintra nő. 

Klímablog

Naperőmű épült Szegednél

Naperőmű épült Szegednél

Az MVM Zöld Generáció Kft. 9,4 milliárd forintos beruházással 23,97 megawatt csúcs kapacitású naperőművet épített uniós támogatással Szeged határában.

Gazdaság

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo