Zuckerberg: a közösség védelme fontosabb, mint a profit

“A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.” Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

De a közösségi platformot annyi támadás és kínos ügy találta meg az utóbbi időben, hogy Zuckerberg kénytelen volt ezekre határozottan reagálni. Erről is lesz szó, de először nézzük a legfontosabb számokat:

  • A Facebookot havi szinten 2,07 milliárd ember használja, naponta pedig 1,37 milliárd.
  • A bevételük a 3. negyedévben 10 milliárd dollár fölött volt
  • A hirdetési bevételük 88%-át a mobil hirdetések adják
  • Az Instagramot 500 milliónál több ember használja napi rendszerességgel
  • 20 millió cég kommunikál az ügyfeleivel Messengeren
  • Több, mint 500 millió ember használja a Facebook Marketplace-t és az apróhirdetés csoportokat
  • 30.000 cég használja a Workplace-t
  • Az Instagram Stories-t és a Whatsapp Statust is több, mint 300 millió ember használja naponta
Mark Zuckergerg
Kép:Wikimedia

Zuckerberg elmondta, hogy mennyire felbosszantja, amikor azt látja, hogy a Facebookot, amit ők arra találtak ki, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket, szóval a Facebookot rossz célokra használják sokan. Ezért együttműködnek a hatóságokkal, transzparenssé teszik a hirdetési rendszert úgy, hogy minden egyes oldalnál végig lehet majd nézni az összes hirdetést, és archívumot hoznak létre a politikai hirdetéseknek. Plusz azoknak az embereknek a számát, akik a biztonságon és a védelmen dolgoznak meg fogják duplázni a következő évben. 10.000-ről 20.000-re. Ennyivel több ember fogja vizsgálni a politikai témákat, a gyűlölet beszédet, a zaklatást és az egyéb kényes tartalmakat. Meg a Mesterséges intelligencia, aminek szintén komoly szerepet szánnak a biztonság megerősítése során.

Marketing szempotnból fontos, hogy megint kiemelte Zuckerberg a videó szerepét. Úgy látja, hogy a videó növekedése lesz az egyik legfontosabb trend. Ugyanakkor a videók még inkább passzív tartalomfogyasztást jelentik a legtöbb embernek, de ezen változtatni szeretne a Facebook.  Azt szeretnék, ha minnél aktívabb lenne a videó fogyasztás, ami egyébként a Live videókná jól is látszik, hiszen itt 10-szer több interakció születik átlagosan, mint egy “hagyományos” videó esetében.

Volt szó persze az Oculusról, a az új adatközpontokról, és sok minden másról, de a fókuszban az volt, hogy a Facebook él és virul, és a profitnál fontosabb a közösség védelme.

Értékelés: Örülünk a szép számoknak, és örülünk annak, hogy a Facebook egyre komolyabban veszi a felelőssségét. Worldpeace.

Szerző: Lévai Richárd Közösségi Marketing Specialista

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo