Óránként elfogy egy rúd szalámi

A Pick szalámi, Unicum és a fűszerpaprika-őrlemények - ezeket viszik tonna szám a külföldiek a repülőtéri Heinemann üzletből. Persze az édességek is nagyon népszerűek, a csokoládé különlegességek is kifejezetten keresett termékek. Az oroszok és a kínaiak a legszorgosabb vevők. 

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Budapest Airport által üzemeltetett ferihegyi repülőtéren csak tavaly több mint 11 millió utas fordult meg, akiknek közel a fele volt induló utas, és ebből körülbelül 1,5 millióan vásároltak a helyi duty free üzletben. Mint kiderült, a hungarikumok igen népszerűek a körükben: a legtöbb az Unicumból, illetve a Pick szalámiból fogy (átlagosan óránként egy rúd szalámit és néhány üveg Unicumot értékesítenek), az édességek közül a harmadik generációs családi vállalkozás, a Szamos marcipánjai a legkelendőbbek, de más magyar csokoládé termékek is kiemelkedően teljesítenek a Heinemann Duty Free kínálatában.

Kép: bpairport

Túlnyomóan magyar áruk

A Heinemann Duty Free shopjába belistázott élelmiszer kategóriájú termékeknek jelenleg nagyobb része magyar termék. Az üzletben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a vásárlók a legnépszerűbb hazai produktumok közül tudjanak válogatni. A hungarikumnak nyilvánított 23 élelmiszer kategória közül 10 kapható a budapesti Heinemann üzletben - fűszerekből, borokból, pálinkákból, likőrökből, édességekből és húskészítményekből, valamint lekvárokból áll össze az üzlet hazai árukínálata. A nemzetközi termékpalettán leginkább teákat, édességeket és fűszereket találunk.

Tonnákban mérhető a hazai finomságok iránti rajongás

Természetesen azért a  magyar termékek a legkelendőbbek. Ha valami, akkor a hamisítatlan hazai pirospaprika egy igazán ismert hungarikum, és ez a számokon is megmutatkozik. 2016-ban  nem kevesebb, mint 16 tonna édes és erős paprikaőrleményt adtak el,  de a liba- és kacsamájból készült termékek is hihetetlen népszerűségnek örvendenek: éves szinte körülbelül 11 tonnát értékesítenek.

Így többszörözd meg forgalmad Black Friday-en
Közeleg a Black Friday, a webáruházak nagy napja. Íme öt pontban összefoglalva az iparág magyarországi szereplőinek, hogy mivel érdemes készülni az év legfontosabb kereskedelmi időszakára.
De vajon kik rajonganak leginkább ezekért a finomságokért? Az üzemeltető elárulta: a regionális választékból leggyakrabban orosz, brit, finn és kínai utasok vásárolnak. Érezhetően értékelik és szeretik az itt kapható termékeket: előfordult már olyan is, hogy egy távol-keleti turista a beszállás előtt még gyorsan visszaszaladt egy plusz üveg tokajiért.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo