Zuckerberg: a közösség védelme fontosabb, mint a profit

“A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.” Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

De a közösségi platformot annyi támadás és kínos ügy találta meg az utóbbi időben, hogy Zuckerberg kénytelen volt ezekre határozottan reagálni. Erről is lesz szó, de először nézzük a legfontosabb számokat:

  • A Facebookot havi szinten 2,07 milliárd ember használja, naponta pedig 1,37 milliárd.
  • A bevételük a 3. negyedévben 10 milliárd dollár fölött volt
  • A hirdetési bevételük 88%-át a mobil hirdetések adják
  • Az Instagramot 500 milliónál több ember használja napi rendszerességgel
  • 20 millió cég kommunikál az ügyfeleivel Messengeren
  • Több, mint 500 millió ember használja a Facebook Marketplace-t és az apróhirdetés csoportokat
  • 30.000 cég használja a Workplace-t
  • Az Instagram Stories-t és a Whatsapp Statust is több, mint 300 millió ember használja naponta
Mark Zuckergerg
Kép:Wikimedia

Zuckerberg elmondta, hogy mennyire felbosszantja, amikor azt látja, hogy a Facebookot, amit ők arra találtak ki, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket, szóval a Facebookot rossz célokra használják sokan. Ezért együttműködnek a hatóságokkal, transzparenssé teszik a hirdetési rendszert úgy, hogy minden egyes oldalnál végig lehet majd nézni az összes hirdetést, és archívumot hoznak létre a politikai hirdetéseknek. Plusz azoknak az embereknek a számát, akik a biztonságon és a védelmen dolgoznak meg fogják duplázni a következő évben. 10.000-ről 20.000-re. Ennyivel több ember fogja vizsgálni a politikai témákat, a gyűlölet beszédet, a zaklatást és az egyéb kényes tartalmakat. Meg a Mesterséges intelligencia, aminek szintén komoly szerepet szánnak a biztonság megerősítése során.

Marketing szempotnból fontos, hogy megint kiemelte Zuckerberg a videó szerepét. Úgy látja, hogy a videó növekedése lesz az egyik legfontosabb trend. Ugyanakkor a videók még inkább passzív tartalomfogyasztást jelentik a legtöbb embernek, de ezen változtatni szeretne a Facebook.  Azt szeretnék, ha minnél aktívabb lenne a videó fogyasztás, ami egyébként a Live videókná jól is látszik, hiszen itt 10-szer több interakció születik átlagosan, mint egy “hagyományos” videó esetében.

Volt szó persze az Oculusról, a az új adatközpontokról, és sok minden másról, de a fókuszban az volt, hogy a Facebook él és virul, és a profitnál fontosabb a közösség védelme.

Értékelés: Örülünk a szép számoknak, és örülünk annak, hogy a Facebook egyre komolyabban veszi a felelőssségét. Worldpeace.

Szerző: Lévai Richárd Közösségi Marketing Specialista

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo