Hat súlyos tévhit a Facebook-hirdetésekről

A szakemberek gyakran kerülnek szembe olyan fals elképzelésekkel, amelyek egy facebook-os hirdetés kudarcához vezethetnek. Lévai Richárd segítségével végigvesszük a legalapvetőbb tévhiteket, amelyeket a cégvezetők még mindig szívesen dédelgetnek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel, és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási. Azonban már most is (vagy még mindig) vannak olyan tévhitek a hirdetésekkel kapcsolatban, amelyekkel jobb lenne egyszer s mindenkorra leszámolni. Ezekből mutatunk be most hatot.

Tévhit: Azonnal pénzt hoz a hirdetés

A Facebook-hirdetéseknek általában nem az indításuk utáni két héten belül kell eredményt termelni. Van ilyen eset is, de a legtöbb cégnél fel kell építeni a hirdetésekkel a bizalmat, a kapcsolatot, amit aztán le lehet „aratni”. Ehhez azonban idő kell. „Eladni hirdetésekkel azoknak tudunk, akik a megfelelő lelkiállapotban vannak. Ám ezt elő kell készíteni kommunikációval, hirdetésekkel, és megtámogatni a közösségi oldalon azokon kívül” – is – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő a legfrissebb blogbejegyzésében.

Kép:Flickr

Tévhit: A konkurenciától tudunk vevőket elcsábítani

A legjobb konverziók azon felhasználók köréből lesznek, akik ismerik és bíznak cégünkben, mint a rajongók, vagy a remarketing-listából, illetve jól szűrt egyéni célközönségből származó felhasználók. Jó, ha tudunk célozni a konkurenciára vagy a terület iránt érdeklődőkre, de a konverzió itt drágább lesz.

Tévhit: Az érdeklődőből azonnal vevő lesz

Az ismeretleneknél a kapcsolat elindítása az elsődleges cél. Az érdeklődés alapú célzással hasonmás közönséggel a folyamat elejére, a célzási lépcső aljára visszük az embereket. Miután eleget tudnak a témáról, elég nagy a bizalmuk, eléggé felcsigáztuk őket, akkor már lehet nekik tervezhető módon eladni.

Jó a Facebook, csak nehogy nagyot bukjunk rajta
A Facebook-ot körüllengő kkv-optimizmus elhamarkodott döntésekhez vezethet: egy-egy kampány során rengeteg technikai, jogi és adatvédelmi buktató is lehet, ami csúnya következményekkel járhat.
Tévhit: Elég csak a Facebook-on hirdetni

Nem mindig a Facebook a jó kezdet. Van olyan téma, amivel nem lehet megtalálni az embereket a közösségi oldalon. Nincs olyan általános célzás, nincs olyan demográfia, nincs olyan érdeklődés, nincs olyan kategória, ami biztosan működne. De ilyenkor van a saját adatbázis vagy akár Google-keresőhirdetéssel összekapcsolt Facebook remarketing, hírlevél-olvasókat célzó egyéni célközönség, alternatív lehetőségeket kínálva.

Tévhit: Mérhető lesz a siker

Nem mindig derül ki közvetlenül, hogy mit köszönhetsz a Facebooknak. Gyakran csak akkor derül ki, hogy a Facebook (vagy akár az Instagram)-hirdetések milyen fontosak, ha éppen kikapcsoljuk őket.

Tévhit: A bejegyzéseknek és a hirdetéseknek semmi közük egymáshoz

A Facebook-hirdetéseknél fontos a részterületek közötti szoros együttműködés. Hasznos, ha egy kézben van az érdeklődés alapú célzás, a bejegyzések kiemelése és a remarketing. Ezek együtt lesznek hatással az emberekre, így egy folyamatként kell kezelni ezeket, kísérletezni és változtatni is együtt érdemes. Nem baj, ha nem ugyanaz az ember kezeli őket, még az sem feltétlenül akkora gond, ha nem ugyanaz a cég, de a szoros együttműködés mindenképpen fontos.

Melyik közösségi oldal való nekem?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel, és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz, és hogyan érdemes ott jelen lennünk?

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo