Piac & marketing cikkek


Így nyerjünk nyereményjátékon karácsony előtt

Így nyerjünk nyereményjátékon karácsony előtt 

Lassan itt az ideje elkezdeni tervezni a karácsonyi marketing kampányokat. A nyereményjáték kiválóan felpörgetheti a forgalmat. De csak akkor nyerünk rajta, ha jogilag sem lesz bukta a vége.
Nincs dolgozó, mit tehetünk?

Nincs dolgozó, mit tehetünk? 

Egyre súlyosabb a munkaerőhiány Magyarországon, bizonyos pozíciókra nem, alig vagy nagyon nehezen lehet találni munkavállalókat. A hiány korántsem csak a diplomásokra jellemző. Targoncások, operátorok, összeszerelők, villanyszerelők, bolti eladók, pénztárosok és postai dolgozók egyaránt a lista élén szerepelnek. Mit tehetnek a cégek ebben a helyzetben?
Lógjunk ki a sorból!

Lógjunk ki a sorból! 

Még több pénz, idő és energia befektetése helyett egyszerűsítéssel és a fantáziánk munkába állításával is eredményesek lehetünk. Ehhez gyakran elég, ha mások vagyunk. Mert aki más, az érdekes és ez a kkv-k marketingjében is nyerő stratégia lehet.
Milyen boltot akarnak a fogyasztók?

Milyen boltot akarnak a fogyasztók? 

A legtöbb magyar vegyesboltot szeretne tudni a lakhelye közelében, de a pékségre, fitneszteremre vagy akár egy bankautomatára sem mondanának nemet – derült ki egy friss kutatásból.
Ha felkészülünk, kisebb a pofon

Ha felkészülünk, kisebb a pofon 

Két kulcsfontosságú mutató is azt bizonyítja, hogy a Samsung egész brandjének megítélése zuhant a mélybe a visszahívott, felrobbanó csúcstelefonok miatt. Ha egy ekkora óriást megrenget a hiba, az mindennél jobban mutatja, megéri felkészülni egy esetleges krízisre.
Mi kell az időseknek: tisztelet, megbízhatóság és egy jó ajánlat

Mi kell az időseknek: tisztelet, megbízhatóság és egy jó ajánlat 

Nagy pénzeket költenek a fiatalabb korosztályok megnyerésére a vállalkozások, pedig a szépkorúak egyre nagyobb részét alkotják társadalmunknak, mindinkább lépést tartanak a korral és hűségesebbek is a márkánkhoz. Ahhoz azonban, hogy eredményesen célozhassunk rájuk, nem árt néhány dolgot szem előtt tartanunk.
Banális e-mail bakik

Banális e-mail bakik 

Apró figyelmetlenségek többet árthatnak a cégünkről – és rólunk, – kialakult képnek, mint gondolnánk. Különösen a céges emailek kapcsán merülnek fel ezek a problémák. Szakértőnk bemutat néhány banális bakit, amit egy kis odafigyeléssel elkerülhetünk.
Nem érdemes etetni a trollokat

Nem érdemes etetni a trollokat 

A kommenteket lehet szeretni, lehet utálni, de mindenképpen előre meghatározott módon kezelni kell azokat. Hogy hogyan, arra is vannak remekül bevált technikák. Alapvetően meg kell őrizni a hidegvérünket, de bizonyos esetekben felléphetünk drasztikusan is.
Trendek, amik megváltoztatják a jövőt

Trendek, amik megváltoztatják a jövőt 

Úgy tűnhet, hogy néhány most meghatározó trend, mint a fogyasztók igénye az azonnali ügyfélkapcsolatra, vagy a technológiától való elfordulás, egyik pillanatról a másikra jelenik meg a piacon. A technológiai forradalom által (is) kiváltott változások valóban félelmetes sebességgel következnek be, alig néhány hónap vagy év alatt teljesen felforgatva korábban évtizedekig működő piacokat. A cégek nem nagyon tehetnek mást, alkalmazkodniuk kell a megváltozott körülményekhez. Ehhez nyújtunk most fogódzót és néhány tanácsot a PwC friss tanulmánya segítségével.
Hogyan tűnhet ki a tömegből egy zöldfülű vállalkozás?

Hogyan tűnhet ki a tömegből egy zöldfülű vállalkozás? 

Habár ezrével alapítanak havonta új cégeket Magyarországon, az első évét csak kevés éri meg. És nem csak a nehéz adózási és szabályozási környezet jelenti a véget, vagy a felkészületlenség és a nem elég gondos tervezés, hanem az is, ha ötletünkkel nem tűnünk ki a tömegből. Ehhez adunk most tanácsokat!

Ettől döglik a légy a neten 

A jövőben talán már meg sem kell rendelnie a vevőnek a termékeket ahhoz, hogy leszállítsunk - az okoseszközök intézik majd a dolgot. Egyelőre viszont a jó sztorik mellett a jó akciók és a gyors szállítás az, ami hoz a konyhára. Az internetes vásárlás napja apropóján lássuk a legforróbb online kereskedelmi trendeket!

Mire jó a PR-os? 

A kkv-k többsége ma már tisztában van vele, hogy a marketingre muszáj figyelmet fordítani, de a PR súlyát még nem mindenki érzi. Pedig ez az elsőre talán nehezen megfogható terület valódi védőháló egy vállalati krízis esetén.

Aknakereső márkaépítéshez kezdőknek 

A kezdő vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagyják a márkaépítést, pedig, ha jól csinálják, a biztos jövő megalapozója lehet. Adunk néhány jó tanácsot a malőrök elkerülésére.

Lehetőséget is jelenthet a krízis 

A BP-olajkatasztrófa talán a legismertebb vállalati krízis, és egy azok közül, amelyek művészi eszközökkel nyertek új réteget. De nem ez az egyetlen megoldás, hogy a krízisből katarzis legyen.

Az értékesítési szövegírás 5 kérdése - és a válaszok 

Ihlet és alkotói válság – a profi értékesítési szövegírók által ritkán használt szavak, mert ők, ha kell, akár gombnyomásra is kötelesek olyan szöveget írni, ami elad. Szakértők segít, hogy önnek is menjen!

Ha már küzdöttünk a látogatóért, tartsuk is meg 

Sok időt, energiát és pénzt áldoznak a vállalkozások arra, hogy különféle online marketing stratégiákkal minél több potenciális ügyfelet becsábítsanak a céges weboldalukra. Mindez azonban mit sem ér, ha az ügyfél csak körülnéz, de visszaretten – hívta fel a figyelmet szakértőnk a Piac & Profit által szervezett konferencián.

Tovább is lehet nézetni a videókat 

Néhány héttel ezelőtt a Facebook beismerte a médiaházaknak és hirdetőknek, hogy az elmúlt két évben túlbecsült statisztikákat közöltek a videohirdetések nézési hosszával kapcsolatban: a felhasználók csak néhány másodpercig nézik a videotartalmakat, de van rá mód, hogy hosszabb legyen ez az idő.

Külföldre vándorolnak a reklámpénzek 

A kis- és középvállalatok által leggyakrabban alkalmazott 10 marketingeszközből 9 online. A Facebook jelentősége tovább erősödött a hirdetők körében. A kis cégek már átlagban kétmillió forint felett költenek marketingre, de sajnos még „importra”: a pénz jobbára a Facebookhoz és a Google-hoz kerül.

Ez olyan jó hír, hogy nagy bajt jelent 

Rég volt, csaknem negyedszázada, ilyen alacsony a munkanélküliség Magyarországon. Ami azonban a felszínen jó hírnek tűnik, a valóságban óriási bajt jelent a gazdaságban: ha mindenkinek van munkája, akkor kit vegyenek fel a fejleszteni akaró cégek? Nem mintha nem lennének tartalékok, de az igazi gondot azonban az jelenti, hogy a vállalatok vezetőiben még nem tudatosult: most már mindennél jobban meg kell becsülni a munkaerőt.

Ne a legolcsóbbak legyünk, hanem a legdrágábbak 

A legolcsóbbnak lenni könnyű a piacon, de az esetek kilencven százalékában ez a stratégia nem működik. Ezért inkább azt kell megcéloznia egy cégnek, hogy a lehető legdrágább legyen, mégis őt válasszák a fogyasztók, ügyfelek – hangzott el a Piac&Profit konferenciáján.

A Facebook vezet, de jön föl a kupon 

Kisebb változások történtek, de nem fordult a feje tetejére a hazai kis- és középvállalkozások marketingeszköz-mixe: vezet a saját weboldal és a Facebook – derül ki a Marketing112 frissen publikált kutatásából.

Van pofája visszakérdezni a vevőnek?! 

Az internet egyre nagyobb hatással van az építőiparra is. Az építőanyag-kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a „csok-os” megrendelők. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, néha tudálékosak, és sokan használják ki, hogy online bizony lehet olcsóbbat találni.

Ezt kell átgondolni, mielőtt tartalommarketingbe kezd 

A tartalommarketing a király - mondják az ehhez értő guruk, ezért boldog-boldogtalan próbálkozik vele. Ahhoz azonban, hogy ne csúfos kudarc és szörnyű csalódás legyen a vége, jobb pár dolgot előre tisztázni.

Újra pályázható az Országos KKV Marketing Díj! 

A Magyar Marketing Szövetség már második alkalommal hirdeti meg a 2015-ben megalapított Országos KKV Marketing Díjat. A kkv marketing gyémánt védjegyekkel az előző év szakmailag legjobb kkv marketing kampányait, programjait kívánja elismerni, miközben célja a legtöbb gyémántot gyűjtő ügynökségek, illetve megbízó cégek közt megtalálni "Az év marketingpartnere 2016", illetve „Az év marketingaktív vállalkozása 2016” fődíjasokat.

Keresik a példamutató munkáltatókat 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai intézményi formálója. A vállaltok érdeklődése jelentős az új szakterület iránt, éppen ezért hirdeti meg második alkalommal a MPRSZ az Employer Branding Awardot.

Őrültségnek tűnik, de nem az 

Elsőre talán őrültségnek tűnhet, hogy élőben, forgatókönyv nélkül jelentkezzen be egy cégvezető a közösségi hálón, vagy mobil applikáción, mégis egyre többen vállalják és érik el követőiket live streaming, azaz élő közvetítés segítségével.

Ne legyen láthatatlan a szponzor 

Hasznos lehet, ha megjelenik egy cég egy sporteseményen, vagy egy jótékonysági ügy mögé áll, de viszonylag keveset ér, ha a szponzor csak alig-alig válik észrevehetővé, mint ahogy az sem egészséges, ha támogatás címén direkt értékesítést folytat. Adunk pár tanácsot, hogyan szponzoráljunk jól!

A tartalommarketing sötét oldala 

A tartalom ma a marketing királya. De ez egy vérszomjas király. Bármennyi érv is szól mellette, muszáj látni, hogy befektetés nélkül itt sincs siker.

A 10 legriasztóbb hiba a weboldalakon 

Honlap nélkül ma már egy vállalkozás sem igazán életképes, de a turisztikai szektorban különösen fontos a megfelelő weboldal. Nem elég, ha szép, fontos, hogy tényleg felhasználóbarát legyen. A Tnooz turisztikai hírportál a szállodai honlapok leggyakoribb hibáit szedte össze, melyekből mindenki tanulhat, aki ügyfelekre vágyik.

A Messenger sem lesz már a régi 

Fizetési lehetőség, megosztás és hirdetés érkezik a Messengerhez - számol be szakértőnk, Lévai Richard. Indulhat a fizetett feliratkozó gyűjtés ezen a platformon is!

Ezért érte meg hirdetni az Olimpia alatt 

Minden éjjel 2 és 4 óra között 790 ezer magyar látott legalább húszpercnyi olimpiai tévéközvetítést. Az aranyérmes magyarok sportágai közül leghosszabb ideig úszást néztek, majd vívás és kajak-kenu következik. A labdarúgó Európa-bajnokság mind a négy magyar meccs élő közvetítéséből 606 ezren néztek meg legalább egy félidőt.

9 remarketing stratégia az online kalandpályára 

Az egyre gyorsabban fejlődő online kereskedelemben mind fontosabbá válik, hogy ne csak várjuk az ügyfeleket, hanem azoknak is nyúljunk utána, akik valamilyen okból visszahőköltek a vásárlástól, különben lemaradunk a versenytársaink mögött – hívták fel a figyelmet a szakemberek a Piac & Profit konferenciáján. Lássuk, hogyan!

Már most gyúrjunk a Black Friday-re 

Az idei év bővelkedett olyan eseményekben, amelyek felpörgethették az eladásokat a kiskereskedelemben, gondoljunk csak a foci-EB-re, az Olimpiára, a most zárult iskolakezdési akciókra. De máris kopogtat a következő nagy esemény, a Black Friday, amivel kezdetét veszi az ünnepi szezon a boltokban – és érdemes már most készülni rá.

Az egész bolygón becélozhatjuk az ügyfelet 

Hasznos célzást vezetett be a Facebook azoknak, akik egyszerre szeretnének több országban is hirdetést futtatni. Eddig egyesével kellett hozzáadni a különböző országokat, most viszont régiók, illetve kereskedelmi zónák is megjelentek a célzások között.

Így taroljunk a vásárokon 

A vásári megjelenések kitörési pontot jelenthetnek a világpiacra a magyar kisvállalkozásoknak. Azonban a jelenlét, különösen egy külföldi rendezvényen, nem olcsó mulatság. Adunk néhány tanácsot, hogy ne menjen pocsékba a befektetett pénz.

A zene segíthet többet eladni 

A kereskedők a legkülönfélébb módszerekkel próbálják vásárlásra bírni a boltjukba betérőket. A jól elrendezett áru és a vonzó árak mellett bármilyen meglepő, az sem mindegy, hogy mi szól a hangszórókból.

Amikor azonnal választ kér az ügyfél… 

Az elmúlt években jelentősen átalakult az ügyfelekkel történő kommunikáció módja. Korábban a szóbeli, postai úton kézbesített levél és a telefon volt a legáltalánosabb módja annak, hogy egy cég a vásárlóival kommunikáljon. Ma ez a chat, ami minden eddiginél gyorsabb ügyintézést tesz lehetővé, de megvannak a veszélyei is.

Ez a nyár a sportról szólt 

Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18 százalékos bővüléssel zárta. Az előző évek trendjéhez hasonlóan, 2016 első féléve is jelentős növekedéssel zárt, amiben idén nagy szerepe volt a kiemelt sporteseményeknek is.

Az első lépések a hatékony a videós marketinghez 

Sok cégvezető fejében szöget ütött már a gondolat, hogy kéne valami videó a marketingbe, hiszen olyan divatos dolog manapság. A gondolat jó, a videók tényleg működnek. De nem mind. Mutatjuk, mit kell mindenképpen átgondolnia!

Hackeljük meg a növekedést! 

Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással. Jól hangzik, ugye? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a growth hacking. Varázslatról azonban nincs szó, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről.

Mit tehetünk, ha ellopják a videónkat? 

A digitális térben folytatott tartalommarketing egyik legfontosabb elemét képezik a videós tartalmak, amelyeket viszont nem könnyű – és legfőképpen nem olcsó – előállítani, ellopni viszont annál egyszerűbb. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi iroda szakértőjének segítségével tanácsokat adunk arra nézve, mit tehetünk, ha valaki nemes egyszerűséggel ellopja a videónkat.

A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz 

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.

Inkább ne szálljunk fel a Pokémon-expresszre? 

Óriási sikert aratott a Pokémon Go, és mind több vállalkozás csatlakozik be az őrületbe. Csakhogy nem mindenáron és nem mindenkinek érdemes részt vennie a pokémon-lázban, mert vannak olyan cégek, amelyeknek többet árthat, mint használ.

A szervizben a bizalom a lényeg 

A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket. A legfőbb választási szempont a szakértelem, a várható költség csak a harmadik helyen szerepel. Márkaszervizt leginkább a 18–29 év közöttiek és a 60 évnél idősebbek választanak – derült ki egy friss kutatásból.

5 fontos lépés névadás előtt 

Nevet választani a cégünknek sokkal nehezebb, mint amilyennek elsőre gondolnánk. Ha igazán jó, több szempontból is hatékony névre pályázunk, alaposan körbe kell járnunk a témát és nem elég a megérzéseinkre hagyatkozni. Mutatunk néhány ötletet, hogy könnyebb legyen a döntés.

Már hivatalos: gyerekkel és nővel könnyebb eladni 

A fényképek sok szempontból forgatták fel teljes mértékben az életünket, de természetesen a marketingben is főszerepet kapnak! Segítünk, hogyan használjuk a képeket úgy, hogy megsokszorozzuk a hatásukat!

Még nem késtünk le a Pokémon őrületről 

Milliók hajkurásszák a pokémonokat, a kis képzeletbeli lényeket az okostelefonjaikon: az idei nyár nagy őrülete még egyáltalán nincs lecsengőben. Ezért mindenkinek érdemes megfontolnia, hogyan csatlakozhat rá a Pokémon Go-mániára, hogy ezzel is növelhesse forgalmát. Adunk néhány filléres tippet!

Ne az adóhatóságot gazdagítsuk a nyereményjátékokkal! 

A vállalkozások által meghirdetett nyereményjátékok garantált nyertese sok esetben az adóhatóság. A cégek azonban kellő körültekintéssel elkerülhetik a közel 50%-os adóterhet – állítják a Mazars adótanácsadói.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Így hoz milliókat és tonnákkal kevesebb CO₂-t az okos épületmenedzsment

Így hoz milliókat és tonnákkal kevesebb CO₂-t az okos épületmenedzsment 

A Schneider Electric jövőformáló vállalatként eszközök, alkalmazások és szolgáltatások széles skálájával segíti ügyfeleit és partnereit.

Cégblog

Megnyílt a Huawei webáruháza Magyarországon

Megnyílt a Huawei webáruháza Magyarországon 

Az új webáruház a Huawei teljes hazai termékpalettáját kínálja.

Klímablog

Több pénzt adnak elektromos autóra

Több pénzt adnak elektromos autóra  

30 milliárd forintról 40 milliárd forintra emelik a keretet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo