Birmacher Barnabás ügyvezető alapítót kérdeztük arról, milyen fejlesztőként fejlesztőknek értékesíteni, és hogyan lehet egy pályakezdő fiatalból sikeres cégvezető.
Nagyon fiatalon lettetek sikeresek. Mennyi a cégben az átlagéletkor?
A fiatalság úgy érzem elég relatív, én már 22 éves korom óta vállalkozom, és előtte is szabadúszóként dolgoztam, illetve úgy gondolom, 28 éves koromra is elég sok van még előttünk, mire azt mondhatom, ténylegesen sikeresek vagyunk. De az irány jónak tűnik. Cégen belül az átlagéletkor 28 év, viszont most aktívan felvételiztetünk több pozícióba is, ezért ez a szám még bőven módosulhat.
Minek köszönhető a gyors siker?
Általában, ha sikeresebb startupokkal, cégekkel találkozunk, akkor azt látjuk, hogy kitaláltak egy jó ötletet és egy este alatt sikerre is vitték az egészet.
Olyan cégeknek és magánszemélyeknek nyújtunk szolgáltatást, akik mobil alkalmazásokat készítenek, és számukra gyorsítjuk fel a fejlesztést, illetve biztosítjuk a jó kódminőséget. Ezt úgy kell elképzelni, hogy mikor egy fejlesztő leül kódolni, akkor a kód felhasználása mellett teszteket is futtat, hogy biztosan tudja, a kód azt csinálja, amire megírta. Az elkészült alkalmazást összecsomagolja egy alkalmazásba, majd ezt kiküldi a tesztelő csapatnak. Tőlük visszakapja a hibalistát, ezeket javítja, majd ha mindennel készen van, akkor újra csomagolja az alkalmazást, majd kirakja az App Store-ba, vagy a Google Playbe, ahonnan a felhasználók letölthetik. Mi ezt a teljes folyamatot automatizáljuk, sok időt megtakarítva a felhasználóinknak.
Terméketekben olyan partnerek is meglátták a lehetőséget, mint az Amazon. Egy hazai startup hogyan képes ilyen kapcsolatra szert tenni?
Elsősorban egy nagyon jó termékre van szükség, ha az nincs meg, akkor már mehetsz is vissza a tervezőasztalhoz. Hogy erre a szintre eljuss, nagyon fontos, hogy folyamatosan beszélj a felhasználóiddal, potenciális előfizetőiddel, így hónapok alatt összerakhatsz a fejedben egy képet, hogy ténylegesen mire van szükségük, milyen szolgáltatásokért hajlandóak fizetni, és ez idő alatt sok-sok céget meg is ismersz.
Ha a termékedet szeretik, akkor a saját felhasználóid fognak bevinni a cégükbe, illetve tovább ajánlani más cégek számára. A legtöbb nagy felhasználónk hozzánk is így érkezett.
A teljes interjú a Piac & Profit szeptemberi számában olvasható!