Webshopot indított? Öt eszköz a sikerhez. Első rész.

Elindította vadiúj, csini online áruházát. Szép a design, egyedi a logó, logisztika, könyvelés pipa. Ugyan névadáskor figyeltek arra, hogy könnyen megtalálható legyen az oldal, ez mégse lett elegendő a sikerességhez. De jó alapokra könnyű építeni, íme néhány eszköz, amivel megtolhatja szekerét. Cikksorozatunk első része a tartalomról szól.

Első rész: tartalom

A jó tartalom alap, épp ezért megfontolt, ötletes szövegek vannak a kezdőoldalunkon, de valamiért ez mégsem elég. Mert statikus. A tartalommarketing nem arról szól, hogy egyszer megírunk egy jó szöveget, ami aztán évekig ugyanabban a formában pihen a landing oldalon. Dinamikusságra kell törekedni. Állandóan írni, fotózni, videózni kell. Vegyünk egy példát. Mondjuk, hogy székeket árul az áruházában, itt a karácsony, az ergonomikus székek pedig nagyon divatosak manapság. Tehát a kényelem, de legfőképp az egészség a hívószó. Nem csak személyeknek, de cégeknek is, akiknek fontos, hogy a napi 8-10 órát egy székben töltő alkalmazottjaik nem dőljenek ki gerincproblémákkal hetekre. Ez már egy elég jó alap lehet egy jó blogbejegyzéshez.

Kép: Pixabay

Apropó blog. Ha még nincs, érdemes gyorsan csinálni egyet. Sokat segít keresőoptimalizálásban, és egy jó felület arra, hogy olyan anyagokat osszunk meg rajta, ami már nagyobb helyet igényel egy Twitter bejegyzésnél. Webshopnál azért is kiemelten fontos a tartalommarketing, különösen a szakcikkek írása, mert a vásárló itt nem próbálhatja ki a terméket, mint egy fizikai boltban, ezért igyekszik utánajárni a neten, hogy mit is készül vásárolni. Legjobb, ha ehhez mi magunk nyújtjuk a tartalmat.

Szóval itt a karácsony, és széket akarunk eladni. Kell egy jó cím, majd – marketinges handabanda helyett – részletes, informatív leírást adunk egy olyan termékválogatásról, melyben a teljes célcsoportunk lelhet magának való széket. Ezt a tartalmat mindenképp támogassuk meg jó minőségű fényképekkel, és amennyiben büdzsénk engedni, videókkal is, amik bemutatják a terméket használat közben, kitérve annak minden előnyére. Ne akarjunk mindent mindenkinek eladni, mert az ennyire profithajhász hozzáállás nem fenntartható hosszútávon, inkább segítsünk minden vevőnek megtalálni a leginkább rászabott terméket!

A buyer persona meghódítása
Tartalommarketing már a 19. században is volt, azonban megfelelő startégiával a mai napig kevesen alkalmazzák. Itthon különösen nagy a tanácstalanság, főleg b2b vonalon, pedig az igényes tartalomra megéri erőforrást allokálni.
A szépen elkészült cikkünket ezután megoszthatjuk saját közösségi média oldalunkon, lehet eDM alapanyag, vagy akár AdWords kampányunk céloldala is. Bár ez egy plusz láncszem a marketinggépezetben, de ha biztosítjuk, hogy a blogbejegyzésből megfelelő linkekkel el lehessen jutni a konkrét termékvásárlásáig, lehet, hogy több konverziót érünk el vele, mintha egyből a székspecifikációt és a vásárlásgombot tolnánk a fogyasztó arcába.

Ha PPC büdzsénket nem szeretnénk a blog támogatására fordítani, akkor is tettünk egy lépést a siker felé, hiszen mit csinál az egyre tudatosabb vásárló mielőtt vesz valamit? Csinál egy Google-keresést, de ha jó kulcsszavakat használtunk a cikkben, akkor jó eséllyel első oldalon dobja ki saját bejegyzésünket. Innentől pedig már házon belül zajlik le a vásárlás folyamata, a tájékozódástól a termékválasztáson át a fizetésig.

A legjobb marketing nem tűnik marketingnek – mondja Tom Fishburne, a Marketoonist alapítója és ügyvezetője. Ez különösen igaz a tartalommarketingre. Nem érdemes erőltetni benne az eladást, mert nem fog működni, ráadásul az agresszív marketing gyakran ellentétes hatást válthat ki célcsoportunkból, közösségi médián pedig követőket veszíthetünk, ha olvasóink úgy érzik, informálás helyett csak rájuk akarunk erőltetni valamit
Következő cikkünkben az email listák építése, és a jó DM levél hogyanja kerül terítékre. Kövesse oldalunkat!

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo