Elemezzük a korábbi évek adatait
Ez egy roppant egyszerű és kézenfekvő lépés, ám mégis sok vállalkozás figyelmen kívül hagyja. Pedig a korábbi adatok aranybányaként működhetnek! Nem kell minden évben feltalálni a spanyolviaszt, fejlesszük azt, ami tavaly jól működött! Hogyan és mivel értük el a legtöbb konverziót tavaly? Vajon az email marketingünk, a közösségi médiamegjelenésünk, a fizetett hirdetéseink hozták a legtöbb vásárlót? A keresőoptimalizálás hozott sikert? Ha például az email marketingünk volt erős, idén is építhetünk erre, kis ráncfelvarrás után.
Teszteljük a mostani helyzetet is! Mik a legjobban menő termékek? Mit mondanak a kutatások, mi lesz az idei sláger? És mi jött be tavaly látványosan a versenytársainknak? Ha mindezek ismeretében tervezzük meg a stratégiát, nem lesz szükség rá, hogy az utolsó pillanatban kapkodva módosítsunk rajta.
Legyen idei cél
Bármilyen sokat várunk is a karácsonytól, nem tudjuk kihozni belőle a maximumot, ha csak egyszerűen csak soka akarunk eladni. Legyen pontos célunk, mert a legjobb karácsonyi szezon sem fogja a teljes raktárunkat kiüríteni. (Ha mégis, akkor rosszul mértük fel az igényeket...) Döntsük el, hogy mi az idei stratégia, mely termékre építjük fel a kommunikációt, mi az, amit a középpontba helyezünk. Tiszta cél, tiszta üzenet – ez a siker titka.
Jó eséllyel jósolhatjuk meg előre, hogy a karácsonyi kampányban az email ajánlatok szűrője kicsit más lesz, mint a hagyományos email kampányoknál. Például hagyományos konverziónál a fogyasztót 10 naponta bombázunk egy ajánlattal, ez az ünnepekben egy kicsit agresszívebb lesz. A fogyasztók is jobban veszik ilyenkor a megnövekedett emailforgalmat, így ne tétovázzunk, mert valaki beelőz, és a potenciális vásárlóinkat elszipkázza a versenytársunk, ha hamarabb vagy többször éri el őket. Legyen meg előre az összes automata levelünk, a csepegtető emailek terve, stb. (Hogy mivel lehet rávenni a vásárlókat, hogy többször is visszatérjenek hozzánk a karácsonyi szezon alatt, arról itt olvashat.) Szánjunk időt arra, hogy megtervezzük a legjobb módját az ügyfelek megtartásának vagy átcsábítására. Ez persze nem jelenti azt, hogy a kampány indítása után ölbe tett kézzel kéne ülni, sőt. De ha jól megterveztünk mindent előre, sokkal több időnk lesz folyamatosan elemezni a friss adatokat, és szükség szerint változtatni, hogy még eredményesebbek legyünk.
Az oldal bírja?
Ha már mindent jól kitaláltunk, nagy méreg lenne, ha a technika ördöge akadályozná meg a kiemelkedően jó szezont. Győződjünk meg róla, hogy az oldalunk mobilbarát és, hogy szükség esetén valamivel nagyobb terhelést is elbír majd. Teszteltessük a weblapot munkatársainkkal, a barátainkkal, az üzletfeleinkkel különböző mobil eszközök felületén a. Mondják el benyomásaikat, tapasztalataikat, ötleteiket. Legyenek nagyon őszinték a visszajelzések alkalmával, így ami vacakul működik, még az ünnepi roham előtt orvosolható. Ne legyenek csalódott vagy bosszús látogatóink, ügyfeleink.