Napjainkban az egyik legbefolyásosabb marketing eszköz a Facebook. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma már olyan pontos és aprólékos célzási lehetőségeket ad, hogy szinte személyre szabottan tudunk hirdetni a csatornán. És itt még nem állt meg a fejlesztés.
A kampányok során törekednünk kell rá, hogy több platformon érjük el az érdeklődőket - írja a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján Szombati Orsolya online marketing szakértő. Ehhez ad kiváló segítséget a Facebook azzal, hogy a már meglévő adatbázisainkat feltölthetjük a hirdetési fiókunkba. A feltöltött adatokból kikeresi a felhasználókat, hogy kit talál meg a saját rendszerében is. (Jellemzően a céges e-mail címeket nem fogja, hiszen a többségünk a profilját privát e-mail címmel regisztrálta.)
Az így megtalált felhasználókat máris legalább két csatornán tudjuk elérni: a Facebookon hirdetéssel és az e-mail címén vagy telefonon, attól függően, hogy milyen listából indult ki.
Sőt, akár személyre is szabhatjuk a Facebook hirdetéseket.
Milyen listák alkalmazhatóak a Facebook hirdetésekhez?
- telefonszám
- Facebook ID (ha korábban futtatott alkalmazást, és az regisztrálta az azonosítókat)
- mobil azonosító listák
Vagy egy .csv vagy egy .txt kiterjesztésű fájlra, amelyben 1 oszlopban szerepel az összes adat (csak az e-mail címek vagy telefonszámok például, név és más adatok nélkül). Erre azért van így szükség, mert a hirdetési fiókjába nem az eredeti adatokat tölti fel, hanem egy hash kódolással titkosított adatsort. Ezeket a titkosított adatokat hasonlítja össze a rendszer a felhasználók ugyancsak titkosított adataival. Ezzel őrizve meg az adatbiztonságot.
Mire használhatja a feltöltött adatokat a Facebook hirdetési rendszerében?
- a saját adatbázisából (telefonszám, e-mail cím, Facebook azonosító, vagy mobil azonosító alapján) megkeresheti a felhasználókat a közösségi hálózaton (Custom Audience).
- a kikeresett felhasználókból listákat készíthet, amelyeket a hirdetések célzásához vethet be.
- kereshet hozzájuk hasonló (Lookalike Audience) embereket, akiket célozhat. Pl. a vásárlóihoz hasonló felhasználókat.
- a listákat kombinálhatja szűrőként a hirdetések célzásához (pl. ha a hírlevél feliratkozókat célozza meg egy új belépő termékkel, de azokat, akik már vásároltak Önnél ki szeretné zárni ebből)
- nem csak feltölteni, hanem készíteni is tudunk vele úgynevezett remarketing és retargeting listát azokból, akik jártak már egy adott oldalon (ezen listák épüléséhez viszont a mérő kódot a saját honlapunk forráskódjába is be kell építenünk)
Mikor érdemes használni az egyes listatípusokat?
- saját közösséget az értékesítési kampányokhoz, e-mailes vagy offline megerősítéssel
- hasonló célközösségeket leginkább az adatbázis építéshez érdemes használni, azaz csali termékek hirdetésével elérni, hogy feliratkozzanak az e-mail listájára
- remarketing vagy retargeting listaépítéssel pedig azokat az érdeklődőket tudja visszahúzni az értékesítési csatornába, akik konvertálás nélkül hagyják el a weboldalát