A hírlevél lehetővé teszi, hogy egyszerre értesítse ügyfeleit a változásokról, eseményekről, és ezt barátságos, nem tolakodó formában tegye. A címzettek úgy érezhetik, hogy valamivel gazdagodtak az email elolvasása után. A hírlevelek tökéletesen alkalmasak arra, hogy érdeklődőit hasznos tippekkel, tanácsokkal, információkkal lássa el. Jól felépített hírlevél stratégiával könnyen fenntarthatja érdeklődői figyelmét.
Csak semmi SPAM
Ahhoz, hogy hírleveleket küldhessen, a címzettek előzetes és egyértelmű beleegyezése szükséges. Minden tömegesen és kéretlenül kiküldött email spamnek minősül, csakúgy, mint a vásárolt listára küldött tömeges, reklámcélú levelek. A spammelés komoly büntetést von maga után. (Spam kisokos sorozatunkban minden fontos információt megtalál ezzel kapcsolatban!)
Készítsen testre szabott kampányokat
Hírlevelek küldésekor gyakori probléma az, hogy a címzettek nem olyan leveleket kapnak, ami őket ténylegesen érdekli vagy két, egymásnak ellentmondó tartalmat/ajánlatot kapnak. Ennek az az oka, hogy nincsenek megfelelő információk az érdeklődőkről, vagy az egyik értékesítő/marketinges nem tudja, hogy mit csinál a másik.
Egy vállalkozás életében alapvetően fontos, hogy az értékesítő és a marketinges csapat munkája össze legyen hangolva. Ahhoz, hogy össze lehessen fogni a csapatok munkáját és átlátható legyen, kinek mi a dolga, lényeges, hogy az adatokat egy rendszerben vezessék. Így a marketingesek minden információt látnak az ügyfelek korábbi vásárlásairól és azzal kapcsolatban, hogy az értékesítőknek mit sikerült megtudniuk egy adott érdeklődőről.
Ez természetesen fordítva is igaz, mivel így az értékesítők is pontosan látják, hogy a marketinges kollégák éppen milyen hírlevelekkel célozzák meg a feliratkozókat.
Küldjön hírleveleket célzottan
Szűrőkkel néhány kattintással összeállíthat tetszőleges célcsoportokat a CRM rendszerben megtalálható információk alapján. Így csak az adott kritériumnak megfelelő érdeklődők kapják meg az időzített hírlevelet. Ha tesztelni szeretné, hogy egy email két, részben eltérő változata (pl. eltérő tárgy) közül melyik teljesít jobban, indítson A/B tesztet. A rendszer automatikusan kiválasztja a jobban teljesítő változatot.
Nyerjen ki információkat a részletes statisztikákból
A hírlevelekkel kapcsolatban a CRM rendszerek egyik legfontosabb funkciója az, hogy részletes statisztikákat mutatnak a kiküldésekről. Összesítve, és kiküldésenkénti bontásban is. Látszik, hogy a címzettek milyen eszközökön és milyen operációs rendszert használva nyitják meg a kiküldött emaileket. Megnézheti, hogy a címzettek hány százaléka nyitott meg egy adott emailt, és hány százaléka kattintott az abban szereplő link(ek)re.
Az A/B tesztek eredményei is megjelennek elkülönítve, így pontos információt kap arról, hogyan érdemes érdeklődőivel kommunikálni.
Töltsön kevesebb időt az ismétlődő hírlevelekkel
Egy CRM rendszer akkor is segítséget nyújt, ha sokszor kell hasonló felépítésű hírleveleket kiküldenie. Hozzon létre sablonokat a rendszerben, amelyekről később elég csak egy másolatot készítenie, és rögtön szerkesztheti az adott tartalomnak megfelelően. Változók beillesztésével pedig névre szóló emaileket küldhet érdekődőinek. Ezzel nem csak magának takarít meg időt, de érdeklődője is értékelni fogja a személyes megszólítást.
Leskó Norbert vezérigazgató MiniCRM Zrt.