Eljött az offline marketing reneszánsza

Trendforduló küszöbén a marketing. Újra a márkaépítés és a kivitelezők kora, az offline marketing eszközök reneszánsza jön. A csináld magad marketingnek leáldozott – jelentette ki Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Kisvállalati Marketing Expo-n tartott előadásában a múlt héten.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A marketingben kezdetek óta megfigyelhető egyfajta ciklikusság. Ahogyan az egyik stratégia elterjed és divatossá – egyúttal megszokottá - válik, úgy javul a másikak hatékonysága. Minden a direkt marketinggel kezdődött, amikor az utazó kereskedők termékbemutatók keretében értékesítették a termékeiket.

Kép: Pixabay

Már ekkor - bár nem így nevezték - minden a konverzióról szólt, hogy egy városban hány előadással lehet elég eladást csinálni. A direkt marketing stratégiát a tömegmédia megjelenésével a márkaépítés váltotta fel. A következő fordulatot az online eszközök jelentették. Ezzel ismét a direkt marketing lett az uralkodó nézet, ahol a konverzió a legfőbb érték.

„Ma újra eljött a márkák kora. Ugyanis amikor mindenki konverzióban gondolkodik, a márkakommunikáció hatékonysága megnőtt. Aki érzelmeket, életérzést kommunikálva megszólítja a vevő lelkét, az győz” – mondta Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Az offline marketing eszközök reneszánsza

Az internet hatására a marketing gyökeresen átalakult. Az online marketing eszközei kezdetben olcsó és egyszerű, bárki számára elérhetők voltak. Mára ez megváltozott. A marketing eszközök menedzselése bonyolulttá és drágává vált. Eközben az offilne tömegkommunikációs eszközök - mint a TV, rádió, újság, óriásplakát - a kkv-k számára is megfizethető közelségbe kerültek, csökkent a reklámzaj, javult a hatékonyság. Ráadásul az offline marketing eszközök számos fronton jobban teljesítenek mint az online.

El kell kezdeni offline eszközöket használni. Ehhez azonban el kell felejteni az online reflexeket, beidegződéseket. Például le kell számolni a konverzió mindenhatóságával. Ugyanis offline lesznek olyan dolgok amiket nem lehet – vagy nagyon bonyolult - mérni. Azonban ez nem jelenti, hogy nem is működik.

„Óriási hiba azért lemondani bevált marketing eszközökről, mert nem mérhetők könnyen. Érdemes több – online és offline - marketing eszköz integrált, összehangolt használatában gondolkodni. A marketing költés legalább tíz százalékát célszerű offline eszközökre fordítani” – tanácsolja Wolf Gábor.

Nálunk a legnépszerűbb a Facebook
Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.
Elérkezett a kivitelezők kora

Az online megjelenésével a kis- és közepes vállalkozások maguknak kezdték csinálni a marketinget. Ez azonban egyre bonyolultabb és egyre nehezebb. Csak a Facebook hirdetési szabályzata több mint tíz oldal, tele kereszthivatkozásokkal. Ezért aztán egyre több cég szervezi ki a marketinget külső szakértőknek, kivitelezőknek.

A szakértő szerint mindez azt jelzi: a csináld magad marketingnek vége. Újra eljött a marketingesek és kivitelezők ideje. A vállalkozók nem a cég marketingjéért, hanem egy márkáért felelősek. A különféle eszközök kezelését jobb szakértőkre bízni. A nagyobb cégeknek pedig érdemes saját marketingest felvenni és kineveli.

„Ma több nagy trend befolyásolja a vállalkozások marketing stratégiáját. Ezeket kiaknázva jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni a közeljövőben. Azonban ehhez ez néhány jelentős döntést meg kell hozni: intenzívebb márkakommunikáció, offline eszközök használata és szakértők bevonása javasolt” – foglalta össze a 2017-es Marketing Expo üzenetét Wolf Gábor.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo