Lógjunk ki a sorból!

Még több pénz, idő és energia befektetése helyett egyszerűsítéssel és a fantáziánk munkába állításával is eredményesek lehetünk. Ehhez gyakran elég, ha mások vagyunk. Mert aki más, az érdekes és ez a kkv-k marketingjében is nyerő stratégia lehet.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/pakorn

„Bár a marketingeszközök kínálata robbanásszerűen bővült, a közösségi média csatornák exponenciálisan növekedtek és az online technológiák egyre olcsóbbá váltak, a kisvállalkozások ahelyett, hogy lubickolnának a lehetőségekben, inkább lebénulnak a bőség zavarában. Holott pofonegyszerűen is meg lehet közelíteni a vevőszerzés problémáját: legyél más” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a múlt heti Marketing Expo-n tartott előadásában.

Jobban vagy másképp? Másképp!

Wolf Gábor két utat vázolt: valaki vagy jobb lesz, mint a konkurensei vagy más. Az első esetben legalább tízszer jobbnak kell lenni, hogy kitűnjünk, a második megoldáshoz viszont elegendő a képzelőerőnkre hagyatkozni.

„Ha egy vállalkozás, egy termék gyökeresen más, akkor már alapszintű marketinggel is kiváló eredményeket érhet el. Az ötlet különböztet meg a konkurensektől, nem egy újabb technológiai újdonság. Ha a termék ugyan olyan mint a konkurenseké, az új technológiák használatával sem lehet kitűnni” – mondta Wolf Gábor.

Példaként olyan éttermeket mutatott be, melyek szembe mennek a trendekkel. Ezek ahelyett, hogy a sokadik ugyanolyan terméket vagy szolgáltatást kínálnák, egy választottak egy speciális szakterületet, a legfőbb erősségünkre építettek, újfajta csomagolást, disztribúciós csatornákat vagy árazási modelleket alkottak.

A vevőszerző marketing 10 pontja
Minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében a vevőszerzés. Ennyiben minden egyes cég közös akkor is, ha a mi cégünknél a vevőt éppen ügyfélnek, betegnek, partnernek vagy bármi másnak hívjuk. Ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem bízhatjuk magunkat a véletlenre. Wolf Gábor a Marketing Commando alapítója összeszedte, hogy mik a legfontosabb marketinges alapvetések ennek érdekében.
 „Láthatatlan” étterem, udvariatlan kiszolgálás és egészségtelen ételek

Egy amerikai étterem különlegessége, hogy vaksötét van és vakok a pincérek. Aki volt már a Láthatatlan kiállításon, az el tudja képzelni, milyen különleges élmény lehet. Az egészséges életmód trenddel megy szembe a Szívrohamburger, ahol nővérnek öltözött pincérek szolgálják fel az őrületesen finom, de egészségtelen ételeket. És ha a vendég nem eszi meg az utolsó falatig, a nővér a megdorgálja... Óriási sikere van annak az étteremnek is, amelynek az a különlegessége, hogy direkt udvariatlanok a vendéggel - bár sajnos lehet, hogy ezzel még nagyon lehetne kitűnni?

Reklám mátrix

A kisvállalkozások többsége csak egyféleképpen - többnyire a döntés előtt álló vevőkre célozva - hirdet. Közben parlagon hagyják a piac 95-99 százalékát. Wolf Gábor szerint a marketingben nincs Szent Grál, nem létezik mindenkit megérintő üzenet: másképp tudjuk felkelteni az instant, az érdeklődő és a passzív vevők figyelmét.

Már hivatalos: gyerekkel és nővel könnyebb eladni
A fényképek sok szempontból forgatták fel teljes mértékben az életünket, de természetesen a marketingben is főszerepet kapnak! Segítünk, hogyan használjuk a képeket úgy, hogy megsokszorozzuk a hatásukat!
A instant vevők a célpiac 1-5 százalékát teszik ki. Ők már most szeretnének vásárolni, ezért egy jó, ellenállhatatlan ajánlatot keresnek. Az instant vevőket a fő termék mellé adott ajándékkal, bónuszokkal, csomagajánlatokkal lehet a legjobban megszólítani. A célpiac további 5-20 százalékát az érdeklődők alkotják, akik hamarosan dönteni fognak, ezért információra szomjaznak. Számukra hasznos tudnivalókat, tippeket, esettanulmányokat érdemes hirdetni konkrét ajánlatok helyett. Külön jó, ha cserébe elkérjük az elérhetőségeiket.

A piac legnagyobb, 80(!) százalékot kitevő része a passzív célközönség. Köztük sok potenciális vevő bújhat meg, de épp nem gondolkozik vásárláson. Könnyen fogyasztható, érdekes, „bulvárosabb” tartalmakkal felkelthetjük az érdeklődésüket. A reklámban legyen meghökkentő tartalom, tesztek, sokkoló sztorik, esettanulmány vagy celebek. A legjobb történeteket nem az üres papír, vagy monitor mellett ülve találjuk ki, hanem a legfontosabb értékeinkre koncentrálva magunkból hívjuk elő. Wolf Gábor szerint a vevők nem terméket vesznek, hanem saját maguk egy „jobb” változatát, egy ideát. Azért fognak mellettünk dönteni, mert egyezik az értékrendünk. „A lényeg, hogy ne erőből, hanem ésszel és fantáziával győzzünk” – foglalta össze Wolf Gábor.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo