Facebook robotok vehetik el a marketingesek munkáját

Először azzal kezdődött, hogy a bejegyzés kiemelésnél nem tudtunk beállítani semmit. Aztán megpróbálta eldugni előlünk a Facebook az elhelyezések kiválasztását. Utána kitalálta a dinamikus hirdetéseket, ahol már nem is tudjuk, kinek, mit jelenít meg pontosan a Facebook a mi nevünkben. Később még a dinamikus hirdetés célzását is kiterjesztette a Facebook.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem olyan régen pedig elkezdte felajánlani, hogy szívesen bővít a célzásainkon, ha az kattintás vagy konverzió szempontjából jobb lesz az adatok szerint - írja a Közösségi Kalandozások blogon - írja Lévai Richárd a Közösségi Kalandozások blogon.

Kép: Pixabay

Egyre jobban közeledik az a világ, amikor lefényképezzük a terméket, feltöltjük a Facebookba,  megmondjuk, mennyiért és mekkora árréssel szeretnénk eladni, és minden mást megcsinál a rendszer. Létrehozza az értékesítési felületet, megírja a szövegeket, beállítja a célzásokat. Mi pedig csak kapjuk a címeket, ahova lehet postázni. Jó lesz? Valószínűleg igen. De majd meglátjuk.

Ok, ok, kicsit előre szaladtam, mert ez még messze van, de tény, hogy egyre több olyan megoldás jelenik meg a Facebookban (és a Google AdWordsben is persze), amik mind a rendszer által használt big datából próbálnak egyre többet bevezetni.

Ilyen a célzásbővítés is, ami azon alapul, hogy a Facebook látja, hogy milyen típusú emberek kattintanak, vagy konvertálnak, és ha azt tapasztalja, hogy az általunk beállított érdeklődési körök korlátozzák az eredményeket, akkor tágít a kereteken.

Igyekszik olyan embereknek is megmutatni a hirdetésünket, akiknek a beállításaink nem engednék, pedig hasznosak lehetnek nekünk.

A megközelítés jó, de azért van benne némi csavar, ugyanis ezt írja a Facebook:

  • A célzást csak akkor bővítjük ki, ha véleményünk szerint ezzel jobb eredményeket tudnál elérni. Ha úgy gondoljuk, hogy nem jelent előrelépést, akkor nem bővítjük a célzást. Egyelőre nincs mód annak ellenőrzésére, hogy történt-e célzásbővítés. (Bár az eredményeket nem tudjuk garantálni, a tesztek során a célzás bővítésével a konverziók számának növekedését tapasztaltuk.)
  • Jelenleg nem kínálunk olyan konkrét mérőszámot, amely mutatná, hogy a kibővített célközönség mennyire hatékony a nem kibővítetthez képest. Ugyanakkor természetesen lehetőséged van összevetni a funkció használatának megkezdése előtti eredményeket a használat megkezdése utániakkal, így képet kaphatsz az eredményességéről.
A Facebook benyeli a bírságot, de egy magyar cég tönkremehet
A spanyol adatvédelmi hatóság (AEPD) 1,2 millió euróra (367 millió forintra) büntette a Facebook internetes közösségi oldalt a felhasználók adatainak engedély nélküli reklám célú felhasználása miatt. A magyar cégeknek is fontos levonniuk a tanulságot az ügyből, jövőre ugyanis akár milliárdos bírságtételeket is kiszabhatnak már rájuk az adatvédelmi szabályok megsértése miatt.
Vagyis szuper, hogy van ilyen lehetőség, de ember legyen a talpán az, aki meg tudja mondani, tényleg használt-e. Az egyetlen igazi lehetőség a beépített A/B teszt lehetősége lenne, hiszen itt tesztelhetünk célközönséget. Logikus lenne ugyanazt a célközönséget letesztelni egyszer bővítménnyel, egyszer nélküle. De sajnos itt nem is kapcsolhatjuk ki a célzásbővítést.

Ez van, el kell fogadnunk, hogy a Facebook csak jót akar. Persze nem csak nekünk, magának is. Hiszen ha a célzásbővítéssel javít az eredményeinken, többet fogunk költeni nála. Vagyis igazi win-win pozíció.

Persze annak ellenére, hogy nehéz, próbáljuk tesztelni, de azt nem szabad elfelejteni, hogy a célzásbővítés csak érdeklődés alapú célzásoknál használható.

Ezeket viszont a vásárlási folyamat elején lehet csak igazán hatékonyan használni általában. Később úgy is a saját adat alapú célzások fognak dominálni, ahol pedig nincs célzásbővítés.

Szerző: Lévai Richárd

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo