Hat súlyos tévhit a Facebook-hirdetésekről

A szakemberek gyakran kerülnek szembe olyan fals elképzelésekkel, amelyek egy facebook-os hirdetés kudarcához vezethetnek. Lévai Richárd segítségével végigvesszük a legalapvetőbb tévhiteket, amelyeket a cégvezetők még mindig szívesen dédelgetnek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel, és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási. Azonban már most is (vagy még mindig) vannak olyan tévhitek a hirdetésekkel kapcsolatban, amelyekkel jobb lenne egyszer s mindenkorra leszámolni. Ezekből mutatunk be most hatot.

Tévhit: Azonnal pénzt hoz a hirdetés

A Facebook-hirdetéseknek általában nem az indításuk utáni két héten belül kell eredményt termelni. Van ilyen eset is, de a legtöbb cégnél fel kell építeni a hirdetésekkel a bizalmat, a kapcsolatot, amit aztán le lehet „aratni”. Ehhez azonban idő kell. „Eladni hirdetésekkel azoknak tudunk, akik a megfelelő lelkiállapotban vannak. Ám ezt elő kell készíteni kommunikációval, hirdetésekkel, és megtámogatni a közösségi oldalon azokon kívül” – is – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő a legfrissebb blogbejegyzésében.

Kép:Flickr

Tévhit: A konkurenciától tudunk vevőket elcsábítani

A legjobb konverziók azon felhasználók köréből lesznek, akik ismerik és bíznak cégünkben, mint a rajongók, vagy a remarketing-listából, illetve jól szűrt egyéni célközönségből származó felhasználók. Jó, ha tudunk célozni a konkurenciára vagy a terület iránt érdeklődőkre, de a konverzió itt drágább lesz.

Tévhit: Az érdeklődőből azonnal vevő lesz

Az ismeretleneknél a kapcsolat elindítása az elsődleges cél. Az érdeklődés alapú célzással hasonmás közönséggel a folyamat elejére, a célzási lépcső aljára visszük az embereket. Miután eleget tudnak a témáról, elég nagy a bizalmuk, eléggé felcsigáztuk őket, akkor már lehet nekik tervezhető módon eladni.

Jó a Facebook, csak nehogy nagyot bukjunk rajta
A Facebook-ot körüllengő kkv-optimizmus elhamarkodott döntésekhez vezethet: egy-egy kampány során rengeteg technikai, jogi és adatvédelmi buktató is lehet, ami csúnya következményekkel járhat.
Tévhit: Elég csak a Facebook-on hirdetni

Nem mindig a Facebook a jó kezdet. Van olyan téma, amivel nem lehet megtalálni az embereket a közösségi oldalon. Nincs olyan általános célzás, nincs olyan demográfia, nincs olyan érdeklődés, nincs olyan kategória, ami biztosan működne. De ilyenkor van a saját adatbázis vagy akár Google-keresőhirdetéssel összekapcsolt Facebook remarketing, hírlevél-olvasókat célzó egyéni célközönség, alternatív lehetőségeket kínálva.

Tévhit: Mérhető lesz a siker

Nem mindig derül ki közvetlenül, hogy mit köszönhetsz a Facebooknak. Gyakran csak akkor derül ki, hogy a Facebook (vagy akár az Instagram)-hirdetések milyen fontosak, ha éppen kikapcsoljuk őket.

Tévhit: A bejegyzéseknek és a hirdetéseknek semmi közük egymáshoz

A Facebook-hirdetéseknél fontos a részterületek közötti szoros együttműködés. Hasznos, ha egy kézben van az érdeklődés alapú célzás, a bejegyzések kiemelése és a remarketing. Ezek együtt lesznek hatással az emberekre, így egy folyamatként kell kezelni ezeket, kísérletezni és változtatni is együtt érdemes. Nem baj, ha nem ugyanaz az ember kezeli őket, még az sem feltétlenül akkora gond, ha nem ugyanaz a cég, de a szoros együttműködés mindenképpen fontos.

Melyik közösségi oldal való nekem?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel, és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz, és hogyan érdemes ott jelen lennünk?

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo