Neil Papworth első sms-ének címzettje Richard Jarvis, a Vodafone akkori igazgatója volt, és bár Papworth még számítógépről küldte a rövid szöveges üzenetét, Jarvis már a mobilkészülékén fogadta azt. Az első sms-ek terjedelme korlátozott volt: eredetileg csak 160 karakter fért egy üzenetbe, és a szöveges üzenetek érkezését kezdetben hangjelzés sem kísérte – ezt a kényelmi funkciót csak 1993-ban építették bele a rendszerbe.
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2017 harmadik negyedévében 477 millió sms-t küldtünk el, míg az mms-ek száma ugyanebben az időszakban 6,2 millióra emelkedett – az előbbi 4,7, az utóbbi 16 százalékkal haladta meg az előző év ugyanezen időszakának adatait. 2017 harmadik negyedévében a mobil adatforgalom 85 százalékkal, összesen 39 ezer terabyte-ra nőtt.
A mai marketingeszközök között már csak elenyésző szerepe van az sms-eknek, vannak cégek, szervezetek, ahol méltatlanul háttérbe szorultak vagy abszolút mellőzötté váltak a hagyományos elérési utak a marketing tevékenységben. Pedig a világhálón kívüli megjelenési lehetőségekkel is érdemes élni. (A hatékony marketing alapköve, hogy kreatívan többféle eszközt használunk. A jó marketingterv további elemeiről itt olvashat.)
Az üzleti életben, legyen bármilyen jó is a viszonyunk és lazuljon fel általánosságban bármennyire is a kommunikációs és viselkedési kultúra – sosem szabad szem elől tévesztenünk: attól a viszonyunk a partnerünkkel nem változik meg (azaz marad üzleti kapcsolat), hogy újabb és újabb technikai vívmányok szegődnek az üzleti ügyeink intézésének szolgálatába. Tekintettel arra, hogy az SMS a legkevésbé formális üzenetküldési eszköz, még jobban érdemes figyelnünk kinek, mikor, milyen üzenetet küldünk.