Piac & marketing cikkek


Szállítmányozás: új utakon

Szállítmányozás: új utakon 

Sokakat megriaszthatott az a bejelentés a Magyar Postától, hogy aki októberben nem intézte el unión kívüli rendeléseit, az már karácsonyig ne is számítson arra, hogy megérkezik a várva várt ajándék. Tavaly azonban nemcsak a posta csúszott meg: csaknem egymillió megrendelőnél még az időben megvásárolt csomagok sem érkeztek meg. Miközben tehát dühöng a digitalizáció, és újabbnál újabb csúcsokat dönt az online kereskedelem, a fuvarozás, a logisztika és végső soron a futárszolgálatok terén még van helye a fejlődésnek.
Nem kell aggódnia a banknak, ha sajtból van a fedezet

Nem kell aggódnia a banknak, ha sajtból van a fedezet 

Az eredeti, olasz parmezán sajt nemcsak finom, hanem értékes is. Olyannyira, hogy a helyi bank, amely a sajttermelőknek hitelez, óvadékként a terméket is elfogadja. Így egy közös raktárban tízezerszám tárolják az érlelődő, óriási sajtokat, amelyek összesen több mint 160 millió eurót érnek, így a banknak nem kell aggódnia, ha nem fizetne az adós.
Építőipar: szokd meg, hogy várnod kell a kivitelezőre

Építőipar: szokd meg, hogy várnod kell a kivitelezőre 

Számos szegmens, így az építőipar teljesítményét is korlátozza a munkaerőhiány, és mára látszik, hogy nem ideiglenes jelenségről van szó. A Grabarics Kft. ügyvezetője szerint lassan a piac minden szereplőjének be kell terveznie a hosszabb vállalási időket, a befektetői sorban állást.
Nem mindegy, melyik német tartományban üzletelünk

Nem mindegy, melyik német tartományban üzletelünk 

A német piac nagyon szegmentált, minden tartományban más az ipar és a piac szerkezete, mások a húzóágazatok, a slágertermékek. Egy exportálni kívánó cégnek tehát pontosan kell céloznia.
A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem

A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem 

Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.
Védelmet kapnak a termelők a szupermarkettel szemben

Védelmet kapnak a termelők a szupermarkettel szemben 

Az agrárpolitika egyszerűsítését és a gazdálkodók szupermarketekkel szembeni alkupozíciójának erősödését szolgáló intézkedéseket szavazott meg az Európai Parlament. A Közös Agrárpolitika 2018-ban életbe lépő változásait 503 szavazattal 87 ellenében 13 tartózkodás mellett fogadták el.
Ha érdeksértő a blogger véleménye

Ha érdeksértő a blogger véleménye 

Ma már a legnagyobb cégek is kihasználják a blogokon, vlogokon való megjelenési lehetőségeket, hiszen fogyasztói elérésük és véleményvezérként a befolyásoló képességük gyakran vetekszik a klasszikus – professzionális ­– médiumokéval. Néha azonban vitatott, sérelmes a blogger által megjelentetett tartalom.
Attrakciók kellenek

Attrakciók kellenek 

Minden eddiginél jobb évet zárhat a magyar turizmus, akár a vendégéjszakák számát, akár az árbevételt tekintjük, azonban már most komoly gond van az ágazatban: szakmánként több ezer munkavállaló hiányzik. Ezt a helyzetet azonnal kezelni kell – mondta lapunknak Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, akivel az ágazat előtt álló lehetőségekről, kihívásokról, és tennivalókról beszélgettünk.
Beszállítók: ha nem jól teljesítünk, elviszik a gyártást

Beszállítók: ha nem jól teljesítünk, elviszik a gyártást 

Sok feltételnek kell megfelelni ahhoz, hogy egy cég beszállító lehessen az autóiparban, melyet a német gyártók dominálnak hazánkban. A gyárak megveszik az alkatrész dizájnját, így ha a termelés nem kielégítő, el is vihetik kitalálójától az eszköz gyártását.
Mennyit és miből költünk karácsonykor?

Mennyit és miből költünk karácsonykor? 

Kis karácsony vagy nagy karácsony? A magyarok közel kétharmadának komoly anyagi megterhelést jelent az ünnep, majdnem minden második ember szeretne 25 000 Ft alatti összeget költeni idén karácsonykor – derült ki az Euronics friss felméréséből. Mobiltelefon vagy háztartási kisgép azonban valószínűleg minden harmadik karácsonyfa alatt lesz majd így is, ám a kedvezményes ár a többség számára döntő.

Már a karácsony is a Facebookon dől el 

Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban. Az utolsó negyedév pedig még eredményesebb lehet a cégnek, legalábbis ha a hazai kkv-k marketing terveit látjuk. Persze ez valahol kényszer is, hiszen a vállalkozásoknak egyre többet kell költeni ahhoz, hogy eljussanak a célcsoportjukhoz a Facebookon.

Jön a gyerekeknek szánt messenger 

Hiánypótló megoldást jelentett be a Facebook: egy Messengert, amit 6-12 éves gyerekek használhatnak, a szüleik felügyelete alatt.

Lokális marketing: új funkciók a Google Térképen 

A 2016-os évtől kezdve a Google által életre hívott helyi idegenvezető program motivációs rendszerének köszönhetően megváltozott az emberek véleménynyilvánító kedve. Idén új funkciókkal bővült ez a platform, amelyeket a vállalkozások sem hagyhatnak figyelmen kívül.

Az utolsókból a repülőgépen sem lesznek elsők 

A British Airways új, csoportos beszállítási rendszert vezet be december 12-ével az összes járatán, így az utasok a jegyár alapján szállhatnak majd be: a legolcsóbb jeggyel utazók foglalhatnak helyet utolsóként.

Huszonöt éve küldték az első SMS-t 

„Boldog karácsonyt” – ez állt abban a rövid szöveges üzenetben, amit 1992. december 3-án egy 22 éves programozó, Neil Papworth küldött el kollégájának, Richard Jarvisnak. Éppen negyedszázada, hogy a „short message service” megjelenése forradalmasította az infokommunikációt – ma pedig már elképzelni sem tudjuk az életünket a szöveges üzenetküldő rendszerek használata nélkül. 

Rekordforgalom a budapesti repülőtéren 

Rekordot döntött a Liszt Ferenc Repülőtér forgalma, november végéig 12 milliónál is többen érkeztek és indultak a budapesti repülőtérről. Novemberben egymilliónál többen fordultak meg a ferihegyi terminálokon, amire még sohasem volt példa korábban – közölte a Budapest Airport.

Többet költünk és főleg weben veszünk ajándékot 

Idén karácsonykor átlagosan csaknem 35 ezer forintot szánnak a hazai internetezők ajándékokra, a tavalyinál mintegy 14 százalékkal többet - derül ki az Árukereső.hu felméréséből. Az összefoglaló szerint az aktív internetezők átlagosan legalább 6 embert szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül.

Még mindig listavezető a csokimikulás 

400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab csokimikulás fogyott a tavalyi szezonban – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonnát jelent.

Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac 

Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac a magyar cégeknek, de a magyarországi német tulajdonú társaságokkal történő együttműködés is nagy lehetőségeket tartogat a hazai vállalatoknak - hangzott el a Német-Magyar Üzleti Fórumon, ahol új piaci, finanszírozási, üzleti, jogi, szabályozási információkat osztottak meg a legjobb szakértő előadók.

Instagram-marketing – mi legyen a profilomon? 

Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.

Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek 

Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.

15 bitcoinért zuglói lakás eladó! 

Folytatódik a bitcoin (BTC)-őrület. Az árfolyamok az egekbe szöktek, és szakértők szerint ez a tendencia továbbra is megmarad. Nem tudni még, hogy mikor egalizálódik, hisz semmi sem tarthat örökké. Van, ahol már csak bitcoinnal fizethetünk.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

Kínai piacra juthatnak magyar startupok 

Három magyar startup vállalkozás is bemutatkozott a nemzetközi befektetők, illetve szakmai zsűri előtt egy kínai rendezvényen. Az Enterprise Hungary az Innotrade program, a CBC Hungary, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő és a kínai Invest Shenzhen-nel együttműködésben rendezte meg a Startup Campus Shenzhen elnevezésű eseményt.

50 éve volt az első Black Friday őrület 

Immár 5. éve hódít a Black Friday hazánkban is, elsősorban az e-kereskedelemben. Az Ecommerce Hungary várakozásai szerint ezen a napon legalább 1. 000.000 darab kedvezményes árú termékkel várják a kereskedők a már a karácsonyra készülő vásárlókat. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőit tömörítő egyesület a körültekintő tájékozódás fontosságára is felhívja a figyelmet.

A bloggereknek is jelölniük kell a fizetett tartalmat 

Az internetes "véleményvezérek" és más, jelentős követői bázissal rendelkező magánszemélyek oldalain megjelenő hirdetéseknél egyértelműen jelölni kell a reklámozást a Gazdasági Versenyhivatal szerint.

Nem számít az ügyfelek véleménye? 

Lesújtó eredmények születtek a Piac & Profit szakértőinek kutatásában: az éttermek 92 százaléka nem reagál a Google Térképen érkezett véleményekre, de a hoteleknél sem jobb a helyzet, itt 82 százalék hagyja figyelmen kívül az ügyfelek reakcióit.

Félperces üzenetekkel érhetők el a fiatalok 

A 18–39 évesek mintegy kétharmadának tetszik a rugalmas vagyonbiztosítás, döntő többségüknek pedig a mobilapplikációval köthető lakásbiztosítás, az Y generációt azonban a társaságoknak nem könnyű megszólítaniuk.

Így változtathatja meg a linkek előnézetét Facebookon 

Néhány hónapja vette el a Facebook annak a lehetőségét, hogy az oldalunkon megosztott linkekhez tartozó képeket, címeket és leírásokat szerkeszteni tudjuk. De amit a Facebook elvesz, azt (néha) visszaadja.

Facebook videó hirdetések – minden, amit tudni érdemes 

2017 a Facebook videó és úgy általánosságban is a videó marketing éve volt. A Facebook publikusan is a videós tartalmakat kezdte el jobban támogatni az organikus elérés tekintetében az összes többi formátummal szemben. A Facebook videó hirdetés 5 alapszabályát írta meg a 7 Digits blog.

Az intelligens fogkefe nyert Londonban 

Negyedik alkalommal szervezték meg a Londonban élő magyar fiatalok számára a Startup Campus London vállalkozásösztönző programot. A képzés zárásaként, a startup ötlettel rendelkező fiatalok, szakmai zsűri előtt mutatták be innovatív projektjeiket .

Vásárlásgeneráló ügyfélélmény 

Míg régen azon volt a hangsúly, hogy minél nagyobb tömegeket érjünk el, ma már a személyességre kell összpontosítania annak, aki sikerekre vágyik. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt a személyre szabott kommunikációt minden csatornán és minden eszközön gördülékenyen kell tudni lefolytatni, átjárást biztosítva a csatornák között.

A Twitter átáll a 280 karakterre 

A Twitter szeptemberben indította el azt a tesztelési folyamatot, melyben egyes felhasználók számára megnövelte 140-es karakterkorlátot. Tette ezt azért, hogy a tweetelők még könnyebben kifejezhessék magukat világszerte, továbbra is megtartva a gyorsaságot és tömörséget, vagyis azokat a tulajdonságokat, amitől a Twitter, Twitter. Az összes adat elemzése után a Twitter úgy döntött, hogy a karakter korlátot hivatalosan is felemeli 280 karakterre és kiterjeszti az összes olyan nyelvre, ahol erre szükség lehet.

Webshopot indított? Öt eszköz a sikerhez. Első rész. 

Elindította vadiúj, csini online áruházát. Szép a design, egyedi a logó, logisztika, könyvelés pipa. Ugyan névadáskor figyeltek arra, hogy könnyen megtalálható legyen az oldal, ez mégse lett elegendő a sikerességhez. De jó alapokra könnyű építeni, íme néhány eszköz, amivel megtolhatja szekerét. Cikksorozatunk első része a tartalomról szól.

Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket 

Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát 

Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

Zuckerberg: a közösség védelme fontosabb, mint a profit 

“A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.” Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.

Ügyfélszolgálati trendek 

Ha céges ügyfelekről van szó, a márkaélmény hetven százalékban az érintkezési pontokon szerzett tapasztalatokról szól. A brand szíve és lelke tehát az ügyfélkezelés, ahol gondoskodhatunk arról, hogy a márkaígéret valósággá váljon.

Az ügyfelek hatalomátvétele visszafordíthatatlan 

A közösségi média korában egy felháborodott ügyfél élményének, véleménynek megosztása sokkal nagyobb kárt tud okozni egy márkának, mint korábban bármilyen reklamáció. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak 

Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.

Eljött az offline marketing reneszánsza 

Trendforduló küszöbén a marketing. Újra a márkaépítés és a kivitelezők kora, az offline marketing eszközök reneszánsza jön. A csináld magad marketingnek leáldozott – jelentette ki Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Kisvállalati Marketing Expo-n tartott előadásában a múlt héten.

Nálunk a legnépszerűbb a Facebook 

Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.

6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten 

Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.

Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz 

Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!

Új hirdetés lehetőség: üzenet a Messengeren 

A Facebook az utóbbi időben inkább csökkentette a hirdetés típusok számát, hiszen sok korábbi hirdetést olvasztott össze. Péládul az eseményeket, a rajongógyűjtést és a bejegyzés aktvitást tette be az aktivitások alá. Közben a platformok és a lehetőségek bővültek, megjelent például több hirdetésen belül a Messenger, mint elhelyezés és Messenger, mint célfelület - írja a Közösségi Kalandozások blog.

Ezért fontos a marketing és az ügyfélszolgálat összehangolása 

Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot. Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a közösségi médiát használó marketingesek 75 százaléka tekinti az ügyfélszolgálatot a közösségi média elsődleges felhasználási módjának. Amíg azonban a marketingesek többsége elismeri, hogy az ügyfélszolgálat a társadalomban való megjelenés egyik fő funkciója, a válaszadóknak mindössze 26 százaléka említette az ügyfélszolgálati szempontokat a közösségimédia-stratégiák vezető elemeként. Az alábbi 8 ok mutatja, miért fontos a marketing és ügyfélszolgálat szoros összehangolása.

Nem magunknak fejlesztünk 

A fiatal fejlesztőkből álló Bitrise szintén fejlesztőknek nyújt szolgáltatást. A magyar startup komoly sikereket ért el nemzetközi szinten, aminek egyik bizonyítéka, hogy olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint az Amazon vagy a HipChat.

Ezek voltak 2017 legnagyobb kihívásai marketing területen 

Sokan azt gondolják, hogy egy nagyvállalati digitális marketing a legkönnyebb dolog a világon. Óriási marketing büdzsék, kiszervezett folyamatok, kiépített brand. Milyen nehézség is lenne egy ilyen környezetben? A 7blog megkérdezett 20 nagyvállalati marketing vezetőt arról, hogy mi volt 2017-ben a legnagyobb kihívás számukra a digitális marketing területén.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
A beruházások növekedéséhez bízniuk kell a cégeknek a jövőben

A beruházások növekedéséhez bízniuk kell a cégeknek a jövőben 

Új hitelprogramok várnak a kkv-kra.

Gazdaság

1 millió forint felett keresnek a fehérgallérosok

1 millió forint felett keresnek a fehérgallérosok  

A munkavállalók egyharmada aktívan keres új állást.

Infokom

Érkezik a nagy sebességű internet

Érkezik a nagy sebességű internet  

2030-ra az ország minden részében elérhetővé válik a gigabit-képes hálózat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo