Piac & marketing cikkek
Nem csak öröm díjat kapni, az üzletet is segíti
Díjat kapni mindenki szeret. Különösen akkor édes az elismerés, ha olyasmivel nyerjük el, amire igazán büszkék vagyunk. Az üzleti életben ráadásul a fogyasztók meggyőzésének is fontos eszköze a minősítés. De mire pályázzunk? És mi legyen, ha már a zsebünkben van a trófea?
Vásárlásnál azért a külső a lényeg
A termékek ára és a minősége mellett a csomagolás milyensége is egyre fontosabbá válik egy-egy termék fogyasztói megítélésében. Így nemzetközi felmérések szerint a fogyasztók több mint egyharmadánál fordult már elő, hogy egy új csomagolás miatt váltottak márkát.
Itthon tarthatók a fiatalok - legalább nyaralni
Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója,
Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.
A végső haszon, ami meggyőzi a vásárlókat
Mi a különbség a jellemzők és az előnyök között? És az miért fontos, hogy az áru jellemzőit lefordítsuk az előnyök, illetve a személyes haszon nyelvére, ha a célközönségünkhöz beszélünk? Szakértőnk elmondja!
Így pörgeti meg az eladást a pszichológia
Az értékesítés felpörgetéséhez a legkülönbözőbb trükköket kell bevetni, a kiváló termék sajnos önmagában a legtöbbször kevés. Kihasználhatjuk a pszichológia eredményeit is!
Marketing? Kezdjük a terméknél!
Ha a termékmarketing mögött egy jól átgondolt koncepció húzódik meg, akkor a termék szinte „eladja magát”, de legalábbis jóval könnyebben értékesíthetővé válik. Ezért mindennek az alapja a termékmarketing. Szakértőnk elmondja a részleteket!
Így játsszunk hűségre
Mindenki szeret versenyezni, több pontot gyűjteni, mint mások, szereti a jutalmakat, és szeret szórakozni. A játékosítás pontosan erre a viselkedésre épít, és a marketingben is használható. A gamification segítségével a vásárló többször lép érintkezésbe a márkával.
5 stratégiai lépés a nemzetközi márkaépítéshez
A külföldi piacon való megjelenéshez szükség van tőkére, gyártási kapacitásra, szervezetfejlesztésre és még számos dologra. A rengeteg befektetett idő és pénz azonban mit sem ér tudatos márkaépítés nélkül.
Megint mindent felforgat a Facebook
Megint változtat az algoritmusán a Facebook. A jövőben többször fogunk találkozni a barátaink által feltöltött fotókkal, a rokonok személyes posztjaival, háttérbe szorulnak a céges oldalak.
Hét főbűn, amit egy céges bloggal elkövethetünk
A blogolás olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá, de jól játszani azért nem mindenki tud. A céges blogra ez kétszeresen is igaz, ezért összeszedtük azt a hét főbűnt, amellyel többéves munkát tehetünk tönkre egy szempillantás alatt.
Tényleg a végét járja a marketing?
A marketing, ahogy korábban ismertük, nem létezik. Ma a fogyasztó irányít, a változások pedig gyorsabbak, mint valaha. Még sincs ok ijedtségre!
Így használjuk ki a képek erejét
Érzékszerveink közül a szemünk a legfontosabb: a külvilágból érkező információk akár 70-80%-át is a látás útján dolgozzuk fel. A vizuális elemek információt közvetítenek, növelik a hitelességet, érzelmeket generálnak és vágyat ébresztenek. Mindebben olyan óriási lehetőségek rejlenek, amelyek mellett nem érdemes cégvezetőként elmenni. A képek a marketing és a márkaépítés központi elemeiként – megfelelő szakértelemmel és profizmussal alkalmazva – erőteljesen növelhetik a cégek sikereit. Megmutatjuk, hogyan.
A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Ne hagyjuk kimerülni az e-mail listánkat!
Egy saját e-mail lista hatalmas érték a vállalkozás számára, főleg, ha az valóban csak érdeklődőket és valódi e-mail címeket tartalmaz. Azonban fontos, hogy jól is bánjunk a címzettekkel, azaz ne csak értékesítsünk nekik, hanem valódi és érdekes tartalmat is adjunk az értesítéseinkben. Mutatjuk, miről is van szó.
Legyőzte a Google az Apple-t
A világ legértékesebb márkáinak összesítésében a Google átvette a vezető helyet az Apple-től, a Microsoft a harmadik helyet szerezte meg. A Facebook és az Amazon először szerepel a toplistán. Nem mellékes dolog a márkaérték: minél értékesebb ugyanis a vállalat neve, annál jobban teljesít.
Függővé teszi a vásárlókat az állandó akciózás
A kedvezményes akciók vadászata szinte függővé teszi a fogyasztókat, ugyanakkor hajlandóak többet is fizetni egy termékért, ha úgy gondolják, hogy annak előnyei ellensúlyozzák az árát – derül ki egy friss kutatásból. A prémium termékek ezért egyre népszerűbbek.
Még mindig lehet szakítani az EB-n
Tombol a fociláz Magyarországon és nem csak a szórakozóhelyeken: ebben az időszakban jelentősen emelkedik bizonyos fogyasztási cikkek forgalma, mint a sör, vagy a chips, de ilyenkor kelendőek a tévék és más szórakoztató elektronikai eszközök is. Nem csoda, hogy sok cég marketingkampánnyal „rászervez” a Foci-EB-re. Aki még nem tette annak sincs még késő, ha más nem hamarosan jön az Olimpia.
Így férhetünk hozzá a svájci pénztárcákhoz
A híresen gazdag Svájc álom lehetőségként szerepelhet számos kereskedő célpiacai között, de tény, hogy nem könnyű egy kisvállalkozásnak megjelenni a szigorú és drága piacon. Van azonban lehetőség, hogy kisebb ugrással is megmutathassuk magunkat.
A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
A sikeres marketinghez olyan tervet kell kidolgozni, mely egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket. Ilyenkor a marketing és a design kéz a kézben járnak.
Megvan Magyarország legjobb startup ötlete
Az Uber kihirdette, melyek azok az ötletek, amelyek megvalósítását európai mentori programja keretében támogatja. Magyarországról egy vakok és gyengénlátók számára készült, mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveget fejlesztő csapatot választott a szakmai zsűri.
Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak
Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.
A munkatárs lett a hiányzó nyersanyag
Egyre több cégvezető véleménye szerint a munkaerő hiány ma már a fejlődést akadályozza. Új beruházások mérlegelése során egyre gyakrabban merül fel a dilemma: vajon lesz-e elég ember a gyártósorokra, az üzembe, vagy a fejlesztési feladatok elvégzésére.
Nagyot lehet szakítani a foci EB-n
Az Európa Bajnokság körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is – derül ki az Árukereső.hu májusban készített kutatásának eredményeiből.
Munkaerőhiány: nagyobb a baj, mint gondoltuk
A cégek háromnegyedénél van betöltetlen állás – derült ki egy friss felmérésből, az állandó munkaerőhiány pedig 7-8 százalékkal, a fluktuáció további öt százalékkal csökkenti az árbevételt. Ennek ellenére a cégek még mindig nem foglalkoznak munkáltatói márkájuk kiépítésével, pedig csak alig tizedük tartja magát vonzónak a munkaerőpiacon.
Marketingben a szórólap és az e-mail a nyerő?
A fogyasztók többsége hasznosnak találja a reklámcélú megkereséseket, leginkább a szórólapos és e-mailes ajánlatokat kedvelik – derült ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség kutatásából. A szórólap hatására a megkeresettek több mint kétharmada, míg elektronikus reklámüzenet nyomán a címzettek több mint fele vásárolt már legalább egy alkalommal.
Mi hatja meg egy cég beszerzési osztályát?
Minden szövegíró tudja, hogy cégekkel másképp kell kommunikálni, mint az egyedi vásárlókkal. Máshogy, de hogyan? Szakértőnk segít!
Nekünk az Adria a Riviéra
A magyar internetes keresési szokások alapján, Horvátország, Montenegro és Toszkána az idei nyár slágercélpontjai, de a belföldi szálláshelyek sem maradnak üresen. A döntésben még mindig az ár a legfontosabb, népszerű keresési kulcsszó a „las minute”.
Ne csak tippelje, kik a vásárlói!
Azt hihetnénk, hogy ha színvonalas a termékünk, sőt talán betöm egy piaci rést, akkor meg fogja találni a helyét a piacon. Pedig ez kevés, ha a célpiac nem tud rólunk. Sok vállalkozásnak fogalma sincs, hogy hogyan érje el hatékonyan a célközönségét, hiába foglalkoztat értékesítési munkatársakat. Íme néhány módszer ideális fogyasztóink feltérképezéséhez.
Így építsünk szakértői brandet
Egyre több cég jön rá, hogy a tartalom milyen jó marketingeszköz, így egyre több van belőle. Többek között nagyjából kétmillió blogposzt születik naponta. De szakértői tartalom, na az még mindig kevés. Pedig ez az, ami igazán hasznos – mondta a Piac & Profit KKV-Akadémiáján tartott előadásában Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője.
Másnak bejött? Akkor már kár próbálkozni
A legújabb marketinges varázsszó a growth hacking, ami főként a kisebb büdzsével rendelkező vállalkozások számára lehet vonzó, hisz a lényege, hogy a cég gyakorlatilag nulla ráfordítással ér el rakétaszerű kilövést. Hogy hol a bibi? Ha nincs ötletünk, hogy mi legyen az áttörés, nehéz mástól bármit ellesni.
Négy magyar startup mutatkozott be New Yorkban és Bostonban
Négy magyar startup cég mutatkozott be és vett részt tanulmányúton az Egyestült Államok keleti partján a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade és a Design Terminál mentor programjának keretében május 9-20. között.
Tökéletes marketingeszköz? Még ez sem az
Vajon tényleg a kukába kéne dobni minden korábbi eszközt, a digitális marketing felülír minden mást? Vagy túldramatizálják és túlzottan szenzációként kezelik a digitális marketing lehetőségeit?
Erre költünk még mindig, boldogan
Tényleg fontosabbá váltak az élmények, mint a dolgok birtoklása? Nos, valójában úgy tűnik, a kettő összefonódott, és a fogyasztók élményt akarnak akkor is, ha épp csak egy fagylaltot vásárolnak. Nem egyszerű marketingcsavarról van szó. Az élmények tényleg boldogabbá tesznek bennünket.
A sikeres honlap titka - egy Év honlapja díjas tervező tippjei
Mára már nem kérdés, hogy egy vállalkozásnak szüksége van weboldalra. Azonban kevés, ha létezik. Ahhoz, hogy eredményeket is hozzon – vagy éppenséggel ne riassza el a potenciális vásárlókat – jónak is kell lennie. És, hogy mitől is jó egy honlap? Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója, sokszoros év honlapja díjas tervező foglalta össze a legfontosabb, 2016-os irányokat a Piac & Profit KKV-Akadémiáján.
Nem jogszerű a cookie figyelmeztetés a legtöbb oldalon
A webes tartalomszolgáltatók többsége jogsértő módon tárolja és használja a látogatók adatait, sokan szabálytalanul építik fel kampányaikat a közösségi oldalakon is. Ugyan már egyre több weboldalon találkozhatunk felugró ablakkal, amely a cookie-k használatára figyelmezteti a felhasználót, ez azonban még kevés. A 2018 májusában hatályba lépő uniós adatvédelmi rendelet bevezetése után tisztább feltételekre és szigorúbb büntetésekre számíthatnak az érintettek.
Megérkezett a cégek új kedvence a Facebookra
Új eszközt tett elérhetővé a Facebook, amellyel aktivitás alapján szűrhetünk a felhasználók között a legnagyobb közösségi oldalon. Bár a szűrőmechanizmus még nem kiforrott, óriási lehetőségeket tartogat a hirdetők számára.
Már most milliárdokat hozott a vasárnapi nyitvatartás
A vasárnapi boltzár eltörlése már most látványos eredményeket hozott: a reklámpiacon beindultak a kereskedelemben érdekelt hirdetők: milliárdokkal többet költöttek, mint tavaly ilyenkor.
Miért nem élhetünk ma kommunikáció nélkül?
A globalizáció, a gazdasági válság utáni, körülöttünk változó világ elnyeli azt, aki nem, vagy nem úgy kommunikál. Lássuk a legfontosabb kihívásokat és megoldásokat!
A Facebookon sem szabad a vásár
Sok cég számára a Facebookon végzett promóciós tevékenység alkotja immár a marketingstratégia gerincét, fontos tudni, hogy a közösségi oldalakon sem szabad a vásár. A Facebook is szigorú szabályokat hozott az ilyen tevékenységre, de a magyar és európai jogszabályoknak is meg kell felelni.
Ha magyar, akkor jöhet
Három magyar fogyasztó közül ketten (65%) mondják azt, hogy a márkák származási helye vásárlási döntéseiket jobban befolyásolja, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is.
Négy magyar startup mutatkozik be New York-ban
Négy magyar startup cég mutatkozik be a világ egyik legrangosabb startup eseményén, a TechCrunch Disrupt rendezvényen New York-ban május 9-11. között - közölte a Magyar Nemzeti Kereskedőhőz (MNKH).
Rajtunk kísérletezik a Facebook
Még alig indultak el az új reakció gombok a Facebook-on, a legnagyobb közösségi médium a jelek szerint máris újakkal kísérletezik, legalábbis erre utal, hogy ideiglenesen Anyák Napja alkalmából bizonyos országokban elérhetővé vált a "Hála" gomb.
3 trend, amit kár lenne kihagyni
Ha tényleg el akarunk érni valamit vele, a tartalommarketingnek túl kell lépnie a tartalom gyártáson. Követni kell a legfrissebb trendeket, hogy látható eredményt produkáljunk, bevállalható mennyiségű munkával.
A jó termék smafu, élmény kell az eladáshoz
Új korszakba léptek a vállalatok: van, amelyik úgy látja, az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra kell fókuszálni, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.
Van helyünk Kínában
Kína óriási piac, csak a fővárosban, Pekingben és a környékén tízszer annyian laknak, mint Magyarországon. Ugyanakkor mégis van a távol-keleti országban keresnivalója a magyar kkv-knak – hangsúlyozták a IV. Kínai−Magyar Üzleti Fórum előadói.
Budapesten csap össze a startup világ krémje
Európai startup seregszemlének ad otthont 2016. május 23-án Budapesten a SMART 2016 konferencia. A rendezvény emellett közel 100 hazai és külföldi előadóval a digitalizáció legfrissebb trendjeit vizsgálja a robotikától az okosvárosokon át, az intelligens egészségügyi megoldásokig.
Alapfokú kisokos a Linkedinhez
A közösségi oldalak között is különlegesség a Linkedin, amely üzleti, szakmai profilja révén különül el elsősorban a többitől. Az egyre fontosabb felülethez ad használati kisokost a téma szakértője.
Négy magyar startup aratott sikert Londonban
Magyar innovatív vállalkozások is bemutatkoztak a fenntartható, élhető városi környezetért dolgozó szakértők Smart to Future Cities 2016 címmel Londonban megrendezett globális fórumán.