Milyen boltot akarnak a fogyasztók?

A legtöbb magyar vegyesboltot szeretne tudni a lakhelye közelében, de a pékségre, fitneszteremre vagy akár egy bankautomatára sem mondanának nemet – derült ki egy friss kutatásból.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A legtöbben vegyesboltot szeretnének a lakóhelyük közelében látni – derül ki a K&H: üzletet ide! programjának részeredményeiből. Népszerű még a pékség, a fitneszterem is, de sokan szeretnének a szomszédba bankautomatát is. A K&H programjának keretében bárki megjelölheti egy interaktív térképes felületen, hogy milyen üzletet vagy szolgáltatást hiányol leginkább a környezetében, így pedig közvetlenül is alakíthatja lakókörnyezete sorsát, a vállalkozások pedig iránytűt kaphatnak, hol, milyen kiskereskedelmi egységet érdemes indítani.

A térképet itt megtekintheti!

Az országos összesített adatok szerint a sláger a vegyesbolt: több mint 7800 szavazat érkezett a vegyesboltra. Ez annyiban nem meglepő, hogy hivatalos adatok szerint ötéves távlatban az élelmiszer-vegyesüzletek és élelmiszer-szaküzletek, valamint az áruházak száma csökkent. 2011-ben még több mint 44 ezer volt az országban, tavaly azonban már csak alig több mint 42 ezer volt belőlük.

Vágjunk bele – de ésszel
Abban könnyű segítséget kapnunk, hogyan indítsunk be egy vállalkozást, de arra már kevesen tudják a választ, hogyan lesz egy jó ötletből sikeres cég. Ehhez adunk most hét jó tanácsot!
A második legnépszerűbb üzlet a pékség lett a szavazatok alapján: több mint 5 ezren hiányolnak pékséget az országból. A pékség mögött – a harmadik helyen – a fitneszterem áll. Negyedik helyezettként pedig a bankautomaták futottak be.

A K&H: üzletet ide! saját felméréséből az látszik, hogy van igény a helyi boltokra: a megkérdezettek 44 százaléka szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban, és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá. Ennek ellenére csak 25 százalék mondta azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást. A CBRE friss kutatása szerint a bevásárlóutcák terjeszkednek, így a kiskereskedők a nem első osztályú lokációk iránt is egyre jobban érdeklődnek.

Ha új üzlet nyitásában gondolkodunk, számos dolgot jól át kell gondolni akkor is, ha nem ez lenne az első bolt, amibe belevágunk. Ha van kereslet, az persze jó alap, de akkor is fel kell készülni néhány havi tartalékkal. A helyszínválasztásnál pedig fontos, hogy nehogy a saját korábbi boltunktól szipkázzuk el a vevőket.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo