Könnyebb tweetelés
A múltban, az angol nyelvű bejegyzések 9%-a érte el a karakterkorlát felső határát, vagyis a 140 karaktert. Ez a szám is alátámasztja, hogy korábban egyeseknek milyen kihívást okozott, ha egy-egy gondolatot egy posztba kellett tömöríteni. Ez sok szerkesztéssel, vagy éppen be nem fejezett és el nem küldött posztokkal járt. A 280-as karakterbővítéssel ez a probléma jelentősen lecsökkent; a limitkorlátot az új rendszer tesztelőinek csupán 1%-a érte el - írja a Httpool, a Twitter regionális képviselője.
A karakterplafon ritkább elérése miatt a Twitter arra számít, hogy az emberek kevesebb időt töltenek majd a posztok szerkesztésével és könnyebben, gyorsabban meg tudják majd fogalmazni gondolataikat.
A tesztről részletesebben: az első napokban az újdonság varázsa miatt számos felhasználó kitöltötte a rendelkezésre álló 280 karaktert. Ez a jelenség azonban rövid időn belül normalizálódott. A Twitter úgy találta, hogy ha a felhasználóknak több mint 140 karakterre volt szükségük egy poszthoz, akkor könnyebben és gyakrabban csevegtek. De ami még fontosabb, az emberek mégis legtöbbször a 140-es limit alatt maradtak és a posztok tömörsége megmaradt.
Továbbra is a tömören
A Twitter, - és sokan a felhasználók közül is - érdeklődve figyelte, hogy az idővonalakat elárasztják-e a 280 karakteres posztok, és a megnövelt karakterszámot élvező emberek tweetjei kitöltik-e a maximális helyet. Ez nem történt meg. Az elküldött bejegyzések csupán 5%-a volt hosszabb 140 karakternél, és csak 2%-a haladta meg a 190 karaktert. Emiatt a Twitter úgy gondolja, az általános karakterbővítés után a felhasználók olvasási élménye alapvetően nem fog változni, mivel közel azonos mennyiségű tweet fog megjelenni ezután is az idővonalon. Összehasonlításképp; az idővonalon egy kép, vagy egy szavazás általában több helyet vesz el, mint egy 190 karakterből álló poszt.
Bevonódás hatása
Azok a felhasználók, akik a teszt során nagyobb karakterszámban posztolhattak, magasabb számú interakciót tapasztaltak (likeok, retweetek és említések formájában), több követőjük lett, és több időt töltöttek a Twitteren. A kísérletben résztvevők azt mondták, hogy a karakterlimit kibővítésének következtében pozitívabbnak érezték a közlési módjukat, a kifejezni kívánt tartalmukat és összességében a Twitter használatát.