Piac & marketing cikkek

A kulcsszó az ügyfélismeret
Lévai Richárd online marketinges, social media szakértő. Már az Iwiw-korszak idején érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. A lámpalázról és a Facebook jövőjéről beszélgettünk.

Nem csak a részvényár, a társadalmi értékteremtés is fontos
A részvényesi érték mellett ma már egyre nagyobb szerepet kap a társadalmi és környezeti értékteremtés a vállalatok életében. Ennek érdekében a Capital Communications stratégiai kommunikációs ügynökség impact branding néven új kommunikációs szolgáltatást indított. Az ügynökség a befektetők által egyre szélesebb körben alkalmazott impact investing célját és kritériumait ültette át a branding és a vállalati kommunikáció területére.

Új piacok után ácsingóznak a cégek
A hazai kkv-k keresik a piaci lehetőségeket. Tízből négy vállalkozás szeretne új piacot meghódítani a már meglévő termékével, év elejéhez képest pedig több mint dupla annyian gondolkodnak új árucikk vagy szolgáltatás bevezetésében – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.

Így többszörözd meg forgalmad Black Friday-en
Közeleg a Black Friday, a webáruházak nagy napja. Íme öt pontban összefoglalva az iparág magyarországi szereplőinek, hogy mivel érdemes készülni az év legfontosabb kereskedelmi időszakára.

Megduplázhatjuk Twitter-üzeneteinket
Kétszeresére nőhet a twitterek terjedelme, és ezentúl sem kívánják korlátozni Trump amerikai elnök kirohanásait a rövid üzenetek világában. Kísérleti jelleggel, véletlenszerűen kiválasztott twitterezők csoportjai ezentúl az eddig 140 leütés kétszeresét, 280 betűhelyet tartalmazó üzeneteket küldhetnek – jelentette be a portál.

Beindul az Alibaba – kínai kihívót kap az Amazon
Több milliárd dolláros beruházásra készül az Alibaba kínai tulajdonú online kereskedelmi platform, amely globális szintű logisztikai kiszolgálóbázis kiépítésébe kezd.

Segítsünk dönteni a vevőnek!
A lényeg: az ügyfelünk kerüljön egyre közelebb hozzánk a vásárlási folyamat során, érezze, hogy különleges, egyedi, ő van a figyelem középpontjában. Ebből a megfigyelésből alakult ki az a filozófia, amely módosította, illetve kiegészítette a marketinget, és fogalmát egyfajta kapcsolatmarketing-definícióvá változtatta. Alapfeltétele – a vásárlási folyamatot egyfajta interakcióként értelmezve – az ügyfelek minél jobb megismerése, és hogy az ügyfélutat és az ügyfelek számára nyújtott élményt egységes rendszerként kezeljük.

Személyként viselkednek a márkák a csetappokon
A fiatalok többet lógnak a csetappokon, mint az interneten. Nem véletlen, hogy a cégek ide is egyre inkább be akarnak törni. Új célcsoportok elérésére törekednek a csetalkalmazásokban.

Tényleg Facebook-függő a magyar
A magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő, naponta átlagosan 1,8 órát töltenek ezeken az internetes felületeken - derül ki a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatásából, amely a közösségi média és online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgálta a fiatalabb, Y és Z generáció, a 16-37 évesek körében.

A legjobb adu az ingyenes házhozszállítás
Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya.
Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten
Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.
Így turbózzuk fel a webáruházat
A online kereskedelmi vállalkozások számára egyenlő lehet a túléléssel, hogy könnyebben kezelhető, minél inkább felhasználóbarát webshopot üzemeltessenek. A vészesen közeledő karácsonyi őrület előtt – amikor jelentősen megugrik a látogatószám – Nagy Gábor, a Growthery SEO Agency szakértője ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnia minden webshop-üzemeltetőnek!
Blokkolja a reklámokat az Apple
Az Apple mobilok, tabletek mától, a számítógépek szeptember 25-től megjelenő új szoftvere hatékonyan blokkolja a hirdetéseket - ami ellen a nagy amerikai reklám-vállalkozások hevesen tiltakoznak. Az új iOS11 egyébként azt is jelenti, hogy az iPhone 5 és a mobil korábbi típusai már nem kapnak frissítést.
FB: összeolvad a Hirdetéskezelő és a Power Editor
Régebben a Power Editor volt az az eszköz, amiben megjelentek az új funkciók, és ez volt az, amelyikben könnyen tudtunk nagy tömegben hirdetéseket kezelni. Önálló funkciói voltak, és olyan felülete, ami eltért a Hirdetéskezelőtől.
Legtitkosabb vágyainkat is megtudja a chatbot
A social media térhódításával egyetlen kattintással nyomot hagyunk, azonnal beazonosíthatók vagyunk és a gép lassan előbb tudja, mire vágyunk, mint mi magunk. A Piac és Profit szakmai konferenciáján a Netlight Consulting Kft. ügyvezetője részletesen bemutatta, mit tud és mire használható a Messenger és a chatbot a céges világban. Bártfai Balázs arra hívta fel a figyelmet, hogy ezek immár önálló üzleti felületként alkalmasak az ügyfélélmény emelésére.
A kulcsszavainkat is lenyúlhatja a konkurencia?
A weboldalak keresőoptimalizálása sok idő- és munkaráfordítást igényel, amelyet a legtöbb vállalkozás kiszervez erre szakosodott vállalkozásoknak. A SEO cégek a munkájuk során gyakran teljesen átalakítják a weboldalt, beleértve annak szerkezetét, szövegeit, technológiáját is. A SEO-t végző vállalkozás oldaláról pedig gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon ez az egyébként bonyolult szellemi tevékenység szerzői jogi védelemben részesülhet-e? Védi-e őket bármilyen jogi oltalom?
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Facebook robotok vehetik el a marketingesek munkáját
Először azzal kezdődött, hogy a bejegyzés kiemelésnél nem tudtunk beállítani semmit. Aztán megpróbálta eldugni előlünk a Facebook az elhelyezések kiválasztását. Utána kitalálta a dinamikus hirdetéseket, ahol már nem is tudjuk, kinek, mit jelenít meg pontosan a Facebook a mi nevünkben. Később még a dinamikus hirdetés célzását is kiterjesztette a Facebook.
A DVD-kölcsönzéstől a milliárdokig – a Netflix-sztori
Az egyszerű DVD-kölcsönzőből 20 év alatt milliárdos lett. A Netflix tulajdonosa hitelből alapította meg cégét, és egyedüli módszerével a zsúfolt piacon is ki tudott törni. A Békehadtest egykori tanára ma az Egyesült Államok egyik leggazdagabb embere.
2017-ben a cégeknek irány: a Social Media
Ma már egyetlen cég, bármely területen is tevékenykedik, nem hagyhatja figyelmen kívül a közösségi oldalak erejét – hangsúlyozták a szakemberek a Piac & Profit által rendezett „Social Media – 2017” konferencián.
Social média: ma már kihagyhatatlan
Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a közösségi kommunikációs csatornák erejét, hiszen a Föld lakosságának csaknem fele jelen van valamelyik közösségi oldalon és 93 százalékuk, mielőtt bármit is vásárolna, ezeken keresztül tájékozódik a kiválasztott termékről.
Nem magunknak fejlesztünk
A fiatal fejlesztőkből álló Bitrise szintén fejlesztőknek nyújt szolgáltatást. A magyar startup komoly sikereket ért el nemzetközi szinten, aminek egyik bizonyítéka, hogy olyan partnerekkel büszkélkedhetnek, mint az Amazon vagy a HipChat.
A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat
Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.
Nem az a kérdés mit adunk el a neten, hanem az, hogyan
Világszerte – így hazánkban is – évről évre többet és többször vásárolunk online. Ráadásul a vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a perszonalizált marketingeszközök használatára – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből, melynek fókuszában a webáruház-marketing állt.
Berlin felé tartanak a magyar startupok
Az október 4-én induló Startup Campus Berlin program keretében 7 iparágban, 3 nap alatt 28 startupnak van lehetősége a bemutatkozásra. A szervező Enterprise Hungary célja annak elősegítése, hogy a két ország innovatív cégei és startupvilága megtalálja az egymáshoz vezető utat.
Kapcsolatépítés okosan és elegánsan
Ősszel felpezsdül az üzleti élet. A nyaralás után mindenki ráeszmél, hogy már csak pár hónapja van az éves üzleti céljai eléréséhez. Konferenciák, üzleti reggelik és üzleti kézfogók, társasági események mind-mind remek lehetőséget adnak arra, hogy új ismeretségeket kössünk, új üzleti partnerekre tegyünk szert, és így friss lendületet kapjon a vállalkozásunk.
Na de hol vannak a fiatalok?
Tele volt minden portál megint egy kutatással, ami arról szól, hogy a Facebook bajban van, mert elveszti a tinédzsereket. Az eMarketeer mutatta ki, hogy a 18–24 évesek között már most is többen használják Amerikában a Snapchatet, mint a Facebookot, és a tendenciák alapján ez a következő években csak erősödni fog. A Közösségi kalandozások cikkében többek között erről lesz szó, de aki figyel, a teljes piacról is pontosabb képet kap.
Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma
A LinkedIn készített egy közösségi média marketing tartalom-kutatást, amelyben megvizsgálta az elmúlt év 40.000 legsikeresebb tartalmának sajátosságait. Wow! Mikor megláttam, hogy az eredményeket közzétették, remegő ujjaim megcsúsztak néhányszor a billentyűzeten, mialatt átnavigáltam magam az e-mailből a cikkre — és most csak picit túloztam.
Szupergyors mosógéppel a nemzetközi piac felé
Szeptember 11-ig tart a jelentkezési időszak Európa legnagyobb, fenntartható energiaipari startupoknak szóló versenyére. Tavaly két magyar startup, a GreenerGizer és a Leap is döntőbe jutott. Utóbbi alapítóját, Fischer Zoltánt kérdeztük a versenyről és szupergyors mosógépeket fejlesztő startupjáról.
Tíz gerillamarketing tipp kisvállalkozásoknak
Hogyan teremthet piaci igényt a terméke iránt, hogyan érhet el akár tömegeket és teheti ismertté a márkáját egy kezdő vállalkozás, ha egy fityingje sincs? „Gondolkodj úgy, cselekedj úgy, mint egy gerilla” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.
Így legyen király az ember a Facebookon
Nem szerezte meg az elnökjelöltséget, Hillary Clintont indította a demokrata párt, de Bernie Sanderst nem abból a fából faragták, aki letörne és feladná. Vermont szenátoraként továbbra is bombázza a szenátust a középosztályt segítő törvényjavaslatokkal. És a Facebookon profi módon aknázza ki a népszerűségét.
Az olyan cégek, mint a Facebook, az emberek idejére vágynak
Online marketinges, social media szakértő. Már az iwiw-korszak alatt érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. Annyira, hogy a Közösségi kalandozások néven futó oldal egyre ismertebbé tette a nevét, ma pedig már a téma legelismertebb hazai szakértői között tartják számon. Lévai Richárddal beszélgettem a lámpalázról és a Facebook jövőjéről.
Négy tipp a marketing automatizálásához
Az omnichannel marketingkoncepció megvalósítása nem egyszerű feladat. A folyamat egyik legfontosabb lépése – az egységes és lehetőleg valós idejű ügyfélkép (ügyfél interakciós adatbázis) létrehozása mellett - a marketing automatizálása. Erre a hazai piacon is számos ajánlat elérhető, és persze mindegyik szállító – érthető módon – a saját eszközét, szoftverét tartja a leginkább célravezetőnek. A következő tippekkel az innovatív kkv-kat próbáljuk meg segíteni a marketingautomatizációs megoldások kiválasztásában, értékelésében.
Hat nyerő hashtag-tipp kisvállalkozásoknak
Valljuk be, eligazodni 2017-ben a social media dzsungelében nem is olyan könnyű, mint az elsőre tűnik, ha nekiállunk létrehozni a cégünk Instagram-, Facebook-, netán Twitter-tartalom-stratégiáját. A megfelelő hashtag-használat önmagában külön tudomány, és számos íratlan szabálynak kell megfelelni ahhoz, hogy megtaláljanak minket rajtuk keresztül. Vendégszerzőnk hat olyan hashtag-tippet ad, melyekkel hatékonyabbá teheted a tartalmaid menedzselését.
A jó ügyfélélményért ki kell lépni a komfortzónából
Az omnichannel értékesítés ma már nem csak egy követhető módszer, de a sikerhez vezető út egyik kihagyhatatlan lépcsőfoka. Az új ügyféligények elmossák a határokat a hagyományos és online értékesítés között, így hiába volt valaki eddig sikeres az e-kereskedelemben, ha nem akar lemaradni, fel kell kötnie a nadrágot a hagyományos üzletmenetek terén is. Arany Jánossal, az SAP Hybris üzletág vezetőjével beszélgettünk a többcsatornás értékesítésről.
Berlinben kapnak lehetőséget a közép-kelet-európai startupok
A júniusi nyitó rendezvényt követően, októberben kezdetét veszi a Startup Campus Berlin Program. A kezdeményezés célja a berlini startup ökoszisztéma bemutatása a közép-kelet-európai startupoknak. A német főváros széles körű mentorhálózatot, coworking tereket, valamint jelentős állami és privát kockázati tőkét biztosít az innovatív vállalkozások számára.
Akár 2 milliárd forint bírságot is kaphatnak a jogsértő webáruházak
Az Európai Bizottság által július 25-én kiadott Consumer Conditions Scoreboard 2017, azaz a Fogyasztói Körülmények 2017-es Eredménytáblája szerint az e-kereskedelem nagyfokú térnyerése nem csupán növekvő fogyasztói tudatosságot, hanem kiemelt szabályozói figyelmet is maga után von. Mindez kiterjed az Európai Unió és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságaira is, akik egyre komolyabb bírságokkal és további kezdeményezésekkel, például a jogsértő áruházak nevének közzétételével igyekeznek betartatni a szabályokat. Nagyvállalatoknál egyes kiemelt, minősített esetekben a bírság akár elérheti a 2 milliárd forintot is Magyarországon.
Stratégiai előnyt jelentenek a csomagátvételi pontok
Robbanás előtt áll az átvevőhelyi csomagkézbesítés piaca Kelet-Közép-Európában – derül ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. A stratégiai tanácsadó szerint Magyarországon a következő évtizedben akár háromszorosára is nőhet ez a logisztikai szegmens, köszönhetően az e-kereskedelem dinamikus fejlődésének és az innovatív megoldások terjedésének.
Díjazni fogja a gyorsabb weboldalakat a Facebook algoritmus mobilon
A mottó: az élet túl rövid ahhoz, hogy három másodpercet várjunk egy weboldal betöltődésére.
Szuvenír, gagyi nélkül
A turisztikai piac fontos szegmense mindenhol a világon a hazavihető „országajándékoké”, vagyis szuveníreké. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják.
Brandfanatizmus
A legnépszerűbb márkákat kultikus imádat övezi az elszánt rajongók körében. A világcégek lábnyoma óriási, fogyasztói bázisuk több nagy ország lakosságának számát is túlszárnyalja. CSR-akcióikkal felelős fogyasztásra inspirálhatnának, de leginkább arra használják a vásárlók márkahűségét, hogy függővé tegyék és ezáltal állandó fogyasztásra késztessék őket. A rajongó a legjobb nagykövete a brandnek: ingyen hirdeti a termék nagyszerűségét.
Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten?
Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.
Vége a Facebookos variálásnak
Megszüntette a Facebook az egyik, sok adminisztrátor által kedvelt, és gyakran használt funkciót, a linkek előnézetének szerkeszthetőségét. A Power Editorban már hetekkel ezelőtt, a posztolásoknál szépen lassan, de mára teljesen eltüntette ezt a lehetőséget. Hogy ebben a helyzetben mi a teendő, azzal kapcsolatban közösségi marketing szakértőnk, Práger Kitti ad tanácsokat.
Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben?
A BKK+T-Systems botránnyal kapcsolatos leglátványosabb reakciók Facebookon érkeztek, ez nem egy közösségi médiás válsághelyzet. Ez egy tipikus krízis, aminek a Facebookra is van hatása. De ezt nem lehet a Facebookon megoldani. Ott csak közvetíteni, erősíteni, vagy éppen finomítani lehet, ha a döntéshozók megtalálták a helyes (hiteles) stratégiát.
A kultúra, sokoldalúság városa
Balatonfüred a balatoni térség egyik leglátványosabban fejlődő települése. Közkedvelt a bel- és a külföldi turisták körében, de ide vágynak a tó mellett ingatlant keresők is. Sokoldalúságával a város már rég túlhaladta a nyári üdülőhely szerepkört. A patinás környezet, a vonzó kulissza, a programkínálat, a sportesemények, az aktív turizmust szolgáló lehetőségek egyaránt vonzóvá teszik. A kulturális turizmus évek óta töretlenül fejlődik. A hagyományait megtartva, sőt történetét továbbgazdagítva, az idegenforgalmat minőségi szinten kiszolgáló, modern város lett Füred, amely közben megmaradt élhető, szerethető, emberléptékű helynek.
Funkcionalitás és design
Mindannyian szeretjük a szép honlapokat. Egyre több vállalkozás jön rá, hogy a versenyben maradáshoz követni kell a trendeket. Ennek következményeként egyre több minimalista designnal ellátott oldallal találkozhatunk, ami üdvözlendő, de csak akkor, ha mindez nem megy a funkcionalistás rovására.
Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut
Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.
Panaszkodásban már utolértük a nyugatot
Javult a fogyasztóvédelmi tájékozottság, és némileg erősödött a kereskedők iránti bizalom az előző negyedévhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből. A termékekkel, illetve szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok aránya immár nem tér el alapvetően a nyugat-európai tendenciáktól.