Így nem lesz őrület a karácsonyi hajtás

Már csak egy hét van a Fekete Péntekig, amivel végképp elindul a karácsonyi szezon! Tényleg itt az utolsó pillanat, hogy tervezetten és szervezetten készüljünk fel. Mutatunk pár dolgot, amire nem biztos, hogy gondolt!

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net

Elemezzük a korábbi évek adatait

Ez egy roppant egyszerű és kézenfekvő lépés, ám mégis sok vállalkozás figyelmen kívül hagyja. Pedig a korábbi adatok aranybányaként működhetnek! Nem kell minden évben feltalálni a spanyolviaszt, fejlesszük azt, ami tavaly jól működött! Hogyan és mivel értük el a legtöbb konverziót tavaly? Vajon az email marketingünk, a közösségi médiamegjelenésünk, a fizetett hirdetéseink hozták a legtöbb vásárlót? A keresőoptimalizálás hozott sikert? Ha például az email marketingünk volt erős, idén is építhetünk erre, kis ráncfelvarrás után.

Teszteljük a mostani helyzetet is! Mik a legjobban menő termékek? Mit mondanak a kutatások, mi lesz az idei sláger? És mi jött be tavaly látványosan a versenytársainknak? Ha mindezek ismeretében tervezzük meg a stratégiát, nem lesz szükség rá, hogy az utolsó pillanatban kapkodva módosítsunk rajta.

Legyen idei cél

Bármilyen sokat várunk is a karácsonytól, nem tudjuk kihozni belőle a maximumot, ha csak egyszerűen csak soka akarunk eladni. Legyen pontos célunk, mert a legjobb karácsonyi szezon sem fogja a teljes raktárunkat kiüríteni. (Ha mégis, akkor rosszul mértük fel az igényeket...) Döntsük el, hogy mi az idei stratégia, mely termékre építjük fel a kommunikációt, mi az, amit a középpontba helyezünk. Tiszta cél, tiszta üzenet – ez a siker titka.

Így nyerjünk nyereményjátékon karácsony előtt
A nyereményjáték az egyik olyan eszköz, amivel a karácsonyi forgalom még jobban felpörgethető. De csak akkor nyerünk rajta, ha jogilag sem lesz bukta a vége.
Kampányterv

Jó eséllyel jósolhatjuk meg előre, hogy a karácsonyi kampányban az email ajánlatok szűrője kicsit más lesz, mint a hagyományos email kampányoknál. Például hagyományos konverziónál a fogyasztót 10 naponta bombázunk egy ajánlattal, ez az ünnepekben egy kicsit agresszívebb lesz. A fogyasztók is jobban veszik ilyenkor a megnövekedett emailforgalmat, így ne tétovázzunk, mert valaki beelőz, és a potenciális vásárlóinkat elszipkázza a versenytársunk, ha hamarabb vagy többször éri el őket. Legyen meg előre az összes automata levelünk, a csepegtető emailek terve, stb. (Hogy mivel lehet rávenni a vásárlókat, hogy többször is visszatérjenek hozzánk a karácsonyi szezon alatt, arról itt olvashat.) Szánjunk időt arra, hogy megtervezzük a legjobb módját az ügyfelek megtartásának vagy átcsábítására. Ez persze nem jelenti azt, hogy a kampány indítása után ölbe tett kézzel kéne ülni, sőt. De ha jól megterveztünk mindent előre, sokkal több időnk lesz folyamatosan elemezni a friss adatokat, és szükség szerint változtatni, hogy még eredményesebbek legyünk.

Az oldal bírja?

Ha már mindent jól kitaláltunk, nagy méreg lenne, ha a technika ördöge akadályozná meg a kiemelkedően jó szezont. Győződjünk meg róla, hogy az oldalunk mobilbarát és, hogy szükség esetén valamivel nagyobb terhelést is elbír majd. Teszteltessük a weblapot munkatársainkkal, a barátainkkal, az üzletfeleinkkel különböző mobil eszközök felületén a. Mondják el benyomásaikat, tapasztalataikat, ötleteiket. Legyenek nagyon őszinték a visszajelzések alkalmával, így ami vacakul működik, még az ünnepi roham előtt orvosolható. Ne legyenek csalódott vagy bosszús látogatóink, ügyfeleink.

8 tipp, hogy jól jöjjünk ki a karácsonyi hajrából
Van pár dolog, amivel sokkal kellemesebbé tehetjük a karácsonyi őrületet a vásárlóknak - és így eredményesebbé saját magunknak. A gyors szállítás, az ügyfélszolgálat, vagy épp az, ha belátjuk, hogy a kereskedők számára a karácsonynak nincs vége december 24-én, sokat érhet.
Mentés

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo