Így nyerjünk nyereményjátékon karácsony előtt

Lassan itt az ideje elkezdeni tervezni a karácsonyi marketing kampányokat. A nyereményjáték kiválóan felpörgetheti a forgalmat. De csak akkor nyerünk rajta, ha jogilag sem lesz bukta a vége.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év végi hajrá előtt vannak, akik már a karácsonyi kampányokon törik a fejüket. Sok kisvállalkozásnak a karácsony fontos időszak a bevételeik növelésére. A nyereményjáték az egyik olyan eszköz, amivel a karácsonyi forgalom még jobban felpörgethető (de erre a boltot is fel kell készíteni). Nyereményjátékot szervezni nem könnyű. Fel kell, hogy keltse a fogyasztók érdeklődését, elegendően vonzó ajándékokat kell kínálnunk és a tiszta jogi háttérről sem szabad megfeledkeznünk.

Örülünk? Adózunk!
A vetélkedő kiírásánál a legtöbb társaság nem veszi figyelembe, hogy a jól csengő, vásárlásösztönző akciók milyen adóterheket róhatnak a társaságra – figyelmeztetett a Mazars. Itt találja a részleteket.
A nyereményjáték ideális megoldás, hiszen a cég jó hírét nem csak hirdetésen, reklámokon keresztül érik el az érdeklődőket, hanem az aktív vevők pletyka módjára kürtölik szét az ismerőseik között, ami bizony sokat dob az imázson. Ez jól hangzik, de hogyan kell úgy megszervezni, hogy az törvényes és elfogadott is legyen?

A nyereményjátékok előnyei vitathatatlanok: a céghez vonzzák az érdeklődőket és a rajongókat a közösségi oldalakon, elültetik a vállalat nevét a vevők fejében és direkt módon növelhetik a forgalmat is.

Kép:Pixabay

A nyereményjátékok buktatói

A játékok szervezése azonban buktatókat is tartogat. Ezért a jogi keretek ismerete nélkül nem érdemes belevágni a szervezésbe. Ugyan is, ha az előírt szabályoknak nem felel meg a játék, akkor:

A promóciós és nyereményjátékok menetéről szóló információk sűrűjében bizony nem könnyű eligazodni. Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a sarokköveket, amelyek mentén célszerű tájékozódni, és a megfelelő eszközt kiválasztani.

Végig vesszük a nyereményjátékok típusait, hogy melyik miért éri meg, és hogy hogyan kell törvényesen eljárni. Vágjunk is bele!

5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz
A rutinosak korán elkezdenek készülni az extra igényekre, de ezek a vállalkozások vannak kevesebben – derül ki az RG Stúdió vizsgálatából. Lévai Richárd közösségimarketing-specialista, az RG Stúdió marketingvezetője szerint még az ötlet sem elég! Időben neki kell állni a kivitelezésnek, például a Facebookon, hogy hogyan, ahhoz ad cikkünkben 5 tippet.
Az alábbi két nyereményjátékban az a közös, hogy a végén valamilyen módon ajándékot sorsolunk. Hogy ezt jogilag teljesen tisztán megtehessük, ahhoz számos jogi kötöttségnek meg kell felelni, de ha nagyot durran, megéri a sok háttérmunka.

Jogilag több helyen is ki van kötve, hogy milyen kötelezettségekkel jár egy ilyen játék megszervezése. Pl. fel kell venni a NAV-val, a Naih-hal, a Szerencsejáték Zrt-vel és egy közjegyzővel is a kapcsolatot, ugyanis közjegyző jelenlétében kell, hogy történjen a sorsolás.

Vásárláshoz kötött nyereményjáték

Ahogy a nevében is feltüntettük, a vevő csak akkor vehet részt a játékban, ha előtte megvásárolta az általunk kikötött terméket. Logikusan a vállalatok ilyenkor a saját termékeikhez kötik a vásárlást. Országos kampányokhoz, és nagy zsivaj keltésére szuper megoldás.

Sorsolásos nyereményjáték

Meglepnénk a vevőket egy a céget népszerűsítő tombolajátékkal, ahol egészen véletlenül épp céges kincseket és ajándékokat lehet megkaparintani? Jó megoldás, hiszen az emberek bezsongnak a tombolától. Plusz, ha a saját portékánk a nyeremény, és az beválik az új érdeklődőknek, jó eséllyel ezentúl tőlünk vásárolnak majd.

Ha ezt túlságosan bonyolultnak érezzük, van más megoldás is.

Promóciós játék

Ha még nincs elegendő vásárlónk, mondjuk meg nemrég indult a vállalkozás, azt szeretnénk, hogy izzon körülötte a levegő, vagy éppen a cél nem a meglévő vásárlók motiválása, hanem az, hogy új vevőket tudjunk bevonzani, akkor a promóciós játék lesz a jó megoldás. Egyszerű szabályok, egyszerű aktivitásra ösztönzés. A rejtvény, kvíz, szavazás, válaszbeküldés, képfeltöltés, stb. pont erre van kitalálva. Szinte semmi kötöttséggel nem jár, egyszerű a megszervezése.

Összegezve a fentieket, mielőtt belefogunk a nyereményjátékba, célszerű átgondolni, melyik típusú játék éri meg. Előfordul, hogy nem érdemes egy nagy ötlethez ragaszkodni, hanem inkább leegyszerűsíteni, hogy mind a vevőnek, mind a cégnek, mind pedig a hatóságoknak megfelelő legyen.

Szilágyi Tímea kreatív szövegíró, marketing tanácsadó Mikromarketing

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo