Fókuszban a mobilhirdetések
Az elmúlt két évben a mobil használata meghaladta a hagyományos asztali vagy hordozható számítógépek használatát. Az emberek ma már mindent szeretnének a mobiljuk, a tabletjük segítségével is intézni: olvasás, banki ügyintézés, vásárlás, játék... Ennek eredményeként 2017-ben a Reuters szerint a világon először, a mobilos hirdetési kiadások várhatóan meghaladják a hagyományos hirdetési kiadásokat. Ahhoz, hogy elérjük az ügyfeleket, ott, ahol vannak, a legokosabb, ha kisvállalkozás tulajdonosaként a jövőben a mobilon is elérhető reklámozásra összpontosítunk.
A vállalakozások nagy részénél minden forintnak van helye. Vajon érdemes-e mégis befektetnünk a mobilmarketingbe, a fejlesztésekbe? Lássuk a lehetséges forgatókönyveket!
Egyes szakemberek szerint a tömeges SMS-küldés mint marketingeszköz sokkal nagyobb szerepet fog kapni a jövőben, hiszen az SMS-küldés és -fogadás a mobiltelefon- és okostelefon-rendszereknek továbbra is szerves részét képezi. Vagyis nem kell leírni ezt a már ismert módszert sem! Az innováció azonban száguld ezen a területen, áttörő újítás lehet a magyar piacon is az USA-ban és Németországban már működő új típusú, mobilon ki-be kapcsolható helyfüggő szolgáltatás, az un. LTE Proximity, más néven LTE Radar, melynek globális elterjedése várható, új távlatokat nyitva a lokális targetálásnak a Direk Marketing Szövetség korábbi prognózisa szerint.
A vállalatok számos platformon utolérik ügyfeleiket: weboldal, keresők, social média, a videohirdetések, blogok ... a lista hosszú és színes. A lényeg, hogy mindegyik csatornán összhangban legyen a küldött üzenet, a márkaépítés azonos szálon fusson. Ha egy ügyfél ránéz egy cég honlapjára, majd átkattint a Facebook-oldalára, legyen azonos a megjelenés és az üzenet a különféle platformokon. Azok a cégek, amelyek nem elég következetesek, a fogyasztóik megtévesztését kockáztatják, vagy legalábbis annak érzetét keltik. Minden egyes találkozási pont számít az üzletben álló eladóktól a blogbejegyzésekig!
Kiterjesztett és virtuális valóság
A virtuális valóság sokáig kizárólag a játékiparban tevékenykedők számára volt izgalmas téma, de idén a Pokémon Go hihetetlen népszerűségével megtörtént az áttörés, és a vállalkozásoknak érdemes elkezdeniük foglalkozni azzal, hogy megtalálják a módját, hogyan kapcsolódjanak az új trendhez. (A Nintendo játéka például sok kkv-nak is hozhat hasznot.) A virtuális valóság pedig egyre inkább a fiatalok életének része lesz, ahogy olcsóbbá válnak az eszközök. A kiterjesztett valóság egyedi lehetőségeket kínálhat, hogy emlékezetes élményeket nyújtsunk a fogyasztóknak a márkánkról, mondjuk a gamification révén.
Adatok, adatok, adatok
A big data különösen fontos a mai üzleti világban, ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Az adatok szinte ömlenek ránk, a megszerzésükkel nem lesz sok gond. A siker titka a megfelelő felhasználás, ami állandó ajtót nyit számunkra a fogyasztók életébe és elméjébe. Elemezzünk hatékonyan, és tudjunk meg minél többet a potenciális fogyasztóinkról. Az információ pénzt hoz, hiszen segít megérteni, hogy mit akar, mire van szüksége az ügyfélnek. Adat, adat, adat, minél több, annál nagyobb az adu ász a kezünkben. A digitális korban, ahol egyre erősebb a verseny, apró részletek nagy különbséget eredményezhetnek. Egy ilyen környezetben az adatokból kinyert megfelelő információ által támogatott magatartásváltozás jelentheti a különbséget a fennmaradás vagy a bukás között.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség előrejelzése szerint egyre több kisvállalat jelenik meg a hirdetők között, akik bizalmat szavaznak az adatvezérelt marketingeszközöknek – ezen belül is elsősorban az e-mail marketing megoldások után érdeklődnek. A szakemberek szerint a piacot negatívan befolyásoló tényezők a növekvő árverseny, valamint a szigorodó adatvédelmi gyakorlat lesznek.