Piac & marketing cikkek
Szállítmányozás: új utakon
Sokakat megriaszthatott az a bejelentés a Magyar Postától, hogy aki októberben nem intézte el unión kívüli rendeléseit, az már karácsonyig ne is számítson arra, hogy megérkezik a várva várt ajándék. Tavaly azonban nemcsak a posta csúszott meg: csaknem egymillió megrendelőnél még az időben megvásárolt csomagok sem érkeztek meg. Miközben tehát dühöng a digitalizáció, és újabbnál újabb csúcsokat dönt az online kereskedelem, a fuvarozás, a logisztika és végső soron a futárszolgálatok terén még van helye a fejlődésnek.
Nem kell aggódnia a banknak, ha sajtból van a fedezet
Az eredeti, olasz parmezán sajt nemcsak finom, hanem értékes is. Olyannyira, hogy a helyi bank, amely a sajttermelőknek hitelez, óvadékként a terméket is elfogadja. Így egy közös raktárban tízezerszám tárolják az érlelődő, óriási sajtokat, amelyek összesen több mint 160 millió eurót érnek, így a banknak nem kell aggódnia, ha nem fizetne az adós.
Építőipar: szokd meg, hogy várnod kell a kivitelezőre
Számos szegmens, így az építőipar teljesítményét is korlátozza a munkaerőhiány, és mára látszik, hogy nem ideiglenes jelenségről van szó. A Grabarics Kft. ügyvezetője szerint lassan a piac minden szereplőjének be kell terveznie a hosszabb vállalási időket, a befektetői sorban állást.
Nem mindegy, melyik német tartományban üzletelünk
A német piac nagyon szegmentált, minden tartományban más az ipar és a piac szerkezete, mások a húzóágazatok, a slágertermékek. Egy exportálni kívánó cégnek tehát pontosan kell céloznia.
A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem
Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.
Védelmet kapnak a termelők a szupermarkettel szemben
Az agrárpolitika egyszerűsítését és a gazdálkodók szupermarketekkel szembeni alkupozíciójának erősödését szolgáló intézkedéseket szavazott meg az Európai Parlament. A Közös Agrárpolitika 2018-ban életbe lépő változásait 503 szavazattal 87 ellenében 13 tartózkodás mellett fogadták el.
Ha érdeksértő a blogger véleménye
Ma már a legnagyobb cégek is kihasználják a blogokon, vlogokon való megjelenési lehetőségeket, hiszen fogyasztói elérésük és véleményvezérként a befolyásoló képességük gyakran vetekszik a klasszikus – professzionális – médiumokéval. Néha azonban vitatott, sérelmes a blogger által megjelentetett tartalom.
Attrakciók kellenek
Minden eddiginél jobb évet zárhat a magyar turizmus, akár a vendégéjszakák számát, akár az árbevételt tekintjük, azonban már most komoly gond van az ágazatban: szakmánként több ezer munkavállaló hiányzik. Ezt a helyzetet azonnal kezelni kell – mondta lapunknak Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, akivel az ágazat előtt álló lehetőségekről, kihívásokról, és tennivalókról beszélgettünk.
Beszállítók: ha nem jól teljesítünk, elviszik a gyártást
Sok feltételnek kell megfelelni ahhoz, hogy egy cég beszállító lehessen az autóiparban, melyet a német gyártók dominálnak hazánkban. A gyárak megveszik az alkatrész dizájnját, így ha a termelés nem kielégítő, el is vihetik kitalálójától az eszköz gyártását.
Mennyit és miből költünk karácsonykor?
Kis karácsony vagy nagy karácsony? A magyarok közel kétharmadának komoly anyagi megterhelést jelent az ünnep, majdnem minden második ember szeretne 25 000 Ft alatti összeget költeni idén karácsonykor – derült ki az Euronics friss felméréséből. Mobiltelefon vagy háztartási kisgép azonban valószínűleg minden harmadik karácsonyfa alatt lesz majd így is, ám a kedvezményes ár a többség számára döntő.
Már a karácsony is a Facebookon dől el
Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban. Az utolsó negyedév pedig még eredményesebb lehet a cégnek, legalábbis ha a hazai kkv-k marketing terveit látjuk. Persze ez valahol kényszer is, hiszen a vállalkozásoknak egyre többet kell költeni ahhoz, hogy eljussanak a célcsoportjukhoz a Facebookon.
Jön a gyerekeknek szánt messenger
Hiánypótló megoldást jelentett be a Facebook: egy Messengert, amit 6-12 éves gyerekek használhatnak, a szüleik felügyelete alatt.
Lokális marketing: új funkciók a Google Térképen
A 2016-os évtől kezdve a Google által életre hívott helyi idegenvezető program motivációs rendszerének köszönhetően megváltozott az emberek véleménynyilvánító kedve. Idén új funkciókkal bővült ez a platform, amelyeket a vállalkozások sem hagyhatnak figyelmen kívül.
Az utolsókból a repülőgépen sem lesznek elsők
A British Airways új, csoportos beszállítási rendszert vezet be december 12-ével az összes járatán, így az utasok a jegyár alapján szállhatnak majd be: a legolcsóbb jeggyel utazók foglalhatnak helyet utolsóként.
Huszonöt éve küldték az első SMS-t
„Boldog karácsonyt” – ez állt abban a rövid szöveges üzenetben, amit 1992. december 3-án egy 22 éves programozó, Neil Papworth küldött el kollégájának, Richard Jarvisnak. Éppen negyedszázada, hogy a „short message service” megjelenése forradalmasította az infokommunikációt – ma pedig már elképzelni sem tudjuk az életünket a szöveges üzenetküldő rendszerek használata nélkül.
Rekordforgalom a budapesti repülőtéren
Rekordot döntött a Liszt Ferenc Repülőtér forgalma, november végéig 12 milliónál is többen érkeztek és indultak a budapesti repülőtérről. Novemberben egymilliónál többen fordultak meg a ferihegyi terminálokon, amire még sohasem volt példa korábban – közölte a Budapest Airport.
Többet költünk és főleg weben veszünk ajándékot
Idén karácsonykor átlagosan csaknem 35 ezer forintot szánnak a hazai internetezők ajándékokra, a tavalyinál mintegy 14 százalékkal többet - derül ki az Árukereső.hu felméréséből. Az összefoglaló szerint az aktív internetezők átlagosan legalább 6 embert szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül.
Még mindig listavezető a csokimikulás
400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab csokimikulás fogyott a tavalyi szezonban – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonnát jelent.
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac a magyar cégeknek, de a magyarországi német tulajdonú társaságokkal történő együttműködés is nagy lehetőségeket tartogat a hazai vállalatoknak - hangzott el a Német-Magyar Üzleti Fórumon, ahol új piaci, finanszírozási, üzleti, jogi, szabályozási információkat osztottak meg a legjobb szakértő előadók.
Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?
Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.
Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek
Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.
15 bitcoinért zuglói lakás eladó!
Folytatódik a bitcoin (BTC)-őrület. Az árfolyamok az egekbe szöktek, és szakértők szerint ez a tendencia továbbra is megmarad. Nem tudni még, hogy mikor egalizálódik, hisz semmi sem tarthat örökké. Van, ahol már csak bitcoinnal fizethetünk.
P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.
Kínai piacra juthatnak magyar startupok
Három magyar startup vállalkozás is bemutatkozott a nemzetközi befektetők, illetve szakmai zsűri előtt egy kínai rendezvényen. Az Enterprise Hungary az Innotrade program, a CBC Hungary, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő és a kínai Invest Shenzhen-nel együttműködésben rendezte meg a Startup Campus Shenzhen elnevezésű eseményt.
50 éve volt az első Black Friday őrület
Immár 5. éve hódít a Black Friday hazánkban is, elsősorban az e-kereskedelemben. Az Ecommerce Hungary várakozásai szerint ezen a napon legalább 1. 000.000 darab kedvezményes árú termékkel várják a kereskedők a már a karácsonyra készülő vásárlókat. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőit tömörítő egyesület a körültekintő tájékozódás fontosságára is felhívja a figyelmet.
A bloggereknek is jelölniük kell a fizetett tartalmat
Az internetes "véleményvezérek" és más, jelentős követői bázissal rendelkező magánszemélyek oldalain megjelenő hirdetéseknél egyértelműen jelölni kell a reklámozást a Gazdasági Versenyhivatal szerint.
Nem számít az ügyfelek véleménye?
Lesújtó eredmények születtek a Piac & Profit szakértőinek kutatásában: az éttermek 92 százaléka nem reagál a Google Térképen érkezett véleményekre, de a hoteleknél sem jobb a helyzet, itt 82 százalék hagyja figyelmen kívül az ügyfelek reakcióit.
Félperces üzenetekkel érhetők el a fiatalok
A 18–39 évesek mintegy kétharmadának tetszik a rugalmas vagyonbiztosítás, döntő többségüknek pedig a mobilapplikációval köthető lakásbiztosítás, az Y generációt azonban a társaságoknak nem könnyű megszólítaniuk.
Így változtathatja meg a linkek előnézetét Facebookon
Néhány hónapja vette el a Facebook annak a lehetőségét, hogy az oldalunkon megosztott linkekhez tartozó képeket, címeket és leírásokat szerkeszteni tudjuk. De amit a Facebook elvesz, azt (néha) visszaadja.
Facebook videó hirdetések – minden, amit tudni érdemes
2017 a Facebook videó és úgy általánosságban is a videó marketing éve volt. A Facebook publikusan is a videós tartalmakat kezdte el jobban támogatni az organikus elérés tekintetében az összes többi formátummal szemben. A Facebook videó hirdetés 5 alapszabályát írta meg a 7 Digits blog.
Az intelligens fogkefe nyert Londonban
Negyedik alkalommal szervezték meg a Londonban élő magyar fiatalok számára a Startup Campus London vállalkozásösztönző programot. A képzés zárásaként, a startup ötlettel rendelkező fiatalok, szakmai zsűri előtt mutatták be innovatív projektjeiket .
Vásárlásgeneráló ügyfélélmény
Míg régen azon volt a hangsúly, hogy minél nagyobb tömegeket érjünk el, ma már a személyességre kell összpontosítania annak, aki sikerekre vágyik. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt a személyre szabott kommunikációt minden csatornán és minden eszközön gördülékenyen kell tudni lefolytatni, átjárást biztosítva a csatornák között.
A Twitter átáll a 280 karakterre
A Twitter szeptemberben indította el azt a tesztelési folyamatot, melyben egyes felhasználók számára megnövelte 140-es karakterkorlátot. Tette ezt azért, hogy a tweetelők még könnyebben kifejezhessék magukat világszerte, továbbra is megtartva a gyorsaságot és tömörséget, vagyis azokat a tulajdonságokat, amitől a Twitter, Twitter. Az összes adat elemzése után a Twitter úgy döntött, hogy a karakter korlátot hivatalosan is felemeli 280 karakterre és kiterjeszti az összes olyan nyelvre, ahol erre szükség lehet.
Webshopot indított? Öt eszköz a sikerhez. Első rész.
Elindította vadiúj, csini online áruházát. Szép a design, egyedi a logó, logisztika, könyvelés pipa. Ugyan névadáskor figyeltek arra, hogy könnyen megtalálható legyen az oldal, ez mégse lett elegendő a sikerességhez. De jó alapokra könnyű építeni, íme néhány eszköz, amivel megtolhatja szekerét. Cikksorozatunk első része a tartalomról szól.
Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket
Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Zuckerberg: a közösség védelme fontosabb, mint a profit
“A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.” Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.
Ügyfélszolgálati trendek
Ha céges ügyfelekről van szó, a márkaélmény hetven százalékban az érintkezési pontokon szerzett tapasztalatokról szól. A brand szíve és lelke tehát az ügyfélkezelés, ahol gondoskodhatunk arról, hogy a márkaígéret valósággá váljon.
Az ügyfelek hatalomátvétele visszafordíthatatlan
A közösségi média korában egy felháborodott ügyfél élményének, véleménynek megosztása sokkal nagyobb kárt tud okozni egy márkának, mint korábban bármilyen reklamáció. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak
Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.
Eljött az offline marketing reneszánsza
Trendforduló küszöbén a marketing. Újra a márkaépítés és a kivitelezők kora, az offline marketing eszközök reneszánsza jön. A csináld magad marketingnek leáldozott – jelentette ki Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Kisvállalati Marketing Expo-n tartott előadásában a múlt héten.
Nálunk a legnépszerűbb a Facebook
Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.
6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten
Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.
Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!
Új hirdetés lehetőség: üzenet a Messengeren
A Facebook az utóbbi időben inkább csökkentette a hirdetés típusok számát, hiszen sok korábbi hirdetést olvasztott össze. Péládul az eseményeket, a rajongógyűjtést és a bejegyzés aktvitást tette be az aktivitások alá. Közben a platformok és a lehetőségek bővültek, megjelent például több hirdetésen belül a Messenger, mint elhelyezés és Messenger, mint célfelület - írja a Közösségi Kalandozások blog.
Ezért fontos a marketing és az ügyfélszolgálat összehangolása
Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot. Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a közösségi médiát használó marketingesek 75 százaléka tekinti az ügyfélszolgálatot a közösségi média elsődleges felhasználási módjának. Amíg azonban a marketingesek többsége elismeri, hogy az ügyfélszolgálat a társadalomban való megjelenés egyik fő funkciója, a válaszadóknak mindössze 26 százaléka említette az ügyfélszolgálati szempontokat a közösségimédia-stratégiák vezető elemeként. Az alábbi 8 ok mutatja, miért fontos a marketing és ügyfélszolgálat szoros összehangolása.
Nem magunknak fejlesztünk
A fiatal fejlesztőkből álló Bitrise szintén fejlesztőknek nyújt szolgáltatást. A magyar startup komoly sikereket ért el nemzetközi szinten, aminek egyik bizonyítéka, hogy olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint az Amazon vagy a HipChat.
Ezek voltak 2017 legnagyobb kihívásai marketing területen
Sokan azt gondolják, hogy egy nagyvállalati digitális marketing a legkönnyebb dolog a világon. Óriási marketing büdzsék, kiszervezett folyamatok, kiépített brand. Milyen nehézség is lenne egy ilyen környezetben? A 7blog megkérdezett 20 nagyvállalati marketing vezetőt arról, hogy mi volt 2017-ben a legnagyobb kihívás számukra a digitális marketing területén.