VR, big data, mobil – technika nélkül már nincs marketing?

A technológia ma az üzleti élet minden területére komoly hatással van, nem kivétel ez alól a marketing sem. Lássunk néhány fontos trendet, ami utat mutathat, hogy is tervezzünk jövőre!

Fókuszban a mobilhirdetések

Az elmúlt két évben a mobil használata meghaladta a hagyományos asztali vagy hordozható számítógépek használatát. Az emberek ma már mindent szeretnének a mobiljuk, a tabletjük segítségével is intézni: olvasás, banki ügyintézés, vásárlás, játék... Ennek eredményeként 2017-ben a Reuters szerint a világon először, a mobilos hirdetési kiadások várhatóan meghaladják a hagyományos hirdetési kiadásokat. Ahhoz, hogy elérjük az ügyfeleket, ott, ahol vannak, a legokosabb, ha kisvállalkozás tulajdonosaként a jövőben a mobilon is elérhető reklámozásra összpontosítunk.

A vállalakozások nagy részénél minden forintnak van helye. Vajon érdemes-e mégis befektetnünk a mobilmarketingbe, a fejlesztésekbe? Lássuk a lehetséges forgatókönyveket!

Kép: Fotolia

Egyes szakemberek szerint a tömeges SMS-küldés mint marketingeszköz sokkal nagyobb szerepet fog kapni a jövőben, hiszen az SMS-küldés és -fogadás a mobiltelefon- és okostelefon-rendszereknek továbbra is szerves részét képezi. Vagyis nem kell leírni ezt a már ismert módszert sem! Az innováció azonban száguld ezen a területen, áttörő újítás lehet a magyar piacon is az USA-ban és Németországban már működő új típusú, mobilon ki-be kapcsolható helyfüggő szolgáltatás, az un. LTE Proximity, más néven LTE Radar, melynek globális elterjedése várható, új távlatokat nyitva a lokális targetálásnak a Direk Marketing Szövetség korábbi prognózisa szerint.

A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
A sikeres marketinghez olyan tervet kell kidolgozni, mely egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket. Ilyenkor a marketing és a design kéz a kézben járnak. Szakértőnk tanácsait itt találja.
Összhang minden fronton

A vállalatok számos platformon utolérik ügyfeleiket: weboldal, keresők, social média, a videohirdetések, blogok ... a lista hosszú és színes. A lényeg, hogy mindegyik csatornán összhangban legyen a küldött üzenet, a márkaépítés azonos szálon fusson. Ha egy ügyfél ránéz egy cég honlapjára, majd átkattint a Facebook-oldalára, legyen azonos a megjelenés és az üzenet a különféle platformokon. Azok a cégek, amelyek nem elég következetesek, a fogyasztóik megtévesztését kockáztatják, vagy legalábbis annak érzetét keltik. Minden egyes találkozási pont számít az üzletben álló eladóktól a blogbejegyzésekig!

Kiterjesztett és virtuális valóság

A virtuális valóság sokáig kizárólag a játékiparban tevékenykedők számára volt izgalmas téma, de idén a Pokémon Go hihetetlen népszerűségével megtörtént az áttörés, és a vállalkozásoknak érdemes elkezdeniük foglalkozni azzal, hogy megtalálják a módját, hogyan kapcsolódjanak az új trendhez. (A Nintendo játéka például sok kkv-nak is hozhat hasznot.) A virtuális valóság pedig egyre inkább a fiatalok életének része lesz, ahogy olcsóbbá válnak az eszközök. A kiterjesztett valóság egyedi lehetőségeket kínálhat, hogy emlékezetes élményeket nyújtsunk a fogyasztóknak a márkánkról, mondjuk a gamification révén.

Adatok, adatok, adatok

A big data különösen fontos a mai üzleti világban, ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Az adatok szinte ömlenek ránk, a megszerzésükkel nem lesz sok gond. A siker titka a megfelelő felhasználás, ami állandó ajtót nyit számunkra a fogyasztók életébe és elméjébe. Elemezzünk hatékonyan, és tudjunk meg minél többet a potenciális fogyasztóinkról. Az információ pénzt hoz, hiszen segít megérteni, hogy mit akar, mire van szüksége az ügyfélnek. Adat, adat, adat, minél több, annál nagyobb az adu ász a kezünkben. A digitális korban, ahol egyre erősebb a verseny, apró részletek nagy különbséget eredményezhetnek. Egy ilyen környezetben az adatokból kinyert megfelelő információ által támogatott magatartásváltozás jelentheti a különbséget a fennmaradás vagy a bukás között.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség előrejelzése szerint egyre több kisvállalat jelenik meg a hirdetők között, akik bizalmat szavaznak az adatvezérelt marketingeszközöknek – ezen belül is elsősorban az e-mail marketing megoldások után érdeklődnek. A szakemberek szerint a piacot negatívan befolyásoló tényezők a növekvő árverseny, valamint a szigorodó adatvédelmi gyakorlat lesznek.

Véleményvezér

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo