Webshopot indított? Öt eszköz a sikerhez. Első rész.

Elindította vadiúj, csini online áruházát. Szép a design, egyedi a logó, logisztika, könyvelés pipa. Ugyan névadáskor figyeltek arra, hogy könnyen megtalálható legyen az oldal, ez mégse lett elegendő a sikerességhez. De jó alapokra könnyű építeni, íme néhány eszköz, amivel megtolhatja szekerét. Cikksorozatunk első része a tartalomról szól.

Első rész: tartalom

A jó tartalom alap, épp ezért megfontolt, ötletes szövegek vannak a kezdőoldalunkon, de valamiért ez mégsem elég. Mert statikus. A tartalommarketing nem arról szól, hogy egyszer megírunk egy jó szöveget, ami aztán évekig ugyanabban a formában pihen a landing oldalon. Dinamikusságra kell törekedni. Állandóan írni, fotózni, videózni kell. Vegyünk egy példát. Mondjuk, hogy székeket árul az áruházában, itt a karácsony, az ergonomikus székek pedig nagyon divatosak manapság. Tehát a kényelem, de legfőképp az egészség a hívószó. Nem csak személyeknek, de cégeknek is, akiknek fontos, hogy a napi 8-10 órát egy székben töltő alkalmazottjaik nem dőljenek ki gerincproblémákkal hetekre. Ez már egy elég jó alap lehet egy jó blogbejegyzéshez.

Kép: Pixabay

Apropó blog. Ha még nincs, érdemes gyorsan csinálni egyet. Sokat segít keresőoptimalizálásban, és egy jó felület arra, hogy olyan anyagokat osszunk meg rajta, ami már nagyobb helyet igényel egy Twitter bejegyzésnél. Webshopnál azért is kiemelten fontos a tartalommarketing, különösen a szakcikkek írása, mert a vásárló itt nem próbálhatja ki a terméket, mint egy fizikai boltban, ezért igyekszik utánajárni a neten, hogy mit is készül vásárolni. Legjobb, ha ehhez mi magunk nyújtjuk a tartalmat.

Szóval itt a karácsony, és széket akarunk eladni. Kell egy jó cím, majd – marketinges handabanda helyett – részletes, informatív leírást adunk egy olyan termékválogatásról, melyben a teljes célcsoportunk lelhet magának való széket. Ezt a tartalmat mindenképp támogassuk meg jó minőségű fényképekkel, és amennyiben büdzsénk engedni, videókkal is, amik bemutatják a terméket használat közben, kitérve annak minden előnyére. Ne akarjunk mindent mindenkinek eladni, mert az ennyire profithajhász hozzáállás nem fenntartható hosszútávon, inkább segítsünk minden vevőnek megtalálni a leginkább rászabott terméket!

A buyer persona meghódítása
Tartalommarketing már a 19. században is volt, azonban megfelelő startégiával a mai napig kevesen alkalmazzák. Itthon különösen nagy a tanácstalanság, főleg b2b vonalon, pedig az igényes tartalomra megéri erőforrást allokálni.
A szépen elkészült cikkünket ezután megoszthatjuk saját közösségi média oldalunkon, lehet eDM alapanyag, vagy akár AdWords kampányunk céloldala is. Bár ez egy plusz láncszem a marketinggépezetben, de ha biztosítjuk, hogy a blogbejegyzésből megfelelő linkekkel el lehessen jutni a konkrét termékvásárlásáig, lehet, hogy több konverziót érünk el vele, mintha egyből a székspecifikációt és a vásárlásgombot tolnánk a fogyasztó arcába.

Ha PPC büdzsénket nem szeretnénk a blog támogatására fordítani, akkor is tettünk egy lépést a siker felé, hiszen mit csinál az egyre tudatosabb vásárló mielőtt vesz valamit? Csinál egy Google-keresést, de ha jó kulcsszavakat használtunk a cikkben, akkor jó eséllyel első oldalon dobja ki saját bejegyzésünket. Innentől pedig már házon belül zajlik le a vásárlás folyamata, a tájékozódástól a termékválasztáson át a fizetésig.

A legjobb marketing nem tűnik marketingnek – mondja Tom Fishburne, a Marketoonist alapítója és ügyvezetője. Ez különösen igaz a tartalommarketingre. Nem érdemes erőltetni benne az eladást, mert nem fog működni, ráadásul az agresszív marketing gyakran ellentétes hatást válthat ki célcsoportunkból, közösségi médián pedig követőket veszíthetünk, ha olvasóink úgy érzik, informálás helyett csak rájuk akarunk erőltetni valamit
Következő cikkünkben az email listák építése, és a jó DM levél hogyanja kerül terítékre. Kövesse oldalunkat!

Véleményvezér

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo