Blokkolja a reklámokat az Apple

Az Apple mobilok, tabletek mától, a számítógépek szeptember 25-től megjelenő új szoftvere hatékonyan blokkolja a hirdetéseket - ami ellen a nagy amerikai reklám-vállalkozások hevesen tiltakoznak. Az új iOS11 egyébként azt is jelenti, hogy az iPhone 5 és a mobil korábbi típusai már nem kapnak frissítést.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Apple keresője, a Safari a frissítéssel “a követést akadályozó intelligens tulajdonsággal” bővül. Ami annyit jelent, hogy portálok a jövőben nem tudják követni a használókat, így megszabadulunk attól a kellemetlen jelenségtől, hogy bárhol böngészünk, ott feltűnnek a “profilunknak” megfelelő, kéretlen reklámok.

fotó: Andy/flickr

Miután a felmérések szerint az internet használóinak csaknem 15 százaléka a Safarit használja, sok millió emberről van szó. Mint ismeretes, az úgynevezett cookiek (sütik), azaz kis szöveg-fájlok alkalmazásával a hirdetők matematikai módszerek segítségével programozzák, hogy a használó képernyőjén milyen, személyére, érdeklődésére szabott hirdetések jelenjenek meg. Sok sütit, amelyek nem a felkeresett portálról, hanem harmadik féltől származnak, a keresők már tudnak blokkolni. Másik fajtájuk, az úgynevezett elsődleges süti, az adott portálról származik és blokkolásuk egyébként korlátozhatja a net használatát  is - például azt, hogy Facebook vagy Twitter jelszavunkkal lépjünk be valahova.

Hat nagy amerikai hirdetési cég nyílt levélben tiltakozott az Apple-nél, kérve, hogy vonják vissza ezt a szoftver-módosítást, mert az “megszakítja a digitális reklám-rendszert, amely a mai digitális tartalmak és szolgáltatások jelentős részét finanszírozza. Az intézkedés az eddigi  sztenderd rendszabályokat változó, alaktalan rendszerrel váltja fel, amely árt a világháló használóinak és szembemegy az internet gazdasági modelljével.”  Az Apple elutasította a tiltakozást, mondván: “A követő technológia olyan színvonalat ért el, hogy a vállalatok az internet használó böngészésének nagyobbik részét megismerhetik és reklám célzott irányítására használhatják, anélkül, hogy erre a használótól engedélyt kaptak volna.”

Az Apple már 2015-ben, az iOS éves frissítésénél bevezette hirdetések blokkolását. Ennek következménye, hogy egyre több média-vállalkozás

Ilyen az ideális munkavállaló a nagy mogulok szerint
Kit venne fel a cégébe Michael Bloomberg? Hogyan húzza ki a lényeget az állásinterjúnál a jelöltből Tim Cook? Milyennek tartja az ideális jelöltet egy állásra a Facebook HR-főnöke?
tér át a csak előfizetéses szolgáltatásra és a digitális reklám növekvő része kerül át a Facebookra és a Google-ra, ahol nehezebb a blokkolás. Ugyanakkor a Google maga is védekezik a nem kívánt hirdetések ellen: böngészője, a netet használók csaknem 55 százaléka által alkalmazott Chrome, várhatóan még a idén frissül úgy, hogy blokkolja a maguktól elinduló video- és audio hirdetéseket, a felugró, a teljes oldalt letakaró reklámokat. Kivételt képeznek majd, nem meglepően, a Google saját reklámjai.

Egyébként az Apple másik, kevéssé örvendetes bejelentéssel is szolgált a régebbi mobiljait használóknak. Az említett iOS11 csak 64 bites készülékekkel működik, ami azt jelenti, hogy az iPhone 5 és 5C elavultnak tekinthető, az 5-ös és elődei nem kapnak már frissítést, hasonlóan nem fognak működni régebbi, 32 bites appok. Ráadásul a legújabb iPhone7 és iPad is tartalmaz még olyan 32 bites alkalmazásokat, amelyek nem tudnak átváltani 64 bitre, így az iOS11-re való frissítés után nem fognak működni.

(Guardian)

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo