Nyereményjáték cikkek
Piac és Profit Hírlevél - Nyereményjáték szabályzat
Piac és Profit Hírlevél - Nyereményjáték szabályzat
Legyen szerencsénk! Nyereményjáték szabályosan
A cégek marketingjében egyre többször és többet találkozunk nyereményjátékokkal, ajándéksorsolásokkal. Hogyan lehet ezt szabályosan lebonyolítani? Ebben segít Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd.
Egyre népszerűbbek a nyereménybetétek
Csaknem 4 milliárd forinttal nőtt az FHB nyereménybetét értékesítése 2017 első félévében, a jelenlegi kamatkörnyezetben ugyanis felértékelődött ez a megtakarítási forma. Három és fél év alatt 700 millió forintról 15,3 milliárd forintra emelkedett az FHB Bank teljes Nyereménybetét-állománya, a betétesek száma mára meghaladja a 114 ezret. A takarékok is beszálltak az értékesítésbe: júniustól a B3 Takarék Szövetkezet és a Pannon Takarék Bank Zrt. a hálózatában forgalmazza, az év végéig pedig valamennyi takarék fiókban kapható lesz a lakosság körében igen népszerű, gépjármű és egyéb értékes nyeremények sorsolásával kombinált pénzügyi termék.
Így nyerjünk nyereményjátékon karácsony előtt
Lassan itt az ideje elkezdeni tervezni a karácsonyi marketing kampányokat. A nyereményjáték kiválóan felpörgetheti a forgalmat. De csak akkor nyerünk rajta, ha jogilag sem lesz bukta a vége.
Ne az adóhatóságot gazdagítsuk a nyereményjátékokkal!
A vállalkozások által meghirdetett nyereményjátékok garantált nyertese sok esetben az adóhatóság. A cégek azonban kellő körültekintéssel elkerülhetik a közel 50%-os adóterhet – állítják a Mazars adótanácsadói.
A Facebookon sem szabad a vásár
Sok cég számára a Facebookon végzett promóciós tevékenység alkotja immár a marketingstratégia gerincét, fontos tudni, hogy a közösségi oldalakon sem szabad a vásár. A Facebook is szigorú szabályokat hozott az ilyen tevékenységre, de a magyar és európai jogszabályoknak is meg kell felelni.
Ezért ne adjon kölcsön fogadásra
A követelések behajtásának mindenki által ismert megoldása a bírósági út igénybevétele, amelyet végrehajtási eljárás követ, amennyiben az adós önként nem fizeti meg a tartozását. Létezhetnek olyan tartozások, amelyek fennállnak ugyan, de bírósági utat nem lehet igénybe venni a kikényszerítésükre. Melyek ezek a követelések?
Minden az online nyereményjátékok jogi szabályairól
Nyereményjáték szervezése bevett marketing eszköz egy online szolgáltatás használóinak növelésére, új felhasználók szerzésére, illetve inaktív felhasználók ösztönzésére. Az online promócióknak azonban számos jogszabályi feltételnek kell megfelelniük, mint például a fogyasztóvédelmi szabályok, adózási kérdések, a szerencsejáték törvény, adatvédelmi, reklámjogi és e-kereskedelmi kérdések. Cikkünkben dr. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda elektronikus kereskedelemmel foglalkozó partnere volt segítségünkre a válaszok megtalálásában.
Csak óvatosan a nyereményjátékkal
Sok vállalkozás hirdet nyereményjátékokat, vetélkedőket, hogy népszerűsítse a termékeit. Csakhogy a vetélkedő kiírásánál a legtöbb társaság nem veszi figyelembe, hogy a jól csengő, vásárlásösztönző akciók milyen adóterheket róhatnak a társaságra – figyelmeztetett a Mazars.
Mennyi adót fizet a lottónyertes?
Nemrég elvitték minden idők második legnagyobb lottó nyereményét. A szerencsés nyertes ötmilliárd forintnak örülhet, kérdés, mit fog szólni a szerencséjéhez a NAV, amikor becsönget a lottónyerteshez. A UCMS Magyarország szakértője utánajárt az adófizetési kötelezettségeknek.
Vetélkedő vagy nyeremény, melyik éri meg?
A fogyasztók a nyeremény reményében hajlandók kipróbálni új termékeket, miközben a marketingakció során tudatosul bennük a termék márkaneve, amely esetleg további vásárlásaikat is befolyásoló tényező lehet. Azonban ezek a promóciók nem mindegy, hogy milyen költséggel járnak a cég számára.
Kampányban nyerő a nyeremény
Az Ipsos nemzetközi online felmérése szerint a netezők harmada vett részt különféle márkák által kezdeményezett versenyeken és nyereményjátékokon. A nyereményjátékok mellett érdemes még vicces, érdekes megoldásokkal is próbálkozni.