Milyen boltot akarnak a fogyasztók?

A legtöbb magyar vegyesboltot szeretne tudni a lakhelye közelében, de a pékségre, fitneszteremre vagy akár egy bankautomatára sem mondanának nemet – derült ki egy friss kutatásból.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

A legtöbben vegyesboltot szeretnének a lakóhelyük közelében látni – derül ki a K&H: üzletet ide! programjának részeredményeiből. Népszerű még a pékség, a fitneszterem is, de sokan szeretnének a szomszédba bankautomatát is. A K&H programjának keretében bárki megjelölheti egy interaktív térképes felületen, hogy milyen üzletet vagy szolgáltatást hiányol leginkább a környezetében, így pedig közvetlenül is alakíthatja lakókörnyezete sorsát, a vállalkozások pedig iránytűt kaphatnak, hol, milyen kiskereskedelmi egységet érdemes indítani.

A térképet itt megtekintheti!

Az országos összesített adatok szerint a sláger a vegyesbolt: több mint 7800 szavazat érkezett a vegyesboltra. Ez annyiban nem meglepő, hogy hivatalos adatok szerint ötéves távlatban az élelmiszer-vegyesüzletek és élelmiszer-szaküzletek, valamint az áruházak száma csökkent. 2011-ben még több mint 44 ezer volt az országban, tavaly azonban már csak alig több mint 42 ezer volt belőlük.

Vágjunk bele – de ésszel
Abban könnyű segítséget kapnunk, hogyan indítsunk be egy vállalkozást, de arra már kevesen tudják a választ, hogyan lesz egy jó ötletből sikeres cég. Ehhez adunk most hét jó tanácsot!
A második legnépszerűbb üzlet a pékség lett a szavazatok alapján: több mint 5 ezren hiányolnak pékséget az országból. A pékség mögött – a harmadik helyen – a fitneszterem áll. Negyedik helyezettként pedig a bankautomaták futottak be.

A K&H: üzletet ide! saját felméréséből az látszik, hogy van igény a helyi boltokra: a megkérdezettek 44 százaléka szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban, és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá. Ennek ellenére csak 25 százalék mondta azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást. A CBRE friss kutatása szerint a bevásárlóutcák terjeszkednek, így a kiskereskedők a nem első osztályú lokációk iránt is egyre jobban érdeklődnek.

Ha új üzlet nyitásában gondolkodunk, számos dolgot jól át kell gondolni akkor is, ha nem ez lenne az első bolt, amibe belevágunk. Ha van kereslet, az persze jó alap, de akkor is fel kell készülni néhány havi tartalékkal. A helyszínválasztásnál pedig fontos, hogy nehogy a saját korábbi boltunktól szipkázzuk el a vevőket.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo