VR, big data, mobil – technika nélkül már nincs marketing?

A technológia ma az üzleti élet minden területére komoly hatással van, nem kivétel ez alól a marketing sem. Lássunk néhány fontos trendet, ami utat mutathat, hogy is tervezzünk jövőre!

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fókuszban a mobilhirdetések

Az elmúlt két évben a mobil használata meghaladta a hagyományos asztali vagy hordozható számítógépek használatát. Az emberek ma már mindent szeretnének a mobiljuk, a tabletjük segítségével is intézni: olvasás, banki ügyintézés, vásárlás, játék... Ennek eredményeként 2017-ben a Reuters szerint a világon először, a mobilos hirdetési kiadások várhatóan meghaladják a hagyományos hirdetési kiadásokat. Ahhoz, hogy elérjük az ügyfeleket, ott, ahol vannak, a legokosabb, ha kisvállalkozás tulajdonosaként a jövőben a mobilon is elérhető reklámozásra összpontosítunk.

A vállalakozások nagy részénél minden forintnak van helye. Vajon érdemes-e mégis befektetnünk a mobilmarketingbe, a fejlesztésekbe? Lássuk a lehetséges forgatókönyveket!

Kép: Fotolia

Egyes szakemberek szerint a tömeges SMS-küldés mint marketingeszköz sokkal nagyobb szerepet fog kapni a jövőben, hiszen az SMS-küldés és -fogadás a mobiltelefon- és okostelefon-rendszereknek továbbra is szerves részét képezi. Vagyis nem kell leírni ezt a már ismert módszert sem! Az innováció azonban száguld ezen a területen, áttörő újítás lehet a magyar piacon is az USA-ban és Németországban már működő új típusú, mobilon ki-be kapcsolható helyfüggő szolgáltatás, az un. LTE Proximity, más néven LTE Radar, melynek globális elterjedése várható, új távlatokat nyitva a lokális targetálásnak a Direk Marketing Szövetség korábbi prognózisa szerint.

A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
A sikeres marketinghez olyan tervet kell kidolgozni, mely egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket. Ilyenkor a marketing és a design kéz a kézben járnak. Szakértőnk tanácsait itt találja.
Összhang minden fronton

A vállalatok számos platformon utolérik ügyfeleiket: weboldal, keresők, social média, a videohirdetések, blogok ... a lista hosszú és színes. A lényeg, hogy mindegyik csatornán összhangban legyen a küldött üzenet, a márkaépítés azonos szálon fusson. Ha egy ügyfél ránéz egy cég honlapjára, majd átkattint a Facebook-oldalára, legyen azonos a megjelenés és az üzenet a különféle platformokon. Azok a cégek, amelyek nem elég következetesek, a fogyasztóik megtévesztését kockáztatják, vagy legalábbis annak érzetét keltik. Minden egyes találkozási pont számít az üzletben álló eladóktól a blogbejegyzésekig!

Kiterjesztett és virtuális valóság

A virtuális valóság sokáig kizárólag a játékiparban tevékenykedők számára volt izgalmas téma, de idén a Pokémon Go hihetetlen népszerűségével megtörtént az áttörés, és a vállalkozásoknak érdemes elkezdeniük foglalkozni azzal, hogy megtalálják a módját, hogyan kapcsolódjanak az új trendhez. (A Nintendo játéka például sok kkv-nak is hozhat hasznot.) A virtuális valóság pedig egyre inkább a fiatalok életének része lesz, ahogy olcsóbbá válnak az eszközök. A kiterjesztett valóság egyedi lehetőségeket kínálhat, hogy emlékezetes élményeket nyújtsunk a fogyasztóknak a márkánkról, mondjuk a gamification révén.

Adatok, adatok, adatok

A big data különösen fontos a mai üzleti világban, ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Az adatok szinte ömlenek ránk, a megszerzésükkel nem lesz sok gond. A siker titka a megfelelő felhasználás, ami állandó ajtót nyit számunkra a fogyasztók életébe és elméjébe. Elemezzünk hatékonyan, és tudjunk meg minél többet a potenciális fogyasztóinkról. Az információ pénzt hoz, hiszen segít megérteni, hogy mit akar, mire van szüksége az ügyfélnek. Adat, adat, adat, minél több, annál nagyobb az adu ász a kezünkben. A digitális korban, ahol egyre erősebb a verseny, apró részletek nagy különbséget eredményezhetnek. Egy ilyen környezetben az adatokból kinyert megfelelő információ által támogatott magatartásváltozás jelentheti a különbséget a fennmaradás vagy a bukás között.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség előrejelzése szerint egyre több kisvállalat jelenik meg a hirdetők között, akik bizalmat szavaznak az adatvezérelt marketingeszközöknek – ezen belül is elsősorban az e-mail marketing megoldások után érdeklődnek. A szakemberek szerint a piacot negatívan befolyásoló tényezők a növekvő árverseny, valamint a szigorodó adatvédelmi gyakorlat lesznek.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo