A cégek többsége számára már nem ismeretlen fogalom a tartalommarketing, szinte mindenki erről beszél. Sőt, egyes marketing guruk szerint valójában a marketing minden más ága halott. Mi mégis azt mondjuk, lassan a testtel! A jó tartalom biztos, hogy megéri a vállalatoknak, érdemes fektetni bele. De mielőtt úgy döntünk, mindent mást sutba dobunk, érdemes átgondolni pár dolgot.
Először
is nézzük meg, hogy a tartalom marketing vajon a mi cégünknek megéri-e. Mivel valószínűleg korlátozott a marketing költségvetésünk, más értékesítési csatornák támogatását kell hátrébb sorolnunk, ha úgy döntünk, a tartalomra költünk. Mert az sincs ám ingyen, sőt. Ha igazán jót akarunk létrehozni, bizony komoly összegeket kell áldoznunk rá.
Ha nincs elég pénzünk, lehet, hogy más marketing csatornák kevesebből nagyobbat tudnak lendíteni az értékesítésen. Van olyan cég, amely esetében egy jó és jó helyen elhelyezett PR cikk hatalmas lökést jelentett, másnál a vásárlási élmény optimalizálása hozott áttörést. Szóval csak azért, mert divatos, nem érdemes mindenkinek tartalommarketingre váltania.
Másodszor
gondoljuk végig, hogy a tartalommarketing hová helyezhető a teljes marketing mixünkben. Milyen erősen tudja támogatni az egyéb marketing aktivitásainkat? Mennyiben és mennyire tudja felpörgetni azok eredményességét? Például, ha online értékesítéssel foglalkozunk, a webáruház feltehetően erősen támaszkodik a keresőoldalakra, amik a bevételek nagy részét generálják. Ez esetben a tartalommarketing remek katalizátorként működhet, hiszen ha több keresési eredményben bukkanunk fel, több lesz a látogató is.
ellenőrizzük, hogy a közvetlen és közvetett nyereség felül tudja-e múlni a beruházás nagyságát, a befektetett munkát a tartalom marketing bevezetése kapcsán. Tekintettel arra, hogy a valódi eredményességhez bizony igen magas költségekkel kell számolnunk a content marketing esetében is, a kisvállalkozások nehezebben mozdulnak ebbe az irányba. De a közepes és nagyobb vállalkozások, lehet, hogy könnyebb kigazdálkodják a szükséges keretet. A lényeg, hogy tartsuk a szemünket a számokon! Ha költünk valamire, elemezzük az eredményt amit hozott. Ha a tartalommarketing felülmúlja más, általunk használt csatornák eredményességét (persze fontos, hogy pontosan határozzuk meg, mit tekintünk eredményességnek), akkor hajrá, vágjunk bele.
Végül,
ha a fentiek alapján úgy döntünk, hogy a tartalommarketingre építjük az ismertségünk – és végső soron az eladásunk – növelését, akkor kezdjünk bele rendesen! Győződjünk meg róla, hogy az erőforrás és a ráfordított idő elegendő ahhoz, hogy tényleg nagyot üssünk. Ma az információs túlterheltség miatt, olyan tartalmat kell létrehozni, ami meghökkentő, tényleg figyelemfelhívó és elég erősen látható ahhoz, hogy valóban eljusson az olvasókig. (A szakértők szerint, ahhoz, hogy valósi hatást érjünk el, általában prezentálni kell 10-20 cikket egy héten- ha nem sokkal többet.)
Eldöntötte, hogy belevág? Akkor itt találja a következő átgondolásra érdemes pontokat.
Osztrozics Dóra - Timár Gigi