Piac & marketing cikkek

5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz
A cégek nem véletlenül készülnek hatalmas kampányokkal és akciókkal az ünnepi időszakra: a felmérések szerint ilyenkor a fogyasztói költések jelentősen nőnek: 16%-kal magasabb az átlagos vásárlások értéke, és fejenként mintegy 30 000 forintot költünk ajándékokra.

5 dolog, ami minden üzletnek segít
Dolgozzunk sokat és dübörög az üzlet és növekszik a vállalkozás, vallják sokan, és milyen igazuk van. De a sok munka önmagában nem elegendő a sikerhez. Következik néhány aprónak tűnő ötlet, amelyekkel növelhető az eladás. Nem nagy dolgok, de ügyesen használva sokat hozzátehetnek a jó üzlethez.

Hatékony, de utáljuk
A felhasználók egyöntetűen gyűlölik a popup reklámokat, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az online marketingeszköz igencsak hatékony – ha megfelelően van beállítva és jó ajánlatot talál benne a fogyasztó.

Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban
Pár hét múlva itt a karácsony, a legtöbb fogyasztó ilyenkor dönt arról, mivel lepi meg szeretteit. Ugyanakkor a döntésében nagy szerepet játszik, hogy mennyire bízik az adott termékben, vagy szolgáltatásban – derül ki a Groupama Biztosító felméréséből.

Milyen címszavakra figyelünk a vásárlásnál?
A magyar nők számára sokkal fontosabb az, hogy mi nincs egy kozmetikumban, mint az, hogy mi a fő összetevője – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen a termékeken szereplő tájékoztató feliratok, információk alapján döntenek legfőképpen a hazai fogyasztók, amikor kozmetikumot vásárolnak. A legösztönzőbben a termék „tisztaságáról”, illetve a hatékonyságáról szóló információk hatnak a vásárlási szándékra, de a kozmetikumok környezet- és állatbarát mivoltára utaló védjegyek is sokakat buzdítanak arra, hogy az adott terméket betegyék a kosarukba.

9 fontos újdonság a Facebook hirdetésekben
A Facebook hirdetési rendszerébe olyan sok újdonság került az elmúlt időszakban, hogy szinte követni is lehetetlen. Lévai Richárd, online marketing szakértő összegyűjtött néhányat a legfontosabbak közül.

Last minute tippek a Fekete Péntekre
November 27-e péntek az a nap, melyet a neten vásárlók hónapok óta várnak. Tavaly több, nagyobb internetes áruház rendszere összeomlott – köszönhetően a hihetetlen kedvezményeknek – a rengeteg vásárló rohamától. Erre az időpontra időzíti a legtöbb online kereskedő kiemelkedő akcióját. Ha Ön nem tervezett előre eddig, most adunk néhány tippet, hogyan fogjon gyors és hatékony kommunikációba.

Mit csinál a PR-os?
A marketing és PR gyakran összekeveredik a fejekben, ahogy sajnos sokan azt is gondolják, a PR-osok feladata, hogy hivatalból hazudozzanak. Lakatos Zsófia a Magyar PR Szövetség elnöke segített eloszlatni a félreértéseket a Marketing Szövetség konferenciáján.

Már a hűség is racionális döntés
Változtak a fogyasztási szokások, a cégeknek egészen más versenyhelyzetben, sokkal tudatosabb fogyasztókra kell hatást gyakorolniuk. A hűség az egyetlen remény.

Egyre jobban ügyel a cégek igényeire a Facebook
Most már nem fog gondot jelenteni, ha több telephelyünket is szeretnénk megjeleníteni a Facebook-on, sőt automatikusan hirdethetjük is őket. A legnagyobb közösségi oldal új funkciókkal kényezteti a vállalkozásokat. Lévai Richárd Facebook-szakértő segítségével bemutatunk hármat ezek közül.
Így fognak visszatérni a vásárlók
A remarketing elképesztő erőt adhat egy webáruház népszerűsítéséhez. Nemcsak azért, mert újra kapcsolatba léphetünk a korábbi látogatókkal, hanem azért is, mert pontosan azt tudjuk számukra kínálni, ami igazán érdekli őket. Mutatunk most öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.
Nem kell mindig eladni az eladáshoz
Egy ingyenes cégjegyzék önmagában semmit sem ér, ha nem használja ki okosan az ember az üzleti partnerkeresésben! Szakértőnk 5 tippje következik, hogyan hatékonnyá tegyük azokat az alkalmakat is, amikor nem direktben értékesítünk.
Nem biztos, hogy jó ötlet Moszkva felé kacsingatni
Közel 30%-os zuhanás után a globális pénzügyi válság közepén tapasztalt 2009-es szint alá esett az Oroszországba irányuló 2015 első félévi magyar export értéke, elsősorban az európai uniós embargós intézkedések és a gyenge rubel eredményeképpen - állítja az Atradius Hitelbiztosító. A tavaly és idén is gyengélkedő orosz gazdaság 2016-ban magához térhet, azonban a hatalmas lehetőségekkel kecsegtető orosz piac „békeidőben” is nehéz falat lehet a magyar cégeknek.
Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.
Már most készülni kell a karácsonyi szezonra
A karácsonyi szezon az egyik legfontosabb időszak sok vállalkozás életében, sok kereskedelemmel foglalkozó cég ilyenkor éves forgalma harmadát termeli meg, ezért nem mindegy, hogyan készülnek a vásárlók rohamára. Mire ügyeljünk, mire hajtsunk rá a marketingben? A szakértő válaszol.
Csúnya buktatói vannak az online kuponoknak
Egyre több webáruház használ online kuponokat vagy kedvezménykódokat hűséges vásárlói megtartása vagy új ügyfelek szerzése érdekében. De milyen szabályok vonatkoznak ezekre a kuponokra, mik lehetnek a buktatók? A Sár és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalójából kiderül.
Ne csak tippeljük, hogy elégedettek-e az ügyfelek!
Egyszerűbb annak újra eladni valamit, aki már egyszer vásárolt Öntől. A vevők pedig általában akkor válnak visszatérő vevőkké, ha elégedettek a termékünkkel, szolgáltatásunkkal és a kiszolgálással is. Így hát a kérdés a következő: hogyan lehet mérni mennyire elégedettek a vevők?
Az orrunknál fogva vezetnek minket?
Tudta, hogy az információk 3,5 százalékát szerezzük be szaglás útján? És hogy az érzelmek 75 százaléka illatokra vezethető vissza? Hasson illatokkal!
Már nem az új vevőkre hajtanak a vállalatok
Új korszakba lépett a vállalatok marketingaktivitása: a hangsúly az ügyfélszerzés felől az ügyfélmegtartás, az ügyfélközpontú szemlélet, a márka jó hírnevének terjesztése felé, a hagyományostól a digitálisra tolódik – derül ki az IBM és a CMO Club közös felméréséből. A mérhetőség jót tesz a költségkeretek alakulásának, a hagyományos eszközök pedig már csak hajszállal vezetnek a költési rangsorban.
Azokat kell felkutatni, akik nem keresnek állást
Egyre több cég küzd avval, hogy a meghirdetett, gyakran kulcsfontosságú pozíciókat betöltse és megtalálja az adott állásra a megfelelő szakembert. A legjobb jelöltekért folytatott versenyben felértékelődik, hogy ki tudja elérni azokat, akik egyébként maguktól nem keresnének állást.
Kupon veszteség nélkül? Nem lehetetlen
Sok webáruház használja a kuponokat arra, hogy különféle kedvezményeket nyújtson a látogatóknak, így ösztönözve őket a vásárlásra. A kuponok remek vásárlásösztönzők, ugyanakkor, ha nem jól használjuk őket, akkor súlyos károkat okozhatunk velük. De ezeket el is kerülhetjük, a Webshop Experts szakértőjének segítségével megmutatjuk, hogyan!
Már a PR sem a régi
Őrült gyors változás megy végbe a kommunikáció minden területén. A vállalkozások ezernyi lehetőség közül választhatnak, ha láthatóvá szeretnének válni, vagy fent szeretnék tartani kemény munkával elért láthatóságukat. Az elmúlt tíz évben teljes ráncfelvarráson esett át a PR területe is. Merre induljunk, hogy ne vesszünk el az erdőben? Ebben segít nekünk Freund Judit PR-szakértő.
Márkaépítés? Az már a múlt
A klasszikus termékelőnyök helyett jó ideje tudjuk már, hogy a sikeres marketinghez a fogyasztói igényekre kell választ adni, érzelmeket és elköteleződést generálni. A márkaépítés legmodernebb szintje pedig a márkaaktiváció.
Hogyan írjunk olyan e-mailt, amit meg is nyitnak?
Gondosan átgondolta az email minden részletét, kigondolta a lehető legjobb tárgyat is. Meghatározta a célcsoportot is. Megkönnyebbülve rákattint az Elküld gombra. Ismerősen hangzik a helyzet, igaz? Mi van akkor, ha a kiküldés után megnézi a statisztikákat – már ha van erre rendszere – és azt látja, hogy nem nyitották meg annyian az e-mailt, mint remélte és az átkattintási arányok sem kielégítőek? Hogyan küldhet olyan e-mailt, amelyet megnyitnak és elolvasnak címzettjei?
Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet
Aki nem készíti fel megfelelően a webáruházát az ünnepi rohamra, az komoly bevételtől eshet el. A Webshop Experts szakértőinek segítségével most összeszedtünk három fontos tanácsot amivel Ön is meglovagolhatja az ünnepi vásárlási lázat.
Sok újdonságot jelentett be a Facebook
Számos változás jön a Facebook kezelési felületén és a hirdetési rendszerben. Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb újdonságokat.
A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll
A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!
Kire bízzuk a céges Facebook oldalt?
A közösségi média jelenlét fontosságát már belátja a legtöbb kisvállalkozás, ahogy azt is egyre többen felmérik, hogy a sikeres jelenléthez jobb lesz szakember segítségét kérni. De hogy találjuk meg a számunkra megfelelőt?
Ideje elkezdeni gyúrni a karácsonyra
Sokan meglepődtek a híren, hogy Angliában augusztus 4-én megnyílt az idei első karácsonyi vásár. Pedig a kereskedőknek időben fel kell készülniük az év egyik legfontosabb időszakára. Vajon a magyar cégek tudják ezt? Erre a kérdésre kereste a választ az RG Stúdió friss kutatása.
Pénzelné ön is a focistákat?
Miért érdemes egy kisvállalkozásnak a szponzoráció felé nyitni? Milyen buktatókkal találkozunk, illetve ezeket hogyan kerülhetjük el? Ennek próbáltunk utánajárni.
A legjobb reklám: család és rokonok
Sokkal több magyar fogyasztó bízik a reklámokban az európai átlagnál, de még mindig a barátok ajánlása az elsődleges szempont a vásárlási döntések során. Az új kommunikációs csatornákkal szemben bizalmatlanok vagyunk, de a hagyományos médiumok reklámjaiban bíznak is, hatásukra lépnek is a magyarok - derül ki a Nielsen felméréséből.
Negatív komment? Így reagáljunk rá!
Amíg régen legfeljebb szájról-szájra járt, ha valaki kritizálta a cégünket vagy panaszt tett, most az internetnek hála, néhány percen belül több száz vagy ezer emberhez is eljuthat. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan reagálunk ezekre.Szakértőnk segít!
Mire jó az e-mail lista a Facebook hirdetésnél?
A kampányok során törekednünk kell rá, hogy több platformon érjük el az érdeklődőket. Ehhez ad kiváló segítséget a Facebook azzal, hogy a már meglévő adatbázisainkat feltölthetjük a hirdetési fiókunkba.
Van élet az onlineon túl - megmutatjuk, hol
Lassan annyira népszerű lesz a digitális világ, hogy a ló túloldalára esünk és azt hisszük, a valamire való hirdetés csak online lehet. Pedig a fizikai világ bőven tartogat még lehetőségeket a kkv-knak is.
Ész nélkül hirdetni a Facebook-on is csak pénzkidobás
Sokan tapasztalták már azt a jelenséget, hogy az első hirdetések elindítása után, hosszú távon csökken a céges profiljuk látogatóinak aktivitása, mivel ahogy abbahagyják a hirdetést, a posztok elérése a töredékére csökken. Szakértőnk ennek a jelenségnek ered a nyomába.
Könnyen adjuk a hűséget
Ajándékokkal és kedvezményekkel csábíthatjuk magunkhoz a vásárlókat. A törődés meghozza gyümölcsét és újabb vásárlásokat generálhat. A tapasztalatok szerint a vevők már az egészen kicsiny gesztusokat is értékelik.
Tényleg többet ér a kép a szónál
Egy jó képpel az első pillanatban megnyerhetjük a vevők jóindulatát. A rossz kép viszont önmagában elég lehet ahhoz, hogy elveszítsünk egy jövőbeni vásárlót. Mert egy kép tényleg többet ér sok szónál. De mitől jó? Szakértő segít!
Az okos vásárló kihívást jelent a kereskedőnek
Mindinkább alapos kutatás előzi meg a vásárlásokat, főleg az interneten kutakodó „okos vásárlók” jelentenek egyre nagyobb kihívást a kereskedőknek, mert egyre nehezebbé válik megtartani az ügyfeleket – derül ki a Mastercard kutatásából.
Így költsünk okosan a közösségi oldalakon
Mára megkerülhetetlen hirdetési felület a közösségi média. Fontos viszont, hogy gondosan felépített stratégiánk legyen, különben csak elfolyik a pénz.
Tényleg kitalálhatjuk a vevők gondolatát
A sikeres eladás feltétele, hogy olyasmit kínáljunk a potenciális vevőknek, amit tényleg akarnak. De honnan tudjuk, hogy mit akarnak? Szakértőnk segít!
Nem halt meg, csak átalakul
A Facebookot is szokás temetni, pedig a legnagyobb közösségi oldal él és virul. Hasonló a helyzet az email marketing kampányokkal is. Hiába ugyanis a chat appok tömege, az embereket még mindig eredményesen el lehet érni e-mailben - ha tudjuk, hogy csináljuk.
Most a nyugdíjasokra hajtanak a Balatonnál
Tavaszi és őszi programok szervezésével próbálja kitolni a balatoni szezont a Balatoni Regionális TDM Szövetség. Hávris Klaudia, a szervezet irodavezetője szerint a szálláshelyek és az éttermek szeptember 1-jén közel 70 százaléka bezár, holott bőven kínálna még lehetőséget a vendégcsalogatásra a magyar tenger ősz végéig.
Egye élesebb a harc a digitális vásárlókért
2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A webáruházak között egyre élesebb a verseny a vásárlókért, így minden online marketingeszközt bevetnek. A vasárnapi zárvatartás jól jött a webshopoknak.
Céges profil: minek nevezzelek?
Érdekes megnevezéseket lehet találni a céges profilok között: úgy tűnik, a cégek döntéshozói szerint akkor jó egy Facebook oldal neve, ha pontosan leköveti a céges struktúrát. Pedig nem – figyelmeztet a szakértő.
Ne féljünk a kuponoktól!
A közösségi vásárlás – korábbi népszerű nevén a kuponos vásárlás – a magyar vevőket is meghódította az elmúlt években. A cégek egy része viszont fél tőle, hiszen a hírek szerint akár „fel is hígíthatja” a vásárlóközönséget a kuponozás. Pedig, ha tudjuk mire jó, hasznos platform lehet, különösen a kkv-k számára.
Kríziskommunikáció: hogyan őrizzük meg a hírnevünket?
Egy vállalkozás életében szinte kikerülhetetlen, hogy időnként egy-egy megsértődött, elégedetlen ügyfél, vagy akár egy ellenlábas kirobbantson egy ügyet a cégünk ellen, amit sokszor a sajtó is felkap. Ezek a szituációk nem csak presztízsveszteséggel járnak, hanem komoly üzleti visszaeséssel is párosulhatnak, ezért fontos, hogyan viselkedünk egy ilyen a helyzetben. Ehhez ad tanácsokat a marketing szakértő.
App nélkül esélye sincs egy étteremnek?
Nem létezik az az üzlet, amelynek nincs saját mobil applikációja. Erős kijelentésnek tűnhet elsőre, de a mutatók egyre inkább ezt az állítást igazolják, legyen szó világviszonylatról, vagy akár hazai piaci trendekről. Egyszerűen elengedhetetlen, hogy egy cégvezető tisztában legyen a felhasználói elvárásokkal. Régebben a csapból is az folyt, hogy „ha nem rendelkezik saját weboldallal, nem is létezik”, immár ez az örök érvényű kijelentés kiterjedt a mobil alkalmazásokra is.
Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért
A LinkedIn az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetünk a tömegből.