A hatékony marketing legádázabb ellenségei!

Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen. Szakértőnk a hatékony marketing két leggyakoribb és egyben a legdrágább ellenségét mutatja be.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A marketing akkor sikeres, ha hatékonyan használjuk - Kép: Flickr

Annak ellenére, hogy az utóbbi években egyre több marketing információs anyag elérhető a kis-, és közepes vállalkozások számára is, lépten-nyomon még mindig sok olyan marketing tevékenység figyelhető meg, aminek nem sok gyakorlati haszna van.

Placebo marketing = hatástalan marketing

Egy valamit magára is adó cégvezető vagy vállalkozó jól tudja, hogy azok az idők már elmúltak, amikor a jó termék vagy szolgáltatás eladta magát. Most más idők járnak: marketingezni kell, hogy ne csak az alkalmazottak tudják, hogy a cég létezik, hanem a célközönség is. Kommunikálni kell, rendszeresen életjelet kell adni magunkról. Igen ám, de egyáltalán nem mindegy, hogy ez a marketingkommunikáció milyen.

Sokan még mindig abban a tévhitben ringatják magukat, hogy egy névjegykártya méretű hirdetésből, helyi rádió reklámból, vagy egy unalmas weblapból áll a marketing tevékenység. Aki erre költ, és kipipálja a marketingjét, az úgy jár, mint aki placebo pirulát vesz be. Elmondhatja magáról, hogy tesz azért, hogy jobb legyen, sőt, még pénzt is költ rá, de a vége az, hogy maximum kedélyállapota javul és lelkiismerete megnyugtatását eredményezi, átütő sikert biztosan nem.

Mimikri reklám = a feltűnés mentes marketing

Szakértőnk korábbi cikkei
Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketing szakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Az arculat és az imázs igen gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és valójában nincsenek tisztában a szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget.
Másik sajnos igen gyakori, ugyanakkor helytelen marketing tevékenység az, amikor a reklámanyagok úgy készülnek el, hogy az még véletlenül se üssön el a konkurensétől. Pont olyan, mint a mimikri jelenség, aminek a lényege az álcázás vagy utánzás. Ezek a reklámanyagok pont úgy néznek ki, mint a többi cégé a piacon, szinte teljesen beleolvad a környezetébe, így esély sincs rá, hogy a potenciális vásárló számára kitűnjön a többi közül. Ilyenkor születnek azok a honlapok, amik pont úgy épülnek fel, mint a konkurensé, még tartalmában, szövegezésében is pont ugyanolyanok.

Hogyan számoljuk fel a hatástalan és a sablonos marketinget?

A sikeres marketing lényege, hogy tudatosan és rendszeresen végezzük a marketing tevékenységet. Ezen kívül fontos, hogy a konkurensektől meg tudjuk különböztetni magunkat, hogy a leendő vevő első pillantásra lássa, hogy miért érdemes a mi cégünket választania.

3 sürgős teendő a hatékony marketingért:

  1. Célszerű időnként felülvizsgálni a vállalkozás marketingjét, hogy lássuk melyik reklámeszköz vált be, melyik volt kidobott pénz.
  2. Megéri nyitottnak lenni új marketingeszközök felé, hiszen az internettel együtt az üzleti élet és a célcsoport is folyamatosan változhat.
  3. A legfontosabb marketing anyagokat (cégismertető, honlap, online hirdetések, kampányok, stb.) érdemes rendszeresen frissíteni és karbantartani, hogy ne az idejétmúlt szövegezés vagy az elavult dizájn alapján ítéljék meg a céget az új érdeklődök.
Szilágyi Tímea

marketing szakértő

www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo