Huszonöt éve küldték az első SMS-t

„Boldog karácsonyt” – ez állt abban a rövid szöveges üzenetben, amit 1992. december 3-án egy 22 éves programozó, Neil Papworth küldött el kollégájának, Richard Jarvisnak. Éppen negyedszázada, hogy a „short message service” megjelenése forradalmasította az infokommunikációt – ma pedig már elképzelni sem tudjuk az életünket a szöveges üzenetküldő rendszerek használata nélkül. 

Neil Papworth első sms-ének címzettje Richard Jarvis, a Vodafone akkori igazgatója volt, és bár Papworth még számítógépről küldte a rövid szöveges üzenetét, Jarvis már a mobilkészülékén fogadta azt. Az első sms-ek terjedelme korlátozott volt: eredetileg csak 160 karakter fért egy üzenetbe, és a szöveges üzenetek érkezését kezdetben hangjelzés sem kísérte – ezt a kényelmi funkciót csak 1993-ban építették bele a rendszerbe.

Sms az üzleti életben?
Mindannyian tapasztaljuk: az írásbeli üzenetküldés kultúrája jelentősen megváltozott. Igazi levelet jobbára már csak hivatalos okból kapunk, a korábban oly népszerű faxot csendesen háttérbe szorította az e-mail, a főként a tinik zsebpénzbeosztását jótékonyan támogató SMS pedig ma már hódít minden korosztály körében. Lopakodva megveti a lábát az üzleti, munkahelyi kultúrában is – nagyobb teret nyerve, mint ami indokot és elegáns lenne. De hogy használjuk jól? Szakértőnk segít!
Az sms és a ma már ennél is népszerűbb adatalapú szöveges üzenetküldő rendszerek azóta jelentősen átformálták a mindennapjainkat és a kommunikációnkat is.

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2017 harmadik negyedévében 477 millió sms-t küldtünk el, míg az mms-ek száma ugyanebben az időszakban 6,2 millióra emelkedett – az előbbi 4,7, az utóbbi 16 százalékkal haladta meg az előző év ugyanezen időszakának adatait. 2017 harmadik negyedévében a mobil adatforgalom 85 százalékkal, összesen 39 ezer terabyte-ra nőtt.

A mai marketingeszközök között már csak elenyésző szerepe van az sms-eknek, vannak cégek, szervezetek, ahol méltatlanul háttérbe szorultak vagy abszolút mellőzötté váltak a hagyományos elérési utak a marketing tevékenységben. Pedig a világhálón kívüli megjelenési lehetőségekkel is érdemes élni. (A hatékony marketing alapköve, hogy kreatívan többféle eszközt használunk. A jó marketingterv további elemeiről itt olvashat.)

Az üzleti életben, legyen bármilyen jó is a viszonyunk és lazuljon fel általánosságban bármennyire is a kommunikációs és viselkedési kultúra – sosem szabad szem elől tévesztenünk: attól a viszonyunk a partnerünkkel nem változik meg (azaz marad üzleti kapcsolat), hogy újabb és újabb technikai vívmányok szegődnek az üzleti ügyeink intézésének szolgálatába. Tekintettel arra, hogy az SMS a legkevésbé formális üzenetküldési eszköz, még jobban érdemes figyelnünk kinek, mikor, milyen üzenetet küldünk.

Az Instant Message 8 etikett szabálya
Az IM gyorsasága mellett, a legkötetlenebb írásbeli kommunikációs mód. Egy sajátos határterület, ahol röviden, írásban „társalgunk”, ezért óhatatlanul túlzott kötetlenségre is csábít.
 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo