Huszonöt éve küldték az első SMS-t

„Boldog karácsonyt” – ez állt abban a rövid szöveges üzenetben, amit 1992. december 3-án egy 22 éves programozó, Neil Papworth küldött el kollégájának, Richard Jarvisnak. Éppen negyedszázada, hogy a „short message service” megjelenése forradalmasította az infokommunikációt – ma pedig már elképzelni sem tudjuk az életünket a szöveges üzenetküldő rendszerek használata nélkül. 

Neil Papworth első sms-ének címzettje Richard Jarvis, a Vodafone akkori igazgatója volt, és bár Papworth még számítógépről küldte a rövid szöveges üzenetét, Jarvis már a mobilkészülékén fogadta azt. Az első sms-ek terjedelme korlátozott volt: eredetileg csak 160 karakter fért egy üzenetbe, és a szöveges üzenetek érkezését kezdetben hangjelzés sem kísérte – ezt a kényelmi funkciót csak 1993-ban építették bele a rendszerbe.

Sms az üzleti életben?
Mindannyian tapasztaljuk: az írásbeli üzenetküldés kultúrája jelentősen megváltozott. Igazi levelet jobbára már csak hivatalos okból kapunk, a korábban oly népszerű faxot csendesen háttérbe szorította az e-mail, a főként a tinik zsebpénzbeosztását jótékonyan támogató SMS pedig ma már hódít minden korosztály körében. Lopakodva megveti a lábát az üzleti, munkahelyi kultúrában is – nagyobb teret nyerve, mint ami indokot és elegáns lenne. De hogy használjuk jól? Szakértőnk segít!
Az sms és a ma már ennél is népszerűbb adatalapú szöveges üzenetküldő rendszerek azóta jelentősen átformálták a mindennapjainkat és a kommunikációnkat is.

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2017 harmadik negyedévében 477 millió sms-t küldtünk el, míg az mms-ek száma ugyanebben az időszakban 6,2 millióra emelkedett – az előbbi 4,7, az utóbbi 16 százalékkal haladta meg az előző év ugyanezen időszakának adatait. 2017 harmadik negyedévében a mobil adatforgalom 85 százalékkal, összesen 39 ezer terabyte-ra nőtt.

A mai marketingeszközök között már csak elenyésző szerepe van az sms-eknek, vannak cégek, szervezetek, ahol méltatlanul háttérbe szorultak vagy abszolút mellőzötté váltak a hagyományos elérési utak a marketing tevékenységben. Pedig a világhálón kívüli megjelenési lehetőségekkel is érdemes élni. (A hatékony marketing alapköve, hogy kreatívan többféle eszközt használunk. A jó marketingterv további elemeiről itt olvashat.)

Az üzleti életben, legyen bármilyen jó is a viszonyunk és lazuljon fel általánosságban bármennyire is a kommunikációs és viselkedési kultúra – sosem szabad szem elől tévesztenünk: attól a viszonyunk a partnerünkkel nem változik meg (azaz marad üzleti kapcsolat), hogy újabb és újabb technikai vívmányok szegődnek az üzleti ügyeink intézésének szolgálatába. Tekintettel arra, hogy az SMS a legkevésbé formális üzenetküldési eszköz, még jobban érdemes figyelnünk kinek, mikor, milyen üzenetet küldünk.

Az Instant Message 8 etikett szabálya
Az IM gyorsasága mellett, a legkötetlenebb írásbeli kommunikációs mód. Egy sajátos határterület, ahol röviden, írásban „társalgunk”, ezért óhatatlanul túlzott kötetlenségre is csábít.
 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo