1. Szomolányi Márk, Digitalizációért és internetes kereskedelemért felelős igazgató, Auchan
“Nem csak az idei év, de a jövő legnagyobb kihívása az, hogy minden platformon kényelmet, gyorsaságot, egy szóval élményt nyújtsunk a vásárlóinknak. Ehhez pedig intenzív és mélyreható adatelemzés és feldolgozás szükséges. Az elemzésekből következő tapasztalatokat pedig gyorsan kell tudni tesztelni és leképezni a folyamatokra és az összes digitális felületre, valamint marketing csatornára. Az idei évnek és az elkövetkező időszaknak is ez látszik a legnagyobb online marketing kihívásának.”
2. Tóth Szabolcs, Digitális marketing vezető, Biotech USA
“Az idei év legnagyobb nehézsége az volt számunkra, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a különböző DM-k (szerk.:direct message) között. Mi legyen, amit egy chatbotra bízunk, milyen szegmenseket használjunk eDM üzenetekre és ebbe hogyan integráljuk a webshop chatet valamint a push notification-öket.
Nagyon sokat tanultunk az egyes csatornákról a megszólítottakat még jobban tudtuk szegmentálni, aminek erőteljes e-kereskedelmi növekménye lett.”
3. Dárdai Adrienn, Marketing vezető, CBA
“A digitális marketing területen a legnagyobb kihívások közé tartozik egyrészt a rendelkezésre álló nagy mennyiségű adat megfelelő minőségű elemzése és feldolgozása, mélyebb összefüggések és ellentmondások kiszűrése. Kihívás továbbá a cross-device marketing.
Az átlagos fogyasztó több eszközön kommunikál és bár így számos lehetőségünk van célcsoportunk elérésére, ezeknek a kreatívoknak változatosnak kell lenniük és össze kell kapcsolódniuk, erősíteniük kell egymást. Ez is nehezíti a pontos adatelemzést – minden, mindennel összefügg, minden hat egymásra oda-vissza.”
4. Veres Gabriella, Marketing vezető, Decorfloor
“A digitális marketing idei kihívása (számunkra) az, hogy az „always on” stratégiát – amely a releváns, értékteremtő, perszonalizált tartalmakon alapszik – a megfelelő módon, integráltan közvetítsük a különböző csatornákon (különösen a mobil és közösségi csatornákon). Ezt pedig mérhetővé is kell tenni, hogy a megfelelőképpen reagálhassunk a fogyasztói/partneri igényekre.
E mellett, a tartalmak sokkal inkább a tudásmegosztás, az egyedi információk felé tolódtak, a word-of-mouth, a blogok, a történetmesélés pedig fontosabbak lettek, mint valaha, így ez továbbra is challange, ha engagementet szeretnénk elérni.”
5. Bánhegyi Csanád, Marketing vezető, Deloitte
“Az utóbbi évek, de az előttünk álló időszak szempontjából is egyaránt az egyik legizgalmasabb kérdés az, hogy a rendelkezésünkre álló rengeteg adatból mi az, amit a mérés mellett, megfelelően feldolgozunk, struktúrálunk és felhasználunk a további aktivitások tervezésénél. Különös igaz ez olyan területekre mint a tartalommarketing és a marketing automatizáció.“
6. Éllő Nicolette, Marketing vezető, Gém Klub
“A legnagyobb digitális kihívás megtalálni és hatékonyan használni azokat a digitális csatornákat, amelyek segítik a társasjátékozás további terjedését, a játékélmény átadását, az eligazodást a sok újdonság között, segítenek kiválasztani a játékosok számára a legmegfelelőbb társasjátékot, illetve támogatják a társasjátékozók egymásra találását: pl. content marketing(szöveges és videós tartalmak-youtuberek/vloggerek), social media, társasjáték partikat szervező applikációk.”
7. Pantl Péter, Marketing vezető, Hell Energiaital
“A legnagyobb kihívás a célcsoport számára releváns felületek, csatornák megtalálása a digitális térben. A trendek folyamatos változása és az új platformok megjelenése kapcsán folyamatosan értékeljük a kampányainkat és ha szükséges, megtesszük a finomhangolásokat. A közösségi médiában ez még inkább kiemelt szerepet kap, hiszen csak így tudjuk a megfelelő eléréseket biztosítani.”
8. Hegedűs Zsolt, Marketing vezető, Hervis
“Idén a legnagyobb kihívás a digitális marketing területén az volt, hogy lépést tartsunk a felhasználók, fogyasztók internet/digitális/eszközhasználati szokásainak felgyorsuló változásaival, szem előtt tartva a hatékonyságot. Folyamatosan szem előtt kell tartani, hogy melyek azok a digitális csatornák-megoldások-lehetőségek, amelyek értékesítés, márkaépítés vagy bármi egyéb taktikai szempontból a budget figyelembe vétele mellett a legjobban támogatnak bennünket a céljaink elérésében.
A digitális marketingen belül már olyan mértékben kibővült a lehetőségek tárháza, ami szükségessé teszi, hogy visszanyúljunk a kezdetekhez. Milyen célra – milyen csatornát – milyen formában használjunk. A Big Data hangzatos kifejezés, de jelen esetben előbbiek szerepe ismételten előtérbe kell kerüljön minden márka esetében.
Ki lehetne még térni a programmatic nyújtotta lehetőségekre, csak úgy, mint a nemzetközi elvárások lokalizálására, de a legfontosabb mégis az, hogy a digitális területet a helyén kezeljük, azaz a marketing mix egyik szeleteként és a nagy egész részeként nézzük, értékeljük, használjuk.”
9. Berger Ádám, Marketing vezető, HRP
“Digitális marketing szempontból az idei évben két fő kihívással szembesültünk:
- Hogyan tudjuk a marketing automatizáló rendszereket az egyre növekvő portfóliónk promócióira optimalizálni.
- A másik adminisztratív, ám mégsem elhanyagolható kérdésnek a 2018-ban az Európai Unió területén életbe lépő Általános Adatvédelmi Rendeletre (EU General Data Protection Regulation) időben történő felkészülést tekintettük.”
“Az idei év egyik kihívását a huszonévesek aktivizálásában, illetve a figyelmük fenntartásában látom. Mivel a fiatalabb generációk reklámkerülése egyre erősödik, így a hagyományos online tartalmakkal sokkal nehezebb (vagy már nem is lehet?) elérni és az oldalra terelni őket. Élmény alapú, tartalmi megjelenésekre van szükség, ami viszont mind munkaórában, mind produkciós költséget tekintve is drágább és időigényesebb.”
11. Oláh Péter, Senior Marketing Menedzser, LEGO
“A legnagyobb kihívás számunkra, mint játékgyártó cég, hogy a Youtube kampányok során a 4-14 korcsoportra az elérési hatékonyságot hogyan tudjuk mérni, mivel a 14 év alatti korcsoportra vonatkozóan nincs konkrét adat.”
12. Kocsis Tamás, Marketing vezető, NN Biztosító
“Az idei év legnagyobb kihívása az volt, hogy a rendelkezésre álló és egyre növekvő mennyiségű prospect és ügyféladatot hogyan tudjuk megfelelően értelmezni és szegmentálni, hogy releváns, egymásra épülő üzeneteket juttassunk el a célközönségnek.”
13. Kelemen László, Marketing és ecommerce vezető, Príma Energia
"Az amerikai elnökválasztási kampány tapasztalataiból tanulva a Facebookmegváltoztatott jó néhány algoritmust, így a korábban jól működő marketing módszerek hirtelen elavulttá váltak.
Ez a vállalatok számára azt jelentette, hogy a korábbi közösségi média megjelenési stratégiájukat, a követőkkel folytatott kommunikációt újra kellett gondolni, és új módszereket kellett kitalálni a hatékony megjelenés érdekében.
A tartalom marketing legfontosabb kihívása, a figyelem felkeltése mellett a figyelem fenntartása hosszabb távon.“
14. Dudás Krisztina, Marketing igazgató, Provident
“Számunkra az idei év nagy kihívása az volt, hogy egy fokozódó piaci versenyben a konverziós költségeket szinten tudjuk tartani az általunk használt hirdetési platformokon. Szakmai tekintetben fontos feladatunknak tartom a digitális automatizációra való áttérést, perszónák képzését, illetve a hirdetési kiszolgálási rendszerek manuális kezelésének kiiktatását értem ez alatt.
Ezeken túlmutatóan az adatvezérelt marketingre való átállást, ami lassanként valamennyi digitális marketing munkafolyamatunkba be kell majd, hogy épüljön.”
15. Dallos Ádám, Online marketing menedzser, PWC Hungary
“Úgy gondolom, hogy a content marketing szemlélet már minden iparágban nélkülözhetetlen. Ennek a formátuma az elmúlt években is rengeteget változott, s mára a szöveg, kép, infografika fogyaszthatóságát sok platformon megelőzte a videós tartalom.
Gyorsan reagálva kell frappáns, minőségi, egyben szórakoztató és informáló üzenetet alkotni audiovizuális eszközökkel, melyhez „gyártói oldalról” egyszerre szükséges technológiai és kreatív “skillset” illetve “mindset”. “
16. Takács Ákos, Marketing menedzser, Red Bull
“Úgy gondolom, hogy az idei évben már látványosan sok márka jelent meg a digitális térben, rengeteg új termék bukkant fel „product placement” formájában különböző „influencerek” felületein. Ebből adódóan egyrészt ebben a csatornában is erősödött a reklámzaj, valamint a content minősége és a termékelhelyezés hitelessége is devalválódott, melyet a fogyasztók is tapasztaltak / észleltek.
Ezért úgy gondolom, hogy a minőségi content jól időzített és allokált „elhelyezése” a digitális felületeken mindenképpen több kihívást jelentett idén, mint a korábbi években.”
17. Nika Ágota, Marketing menedzser, Sanofi
“Fő kihívások: – Tudunk-e elég gyorsan és megfelelően reagálni arra a változásra, ahogyan az emberek az online térben interakcióba lépnek egymással, a termékkel, márkával. – Tudunk-e megfelelő márkaélményt biztosítani. – Tudunk-e megfelelő natív környezetet biztosítani (a szükséges törvényi előírások betartásával) ahhoz, hogy a potenciális fogyasztók ne kerüljék el a promóciós célú üzeneteinket. – Ismerjük-e eléggé a fogyasztóinkat/ potenciális fogyasztóinkat ahhoz, hogy megfelelően ki tudjuk használni a programmatic vásárlás előnyeit.
És nem utolsó sorban, a növekvő hirdetési tarifák is egyre komolyabb kihívást jelentenek.”
“Úgy gondolom, hogy az idei év volt sok hirdető számára az a fordulópont, amikor ténylegesen fel kellett ismernie, hogy a webes forgalom nagy része már nem asztali gépekről érkezik, hanem mobil eszközökről.
Átállítani a gondolkodásunkat a mobile-first szemléletre mind a stratégiai tervezés során, mind a napi hirdetéskezelési gyakorlatban egy komoly kihívást jelent a hirdetők számára.”
19. Nagy Zoltán Péter, Marketing és kommunikációs igazgató OTP Bank
“A klasszikus reklámokkal szemben idén tovább erősödtek a saját és natív contentek, elsősorban a videós tartalmak kerültek fókuszba. A fogyasztók számára ma már alapelvárás a személyre szabott ajánlat és tartalom, ezek előállításához és célba juttatásához rengeteg adat áll a hirdetők rendelkezésére.
A legfőbb kihívást az jelenti, hogy a releváns tartalmat, minél alacsonyabb elérési költséggel juttassuk el az ügyfelek számára.“
20. Dózsa Imre, Marketing igazgató, UPC
“Még mindig túl specializáltak a területek (és a vezetők), így valaki vagy az online-hoz ért, vagy a klasszikusabb (és már túlhaladottnak mondott)marketingkommunikáció működtetéséhez, ügynökségi és megrendelői oldalon egyaránt. Ezért továbbra is az a probléma, hogy a komplexebb aktivitásokat ’össze kell hangolni’, ahelyett, hogy egy tőről fakadnának.”
Ahogy a 7blog által összegyűjtött válaszokból is kitűnik, a nagyvállalati digitális marketing is rejteget komoly, évről évre dinamikusan változó kihívásokat.