Marketing stratégia cikkek
Új stratégia a turizmusfejlesztésért
A kormány elfogadta a turizmusfejlesztési stratégiát az előző héten. Az október 16-i Turizmus summit nemzetközi konferencián mutatják majd be - mondta Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese szakmai konferencián kedden Budapesten.
A buyer persona meghódítása
Tartalommarketing már a 19. században is volt, azonban megfelelő startégiával a mai napig kevesen alkalmazzák. Itthon különösen nagy a tanácstalanság, főleg b2b vonalon, pedig az igényes tartalomra megéri erőforrást allokálni.
Pénz vagy határidő: melyik a jobb múzsa a marketinghez?
„A határidő a legjobb múzsa” – Kosztolányitól származik az idézet. Csakhogy ő távolról sem a 21. századi üzleti kommunikáció területére célzott ezzel az időközben közhelyessé vált mondással. Hanem inkább szépíróként ironizált egyet ezzel az állítólag magasztos ihlet állapotára vonatkozó leleplezéssel. Más szóval tehát még a halogatók által sietve magukévá tett szállóigénk is azt mondja: ne várj arra, hogy megszálljon az ihlet! A határidő mellett másik múzsánk: a pénz. Ennek kedvéért pedig, hogy 2017-ben bőven legyen belőle, most érdemes stratégiai tervet kidolgozni cégünk online kommunikációjára.
Mi segít a marketingstratégiában? A márka
Korábban soha nem látott bőségben állnak a kisvállalkozások rendelkezésére is az eszközök önmaguk megmutatására. A bőségben könnyű elveszni. Szakértőnk szerint a legjobb iránytű, ha tudjuk, mi a célunk - azon túl, hogy sok terméket adjunk el.
Így tervezzünk reális büdzsét egy online kampányhoz
Hogy mennyit kell költeni az online marketingre, arra nehéz általános választ adni. Minden vállalkozás más és más, így például az online marketing költségekben is komoly különbségek lehetnek. Adunk néhány mankót, amivel nagyjából belőhetjük, hogy mennyire lesz szükség és megúszhatjuk, hogy elszaladjon velünk a ló.
Így tudhatja meg, miben sántikálnak a konkurensei
Jó lenne tudni, hogy mivel foglalkozik éppen a konkurencia, mégis kevés vállalkozás foglalkozik tudatosan a versenytárselemzéssel. Adunk néhány tippet a használható elemzési stratégiához!
Így került be egy magyar startup az Apple reklámjába
Hogy érheti el egy háromfős magyar startup, hogy az Apple az ő termékükkel hirdesse az iPad Pro-t? Állításuk szerint nem csodaszernek, hanem tudatos növekedési stratégiának köszönhetik.
Lógjunk ki a sorból!
Még több pénz, idő és energia befektetése helyett egyszerűsítéssel és a fantáziánk munkába állításával is eredményesek lehetünk. Ehhez gyakran elég, ha mások vagyunk. Mert aki más, az érdekes és ez a kkv-k marketingjében is nyerő stratégia lehet.
Ezt kell átgondolni, mielőtt tartalommarketingbe kezd
A tartalommarketing a király - mondják az ehhez értő guruk, ezért boldog-boldogtalan próbálkozik vele. Ahhoz azonban, hogy ne csúfos kudarc és szörnyű csalódás legyen a vége, jobb pár dolgot előre tisztázni.
Inkább ne szálljunk fel a Pokémon-expresszre?
Óriási sikert aratott a Pokémon Go, és mind több vállalkozás csatlakozik be az őrületbe. Csakhogy nem mindenáron és nem mindenkinek érdemes részt vennie a pokémon-lázban, mert vannak olyan cégek, amelyeknek többet árthat, mint használ.
A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
A sikeres marketinghez olyan tervet kell kidolgozni, mely egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket. Ilyenkor a marketing és a design kéz a kézben járnak.
Sikeres marketing? Enélkül nem fog menni
A marketinggel az a helyzet, hogy csak akkor lesz sikeres, ha akkor is foglalkozunk vele, amikor éppen nem megy annyira jól az üzlet és igyekszünk megvágni a költségeket. Lássunk 5 alapvető fogást, amire épülhet a rendszer!
A biztos bevételhez vezető út
Bizonyára nem lehet véletlen, hogy 10 induló cégből mindössze 1 éri meg az ötödik évét. Mint ahogy az sem, hogy vannak, akik győztesként, míg mások vesztesként kerülnek ki egy-egy válsághelyzetből – még ha teljesen ugyanazon a piacon, hasonló háttérrel rendelkeznek is. A biztos bevételhez vezető út az első jó lépéssel kezdődik. Szakértőnk segít, mi az!
7 alapvető gond a reklámajándékokkal
A reklámajándékok sikeressége nem azon a pillanaton múlik, amikor azokat átadják egy kiállításon vagy céges rendezvényen. Sokkal előbb eldől, hogy sikeres lesz-e. A helyesen megválasztott reklámajándék és az ajándékozás módja hosszú időre előre megalapozhatja cég sikerét és eredményességét, de visszaesését is!
A tudatos fogyasztó is érzelmekre vágyik
Megváltoztak a fogyasztók igényei, de sok minden más is a marketing területén az elmúlt évtizedekben. A fogyasztók érzelmekre vágynak, a hirdetők pedig rohannak a digitális változások után. Mire számíthatunk marketing ügyben jövőre?
Így látjuk, így használjuk a marketinget
Egyre tudatosabban használják a marketingeszközöket a vállalkozások, de vannak még hiányosságaik, míg a fogyasztók egyre tudatosabbak, mind többen tájékozódnak az internetről vásárlás előtt, és mobilról vásárlás közben is.
15 mód, hogy vonzónak tűnjenek az áraink
A marketingkommunikáció alapja, hogy hogyan tudunk valamit vonzóbban bemutatni. Az akciózáson kívül van még legalább 15 módja annak, hogy az árat vonzón bemutassuk. Mutatjuk, hogyan!
Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
Nyerő, kipróbált marketing stratégiák
Két díjnyertes marketing stratégiát mutatunk, amelyet hétköznapi kisvállalkozások sikeres vezetői terveztek - és valósítottak meg. Van mit tanulni tőlük.
Amin a marketingtervek elcsúsznak
Marketingtervet összeállítani nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy reális és nem utolsósorban hatékony legyen, muszáj az alapoknál kezdeni. Szakértőnk segít!
A ragályos tartalom titka
Egy video a YouTube-on országos vagy akár nemzetközi szenzációvá válik, miközben alaposan kigondolt marketingkampánnyal tálalt áruk elsikkadnak. Hogy miért? A felkapottság természetrajzát vizsgálja Jonah Berger, a University of Pennsylvania marketingprofesszora Contagious Why Things Catch On című könyvében.
Kiabáljunk, amikor a többség hallgat!
Vannak időszakok, amikor alig tudják egymást túlharsogni a különböző márkák, míg máskor szinte mindenki hallgat. Sokan úgy vélik az a helyes, ha a többség után mennek. Amikor mindenki hirdet, akkor szinte kötelességnek érzik a megjelenést, amikor pedig csökken a reklámzaj, a legokosabb dolognak a visszavonulást tartják. Valóban a „tömeg” után kell menni? Szakértőnk szerint nem!
Négy tipp a válságmarketingre
Nehéz időkben a cégvezetőknek a vállalkozás teljes spektrumán szét kell tekinteni, és végiggondolni, hogy lehetne úgy kievickélni a helyzetből, hogy virágzó és nyereséges maradjon a cég.
A hatékony marketing legádázabb ellenségei!
Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen. Szakértőnk a hatékony marketing két leggyakoribb és egyben a legdrágább ellenségét mutatja be.
Marketing a válságban - csak kreatívan!
A gazdasági válság hatására megváltozott fogyasztói szokások új, kreatív marketing-kommunikációs eszközöket igényelnek, amelyek a túlélés zálogát jelenthetik egy magyar kis-és középvállalkozás számára – emelték ki a szakértők a Piac&Profit és a BKIK által rendezett KKV Akadémia nevű rendezvényen.
A háziasszony-marketing az új trend
A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb az a régi-új trend, amelyet szakértőnk csak háziasszony-marketingnek hív. A rendszer nagy előnye, hogy olcsó és erős kötődést alakít ki a fogyasztóban.
A SWOT analízis elfeledett lépései
Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz? Szakértőnk cikkéből megtudhatja!
Költsek marketingre vagy ne?
Régóta közszájon forog Ogilvy mondása, hogy a marketingre költött pénz fele csak kidobott pénz, ám azt nehéz eldönteni, hogy melyik fele volt hasznos és melyik nem. A mai gazdasági környezetben a cégek minden lehetséges módon csökkentik a költségeiket és ennek igen gyakran áldozatául esik a marketing büdzsé is. A nagy kérdés, hogy ezzel valóban felesleges kiadást spórol-e meg a cég vagy pont az ellenkező hatást éri el vele, tovább csökkentve a túlélési potenciálját?