Nyerő, kipróbált marketing stratégiák

Két díjnyertes marketing stratégiát mutatunk, amelyet hétköznapi kisvállalkozások sikeres vezetői terveztek - és valósítottak meg. Van mit tanulni tőlük.

Az Év marketingesei - Kép: Marketing Commando

A Marketing Commando által életre hívott Év marketingese díj célja, hogy évről-évre bemutassa és díjazza azokat a kis- és középvállalkozókat, akik gyakorlatias, ötletes, eredményes marketing programokkal érnek el sikereket. Az idén azonban két győztest is hirdettek. Mindkét győztes kisvállalkozás stratégiájában az innovatív kommunikáció játszott kiemelkedő szerepet. Egyenlő szavazattal, holtversenyben Blaner Attila, a karikagyurumost.hu és Fekete Gábor, Nyelvipercek.hu Kft. nyerte el a 2014-es Év Marketingese díjat a nemrég megrendezett VII. Marketing Szuperkonferencián.

A nyertesek megosztották legjobban bevált marketing trükkjeiket, van mit tanulni tőlük.

Szórakoztatva tanítás

Fekete Gábor, a Nyelvipercek.hu Kft. tulajdonosa egy olyan hagyományos iparágban, mint az angoltanítás kezdett el újszerű megközelítést alkalmazni online. Stratégiájának központjában  az infotaintment, azaz a szórakoztatva tanítás áll. Bár a koncepció nem új, hiszen erre az alapelvre épül például világhírű a Sesame Street, azonban a kivitelezés mindenképpen újszerű – és ami a legfotnosabb, eredményes:

A GO! márkanevű online tanfolyama sikerét az online videó újszerű alkalmazásának köszönheti. Ezekben Fekete Gábor hol cowboynak, hol Mikulásnak, hol varázslónak öltözve reklámozza tanfolyamait, ezzel eredményesen felkelti az érdeklődést ugyanakkor személyes márkát is épít. A felkeltett érdeklődést online hírlevél kampányokkal igyekszik vásárlássá alakítani kiváló eredményekkel.

Hogy miért érdemes foglalkozni a márkaépítéssel? Olvassa el itt!

Fekete Gábor marketingjének legfontosabb elemei:

1. Személyes márkát építsünk! A nyelvoktató cég tulajdonosa a legrövidebb reklám e-mailekben is feltünteti nevét, ő szerepel a weboldalakon és a videókon is. Ezáltal a konkurenciával sem kell foglalkoznia, mert nem a kínálat terén versenyez.

2. Magunkhoz kell kötni a vevőket. A személyes szereplés és a humoros videós megjelenés képes megragadni vevői figyelmét és bevonni őket a „bizalom körébe”, ahol nem termékeihez, hanem hozzá kötődnek. Mindez javítja a reklámok hatékonyságát, ugyanakkor erős vásárlói hűséget épít, mellyel eléri azt, hogy kritika esetén a közösségi fórumokon saját vásárlói védik meg.

Hogyan lehet a márkánk a fogyasztó legjobb barátja?
Kissé bizarrnak hangzik, ha egy felnőtt nő barátjának tekinti a diétás kóláját, ám a valóságban a márkahűség valóban így működik. Igazi márkahűséget kiépíteni nem könnyű feladat, de mindenképpen megéri, hiszen a vásárlók könnyedén átállhatnak egy másik termékre, ha nincs érzelmi kötelék, ami miatt ragaszkodnának.
Alul maradt a konkurenciaharcban, majd visszaállt az élre

Alábecsülte konkurenciáját, ezért csaknem piacát vesztette Blaner Attila, a karikagyurumost.hu alapítója, aki a karikagyűrűk online forgalmazásával talált piaci rést. A cégvezető rájött, hogy a karikagyűrűk széles választékával megszólíthatja a fiatal házasulandókat. Saját műhelyt is nyitott, így sikerét sokan megirigyelték, de 2011-ig senki sem tudta lemásolni. Ekkor azonban egy figyelmen kívül hagyott konkurens lassan elhódította a vásárlóit és a forgalom jelentősen visszaesett.

Fordítsuk a konkurencia ellen a saját fegyverét!

Blanner Attila egy alapos piac és konkurenciavizsgálat után külön kezdett kommunikálni a célpiacának legfontosabb szegmenseihez. Ehhez a célcsoport igényeihez, stílusához illeszkedő honlapot és kínálatot hozott létre (www.karikagyurumost.hu), valamint fejlesztett egy egyedi gyűrűnézegető okostelefon alkalmazást, mellyel a saját kezén nézegetheti a gyűrűt az érdeklődő az okostelefonján. Az alkalmazás egyelőre iOS alatt érhető el RingYFinger néven. Mindezzel Blanner Attila újra a piacvezető lett a karikagyűrűk szegmenségeben.

Blanner Attila markeitngjének legfontosabb elemei:

1. Konkurenciavizsgálat: felbecsülte a kiesett forgalmat és megtalálta a megcélzott szegmenst (fiatal hölgyek).

2. Új weboldal: készült egy honlapváltozat e célcsoportra szabva, amelyhez megerősített keresőszavas hirdetések (Googel Adwords) társultak.

3. Erősebb pozícionálás: külön honlap készült az exkluzív termékeket vásárlóknak és az olcsóbb darabokat keresőknek.

Véget ért a házaló ügynökök korszaka
A megváltozott piaci körülmények és az új technológiák térhódítása miatt átalakul a szokásos kereskedelmi lánc, a gyártó például megkerüli a nagykereskedőt, és közvetlenül a kiskereskedőnek értékesít, vagy egy nagykereskedő saját márkás termékek gyártásába és forgalmazásába kezd. Aki nem tud alkalmazkodni a gyorsan változó piaci körülményekhez, annak vége.
 

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo