Piac & marketing cikkek
Már a marketinges is robot lesz?
Hiába a rengeteg rendelkezésre álló adat, már a feldolgozásukhoz is kevés az ember. A mesterséges intelligencia a marketingben abban segíthet, hogy az ember tényleg a stratégiával foglalkozhasson. Az eredmény pedig személyre szabott hirdetés, ami mindenkinek jobb.
Ötlet és figyelem pótolhatja a pénzt karácsonykor
Nem kell, hogy az üzleti karácsonyi ajándékok totális unalomba fulladjanak, akkor sem, ha nincs túl magas keretünk arra, hogy megköszönjük a partnereknek az egész évi együttműködést. Viszont a kreativitásunkra szükség lesz.
A siker titka a panaszos ügyfél, és ahogyan bánnak vele
A szolgáltató cégek csupán kétharmada menedzseli jól a panaszokat, s mindössze negyedük kér elnézést az okozott hibáért. Az ingyentermék vagy a kedvezmény formájában nyújtott anyagi kompenzáció nem feltétlenül a leghatásosabb megoldás. Fontos a megfelelő kezelés megválasztása – derül ki az Ipsos legfrissebb nemzetközi kutatásából.
Szuper kreatívan támadják a nagy márkákat
Új mozgalom ütötte fel a fejét a köztereken. Akárcsak a graffiti, ez is gerillamódszereket használ, és a kreativitás és a szólás szabadsága mellett tesz hitvallást – a márkák egyenüzeneteinek a rovására.
Így tudhatja meg, miben sántikálnak a konkurensei
Jó lenne tudni, hogy mivel foglalkozik éppen a konkurencia, mégis kevés vállalkozás foglalkozik tudatosan a versenytárselemzéssel. Adunk néhány tippet a használható elemzési stratégiához!
A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni
A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.
VR, big data, mobil – technika nélkül már nincs marketing?
A technológia ma az üzleti élet minden területére komoly hatással van, nem kivétel ez alól a marketing sem. Lássunk néhány fontos trendet, ami utat mutathat, hogy is tervezzünk jövőre!
Ne csak egyetlen napról szóljon a Black Friday
Az idei Black Friday a szakemberek várakozásai szerint még a tavalyinál is nagyobb durranás lehet a kereskedelemben. Az akciókkal, leárazásokkal becsábított fogyasztók tömegeinek azonban hosszú távon is hasznát veheti egy vállalat. Mutatjuk, hogyan!
Egy kis jel segít a Black Friday-küzdelemben
A magyar kereskedők is kezdenek harcba szállni a Black Friday-őrületben. A kisebb kereskedőknek viszont okos trükkökre van szükségük, hogy a nagyok reklámdömpingje mellett is elérjen a fogyasztóhoz az üzenetük. Segítünk!
Mikor érdemes posztolni a Facebook-ra?
A legjobb Facebook-posztunk is elveszhet a tartalmak tengerében, ha nem pontosan akkor küldjük ki, amikor a lehető legtöbb felhasználót elérhetjük vele. De honnan tudjuk, mikor érjük el a legtöbb embert? Adunk néhány tippet ehhez!
Hat súlyos tévhit a Facebook-hirdetésekről
A szakemberek gyakran kerülnek szembe olyan fals elképzelésekkel, amelyek egy facebook-os hirdetés kudarcához vezethetnek. Lévai Richárd segítségével végigvesszük a legalapvetőbb tévhiteket, amelyeket a cégvezetők még mindig szívesen dédelgetnek.
Így bukják el üzleti lehetőségeiket a hazai beszállítók
Minden 4. hazai beszerző szerint rendszeresen fordul elő, hogy a potenciális beszállítók válaszra sem méltatják őket az ajánlatkérés során – derült ki a Táblázat.hu friss kutatásából. A több mint 1100 hazai beszerző részvételével zajló felmérés arra is rávilágított, hogy nem feltétlenül a legjobb ár a nyerő: a beszállító gyorsasága, az ajánlat részletessége és a kapcsolattartás minősége többet nyom a latban.
Miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás?
A digitális világ itt van a nyakunkon, a kereskedőknek fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Semmi sem lesz már olyan, mint régen. Ijesztő? Az online térhódítása veszély helyett lehetőség is lehet a fizikai boltok számára.
Így nem lesz őrület a karácsonyi hajtás
Már csak egy hét van a Fekete Péntekig, amivel végképp elindul a karácsonyi szezon! Tényleg itt az utolsó pillanat, hogy tervezetten és szervezetten készüljünk fel. Mutatunk pár dolgot, amire nem biztos, hogy gondolt!
Megfizetik a vevők a megbecsülést
Egyértelmű versenyhátrányt jelent, ha egy cég nem foglalkozik az ügyfélélmény fejlesztésével, ez már bizonyos. De mit tegyünk? Adjuk a megbecsültség érzését a vásárlóknak! Azt is elmondjuk, hogyan.
Spórolós tippek a Fekete Péntekre
A kisvállalkozások nem tudnak akkora kedvezményekkel harcba szállni a vásárlók figyelméért a Fekete Pénteken, mint a nagyvállalatok. De nem is kell! Van pár tippünk, hogy az extra árak helyett mit kínálhat a vásárlási őrület napján.
A cégvezetőknek most kezdődik a karácsony
Vigyázz, kész, karácsony! Nem, nem őrültünk meg, tegnap már láttunk szaloncukrot az egyik szupermarketben... Aki nagyot akar szelni a karácsonyi tortából, mondhatni a 24. órában van. Mert a tervezést, a felkészülést van aki már májusban kezdi.
Férjmegőrzővel pörgetik fel a bevásárlást
A megnövekedett karácsonyi forgalom egyik fő problémája, hogyan vegyék rá a háziasszonyok a férjeiket, hogy elkísérjék őket a bevásárolni. Egy shanghaji pláza óriási ötlettel állt elő ennek megoldására.
A termékelhelyezés is otthagyta a tévét
Ahhoz, hogy a márkák meg tudják dolgozni az Y-generációt, az egyik legjobb mód, ahogy prezentálhatják a termékeiket a YouTube celebek körüli termékelhelyezés. Jól jár a márka és a pénzhez jut a self made celeb is, amit tartalmai profibb kivitelezésére és saját megélhetésére fordíthat. A dolog remekül működik, a legnagyobb YouTube sztárok dollármilliomosok.
8 tipp, hogy jól jöjjünk ki a karácsonyi hajrából
A karácsony előtti időszakot minden online kereskedőnek maximálisan ki kell használnia. Ahhoz, hogy a roham ne katasztrófa, hanem örömünnep legyen, fel kell készülni! Van 8 tippünk, hogy járassa csúcsra a karácsonyi szezont.
Jövő héttől az Instagramon is vásárolhatunk
Tetszik a táska, amit Kim Kardashian friss Instagram képén a kezében tart? Pár kattintás, és máris az öné lehet, amit a képen lát, jön ugyanis az azonnali vásárlás gomb az Instagramra, igaz, még csak tesztüzemben.
Online éjjel-nappal vásárolunk
Magyarországon az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt – derül ki a GKI Digital felméréséből. A vásárlók 47 százaléka férfi, ami igen csak meglepő, hiszen a férfiakról mindenki tudja, hogy szükséges rosszként élik meg a vásárlást. De nem online.
Így került be egy magyar startup az Apple reklámjába
Hogy érheti el egy háromfős magyar startup, hogy az Apple az ő termékükkel hirdesse az iPad Pro-t? Állításuk szerint nem csodaszernek, hanem tudatos növekedési stratégiának köszönhetik.
A nagyok is hibáznak: a legsúlyosabb reklámbaklövések
Olykor a leghíresebb márkák is alaposan elszúrják reklámkampányaikat. Rasszizmus, nőgyűlölet, homofóbia – egyik sem jópofa, mégis felbukkan a hirdetésekben. Ikea, Sprite, Rebook, Nivea és mások baklövései.
A Facebookon megjelenő reklámokat is figyeli a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közösségi médián megjelenő kommunikációs tartalmakat is vizsgálni fogja, mivel a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni az itt megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám vagy csak például egy közéleti szereplő megosztása egy termékről, illetve szolgáltatásról.
Felkészülni, vigyázz... nyakunkon a karácsony!
Bármilyen messzinek tűnik is, most vagyunk épp időben, hogy elkezdjük készülni a karácsonyi szezonra! Most kell kitalálni, hogy milyen promóciókat tervezünk, hogyan akarjuk becsalogatni a vásárlókat és mivel teremtünk karácsonyi hangulatot.
Idén szép lesz a karácsony a kereskedőknek
Minden eddiginél nagyobb forgalmat vár az Országos Kereskedelmi Szövetség a karácsonyi szezonra az eddigi kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján. Érdemes már most készülni a rohamra. Az idei év egésze nagyon jól telt a kereskedőknek, az éves forgalomnövekedés meghaladja az öt százalékot a boltokban.
Így kerüljük el a spamlistát!
A spam egyidős az internettel, de igazi virágkorát talán éppen most éli: ma a globálisan küldött emailek fele olvasatlanul került ebbe a mappába. Könnyen itt végezheti a mi hírlevelünk is, ezért érdemes megfogadni a következő öt tanácsot.
A magyarok szívéhez a minőség, az ár és 13 év a kulcs
Szinte pontosan ugyanannyian választanak tudatosan az egészségvédő termékek közül, mint ahányan nem – derült ki a Béres Gyógyszergyár kutatásából. Bár a döntő többség számára fontos a minőség, ez gyakran mégsem érvényesül a vásárlásnál, hiszen a fogyasztók 45 százaléka, azaz majdnem a fele, nem tudatosan választ a kínálatból.
Még egy hétig jelentkezhet a startupok olimpiájára
Az Enterprise Hungary Nonprofit Kft. a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatásával meghosszabbítja a nevezési időszakot a Get in the Ring! Budapest nemzetközi startupversenyre.
Sokkal több kell egy jó képnél Instragram sikerhez
Nem elég a Facebook, a cégeknek fel kell készülnie az Instagram jelenlétre is. A valódi eredményekhez, az elkötelezettség növeléséhez azonban a jó képek önmagukban nem elegek. Adunk pár tippet, mire kell még figyelni!
Megéri az ingyenajándék?
Népszerűségnövelő fogás, ha logóval díszített ajándékokat osztogat egy cég szakmai kiállításokon. De javul-e ettől mérleg, hoz-e több bevételt? Nem igazán. Inkább a tehetséges munkaerő szerződtetésébe és az alkalmazottak képzésébe érdemes fektetni.
Szó nélkül lenyeljük, ha átvernek a boltban
Bár a vásárlók kétharmada érzi magát többé-kevésbé tájékozottnak fogyasztóvédelmi kérdésekben, a vásárlói reakciókat vizsgálva kitűnik, hogy a többség korántsem él a rendelkezésére álló eszközökkel: eredménytelen termékreklamáció esetén csak ötödük fordul a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, a Békéltető Testület igénybevétele pedig továbbra is csak elvétve fordul elő – derül ki a CP Contact felméréséből.
Így nyerjünk nyereményjátékon karácsony előtt
Lassan itt az ideje elkezdeni tervezni a karácsonyi marketing kampányokat. A nyereményjáték kiválóan felpörgetheti a forgalmat. De csak akkor nyerünk rajta, ha jogilag sem lesz bukta a vége.
Nincs dolgozó, mit tehetünk?
Egyre súlyosabb a munkaerőhiány Magyarországon, bizonyos pozíciókra nem, alig vagy nagyon nehezen lehet találni munkavállalókat. A hiány korántsem csak a diplomásokra jellemző. Targoncások, operátorok, összeszerelők, villanyszerelők, bolti eladók, pénztárosok és postai dolgozók egyaránt a lista élén szerepelnek. Mit tehetnek a cégek ebben a helyzetben?
Lógjunk ki a sorból!
Még több pénz, idő és energia befektetése helyett egyszerűsítéssel és a fantáziánk munkába állításával is eredményesek lehetünk. Ehhez gyakran elég, ha mások vagyunk. Mert aki más, az érdekes és ez a kkv-k marketingjében is nyerő stratégia lehet.
Milyen boltot akarnak a fogyasztók?
A legtöbb magyar vegyesboltot szeretne tudni a lakhelye közelében, de a pékségre, fitneszteremre vagy akár egy bankautomatára sem mondanának nemet – derült ki egy friss kutatásból.
Ha felkészülünk, kisebb a pofon
Két kulcsfontosságú mutató is azt bizonyítja, hogy a Samsung egész brandjének megítélése zuhant a mélybe a visszahívott, felrobbanó csúcstelefonok miatt. Ha egy ekkora óriást megrenget a hiba, az mindennél jobban mutatja, megéri felkészülni egy esetleges krízisre.
Mi kell az időseknek: tisztelet, megbízhatóság és egy jó ajánlat
Nagy pénzeket költenek a fiatalabb korosztályok megnyerésére a vállalkozások, pedig a szépkorúak egyre nagyobb részét alkotják társadalmunknak, mindinkább lépést tartanak a korral és hűségesebbek is a márkánkhoz. Ahhoz azonban, hogy eredményesen célozhassunk rájuk, nem árt néhány dolgot szem előtt tartanunk.
Banális e-mail bakik
Apró figyelmetlenségek többet árthatnak a cégünkről – és rólunk, – kialakult képnek, mint gondolnánk. Különösen a céges emailek kapcsán merülnek fel ezek a problémák. Szakértőnk bemutat néhány banális bakit, amit egy kis odafigyeléssel elkerülhetünk.
Nem érdemes etetni a trollokat
A kommenteket lehet szeretni, lehet utálni, de mindenképpen előre meghatározott módon kezelni kell azokat. Hogy hogyan, arra is vannak remekül bevált technikák. Alapvetően meg kell őrizni a hidegvérünket, de bizonyos esetekben felléphetünk drasztikusan is.
Trendek, amik megváltoztatják a jövőt
Úgy tűnhet, hogy néhány most meghatározó trend, mint a fogyasztók igénye az azonnali ügyfélkapcsolatra, vagy a technológiától való elfordulás, egyik pillanatról a másikra jelenik meg a piacon. A technológiai forradalom által (is) kiváltott változások valóban félelmetes sebességgel következnek be, alig néhány hónap vagy év alatt teljesen felforgatva korábban évtizedekig működő piacokat. A cégek nem nagyon tehetnek mást, alkalmazkodniuk kell a megváltozott körülményekhez. Ehhez nyújtunk most fogódzót és néhány tanácsot a PwC friss tanulmánya segítségével.
Hogyan tűnhet ki a tömegből egy zöldfülű vállalkozás?
Habár ezrével alapítanak havonta új cégeket Magyarországon, az első évét csak kevés éri meg. És nem csak a nehéz adózási és szabályozási környezet jelenti a véget, vagy a felkészületlenség és a nem elég gondos tervezés, hanem az is, ha ötletünkkel nem tűnünk ki a tömegből. Ehhez adunk most tanácsokat!
Ettől döglik a légy a neten
A jövőben talán már meg sem kell rendelnie a vevőnek a termékeket ahhoz, hogy leszállítsunk - az okoseszközök intézik majd a dolgot. Egyelőre viszont a jó sztorik mellett a jó akciók és a gyors szállítás az, ami hoz a konyhára. Az internetes vásárlás napja apropóján lássuk a legforróbb online kereskedelmi trendeket!
Mire jó a PR-os?
A kkv-k többsége ma már tisztában van vele, hogy a marketingre muszáj figyelmet fordítani, de a PR súlyát még nem mindenki érzi. Pedig ez az elsőre talán nehezen megfogható terület valódi védőháló egy vállalati krízis esetén.
Aknakereső márkaépítéshez kezdőknek
A kezdő vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagyják a márkaépítést, pedig, ha jól csinálják, a biztos jövő megalapozója lehet. Adunk néhány jó tanácsot a malőrök elkerülésére.
Lehetőséget is jelenthet a krízis
A BP-olajkatasztrófa talán a legismertebb vállalati krízis, és egy azok közül, amelyek művészi eszközökkel nyertek új réteget. De nem ez az egyetlen megoldás, hogy a krízisből katarzis legyen.
Az értékesítési szövegírás 5 kérdése - és a válaszok
Ihlet és alkotói válság – a profi értékesítési szövegírók által ritkán használt szavak, mert ők, ha kell, akár gombnyomásra is kötelesek olyan szöveget írni, ami elad. Szakértők segít, hogy önnek is menjen!