Piac & marketing cikkek


Ez a nyár a sportról szólt

Ez a nyár a sportról szólt 

Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18 százalékos bővüléssel zárta. Az előző évek trendjéhez hasonlóan, 2016 első féléve is jelentős növekedéssel zárt, amiben idén nagy szerepe volt a kiemelt sporteseményeknek is.
Az első lépések a hatékony a videós marketinghez

Az első lépések a hatékony a videós marketinghez 

Sok cégvezető fejében szöget ütött már a gondolat, hogy kéne valami videó a marketingbe, hiszen olyan divatos dolog manapság. A gondolat jó, a videók tényleg működnek. De nem mind. Mutatjuk, mit kell mindenképpen átgondolnia!
Hackeljük meg a növekedést!

Hackeljük meg a növekedést! 

Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással. Jól hangzik, ugye? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a growth hacking. Varázslatról azonban nincs szó, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről.
Mit tehetünk, ha ellopják a videónkat?

Mit tehetünk, ha ellopják a videónkat? 

A digitális térben folytatott tartalommarketing egyik legfontosabb elemét képezik a videós tartalmak, amelyeket viszont nem könnyű – és legfőképpen nem olcsó – előállítani, ellopni viszont annál egyszerűbb. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi iroda szakértőjének segítségével tanácsokat adunk arra nézve, mit tehetünk, ha valaki nemes egyszerűséggel ellopja a videónkat.
A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz

A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz 

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.
Inkább ne szálljunk fel a Pokémon-expresszre?

Inkább ne szálljunk fel a Pokémon-expresszre? 

Óriási sikert aratott a Pokémon Go, és mind több vállalkozás csatlakozik be az őrületbe. Csakhogy nem mindenáron és nem mindenkinek érdemes részt vennie a pokémon-lázban, mert vannak olyan cégek, amelyeknek többet árthat, mint használ.
A szervizben a bizalom a lényeg

A szervizben a bizalom a lényeg 

A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket. A legfőbb választási szempont a szakértelem, a várható költség csak a harmadik helyen szerepel. Márkaszervizt leginkább a 18–29 év közöttiek és a 60 évnél idősebbek választanak – derült ki egy friss kutatásból.
5 fontos lépés névadás előtt

5 fontos lépés névadás előtt 

Nevet választani a cégünknek sokkal nehezebb, mint amilyennek elsőre gondolnánk. Ha igazán jó, több szempontból is hatékony névre pályázunk, alaposan körbe kell járnunk a témát és nem elég a megérzéseinkre hagyatkozni. Mutatunk néhány ötletet, hogy könnyebb legyen a döntés.
Már hivatalos: gyerekkel és nővel könnyebb eladni

Már hivatalos: gyerekkel és nővel könnyebb eladni 

A fényképek sok szempontból forgatták fel teljes mértékben az életünket, de természetesen a marketingben is főszerepet kapnak! Segítünk, hogyan használjuk a képeket úgy, hogy megsokszorozzuk a hatásukat!
Még nem késtünk le a Pokémon őrületről

Még nem késtünk le a Pokémon őrületről 

Milliók hajkurásszák a pokémonokat, a kis képzeletbeli lényeket az okostelefonjaikon: az idei nyár nagy őrülete még egyáltalán nincs lecsengőben. Ezért mindenkinek érdemes megfontolnia, hogyan csatlakozhat rá a Pokémon Go-mániára, hogy ezzel is növelhesse forgalmát. Adunk néhány filléres tippet!

Ne az adóhatóságot gazdagítsuk a nyereményjátékokkal! 

A vállalkozások által meghirdetett nyereményjátékok garantált nyertese sok esetben az adóhatóság. A cégek azonban kellő körültekintéssel elkerülhetik a közel 50%-os adóterhet – állítják a Mazars adótanácsadói.

Az azonnali kielégülés sem elég gyors 

Használja szakértőnk stílustippjeit ahhoz, hogy az Ön értékesítési szövegei, Facebook-posztjai és promólevelei messziről kiemelkedjenek a „futottak még” kategóriából! Nélkülözhetetlenek a sokkal közvetlenebb és gyorsabb online üzleti kommunikációhoz. Az értékesítési szövegnek, ha hatni akar, figyelembe kell vennie: az azonnali kielégülés sem elég gyors manapság.

Nem tudjuk kikerülni a reklámokat a Facebookon 

Harcba száll a reklámok megjelenését blokkoló „adblocker” bővítmények ellen a Facebook. Intenzívebb reklámok jönnek, amelyeket nem tudnak kiszűrni ezek az applikációk.

Na, ezt ne tegye a Facebookon, ha jót akar 

A Facebook még mindig hihetetlenül népszerű a cégek körében, valóságos új marketing csodafegyverként tekintenek rá. Tuti receptekről már sokat olvashattunk, ha ezeket betartottuk, már álom számú követőnk, van, akik roppant aktívak az oldalunkon. Most megmutatjuk, hogy mit ne tegyünk, ha nem szeretnénk, hogy rohamosan megcsappanjon a követőink és a lájkjaink száma.

Hashtag kisokos - hol, hogyan? 

A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.

Így segítik az érzelmek az eladást 

Sokáig egyetértés volt abban, hogy az érzelmeknek nincs helye az üzleti életben. Úgy tekintettek rájuk, mint időpocsékoló és terméketlen feleslegességre. Mára a dolgok megváltoztak. Az inspiráló érzelmek manapság már elengedhetetlen, ám érzékeny részei a vállalkozók üzleti repertoárjának. Olyan szociális készségek, amelyekre szükség van.

Még a Twitteren is a Pokemon Go a téma 

A rendszeres Pokémon Go játékosok háromszor annyian mentek már neki valaminek telefonozás közben, mint azok, akik még sosem próbálták. Ismerkedni nem nagyon lehet vele, de legalább fogyaszt, a magyarok pedig a Facebook után a Twitteren említették a legtöbbet a játékot, szokatlanul magas aránnyal – derült ki a MEC kommunikációs ügynökség adataiból.

Ki akarja az appokat? Nem a fogyasztók 

Egyáltalán nem olyan népszerűek a telefonos alkalmazások, mint ahogy azt a marketingesek gondolják. Sőt, ha a fogyasztókat kérdezzük, akkor az olyan technológiai megoldásoknak sem jósolhatunk nagy jövőt mint a QR kód, az NFC vagy érintés nélküli fizetés, a drónok, vagy a 3D-s nyomtatás.

Így húzhat hasznot az olimpiából 

Ez a nyár a sportőrületről szól Magyarországon, épp csak véget ért a futball bajnokság és máris kezdhettünk drukkolni a magyar olimpikonokért. Az országot-világot lázban tartó sportesemények idején vagy hátradőlünk, és azt mondjuk, ez számunkra úgyis „uborkaszezon”, vagy felülünk a hullámra és kihasználjuk a rajongói lelkesedést, hogy felpörgessük kicsit a nyári üzletet.

Nem posztolhat bárki az olimpiáról 

Az Amerikai Olimpiai Bizottság legújabb közleménye miatt érdemes újragondolniuk a marketing stratégiájukat azoknak a cégeknek, akik reklámtevékenységükben az olimpiai játékokra is számítottak.

Kicsi a #, de erős 

A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Szimpla látogatóból könnyen lehet hűséges ügyfél 

Ha a weboldal nem lendít az értékesítésen, nem teszi a dolgát - így fogalmazhatnánk röviden, tömören, velősen. Pedig néhány egyszerű lépés kell csak, és máris hűséges vásárlónk lehet egy szimpla látogatóból.

Cserkésszük be a nyaralókat is! 

Nem kell lemondanunk az ügyfelekről, akkor sem, ha nyaralni mennek. A közösségi oldalak hirdetési rendszerei ugyanis a fogyasztók tartózkodási helye alapján is képesek pontosan célozni a hirdetéseinket.

Nyolc módszer, a nehéz ügyfelek féken tartására 

Nehéz ügyfelek léteznek, ezt mindannyian tapasztaltuk már. A nyári hőségben, mintha többen lennének, talán a forróságban türelmetlenebbek vagyunk. Hajlamosak vagyunk a problémás ügyfeleket túlzott szervilizmussal kezelni, amikor hívnak vagy felkeresnek bennünket, bár tegyük a szívünkre a kezünket, a problémázó, akadékoskodó, mindent kritizáló vevőt néha más bolygóra küldenénk.

A marketing nem megy szabira 

Sok cég a nyári hónapokat egyfajta szezonális szünetnek tekinti: a fogyasztók érdeklődése lanyhul, mindenki szabadságon van, a munkatársak nyaralnak. Csakhogy a marketinggépezet ilyenkor sem állhat meg: mutatunk hat tippet, amelyek segítségével feldobhatja a nyári értékesítéseit!

Magyar vállalkozások tölthetik be az Uber helyét 

Az Uber ugyan nemrégiben felfüggesztette magyarországi szolgáltatását, azonban a cég által képviselt megosztás alapú üzleti modell itthon is egyre inkább virágzik. Tőlünk nyugatra a nyaralásunk alatti kutyafelügyelettől kezdve, a saját bicikli- vagy autó bérbeadáson át már számos problémára van közösségi megoldás. Hazánkban a paletta még nem ennyire színes, de néhány magyar startup már elég komoly sikereket ért el ezen a területen

A közösségi média pörgetheti a személyes bizniszt 

Egy kis stratégia és némi erőfeszítés, és máris hasznos üzleti kapcsolatokat szerezhetünk a közösségi média segítségével. A közösségi hálózati oldalak, úgy mint a Twitter, vagy a nálunk is egyre népszerűbb LinkedIn a szakértők szerint hihetetlen sok kiaknázatlan lehetőséget rejt.

Pénzt is hozhat nekünk a Pokémon Go 

A Pokémon Go őrület miatt milliók sétálgatnak az utcákon kis lényeket hajkurászva. A vállalkozóknak pedig minden ekkora divathullámban érdemes megkeresni, mi az, amivel az üzlethez kapcsolhatnák. Szakértőnk segít, hogy használjuk vevőszerzésre a Pokémon Go-t!

A kérdés, ami kiugró sikert hoz 

A piaci versenyhelyzet napjainkban rendkívül erős, így valamennyi ágazatban sok múlik azon, hogy milyen brandet sikerül – vagy éppen nem sikerül – felépíteni. Tudatos márkaépítéssel és marketinggel a siker esélye nagymértékben növelhető.

Felpörgött a reklámpiac a Foci-EB alatt 

Az élelmiszerkereskedelem tévéreklámjai érték el a legtöbb 18-49 éves nézőt a termékosztályok közül idén júniusban. Utánuk egyéb gyógytermékek, személygépkocsi majd hitel-kölcsön és mobiltelefon előfizetés/csomag következnek a rangsorban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés Kft. az általa szpot szinten vizsgált csatornák adatai alapján.

Hogyan készítsünk olyan tartalmat, ami tényleg hajtja az értékesítést? 

A tartalommarketing mostanra az egyik legnépszerűbb marketing eszközzé vált, a vállalatok szívesen fektetnek bele energiát és pénzt is. De a fő kérdés persze itt is az, hogy mibe érdemes pontosan fektetni ahhoz, hogy valódi eredményeket érjünk el. Segítünk néhány tippel, hogy induljunk el a helyes úton.

Félnek a SEO-tól az amerikaiak? 

Míg Európában és Magyarországon egyre több keresőmarketinggel (Search Engine Optimization- rövidítve: SEO) foglalkozó szakemberre van szükség, addig Amerikában pont itt spórolnak a vállalatok.

Mire kattan a Z-generáció? 

Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".

Hogyan és mit vásárol a Z-generáció? 

Pár év, és micsoda különbség! A Z-generáció képviselői most tizenévesek és korántsem a fogyasztói társadalom agyatlan robotjai. Nagyon megnézik, mire adják ki a pénzüket, értéktudatosan vásárolnak. Nem halmoznak fel, de amit divatosnak és menőnek vélnek, azt megszerzik. Csak éppen alaposabb utánajárással és mérlegeléssel, mint a bátyjaik és nővéreik. Ha kell, még a szüleikre is rászólnak.

Nem csak öröm díjat kapni, az üzletet is segíti 

Díjat kapni mindenki szeret. Különösen akkor édes az elismerés, ha olyasmivel nyerjük el, amire igazán büszkék vagyunk. Az üzleti életben ráadásul a fogyasztók meggyőzésének is fontos eszköze a minősítés. De mire pályázzunk? És mi legyen, ha már a zsebünkben van a trófea?

Vásárlásnál azért a külső a lényeg 

A termékek ára és a minősége mellett a csomagolás milyensége is egyre fontosabbá válik egy-egy termék fogyasztói megítélésében. Így nemzetközi felmérések szerint a fogyasztók több mint egyharmadánál fordult már elő, hogy egy új csomagolás miatt váltottak márkát.

Itthon tarthatók a fiatalok - legalább nyaralni 

Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója, Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.

A végső haszon, ami meggyőzi a vásárlókat 

Mi a különbség a jellemzők és az előnyök között? És az miért fontos, hogy az áru jellemzőit lefordítsuk az előnyök, illetve a személyes haszon nyelvére, ha a célközönségünkhöz beszélünk? Szakértőnk elmondja!

Így pörgeti meg az eladást a pszichológia 

Az értékesítés felpörgetéséhez a legkülönbözőbb trükköket kell bevetni, a kiváló termék sajnos önmagában a legtöbbször kevés. Kihasználhatjuk a pszichológia eredményeit is!

Marketing? Kezdjük a terméknél! 

Ha a termékmarketing mögött egy jól átgondolt koncepció húzódik meg, akkor a termék szinte „eladja magát”, de legalábbis jóval könnyebben értékesíthetővé válik. Ezért mindennek az alapja a termékmarketing. Szakértőnk elmondja a részleteket!

Így játsszunk hűségre 

Mindenki szeret versenyezni, több pontot gyűjteni, mint mások, szereti a jutalmakat, és szeret szórakozni. A játékosítás pontosan erre a viselkedésre épít, és a marketingben is használható. A gamification segítségével a vásárló többször lép érintkezésbe a márkával.

5 stratégiai lépés a nemzetközi márkaépítéshez 

A külföldi piacon való megjelenéshez szükség van tőkére, gyártási kapacitásra, szervezetfejlesztésre és még számos dologra. A rengeteg befektetett idő és pénz azonban mit sem ér tudatos márkaépítés nélkül.

Megint mindent felforgat a Facebook 

Megint változtat az algoritmusán a Facebook. A jövőben többször fogunk találkozni a barátaink által feltöltött fotókkal, a rokonok személyes posztjaival, háttérbe szorulnak a céges oldalak.

Hét főbűn, amit egy céges bloggal elkövethetünk 

A blogolás olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá, de jól játszani azért nem mindenki tud. A céges blogra ez kétszeresen is igaz, ezért összeszedtük azt a hét főbűnt, amellyel többéves munkát tehetünk tönkre egy szempillantás alatt.

Tényleg a végét járja a marketing? 

A marketing, ahogy korábban ismertük, nem létezik. Ma a fogyasztó irányít, a változások pedig gyorsabbak, mint valaha. Még sincs ok ijedtségre!

Így használjuk ki a képek erejét 

Érzékszerveink közül a szemünk a legfontosabb: a külvilágból érkező információk akár 70-80%-át is a látás útján dolgozzuk fel. A vizuális elemek információt közvetítenek, növelik a hitelességet, érzelmeket generálnak és vágyat ébresztenek. Mindebben olyan óriási lehetőségek rejlenek, amelyek mellett nem érdemes cégvezetőként elmenni. A képek a marketing és a márkaépítés központi elemeiként – megfelelő szakértelemmel és profizmussal alkalmazva – erőteljesen növelhetik a cégek sikereit. Megmutatjuk, hogyan.

A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki? 

A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.

Ne hagyjuk kimerülni az e-mail listánkat! 

Egy saját e-mail lista hatalmas érték a vállalkozás számára, főleg, ha az valóban csak érdeklődőket és valódi e-mail címeket tartalmaz. Azonban fontos, hogy jól is bánjunk a címzettekkel, azaz ne csak értékesítsünk nekik, hanem valódi és érdekes tartalmat is adjunk az értesítéseinkben. Mutatjuk, miről is van szó.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.

Pénzszerzés

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat  

A lakáshitelek több mint harmada esetében a kölcsönösszeg meghaladta a vételár 70 százalékát.

Jogi kisokos

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája  

A hackerek ma már sokkal inkább üzleti szemlélettel bánnak bűncselekményből származó bevételeikkel.

Klímablog

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?  

Mi okozhatja a szokatlan hideget, és mit árul el mindez az évszakok hosszú távú változásairól?

Gazdaság

Bizonytalan az ingatlanpiac, de a lakások nem lesznek olcsóbbak

Bizonytalan az ingatlanpiac, de a lakások nem lesznek olcsóbbak 

Annak ellenére, hogy lecsengett a lakáspiaci boom első hulláma, továbbra is erős kereslet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo